به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 25
کد خبر: ۳۱۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

روایت ناظر بازی از اتفاقات ورزشگاه فولاد خوزستان

روایت ناظر بازی از اتفاقات ورزشگاه فولاد خوزستان

خوزستان اسپورت- ناظر بازی تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و پیکان گفت: وقتی متوجه شدم عرض زمین زیاد شده، اعلام کردم اگر خط به جای قبلی برنگردد، اجازه برگزاری بازی را نمی‌دهم.

حسین شمس در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره اتفاقات قبل از بازی تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و پیکان در هفته سیزدهم لیگ برتر و عریض شدن زمین ورزشگاه شهدای فولاد اهواز اظهار داشت: من وارد سی‌وچهارمین سال کاری‌ام شده‌ام و متوجه می‌شوم که وضعیت زمین به چه صورت است. واضح بود که عرض زمین را زیاد کرده بودند. کلی دعوا کردیم که عرض زمین زیاد شده و باید به حالت قبل بازگردد، پس از دعواهای ما بود که پیکانی‌ها آمدند.

«این کارها از نظر قانونی اشکال دارد». وی با بیان این جمله تصریح کرد: سهیل مهدی، مسئول کمیته برگزاری مسابقات فوتبال سازمان لیگ ابتدای فصل گفته بود اعلام کرده‌ایم که طول و عرض زمین چقدر باشد. عرض زمین باید 68 متر استاندارد باشد. وقتی اعتراض کردم، مسئولان ورزشگاه «متر» نمی‌آوردند، مجبور شدم قدم بگیرم که با قدم‌های من عرض زمین 75 متر شد که 7 متر بیشتر از 68 متر بود. وقتی متر آوردند، تنها نیم متر اشتباه کرده بودم، آن هم با قدم گرفتن!

ناظر بازی تیم‌های فولاد - پیکان خاطرنشان کرد: به مسئولان گفتم تلفن جواب نمی‌دهم و به هیچ عنوان اجازه نخواهم داد داور وارد زمین شود.خودم با تهران تماس گرفتم و گفتم ماجرا چیست. متأسفانه آب روی چمن و کنار زمین ریخته بودند تا گِل‌ شود. با سعید آذری، مدیرعامل فولاد که صحبت می‌کردم، توضیح داد برای بازی‌های آسیایی چمن آبیاری شده است. به آذری گفتم ما با هم دوست هستیم، اما خط باید برگردد و نمی‌گذارم بازی برگزار شود. این کارها دیگر چیست؟ این کارها برای چند دهه قبل است. در هر صورت خط را برگرداندند و خوشبختانه بازی رأس ساعت 17:10 آغاز شد.

روایت ناظر بازی از اتفاقات ورزشگاه فولاد خوزستان

شمس ادامه داد: وقتی وارد زمین می‌شویم، طبق عُرف با داوران ابعاد زمین شامل طول و عرض، نقطه کرنر، پرچم‌ها، تور دروازه‌ها، هجده قدم و ... را چک می‌کنیم. در ماجرای دیروز، مسئولان باشگاه فولاد را مقصر می‌دانم. کاورهای پلاستیکی روی زمین را برداشته و به لب خط چسبانده بودند که بازیکن پیکان نتواند اوت پرتاب کند. نمی‌دانم چه زمانی قرار است حرفه‌ای شویم. این همه بازی‌های مهم در دنیا برگزار می‌شود، آیا نمی‌بینند فوتبال دنیا چقدر حرفه‌ای شده است؟ کشورهای همسایه و عربی این کارها را نمی‌کنند.

وی با انتقاد از اتفاقات روز گذشته تصریح کرد: گزارش اتفاقات را به سازمان لیگ دادم و این سازمان به کمیته انضباطی ارائه خواهد داد. امیدوارم طوری رأی ندهند که تنها یک جلسه محرومیت در پی داشته باشد. تمرکزتان روی این است که جلوی اوت انداختن یک تیم را بگیرید؟ اسم این کار فوتبال است؟ 34 سال است در فوتبال کار می‌کنم و بعد از علی کاظمی به نوعی پیشکسوت فوتبال هستم. به مسئولان گفتم مطمئن باشید اگر خط را تغییر ندهید، نمی‌‌گذارم بازی برگزار شود، مگر اینکه حیدر بهاروند بگوید شما مسئولیتی ندارید، آن وقت من می‌روم. گفتم این خط باید به حالت قبل برگردد ، حالا می‌خواهید به هر کسی زنگ بزنید. یکبار برای همیشه باید جلوی این قضایا گرفته شود.

روایت ناظر بازی از اتفاقات ورزشگاه فولاد خوزستان

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۲
پوریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
0
0
خاک توسر فوتبال خوزستان که غیر بومی ها آبرو و حیثیت براش باقی نگذاشتند.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
0
0
آیا عرض ۶۸ متر بر اساس ضوابط فدراسیون فوتبال ایرانه؟
بر اساس قانون شماره ۱ از "قوانین بازی Rules of the Game" مربوط به برد بین المللی اتحادیه فوتبال (IFAB) و در صفحه ۳۷ این مدرک مربوط به اندازه زمین بازی به صراحت گفته شده که ابعاد زمین بازی میتونه به شرح زیر باشه:
۱- طول بین ۹۰ تا ۱۲۰ متر و عرض بین ۴۵ تا ۹۰ متر باشه (طول باید بیش از عرض باشه)
۲- در بازی های بین المللی طول بین ۱۰۰ و ۱۱۰ متر و عرض زمین بین ۶۴ و ۷۵ متر باشه
منبع این مدرک هم از سایت مرتبط به فیفا هست:
https://resources.fifa.com/image/upload/ifab-laws-of-the-game-2020-21.pdf?cloudid=d6g1medsi8jrrd3e4imp
آیا مشکل ایجاد شده به خاطر تغییر قبل از بازی بوده و یا اینکه استاندارد فدراسیون فوتبال ایران با فیفا فرق داره؟ توجه داشته باشید که فیفا یه محدوده برای طول وعرض قابل قبول مطرح کرده و نه یه مقدار ثابت!
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها