به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۳۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱

کامروا: آیا باید پیشنهاد بازیکن تیم را قبول کنم؟

کامروا: آیا باید پیشنهاد بازیکن تیم را قبول کنم؟

خوزستان اسپورت- یک پیشکسوت بسکتبال با اشاره به نتایج ضعیف تیم لیگ برتری خانه بسکتبال خوزستان، گفت: هزینه‌های خیلی زیادی صرف این تیم شده است ولی معتقدم که شرکت در لیگ برتر شوخی نیست و حضور در لیگ برتر برای این تیم زود بود.

به گزارش خوزستان اسپورت، غفور کامروا در گفت‌وگو با ایسنا درباره نتایج ضعیف تیم لیگ برتری خانه بسکتبال خوزستان، اظهار کرد: در ابتدا باید بگویم با این وضعیت، بسکتبال خوزستان و اهواز به کجا خواهد رفت؟ حقیقتا باید یک مدیریت خیلی قوی با برنامه‌ریزی‌های مدون بالای سر بسکتبال خوزستان باشد تا با برنامه‌ریزی‌، در سال‌های آینده گره‌گشایی برای جوانان، نوجوانان و بسکتبالیست‌های خوزستانی صورت بگیرد. به نظر من زود بود که برای اولین بار بعد از چند سال و پس از تیم حفاری که نتایج خوبی برای خوزستان داشت و همچنین حضور تیم پدافند رعد که بازیکنانش سربازها و بومی‌ها بودند و بدون این‌که ریالی از تیم دریافت کنند و با شرایط سخت به مسابقات می‌رفتند، خانه بسکتبال در لیگ برتر شرکت کند.

تلاش تیم خانه بسکتبال کافی نبوده است
وی ادامه داد: هزینه‌های خیلی زیادی صرف این تیم شده است و حقیقتا حضور در لیگ برتر شوخی نیست و جا داشت این هزینه‌ها برای جوانان خوزستانی صورت می‌گرفت تا می‌توانستند بسکتبالیست‌های خوبی را برای آینده بسازند. خانه بسکتبال، دو بازیکن خارجی نیز گرفته‌ است اما فکر نمی‌کنم این بازیکنان چیزهای آموزنده‌ای داشته باشند که سایر بازیکنان از آن‌ها بهره‌مند شوند. من نمی‌دانم با چه مبلغی این بازیکن‌ها را به ایران آورده‌اند اما می‌توانستند بازیکنان بهتری جذب کنند تا جوان‌ترهای دیگر بتوانند در کنار آن‌ها تلاش و روحیه کاری را فراگیری و مشاهده کنند. در بازی‌های گذشته تلاش بازیکنان تیم خانه بسکتبال کافی نبود و باید با تلاش مضاعف از حیثیت بسکتبال خوزستان و اهواز دفاع کنند. چیزی که ما به عنوان یک بیننده می‌بینیم این است که روحیه لازم در تیم وجود ندارد و فکر نمی‌کنم کادر فنی نیز بتواند چیزی به بازیکنان تزریق کند تا خواسته‌های بازیکن‌ها برآورده شود.

من باید پیشنهاد بازیکن تیم را قبول کنم؟
مربی سابق بسکتبال خوزستان درباره رد پیشنهاد سرمربیگری تیم خانه بسکتبال نیز گفت: در وهله اول باید بگویم که هیچ پیشنهاد رسمی از سوی هیات بسکتبال خوزستان و تیم خانه بسکتبال به بنده نشد و من نیز دست رد به سینه هیچ‌کس نزدم. در روزهای گذشته کاپیتان تیم خانه بسکتبال، آقای دورقی با من تماس گرفتند و گفتند می‌خواهیم با شما صحبت کنیم تا به تیم ما کمک کنید اما بعد از آن من هیچ چیز دیگری ندیدم و هیچ اتفاقی هم نیفتاد. به نظر شما من باید پیشنهاد یک بازیکن تیم را قبول کنم یا رییس هیات را؟ در حقیقت من هیچ پیشنهادی به صورت رسمی دریافت نکردم و این صحبت‌ها خیلی بی‌اساس هستند. اگر از ما پیشکسوت‌ها بخواهند که در کنار تیم باشیم، قطعا خواهیم بود زیرا ما فرزندان این شهر هستیم و عرق این شهر را داریم و هیچ اشکالی ندارد که بتوانیم با تیم خانه بسکتبال همکاری کنیم.

خوزستانی‌ها چه کم و کسری نسبت به مربیان تهرانی دارند؟
وی در خصوص روند کار تیم خانه بسکتبال در نیم‌فصل اول نیز خاطر نشان کرد: انتخاب مربی از تهران، اشتباه بود زیرا ما مربیان سطح کشور را می‌شناسیم و از شرایط کیفی آن‌ها آگاهی داریم. اگر از ما پرسیده می‌شد ابتدا می‌گفتیم چرا باید غیربومی‌ها در تیم باشند و از خوزستانی‌ها استفاده نشود؟ مگر خوزستانی‌ها چه کم و کسری نسبت به مربیان تهرانی دارند؟ لازمه آن این است که از تجارب بچه‌های خوزستان که عرق خوزستان را دارند، استفاده شود. آن مبلغی را که یک مربی تهرانی می‌خواهد بگیرد، چرا یک خوزستانی نگیرد؟ چرا بازیکنان خوزستانی در کنار تیم قرار ندارند و همه این موارد حائز اهمیت هستند. هیات باید از کارشناسان خوبی که در استان وجود دارد استفاده و نظرخواهی کند. باید از مربیان و باتجربه‌ها در کنار این تیم استفاده شود تا بتوانند با همین بازیکنان، چهره دیگری را در مسابقات نشان دهند.

هیات بسکتبال نمی‌تواند به تنهایی تصمیم‌گیرنده باشد
کامروا با بیان این‌که هیات بسکتبال نمی‌تواند به تنهایی تصمیم‌گیرنده باشد زیرا این بسکتبال برای کل خوزستان است، ادامه داد: هیات نمی‌تواند به تنهایی عمل کند و باید در هیات یک هیات‌مدیره قوی وجود داشته باشد تا بتواند نظرات صحیح را جمع‌آوری و اجرا کند. حیف است که بسکتبالیست‌های اهوازی به جای تیم اهوازی در تیم‌های شهرهای دیگر بازی کنند. ما مربیان خوبی در خوزستان داریم که هم جوان هستند و هم با تجربه و هم سال‌های سال است که در این رشته زحمت می‌کشند اما متاسفانه همه آن‌ها گوشه خانه نشسته‌اند. باید از تفکر آن‌ها استفاده شود تا تجربیات‌شان را در اختیار جوان‌ترها قرار دهند. در حال حاضر جوانانی در خوزستان هستند که در شرایط راکد به سر می‌برند و لازمه بهره‌وری از آن‌ها این است که کارشناسان خوب در بسکتبال به کار گرفته شوند، نه این‌که اشخاصی که در بسکتبال حضور خارجی نداشته‌اند بیایند و در راس کار تیم قرار گیرند زیرا آن‌ها توانایی کافی ندارند که بتوانند کاری برای این تیم انجام دهند.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها