به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۳۱۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
دبیر هیات شنا و واترپلوی استان:

چرا استخر بابک معتمد از هیات خوزستان گرفته شد؟

چرا استخر بابک معتمد از هیات خوزستان گرفته شد؟

خوزستان اسپورت- دبیر هیات شنا، شیرجه و واترپلوی خوزستان با اشاره بر آنچه در چند سال اخیر بر این هیات گذشته، گفت: این هیات را روی نصف برگه آچار تحویل گرفتیم، ضمن اینکه به مدت یک سال و شش ماه، انرژی ‌ما صرف رفتن به دادگاه به خاطر شکایت‌های مربوط به هیات قبلی شد.

به گزارش خوزستان اسپورت، مسعود داوودی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آن چه در سال‌های اخیر بر شنای خوزستان گذشته است، اظهار کرد: هیات شنا را روی نصف برگه آچار سفید تحویل گرفتیم و کجای دنیا چنین چیزی وجود دارد؟ وقتی ما در هیات مستقر شدیم، بلایا نیز نازل شد؛ نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان بدهی مربوط به قرارداد تیم واترپلو استان در سال‌های ۹۰ و ۹۱ از هیات  قبلی وجود داشت. هنوز ۲ ماه از شکایت مربوط به این موضوع نگذشته بود که پرونده قتل یک نوجوان در استخر آزادی از طریق دادگاه به هیات رسید و هنوز کار نکرده بودیم که یک شکایت دیگر از فردی مبنی بر اینکه ۱۰ میلیون تومان به یکی از اعضای سابق هیات داده است که پیمانکاری استخر آزادی را به او بدهد و این کار صورت نگرفته است، به دست‌مان رسید. همچنین یک بدهی به مبلغ ۴۶ میلیون و ۸۷۱ هزار تومان مربوط به فدراسیون و از هیات قبلی برای ما باقی مانده بود. ضمن اینکه ۲۶ میلیون تومان حق‌السهم فدراسیون درخصوص برگزاری کلاس داوری درجه ۲ و ۳ به حساب فدراسیون واریز نشده بود و معلوم نبود این پول صرف چه کاری شده بود.

وی بیان کرد: در این وضعیت، حساب‌ هیات مسدود بود و  استخر هم که نداشتیم و برای اینکه استخری را جهت انجام کارهای‌مان اجاره کنیم، به ما گفتند باید روزی ۳۰۰ هزار تومان پرداخت کنید. ما در همان یک سال و شش ماه ابتدایی فعالیت‌مان در هیات مشکلات بسیاری داشتیم و در این مدت انرژی ‌ما روی همین شکایت‌ها گرفته شد و کارمان دادگاه رفتن بود اما هیچ وقت اعتراض نکردیم و الان هم که این صحبت‌ها را می‌گویم، به نظرم زمان آن است که گفته شوند و اسنادشان نیز موجود است.

دبیر هیات شنا، شیرجه و واترپلو خوزستان گفت: خیلی جالب است که در سال ۹۳، اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان یک نامه به رئیس وقت هیات ارسال می‌کند که باتوجه به اینکه دبیر هیات بدون طی مراحل اداری و عدم صدور حکم از سوی این اداره‌کل اقدام به امضای نامه‌های هیات داشته است تا روشن شدن وضعیت دبیر هیات، شخصا اقدام به امضا کنید. یعنی هر چه قرارداد به ثبت می‌رسیده، خلاف مقررات بوده است که پس از اینکه ما در هیات مستقر شدیم، هجمه همین موارد به سمت ما آمد که جای سوال است که چرا اداره‌کل ورزش خوزستان پیش از این اقدامی نداشت.

وی افزود: معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان نیز در سالی که آن نوجوان در استخر آزادی فوت کرد، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که پس از این اتفاق استخر پلمب شد اما این پلمب توسط یکی از اعضای هیات باز شد و می‌خواهم بدانم چرا همان موقع اسم نبرد و اصلا استخر را چه کسی تحویل آن شخص داد؟

داوودی گفت: در سال ۹۷، یک استخر به ما تحویل داده شد، ضمن اینکه در سال‌های ۹۵ و ۹۶ برای هفت بار اعزام انجام دادیم و مگر ما پول یا استخر داشتیم؟ البته در اسفندماه سال ۹۳ نیز مقام معظم وزارت ورزش یک نامه به اداره‌کل ورزش خوزستان ارسال می‌کند که حداقل یک استخر در مرکز استان در اختیار هیات شنا قرار گیرد. اما جالب است که به این موضوع اهمیت داده نمی‌شود و بعد هم که در سال ۹۷ یک استخر به ما تحویل می‌دهند، این استخر را یک سال بعد از ما می‌گیرند و متوجه دلیل این کار هم نشدیم. می‌خواهم بدانم اگر سخت‌افزار نداشته باشیم، چطور می‌توانیم بقا داشته باشیم؟

وی افزود: ما یک نامه در تاریخ ۱۴ آبان ماه ۹۸ به استاندار خوزستان تقدیم کردیم که استانداری روی نامه پاراف می زند و آن را به اداره‌کل ورزش جهت اقدام به واگذاری استخر بابک معتمد به هیات و مساعدت ویژه مدیرکل ورزش استان ارسال می‌کند و بعد نیز در تاریخ ۲۰ بهمن ماه همان سال آقای نجاتی از استانداری مجددا نامه ای در راستای نامه قبلی به مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ارسال می کند. استاندار نیز مجددا در تاریخ ۱۲ اسفندماه نامه دیگر به مدیرکل ورزش استان ارسال می کند که در متن نامه آمده بود "چرا استخر بابک معتمد از مزایده خارج نشده است و لازم است که سریعا اقدام و استخر به هیات واگذار شود". در تاریخ ۲۷ اسفندماه نیز مجددا استاندار طی یک نامه خطاب به مدیرکل ورزش خوزستان اعلام می کند که بدون هماهنگی اینجانب هیچ کاری انجام نشود اما جالب است که چند روز بعد پاکات مزایده استخر بابک معتمد باز شد و مناقصه برگزار می‌شود. ضمن اینکه در تاریخ ۲۸ اسفندماه نیز سرپرست هیات شنای استان طی یک نامه به مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان عنوان می کند که در واکنش به نامه های استاندار به ما جواب دهید اما از همان تاریخ تا به امروز منتظر جواب مدیرکل هستیم.

دبیر هیات شنا، شیرجه و واترپلو خوزستان بیان کرد: پازل مساله این است کسی که ۲۳۰ میلیون تومان برای استخر بابک معتمد هزینه کرده بود و خواهان پول خود بود، در مناقصه برنده می‌شود. می‌خواهم بدانم یعنی اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان ۲۳۰ میلیون تومان پول نداشت که به این پیمانکار بدهد؟ این فشارها روی ما بوده و هست و چرا باید شرایط به این صورت باشد و چرا نباید اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان به نامه‌های وزارت و همچنین استاندار توجه نکند؟

وی افزود: همچنین استخر قدس اهواز را برخلاف مقررات به یک کارمند حقوق‌بگیر داده‌اند و چطور این کارها را انجام می‌دهند؟ هر چند که این‌ها باعث نشد که ما فعالیت‌های فنی انجام ندهیم و همیشه مسابقات لیگ استانی را برگزار کرده‌ایم و سال گذشته در واترپلو زیر ۱۲ و ۱۶ سال نیز به عنوان یک الگو در کل کشور انتخاب شدیم و تا قبل از کرونا هم نزدیک به ۲۴ خوزستانی به اردوی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان دعوت شدند. ضمن این که در مسابقه پیشکسوتان کشور دو مقام به دست آوردیم. حتی اگر به پرونده رکوردهای ملی فدراسیون نگاه کنید، در رشته چهار در ۲۰۰ متر آزاد تیمی، اسم دانیال خرده‌بین را می‌بینید و در چهار در ۱۰۰ متر آزاد تیمی نیز اسم دانیال خرده‌بین و علی حمیدی را مشاهده می‌کنید و تمام این‌ها در شرایطی است که ما پول نداشته‌ایم در حالی که برای داوری مسابقات واترپلو استان هشت میلیون تومان هزینه می‌کنیم. این کارها با دست خالی بوده است و اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان نیز یک ریال به ما پول نداده است. مگر قرار نشد اداره‌کل ورزش استان هزینه تیم اعزامی به مسابقات المپیاد دختران را به ما بدهد؟ پس چه شد؟ شنبه روزی می خواستند واریز کنند اما هنوز آن شنبه نیامده است.

داوودی گفت: اکنون در خوزستان سه داور بین‌المللی شنا در بخش آقایان داریم. ضمن این که دو داور خانم در بخش شنا و دو مربی خانم در رشته شیرجه داریم که تاکنون در خوزستان نداشته‌ایم. این همه کار انجام داده‌ایم اما چه کسی به ما گفت دست شما درد نکند؟ بعد هم که ماهانه شش میلیون تومان بابت اجاره استخر بابک معتمد پرداخت می کنیم. نکته جالب این است وقتی این استخر را تحویل گرفتیم فقط ۲۴ میلیون تومان بدهی از بابت آب، برق و گاز پرداخت کردیم و چه کسی این پول را به ما پرداخت کرد؟

دبیر هیات شنا، شیرجه و واترپلو خوزستان افزود: تمام کارها در حال انجام شدن بودند و هیچ مشکلی هم نداشتیم و این به خاطر این بود که ما کاربلدیم و فقط باید بگذارند کار کنیم. البته انتظار داریم که به هیات پول بدهند و چطور قوانین استفاده از استخرها برای همه هست ولی برای خود هیات شنای خوزستان نیست؟

وی در ادامه عنوان کرد: در سال ۱۹۹۹ میلادی فدراسیون ژاپن یک طرح ۱۶ ساله را به کمیته ملی المپیک می‌دهد که ظرف ۱۵ تا ۱۶ سال یعنی تا سال ۲۰۱۵ می‌توانند یک تا دو مدال در المپیک کسب کنند. طرحی که ما تحملش را نداریم، اما طرح کشور ژاپن حمایت می‌شود و تیم این کشور پس از آمریکا در المپیک، پر مدال‌ترین در بخش بانوان می شود و در بخش آقایان نیز دو تا سه مدال کسب می کند. پس اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم، باید حمایت شویم و مگر می‌شود هیات بدون استخر و حمایت مدیرکل ورزش و جوانان رو به جلو حرکت کند؟ برگزاری یک مسابقه درون استانی نزدیک به پنج میلیون تومان برای هر هیات شهرستانی هزینه‌بر است. پس اگر انصاف را رعایت کنند و ما هم استخر داشته باشیم، خیلی از مشکلات حل می‌شود. ما هم در کارمان ایراد داشته‌ایم، آن هم اینکه نتوانسته‌ایم به خاطر دغدغه‌های‌مان به جای دو تورنمنت در چهار تورنمنت شرکت کنیم ولی در زمانی که پول نداشتیم، کارهای خوبی انجام دادیم.

داوودی ادامه داد: متاسفانه پولی که در اختیار داشتیم، جوابگوی افکار و اهداف‌مان نبود. اگر بگذارند و حمایت کنند، ببینید چکار خواهیم کرد. ما در مسابقات مشهد که معتبرترین مسابقات کشوری بود، در حالی که در رتبه ۲۷ کشور بودیم، روی سکو رفتیم، پس به جرات می‌گویم که ما کار بلدیم ولی حمایت مالی می‌خواهیم.

وی در پاسخ به این سول که گویا مدتی پیش از طرف اداره کل ورزش به هیات یک دفتر به عنوان محل هیات شنای خوزستان داده شد، گفت: به ما دفتر داده شد برای این که می‌خواهند ما را از استخر بابک معتمد دور کنند. زمان آقای عیسی‌زاده رئیس وقت هیات شنا و واترپلوی خوزستان، تمام برنامه کاری هیات به نحو احسن انجام شد و هر کس بخواهد این موضوع را با دلیل و مدرک به او نشان می دهم. ورزش یعنی صداقت و روح جوانمردی و پهلوانی و هر آنچه در این مدت بر عهده‌ ما بود را به خوبی انجام داده‌ایم اما چه حمایتی از ما صورت گرفت و چرا استخر بابک معتمد را از ما گرفتند؟ لطفا بگذارید شنای خوزستان که روی غلتک افتاده بود، حرکت کند. به نظر من اگر آقای عیسی‌زاده نبود تا حالا درب هیات نیز پلمب شده بود. ما یک سال و شش ماه به خاطر پرداخت بدهی‌ها از هیات قبلی سختی کشیدیم.

دبیر هیات شنا، شیرجه و واترپلو خوزستان بیان کرد: جا دارد از زحمات خانم محمدی سرپرست هیات خوزستان تشکر کنم. او یکی از نیروهایی است که هر هیاتی آرزوی داشتن چنین نیرویی را دارد. تا همین الان نیز با تلاش‌های او حتی یکی از برنامه‌های هیات روی زمین نمانده است. خانم محمدی یکی از سرمایه‌های شنای خوزستان است. از سال ۸۲ تاکنون نیز از منظم‌ترین داوران شنای خوزستان بوده است.

وی گفت: همچنین از سال ۹۸ تاکنون هیچ گونه افزایش نرخ استفاده از استخر را نداشته‌ایم، در حالی که می‌توانستیم با توجه به نرخ‌نامه، قیمت را از ۱۲ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان تغییر دهیم اما ۵۰ درصد برای دانش‌آموزان و برای مسجد اطراف محل استخر بابک معتمد و همچنین برای آموزش و پرورش تخفیف می‌دادیم. ضمن این که از تیم پیشکسوتان هم که برای تمرین به استخر می‌آمد، پولی دریافت نمی‌کردیم و تیم معلولان نیز بدون دریافت پول در استخر تمرین می‌کردند. اما سوال این است که وقتی استخر این همه سرویس می‌دهد، چرا اداره‌کل آن را از ما می‌گیرد؟

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها