به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۳۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
تعداد نظرات: ۷ نظر

سلمانی: صنعت نفت همیشه در قلب من است

سلمانی: صنعت نفت همیشه در قلب من است

خوزستان اسپورت- بازیکن خوزستانی تیم فوتبال پورتیموننزه پرتغال حضور سرمربی پیشین صنعت نفت آبادان در این تیم را قوت قلبی برای خود دانست.

به گزارش خوزستان اسپورت، جعفر سلمانی در گفت‌وگو با تسنیم درباره حضور در لیگ پرتغال و اینکه چه احساسی از پیوستن به پورتیموننزه دارد، گفت: هر بازیکنی قطعاً در زندگی ورزشی‌اش اهدافی دارد و برای رسیدن به آنها از پیش برنامه‌ریزی می‌کند و تمامی تلاش خود را انجام می‌دهد. من هم از دوران نونهالی و نوجوانی اهدافی داشتم و برای رسیدن به آنها رؤیاپردازی نکردم، بلکه واقعیت‌ها را درنظر داشتم و طبق برنامه پیش رفتم تا به آرزویم که بازی کردن در اروپا بود، رسیدم.

وی افزود: قطعاً هدفم از بازی در لیگ برتر پرتغال چیزی جز پیشرفت و دست یافتن به بازی در تیم‌های صاحبنام نیست و اگر به خود اطمینان و باور نداشتم که می‌توانم در لیگ پرتغال پیشرفت کنم، هیچ‌وقت به اینجا نمی‌آمدم. من از باشگاه‌های بزرگ ایران پیشنهاد داشتم، اما با توجه به اینکه تنها 23 سال دارم، فقط برای پیشرفت و رسیدن به اهدافی بزرگتر به فوتبال پرتغال آمدم و به یاری خداوند، دعای مردم و تلاش و ‌جدیت خودم، امیدوارم به هدفم برسم.

سلمانی در مورد اینکه با چه کسانی برای انتخاب تیم پورتیموننزه مشورت کرده است، گفت: من از خانواده‌ام، دایی و مربی خودم رحمان عساکره و دوستانم که زحمات بسیاری برایم کشیدند برای حضور در پرتغال مشاوره گرفتم و در این مسیر پائولو سرجیو سرمربی سابق صنعت نفت آبادان  نقشی کلیدی داشت. از هنگامی که به کشور پرتغال آمدم، با بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ پرتغال در ارتباط نبودم و تمام تمرکزم را‌ روی تمرینات و یادگیری زبان و فرهنگ مردم پرتغال گذاشته‌ام و امیدوارم در آینده‌ای نزدیک با بازیکنان هموطنم ارتباط برقرار کنم.

بازیکن تیم فوتبال پورتیموننزه با بیان اینکه پائولو سرجیو وی را برای بازی در این تیم به کشور پرتغال دعوت کرد، خاطرنشان کرد: من دو سال سابقه حضور در لیگ برتر ایران و بازی با پیراهن صنعت نفت آبادان را داشتم و تقریباً در تمامی این دو سال در ترکیب اصلی بودم، چه در دوران حضور پائولو سرجیو و چه هنگامی که اسکوچیچ هدایت این تیم را برعهده داشت. از طرفی عضو تیم ملی المپیک هم بودم و در تمامی بازی‌های رسمی این تیم تحت هدایت حمید استیلی بازی کردم، برای همین  حضور در فوتبال پرتغال برای بنده دور از انتظار نبود، چون از پیش جزئی از اهدافم بود و به لطف خدا و دعای خیر مردم محقق شد. البته با توجه به اینکه تعدادی از بازیکنان کشورمان در لیگ پرتغال بازی می‌کنند و عملکرد بسیار خوبی دارند و همچنین شناختی که مربیان پرتغالی از فوتبال کشورمان دارند، این موضوع هم در نوع خودش تأثیرگذار بود.

وی همچنین یادآور شد: من هم مانند سایر بازیکنان ایرانی که در اروپا بازی می‌کنند، احساس بسیار خوبی از بازی در اروپا و پرتغال دارم، چون نهایت آرزوهای هر بازیکنی رسیدن به تیم ملی و بازی در اروپاست و من هم در این زمینه احساسی وصف نشدنی دارم و امیدوارم سفیر خوبی برای فوتبال خوزستان و کشورم باشم تا راه و مسیر مناسبی برای جذب بازیکنان ایرانی به فوتبال پرتغال باز شود.

سلمانی با بیان این مطلب که «صنعت نفت همیشه در قلبم جای خواهد داشت»، تصریح کرد: هیچ وقت هواداران خونگرم این تیم ریشه‌دار را فراموش نخواهم کرد. من سال‌ها در رده‌های سنی جوانان و امید صنعت نفت در لیگ برتر کشور بازی کردم و پله‌های پیشرفت و ترقی را یک شبه طی نکردم. علاقه من و صنعت نفت علاقه‌ای دوطرفه و‌ کاملاً دوستانه است. من همیشه بازی‌ها و نتایج صنعت نفت در لیگ برتر را دنبال می‌کنم و‌ هنوز احساس می‌کنم که جزئی از این تیم هستم، چون روزها و سال‌های بی‌نظیر و فراموش نشدنی با این تیم و هواداران خونگرمش داشتم. آنها تاکنون نتایج فوق‌العاده‌ای را رقم زده‌اند و این، باعث خوشحالی‌ام شده است و روحیه مرا برای حضور پرقدرت در لیگ پرتغال دو چندان کرده است.

مهاجم پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان ادامه داد: قطعاً دل کندن از شهر و تیمی که سال‌های خوبی برایم رقم زده بسیار سخت است و بنده هم از این قاعده مستثنی نیستم، به‌ویژه که من فردی عاطفی و احساساتی و پایبند خانواده هستم اما برای رسیدن به هدفی بزرگ، باید سختی‌ها کشید و مرارت‌ها را تحمل کرد. حضور پائولو سرجیو در رأس کادر فنی پورتیموننزه قوت قلبی برای من است، زیرا هم او ویژگی‌ها و خصوصیات فنی و اخلاقی مرا می‌شناسند و هم من از تفکرات و اندیشه‌هایش شناخت دارم و همین مسئله، کار را برای من در فوتبال پرتغال اندکی آسان می‌کند.

سلمانی در پایان تصریح کرد: باید از کلیه کسانی که در شکل‌گیری دوران فوتبالی‌ام زحمت کشیدند، تشکر کنم. مربیانی که در شهر محرومم شادگان برایم زحمت کشیدند. مربیانی که در آکادمی صنعت نفت با آنها کار کرده بودم. مربیان تیم اصلی نفت آبادان و به‌ویژه خانواده‌ام، دوستانم، مربی و دایی‌ام آقای رحمان عساکره که همیشه پشت من بودند و حتی تا آخرین لحظات حضورم در ایران همراهی‌ام کردند. امیدوارم با موفقیت در لیگ پرتغال جواب زحمات آنها را به نوعی داده باشم.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۷
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
0
0
جعفر سلمانی عزیز ماهم دوستت داریم و برایت بهترینهارو آرزو میکنیم توافتخار طلایی پوشان هستی ایشالله به پیراهن تیم ملی برسی و روزبه روز درفوتبال اروپا پیشرفت کنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
0
0
اقای اسکوچیچ نگاهی به جعفر جان داشته باش،حالا اگر سرخابی های نامرد بودن زووووود تو لیست تیم ملی بودن...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
0
1
سلمانی افتخار آبادان و صنعت نفت و برایش آرزوی موفقیت داریم ولی یک تاسف بزرگ دارم نسبت به جراید و سایت های ورزشی کشور که در ترانسفر شدن این بازیکن جوان تبعیض قایل میشن و تقریبا در هر هفته و یا روزانه که گزارشی از سایر بازیکنهای لژیونر روی سایت های خودشون میذارن ولی هیچ گزارشی از روند و وضعیت سلمانی در پرتغال روی سایت های خودشون نمیذارن . اون جراید و سایتها وقتی حمایت از برخی تیمهای خاص و بازیکنای خاص را یک حرکت ملی میدانن و توقع دارن مردم هم با دید ملی به اونها نگاه کنن ولی همون جراید و سایت ها در مورد سلمانی با کم لطفی برخورد میکنن و هیچ گزارشی از او ارائه نمیدن . یعنی یک تبعیض آشکار پس نباید انتظار داشته باشن که خوزستانیها به حضور برخی از تیمهای خاص در آسیا و حمایت از لژیونرها خاص با دیده ملی نگاه کنن و دقیقا به همین دلیله که از ناکامی اونها خوشحال میشیم . هروقت این تبعیض ها تمام شد ما هم دیدگاهمون را تغییر میدیم . پس بکوری چشم دشمنان فوتبال خوزستان برای سلمانی جوان آرزوی موفقیت روزافزون داریم .
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
0
1
سلمانی باید حواسش فقظ به فوتبالش باشد واز حواشی پبرهیزد تا موفق باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
0
0
تا اسکوچیچ بالای سر تیم ملیه عمرا یکی از بازیکنای صنعت نفت را به تیم ملی دعوت کنه . او بخاطر پرداخت خسارت به باشگاه کینه به دل داره . اگه مدیریت ورزش کشور مافیایی نبود این خائن به صنعت نفت عمرا مربی تیم ملی بشد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
0
0
جعفر پسر بسیار گل و اخلاق مداری است اتفاقی هم نیفتاده از برزیل رفته پرتغال سبک بازیشونم بی شباهت ب آبادان نیست میگن پرتغال برزیل اروپاست حالا سلمانی که خودش برزیلیه بهر ترتیب تنها تفاوتش اینکه دیگه لباس زرد طلایی برزیل فعلا تن او نیست ولی ب گفته ی خودش دلش قلبش با آبادانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
0
0
خیلی امیدوارم پیوستن آقای سلمانی ب فوتبال اروپا زمینه ساز رشد بیش ازپیش این جوان خوب خوزستانی گردد علاوه براین دراین انتقال باشگاه صنعت مسیر صحیح درپرورش بازیکنان آکادمی وراه یابی آنها ب تیمهای ملی نوجوانان وجوانان وامید و انتقالشان ب سطح اول فوتبال جهان طی کرده ایشالله نفرات بیشتری از معدن استعداد آبادان دراین راه طی مسیر بکنند
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها