به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 28
کد خبر: ۳۱۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷

خورنگ: مجمع جودو خوزستان مهندسی‌ شده بود

خورنگ: مجمع جودو خوزستان مهندسی‌ شده بود

خوزستان ورزشی- پیشکسوت جودو با بیان این که از نظر من مجمع انتخاب رییس هیات جودو خوزستان مهندسی شده بود و حقیقتا زور خوزستانی‌ها به فدراسیون نرسید، گفت: شخصا برای پیگیری یک سری تخلفات در مجمع جودو استان خوزستان تا وزارت خانه و بازرسی کل کشور نیز رفتم اما نتیجه ای حاصل نشد و جوابی که گرفتم این بود که "عدالتی وجود ندارد و به دنبال عدالت نگرد".

به گزارش خوزستان ورزشی، مختار خورنگ در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت جودو خوزستان اظهار کرد: متاسفانه تمرین کردن در شرایط کرونایی بسیار سخت است، به ویژه در رشته جودو که رشته ای پربرخورد است. در هر صورت جودوکاران در فضای باز تمرین‌های هوازی، بدنسازی و مرور تکنیک های خود را انجام می دهند اما باتوجه به این که سالن های ورزشی تعطیل هستند، امکان تمرین در آنها میسر نیست، از سوی دیگر تعلیق بودن جودو ایران برای ورزشکاران این رشته سبب ناامیدی شده است که امیدوارم به زودی تعلیق برطرف شود تا جودوکاران مان بتوانند مجددا در اردوهای تیم ملی حضور پیدا کرده و در مسابقات بین‌المللی برای استان و کشور کسب افتخار کنند.

می‌توانستیم بهتر از این باشیم، اگر...
وی درباره وضعیت ملی‌پوشان خوزستانی جودو و آینده آن ها در تیم ملی نیز خاطر نشان کرد: خوزستان یکی از قطب های جودوی کشور است و به نظر من اگر مدیریت هیات جودو استان در چهار سال گذشته بهتر کار می‌کرد، می‌توانستیم خیلی بهتر از این‌ها باشیم. از سال ۸۸ تا سال ۹۷ در تمام مسابقات بین المللی که اعزام شدیم، هر ساله برای کشور و استان مدال آوردیم و حتی روی سکوی مسابقات آسیایی ایستادیم که این مدال ها را می‌توان گفت نتیجه زحمات مربیان سازنده و جودوکاران بوده است.

حضور نیافتنم در مجمع به دلیل تخلفات در چینش نفرات بود
این مربی جودو در ادامه نیز درباره حضور نیافتن در مجمع انتخاب رییس هیات جودو خوزستان در صورتی که جزو کاندیداها بود، گفت: در هر صورت انتخابات تمام شده و جا دارد به آقای فضل‌اله‌پور که به عنوان رییس استان انتخاب شدند تبریک بگویم و برای او آرزوی موفقیت دارم. اما در رابطه با حضور نیافتن در مجمع در حالی که یکی از کاندیداها بودم باید بگویم، علتش تخلفاتی در چینش نفرات مجمع خوزستان بود. این موضوع باعث ضایع شدن حق عده ای از ورزشکاران هم استانی من شد و نتیجه را از قبل مشخص می‌کرد. به عنوان مثال نماینده ورزشکاران آقای شجاعی آخرین خوزستانی است که توانست در مسابقات بین المللی به مدال دست پیدا کند که این مدال در مسابقات آسیایی لبنان که بنده به عنوان مربی تیم ملی جوانان حضور داشتم، توسط این قهرمان گرفته شد و قبل از آن هم، او در مسابقات سهمیه المپیک نوجوانان در کشور ازبکستان توانست مقام دوم را به دست آورد. شجاعی همچنین در هنگ کنگ و ماکائو به مقام پنجم دست یافت و تنها نماینده ایران در المپیک جودو در کشور آرژانتین بود و در آن مسابقات نیز توانست مقام هفتم را به دست آورد و بعد از آن دیگر جودوکاری نتوانسته به مقامی بین‌المللی برای استان خوزستان دست یابد و طبق آیین‌نامه برگزاری مجامع نیز ورزشکاری باید در مجمع شرکت کند که بالاترین مقام قهرمانی استان را داشته باشد که از این حیث، آقای شجاعی بهترین بوده است. همچنین در کنار شجاعی، مولوی از قهرمانان استان خوزستان است که هر دو نفر برای حضور در مجمع خط خوردند.

گفتند ۲ جودوکار خوزستانی بازنشسته و پناهنده هستند
وی افزود: البته در نامه‌هایی که از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان برای فدراسیون فرستاده شده، این ۲ نفر معرفی شده‎‌اند ولی متاسفانه طبق پاسخی که از فدراسیون دریافت کردیم این بود که ورزشکارانی که از سوی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان معرفی شده اند، اشخاصی بازنشسته و پناهنده هستند که این موضوع هم در نوع خود جالب است، در صورتی‌که آقای شجاعی از ۲ جودوکاری که فدراسیون برای حضور در مجمع خوزستان معرفی کرد، کم سن و سال تر بود و همچنین آقای مولوی در حال حاضر در دانشکده افسری استخدامی ارتش کشور حضور دارد و ورزش نیز می‌کند و اصلا پناهنده کشور دیگر یا بازنشسته نیست. لذا این موضوع یک صحبت کذب است و ما در این باره نیز اعتراضاتی داشتیم و اصلا جوابی دریافت نکردیم.

چرا من را از لیست حضور در مجمع خوزستان خط زدند؟
خورنگ بیان کرد: در رابطه با موضوع نماینده مربیان هم باید بگویم طبق آیین‌نامه ماده ۲ تبصره ۳ امور مجامع، شخص کاندیدا در صورت داشتن صلاحیت می تواند همزمان هم کاندیدا باشد و هم نماینده یکی از گروه های مربیان، ورزشکاران یا داوران که من باتوجه به سوابق و مقام هایی که دارا هستم و تنها مربی خوزستانی تیم ملی کشور بوده و تا قبل از این کسی نتوانسته چنین شرایطی را داشته باشد، نماینده همزمان مربیان نیز هستم اما چرا بنده و ۲ قهرمان دیگر را از لیست حضور در مجمع انتخابات هیات خط می‌زنند؟

به من گفتند دنبال عدالت نگرد!
وی عنوان کرد: من شخصا برای پیگیری یکسری تخلفات در مجمع جودو استان خوزستان تا وزارت خانه و بازرسی کل کشور نیز رفتم اما نتیجه ای حاصل نشد و جوابی که گرفتم این بود که "عدالتی وجود ندارد و به دنبال عدالت نگرد". اکنون امیدوارم مسئولان استان خوزستان و کشور به این موضوعات ورود کنند تا مشخص شود چرا در حالی که اداره کل ورزش و جوانان خوزستان سه بار به فدراسیون جودو و وزارت ورزش و جوانان نامه ارسال می‌کند و لیست نفرات مجمع را که با بررسی و تحقیق انجام داده می‌فرستد اما در مقابل، فدراسیون لیست دیگری را برای انتخابات ارائه می دهد و با همان لیست فدراسیون انتخابات هیات خوزستان انجام می‌گیرد؟ سوال اینجا است که چرا فدراسیون لیست را عوض می‌کند و برای استان ما تصمیم‌گیری کند؟ مگر ما مسئول مجامع، معاونت فنی یا مدیرکل نداریم؟ از نظر من مجمع انتخاب رییس هیات جودو خوزستان مهندسی شده بود و حقیقتا زور خوزستانی‌ها به فدراسیون نرسید.

امیدوارم عدالت در جودو خوزستان برقرار شود
مربی سابق تیم‌ملی جودو در پایان گفت: امیدوارم عدالت در جودو خوزستان برقرار و از ضایع شدن حق ورزشکاران استان جلوگیری شود تا با انگیزه بیشتر به ورزش ادامه بدهند. به نظر می‌رسد یکی از علت‌هایی که جودوکاران و ورزشکاران به کشورهای دیگر مهاجرت داشتند، همین ضایع شدن حق‌شان بوده و اگر حمایت می‌شدند، تصمیم دیگری می‌گرفتند. متاسفانه یک جوان در زمان مواجهه با چنین بی‌مهری‌هایی تصمیمات احساسی و نادرستی می‌گیرد و برای دیده شدن به هر ریسمانی آویزان می‌شود. در نهایت نیز باید بگویم، جودو خوزستان حرکت خودش را می‌کند، نه اینکه ما نباشیم جودو حرکت نکند اما با چه سرعتی و در چه مسیری حرکت کند، مهم است.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها