به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 19
کد خبر: ۳۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱

ابهام و شایعات درباره حذف دو ملی‌پوش خوزستانی

ابهام در پشت پرده حذف برادران عبدولی از تیم ملی

خوزستان اسپورت- با اعلام لیست نفرات دعوت شده به دومین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی، باز هم از برداران عبدولی خبری نبود تا شایعات و گمانه‌زنی در خصوص حذف آنها همچنان به قوت خود باقی بماند.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از مهر، نخستین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی در حالی با حفظ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روزهای کرونایی برگزار شد که سعید و سامان عبدولی با صلاحدید کادر فنی به این مرحله از تمرینات دعوت نشدند.

غیبت این دو برادر عنوان‌دار و به خصوص سعید عبدولی که یکی از مدعیان جهانی و المپیک محسوب می‌شود، شائبه‌های فراوانی را به وجود آورد که این ابهامات همچنان در آستانه آغاز دومین اردوی تیم ملی هم ادامه دارد. البته نام این دو فرنگی‌کار خوزستانی در فهرست نفرات دعوت شده به دومین اردوی تیم ملی هم دیده نشد و گویا قرار است سعید و سامان فعلاً به هر دلیلی از گردونه مدعیان اردونشین دور باشند!

در این شرایط برخی از اهالی کشتی معتقدند حذف به ظاهر مقطعی سعید عبدولی از اردوها و رقابت‌های انتخابی به اظهارات تند و صریح او ربط دارد که چندی پیش در تلویزیون مطرح شد و متولیان فدراسیون کشتی را به باد انتقاد گرفت. ضمن اینکه سامان عبدولی هم در فضای مجازی، صحبت‌هایی را مطرح کرد که چندان به مذاق متولیان تیم ملی و فدراسیون کشتی خوش نیامد.

اما حبیب الله اخلاقی مربی خوزستانی تیم ملی کشتی فرنگی و یکی از همقطاران سعید عبدولی در رقابتهای جهانی و المپیک نظر متفاوتی دارد. اخلاقی در واکنش به این موضوع که در یک برنامه تلویزیونی مطرح شد، اعلام کرد عدم دعوت این دو برادر به اردوی تیم ملی، دلایل فنی دارد.

اخلاقی در مورد عدم دعوت از سعید و سامان عبدولی به اردوی قبلی و عدم صدور مجوز برای حضور آنها در انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی صراحتاً اعلام کرد: «سعید عبدولی قطعاً یکی از پرافتخارترین فرنگی کاران ایران است که وجودش باعث ایجاد انگیزه برای جوانان خواهد بود، اما با توجه به اینکه در رقابت‌های جهانی پیش رو، از امتیاز رنکینگ اتحادیه جهانی و سهمیه المپیک خبری نیست، با تصمیم کادر فنی از جوانترها بیشتر استفاده خواهد شد. ضمن اینکه سعید عبدولی قبل از اعلام نفرات اردونشین مصاحبه کرده بود که با توجه به کرونا نمی‌تواند در اردو شرکت کند. اما این موضوع به معنای حذف او نیست و مطمئناً عبدولی بعد از رقابتهای جهانی یکی از گزینه‌های اصلی ما برای المپیک در وزن 77 کیلوگرم است. بدین ترتیب او می‌تواند طبق فرآیند انتخاب ملی پوشان تلاش کند و به هدفش برسد.»

به گفته مربی تیم ملی کشتی فرنگی، غیبت سامان عبدولی در اردو به آخرین مسابقات داخلی او ربط دارد. سامان نتوانست در وزن 67 کیلوگرم جام تختی، روی سکو برود، در حالی که اکثر بچه‌های دعوت شده به اردو، جزو نفرات برگزیده جام تختی و مسابقات قهرمانی جهان در قزاقستان و آسیایی هندوستان بودند.

به هر حال برخی از اهالی کشتی همچنان معتقدند دلیل اصلی کنار گذاشته شدن برادران عبدولی از جمع مدعیان اردوی تیم ملی و رقابتهای انتخابی، سادگی در گفتار و صراحت لهجه آنها بوده و توجیه فنی در این خصوص چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. گویا آنها در اظهارات اخیر خود خواسته یا ناخواسته، خطوط قرمز انتقاد از متولیان کشتی را رد کردند و حرف‌هایی زدند که نباید در مقطع کنونی به آن اشاره می‌کردند!

ابهام در پشت پرده حذف برادران عبدولی از تیم ملی

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها