به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 28
کد خبر: ۳۰۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

ادامه وضعیت نامعلوم نماینده خوزستان در لیگ بانوان

وضعیت نامعلوم نماینده خوزستان در لیگ بانوان

خوزستان اسپورت- بانوی فوتبالیست خوزستانی در واکنش به عدم تیم‌داری باشگاه‌های لیگ برتری خوزستان در لیگ بانوان، گفت: واقعا در این سال‌های دلیل قانع کننده‌ای از سوی باشگاه‌های لیگ برتری خوزستان نشنیده‌ایم و نمی‌دانم چون دختر هستیم باید تاوان پس دهیم؟

مژگان قریشوند در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا در واکنش به مشخص نبودن تکلیف خوزستان برای حضور در فصل جدید لیگ برتر فوتبال بانوان و پای کار نبودن باشگاه‌های فوتبال خوزستان برای تیم‌داری در لیگ بانوان، اظهارکرد: نمی‌دانم چرا اگر پولی در شرکت فولاد وجود دارد و همه می‌دانند این پول بیت‌المال است و حق استفاده آن برای همه است، وقتی به تیم‌داری در فوتبال بانوان می‌رسند، تبعیض قائل می‌شوند و این پول تنها سهمِ تیم‌داری در فوتبال آقایان می‌شود و در حالی که استان‌های دیگر در فوتبال بانوان تیم‌داری می‌کنند اما باشگاه‌های خوزستانی، بانوان را حمایت نمی‌کنند.

وی بیان کرد: فوتبال بانوان خوزستان در بخش بازیکن و مربی، پتانسیل بالایی دارد. خود من سابقه بازی 10 ساله در لیگ برتر را دارم و هیچ جای ایران بازیکن‌هایی همچون دختران فوتبالیست‌ خوزستانی از نظر تاکتیکی و تکنیکی ندیده‌ام. پس چرا با وجود این همه پتانسیل و استعداد نباید یکی از باشگاه‌های خوزستانی وارد عرصه تیم‌داری در فوتبال بانوان شود؟ برخی می‌گویند فوتبال بانوان حاشیه دارد، من نیز منکر این موضوع نمی‌شوم اما این حواشی در فوتبال آقایان هم وجود دارد و دلیلی برای عدم تیم‌داری در باشگاه‌های خوزستانی نیست.

فوتبالیست فصل گذشته تیم آویسای خوزستان افزود: اگر هم بحث این است که برای تیم‌داری بانوان بودجه ندارند، باید بگویم کل بودجه یک تیم فوتبال بانوان به اندازه قرارداد یک بازیکن ذخیره فوتبال آقایان هم نمی‌شود. پس این هم دلیلی برای تیم‌داری نکردن باشگاه‌های خوزستانی در لیگ برتر فوتبال بانوان نیست. اما به نظر من تنها یک دلیل می‌تواند وجود داشته باشد و آن هم تبعیض است. یعنی به آقایان بیشتر بها داده می‌شود و بانوان فوتبالیست در خوزستان دیده نمی‌شوند. آن هم در حالی که دختران همین استان در تیم‌های دیگر عملکرد بسیار خوبی دارند و شناخته شده هستند.

وی گفت: چرا وقتی باشگاه‌های خوزستان پتانسیل لازم را دارند نباید در فوتبال بانوان تیم داشته باشند؟ دلیل چیست؟ از باشگاه‌های خوزستانی می‌خواهیم برای ما شفاف‌سازی کنند. خود من برای فصل جدید لیگ برتر فوتبال بانوان چند پیشنهاد داشتم اما واقعا منتظر تیم‌داری فولاد ماندم و حتی حاضر بودم با مبلغ کمتری برای فولاد بازی کنم اما در همین استان خودم باشم.

قریشوند ادامه داد: واقعا در این سال‌ها دلیل قانع کننده‌ای از سوی باشگاه‌های لیگ برتری خوزستان نشنیده‌ایم. جالب است فولاد به تازگی در لیگ برتر وزنه‌برداری تیم‌داری می‌کند اما پاسخی به دختران خوزستانی برای تیم‌داری در لیگ فوتبال بانوان نمی‌دهد. واقعا از باشگاه بزرگ و ساختارمند فولاد، انتظار حمایت داشتیم نه تبعیض. یکسری از بازیکنان پیگیری و رایزنی‌هایی هم با باشگاه فولاد برای ورود به فوتبال بانوان داشتند اما گویا تیم‌داری فولاد منتفی شده است. ولی ای کاش شفاف‌سازی می‌کردند تا حداقل دلیلش را بدانیم.

وی گفت: نمی‌دانم چون دختر هستیم باید تاوان پس دهیم؟ واقعا با رفتارهایی که با ما می‌شود احساس پوچی و ضعیف بودن به ما دست می‌دهد. چرا فقط باید در خوزستان برای تیم‌داری در فوتبال بانوان مشکل وجود داشته باشد؟ می‌خواهم بدانم چه چیزی در خوزستان وجود دارد که فوتبال بانوان را منع می‌کند؟ چرا بازیکنان خوزستانی باید برای بازی به استان‌های دیگر بروند و از خانه و خانواده دور شوند؟ چرا باید خانم سلیمانی که بهترین مربی فوتبال ایران است و به دلیل شرایط زندگی نمی‌تواند در فوتبال خارج از استان مربیگری کند، اکنون باید خانه‌نشین باشد؟ حتی اکنون خیلی از بازیکنان خوزستان به دلیل چنین مشکلاتی خانه‌نشین شده‌اند. ای کاش شفاف‌سازی می‌کردند که چرا در خوزستان برای فوتبال بانوان ارزش قائل نیستند.

این فوتبالیست خوزستانی خاطرنشان کرد: وقتی هم برای دانستن چرایی عدم تیم‌داری باشگاه‌های لیگ برتری استان سراغ مسئولان می‌رویم، ما را به همدیگر پاس می‌دهند. چهار سالی است که به دنبال تیم‌داری فولاد در لیگ برتر بانوان هستیم اما تنها همیشه وعده و وعید داده‌اند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۲
Rama
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
ای کاش نماینده های استان برا حمایت از ورزش بانوان هم دست بکار بشن
واقعا ایشون حرف حق زده
ضمن اینکه برا دخترهای خوزستانی بازی تو تیمی از استان امکان پذیر تر و مناسب تر از رفتن به شهرهای دیگست و شاید بخاطر خونواده فقط بتونن تو استان بازی کنن
میشه با کمی توجه و درصدی از بودجه باشگاه بهترین نتایج رو تو رده بانوان گرفت و نیمی از جمعیت ورزشی خوزستان رو هم از ورزش فراری نداد.کاش باشگاه صنعت بعد از انتقال به پالایش پخش فولاد تو این مسیر حرکت میکردن و تو خوزستان یه تیم بانوان قوی ساخت و تبعیض قایل نشد واقعا جای تاسف هست که تو لیگ تیمی از استان بزرگ خوزستان نباشه.هر چند احتمالا پول جای دیگست و حضرات به فکر جیب خودشونن نه چیز دیگه.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
ملی حفاری تیم فوتسال بانوان داره. نمیدونم چرا به فوتبال بانوان بها نمیده.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها