به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۳۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
تعداد نظرات: ۱۲ نظر

شاه‌غریب: دست دلال‌ها از نفت آبادان کوتاه شود

شاه‌غریب: دست دلال‌ها از نفت آبادان کوتاه شود

خوزستان اسپورت- یک پیشکسوت فوتبال خوزستان با بیان این که متاسفانه مسائل دلالی و واسطه‌ها به تیم نفت آبادان ضربه زده است، گفت: اگر دست دلال‌ها از باشگاه نفت آبادان کوتاه شود، تیم در شرایط و مسیر بهتر و درستی قرار می‌گیرد.

عبدالرضا شاه‌غریب در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت تیم فوتبال نفت آبادان که تاکنون بیشتر بازیکنان اصلی فصل قبل خود را از دست داده و هنوز نیز سرمربی آن مشخص نشده است، اظهار کرد: طبیعتا تیم‌های نفتی در استان خوزستان از مصوبه مجلس و انجام آن توسط وزارت نفت متضرر شده‌اند و متاسفانه امروز به صورتی دامن صنعت نفت آبادان را گرفته که بیشتر بازیکنان اصلی آن از تیم جدا شده‌اند و هنوز این تیم سرمربی ندارد. البته اطلاع داریم که نمایندگان شهر با وزیر نفت دیدار داشته‌اند اما این‌ها دلیل بر این نیست که صنعت نفت این گونه رها شود و به این روز بیفتد.

هشدارهای لازم داده شده بود
وی افزود: سال گذشته تمام پیشکسوتان، اساتید و بزرگان فوتبال آبادان در خصوص این که این معضل در آینده دامن نفت آبادان را خواهد گرفت، تذکرات و هشدارهای لازم را داده بودند اما متاسفانه تاکنون هیچ تدابیر خاصی برای رفع این معضل انجام نشده است و دلیل اصلی آن آدم‌هایی هستند که سال‌های بسیاری است بر سر این باشگاه قرار دارند. این مسئولان باید بدانند که نفت آبادان از نظر اجتماعی تنها دلخوشی مردمی است که شاید شرایط سختی را بگذرانند.

دلالی‌ها به نفت آبادان ضربه زده است
این کارشناس فوتبال عنوان کرد: متاسفانه مسائل دلالی و واسطه‌ها به تیم نفت آبادان ضربه زده است و متاسفانه افرادی این شرایط را سخت‌تر می‌کنند. در حال حاضر بازیکنان زیادی از این تیم جدا شدند و البته به نظر من تمام این‌ها برنامه‌ریزی شده است تا بتوانند آدم‌های دیگری را به تیم بیاورند که در قِبل آن پول‌های زیادی را به دست آورند. به هر حال اگر دست دلال‌ها از باشگاه نفت آبادان کوتاه نشود تیم نفت رونق و پیشرفت نخواهد داشت. همچنین چناچه صنعت نفت به نیروها و منابع انسانی بومی، چه در باشگاه و چه در کادر فنی برنگردد، روزهای سختی خواهد داشت.

کادر بومی تیم باید تفکرات بهتری می‌اندیشید
وی همچنین درباره نتایج فصل گذشته تیم با کادرفنی بومی گفت: سال گذشته نفت آبادان می‌توانست به سهمیه آسیایی برسد و اگرچه در مقطعی نیز کادر فنی بومی سکان‌دار هدایت نفت آبادان بود اما این نیروها باید تفکرات بهتری می‌اندیشیدند تا نفت به سهمیه آسیایی برسد، یعنی باید در کنار این کادر فنی بومی، افراد خبره‌تری قرار می‌گرفت تا تیم نتایج بهتری کسب کند. با توجه به امتیازاتی که پیش از حضور کادر بومی در نفت آبادان رقم خورده بود، اگر صنعت نفت در لیگ بازی هم نمی‌کرد در جدول باقی می‌ماند. به هر حال انتظار داشتیم کادر فنی بومی با یک تفکر وسیع‌تر از افراد قوی در کنار خود استفاده کند تا بتواند تیم را در جایگاه بهتری قرار دهد و به سهمیه آسیایی برسد اما متأسفانه امتیاز خوبی کسب نکردند.

بومی‌سازی باید به تمام ارکان باشگاه برگردد
شاه‌غریب با بیان این که ابقای اعضای هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه نفت آبادان در شرایط فعلی تنها یک مسکن است و شاید نتیجه معکوسی در آینده برای صنعت نفت داشته باشد، افزود: معتقدم صنعت نفت باید به نقطه اصلی‌اش یعنی بومی‌سازی در تمامی ارکان باشگاه و تیم برگردد. در آبادان افراد نخبه‌ای داریم که می‌توانند با توجه به علمی که نسبت به ورزش و فوتبال دارند کمک شایانی به باشگاه و تیم داشته باشند.

نبود آکادمی به بدنه نفت آبادان ضربه زده است
وی با اشاره به نبود آکادمی در باشگاه نفت آبادان، گفت: آسیبی که به بدنه باشگاه صنعت نفت وارد شد به دلیل نبود آکادمی است. چند سال است که سیستم آکادمی باشگاه نفت آبادان از هم پاشیده و هیچ خروجی نداشته است و همین باعث شده که جوانان شهر آبادان انگیزه نداشته باشند و حتی به محیط‌های اجتماعی فاسد برگردند. داشتن آکادمی بسیار اهمیت دارد اما باشگاه نفت به آن نپرداخته و این ها نشان از عدم تدبیر مسئولان باشگاه در این زمینه است. در شرایط فعلی که بیشتر بازیکنان از تیم جدا شده اند، داشتن آکادمی به کار می‌آمد زیرا می توان نفراتی از آکادمی را جایگزین بازیکنان جدا شده کرد. به هر حال اگر صنعت نفت آبادان در بحث آکادمی تدبیری داشت، امروز می‌توانست مثل فولاد سرمایه‌های خود را به سطح کشور نیز تزریق کند.

باید دست دلال‌ها از باشگاه کوتاه شود
این کارشناس فوتبال عنوان کرد: به نظر من مسئولانی که اکنون در حال اداره صنعت نفت آبادان هستند، نمی‌خواهند قبول کنند که در سیستم شهر آبادان مربیان آبادانی توانمندی برای اداره‌کردن تیم نفت را ندارند. باز هم می گویم اگر دست دلال‌ها از باشگاه نفت آبادان کوتاه شود، تیم در شرایط و مسیر بهتر و درستی قرار می‌گیرد.

وی در پایان با بیان این که تیم صنعت نفت آبادان متعلق به مردم آبادان است و نباید این همه در مشخص شدن وضعیت تیم فرصت‌سوزی شود، افزود: به نظر من در سیستم کنونی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان، افراد منافع خودشان را بر فوتبال شهر و مردم ترجیح می‌دهند و این یک معضل است.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۲
نفت mis
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
0
0
خدا رحم کنه به نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان این فصل خیلی مشکلات زیاده ...
چیزایی که اقای شاه غریب گفته تو نفت مسجدسلیمانم هست ماهم اینجا بدبختی داریم بعضی دلالان نشستن تهران تصمیم میگیرن برا نفت مسجدسلیمان مربی ضعیف و بازیکن ضعیف نتیجش میشه کابوس سقوط
bahman
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
0
0
درست میگی استاد شاغریب ولی کدوم مسئول باید به این وضع رسیدگی کنه؟ وقتی برادر آقای ... خودش دلاله بنظرت کی باید رسیدگی کنه؟ خدایی چرا یه مربی خوب باتجربه خوشنام نمیارن آبادان؟ چرا اسم یه مربی رفوزه جادوگر انداختن سر زبون که اینو تحمیل کنن به باشگاه دلیلش واضحه چون برادر آقای ... میخاد یه مربی رفوزه بیاره تا خودش بازیکنای بنجل بیاره داخل تیم واقعیت همینه ولسلام
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
0
0
کاش چهارتا از بزرگان فوتبال آبادان بشکل منطقی و درست وبجا راهکار میدادن و آنجا که لازمه ورود میکردن اما متاسفانه دیگه کار ازکار گذشته وکسی کلامی بر زبان جاری نکرده لابد آنها هم ملاحظاتی دارن که مردم ازش بی خبرن و حساب کتابهایی درکاره که ماازش سردر نمی آوریم؟ این قصه ی دلالی زمان یکی ازدروازبانهای قبلا صنعت هم بود که رفتش حالا هم گویا این افراد همچنان با دلسوزی کامل مشغول دلالی اند البته این فضا را مسئولین باید مرتب بکنند.
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
0
0
کی،کِی و کجا باید دست دلالها کوتاه بشه؟! اگر دلال بودن برادر فلانی! صحت داشته باشه که مار تو آستین پرورش دادیم!!بقول اصغر شرفی بازیکن سابق پاس و تیم ملی یه بمب باید توی این فوتبال منفجر کرد و از نو ساختش!!
bahman
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
0
0
اقای محمدرضا سلام اون برادر آقای ... که همه بازیکنای صنعت میدونن ایجنته و فدراسیون هم ثبت شده ایجنت بودنش و بازیکنای بی کیفیت خارجی که میومدن آبادان همین برادر آقای ... میاورد بازیکنای بی کیفیت خارجی که ده برابر بازیکن ایرانی قرارداد میزدن به دلار بعدش پرونده در فیفا درست میشد و الانم پنجره نقل و انتقالات آبادان بسته شده برا شکایت همین بازیکنان الانم خداروشکر بازیکن خارجی ممنوع شده وگرنه نیم میلیون دلار دیگه بدهی میذاشت رودست باشگاه. الانم شایعه شده ایشون داره زور میزنه مربی رفوزه جادوگر بیاره آبادان که خودش همه کاره نقل وانتقالات باشه ولی من امیدوارم هیات مدیره بخاطر اعتبار نام و شخصیت خود و به احترام هواداران صنعت با این کار مخالفت کنن و یه مربی باتجربه انتخاب کنند تا آه این مردم پشت سرشون نباشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
0
0
واقعا تعجب آوره چرا بزرگان فوتبال آبادان هیچ واکنشی هیچ سخنی حرفی نمی زنند ؟ چرا ؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
0
0
چه راجب شهر ابادان وچه فوتبالش اصلا نظر کسی مهم نیست یکسری افراد نشستن تو پایتخت که دارن با شهر ومردم ابادان شطرنج بازی میکنن مگه برای اب مردم ازسال ۷۹اعتراض نکردن چیشد هنوز اندر خم یک کوچه ایم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
0
0
پاس آبادان شما تحویل گرفتی کجا تحویل دادی یه دسته پایین تر بیشترین باخت پاس ابادان سال هشتاد با شما بود چند سوال از اقای شاه غریب
اخرین کلاس مربیگری تان چه سالی بوده
ایا تا به در لیگ خوزستان لیگ دسته دو دسته یک مربی بودید سرمربی پیشکش
چرا شما ها تا زمانیکه پست ندارید مخرب صنعت نفتید فقط منتظر گرفتن پستید
شما دوستان تان اگر دلسوز فوتبال آبادانید جم آبادان کارگر آبادان برید بیارید لیگ خوزستان
تا حالا رنگ لیگ برتر ندید بعد منتقد صنعت نفتید توروخدا دست از سر صنعت نفت بردارید خستمون کردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
0
0
استادناشناس که گویی ازحقوق بگیران فعلی صنعت هستی به اقای شاه غریب انگ فلان وبمدان زدی استاد ما چی ماهواداریم نه عین شما مزدور کسی هستیم ونه ادعای شق القمر داریم پاسخ حرف ما دراین بازار کثیف سهم دادن وندادن شماها چیه؟ ما سهم خواه نبوده ونیستیم به ما چه انگی میزنید ؟ بابا خجالتم خوب چیزیه ی کم وجدان انصاف بدنیست شما باهوادار ومردم چه برخوردی کردید؟ غیر انگ غیرسهم خواهی یااینا که گفتی شماهستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
0
0
منتقد همیشه نقد میکنه این ربطی به سهم خواهی ندارد ومگر صنعت نفت ارث پدرتان است که سهم بدهید یاندهید هوادران همشون کارشناس تر شماهستن و تصور اینکه این باشگاه مال ی عده خاص بشه یا شده مضحک است شمایجوری با یک منتقد صحبت میکنید انگار معصوم هستیدو بدتر مالک وصاحب تیم هستین ازتوهم خارج شوید این باشگاه متعلق به مردمه آبادانه اگرکسی ازتون تعریف بکنه لابد آدم خوبیه؟؟؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
0
آخرین تیمی که اقا شاه غریب مربیگری کردن کدوم تیم بوده؟ چه لیگی بوده؟
سلیم
|
Netherlands
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
0
0
اقای شاه غریب چرا کار بچه های ابادان بی ارزش میکنی محض اطلاع شما سراج بیشترین حضور را در بین مربیان بومی در لیگ برتر داشت کمک فراز کمالوند به مدت یکسال در لیگ برتر کمک اسکوچیچ یک نیم فصل کمک قاسمپور در دسته یک سرمربی نوین صنعت نفت بوده مرتضی بچاری کمک پیروانی کمک کاستا در لیگ برتر سرمربی کرمانشاه در دسته دو مربی کارون خرمشهر در دسته یک دسته دو امید شریفی نسب حضور در تیم آنالیز استقلال خوزستان در زمان ویسی قهرمانی با استقلال خوزستان کجای این کادر کم تجربن؟ روی کاغذ رزومه این افراد از شما خیلی بیشتره هم مربی بودن هم سرمربی ولی شما چی ؟ جنابعالی منتقد منصفی نیستی اگربودی این موارد میگفتی بسته بودن پنچره نقل انتقلات صنعت نفت در نیم فصل تمرین در ساعت نه شب اگر شما کار اجرایی میکردی حتی در لیگ محلات متوجه این مسئله میشدی که بازیکنان نه شب تمرین میکنن یازده تمام میشه تا برسن منزل شان دوازده شب شده شام بخورن یک دو شب شده چه زمانی بخوابن محض اطلاع شما خواب مفید بازیکنان باید هشت ساعت مفید باشه بازیکن ده شب بخوابه تا صبح سر حال بلند بشه مورد بعدی تمرین در گرما شرجی توان تیم بریده بود صنعت نفت شاهین بوشهر تنها تیم های بودن که توگرما تمرین میکردن
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها