به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ March 2024 19
کد خبر: ۳۰۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
تعداد نظرات: ۲۲ نظر

رضاییان: باشگاه‌ها به هر قیمتی بازیکن جذب نکنند

رضاییان: باشگاه‌ها به هر قیمتی بازیکن جذب نکنند

خوزستان اسپورت- معاون ورزشی باشگاه صنعت نفت آبادان معتقد است که اگر باشگاه‌ها روی یک اصول و چهارچوب مناسب اقدام به جذب بازیکن و مربی کنند، دیگر در فصل نقل‌وانتقالات رقم‌های نجومی نخواهیم دید.

به گزارش خوزستاناسپورت و به نقل از تسنیم، مسعود رضاییان درباره قانون منع جذب مربی و بازیکن خارجی در لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: این قانون دو بُعد دارد و باید 50-50 به آن نگاه کنیم. 50 درصد این حرکت خوب است. ممنوعیت جذب بازیکن خارجی که اکثراً بی‌کیفیت بودند، با قیمت بالای دلار و یورو در حال حاضر خوب است و باید اجرا شود.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر وقتی به این قانون نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که فوتبال ما هنوز احتیاج به حضور مدرس و مربی خارجی دارد و باید از دانش و توانایی آنها استفاده کنیم، اما متأسفانه سوء‌مدیریت و عدم نظارت بر عملکرد باشگاه‌ها مشکلاتی را به وجود آورد که سبب شد تا این قانون اجرا شود.

رضاییان همچنین خاطر نشان کرد: اگر قانون منع جذب مربی خارجی را می‌گذاریم، چطور برای تیم ملی مربی خارجی استخدام می‌کنیم؟ آیا تیم ملی استثناست؟! ما در تیم ملی هم بابت بستن قرارداد بد ویلموتس حدود 170 میلیارد تومان باید خسارت دهیم.

معاون ورزشی باشگاه صنعت نفت آبادان درباره این موضوع که با اجرای قانون ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی، به یکباره قیمت بازیکنان و مربیان داخلی افزایش پیدا کرد، تصریح کرد: این موضوع هم طبیعی است. الان اگر بخواهیم یک بازیکن خارجی را هم به خدمت بگیریم به طور مثال اگر آن بازیکن 500 هزار دلار قیمت داشته باشد چیزی حدود 12-13 میلیارد تومان می‌شود. افزایش قیمت بازیکنان داخلی هم یک مقدارش تبلیغاتی است و دلیل دیگرش دلال‌بازی‌هاست که باعث افزایش قیمت هم می‌شود. از طرفی باشگاه‌ها وقتی قیمت‌های بالا را می‌بینند، می‌خواهند سریع بازیکنان را جذب کنند تا قیمت‌های‌شان بالاتر نرود.

وی افزود: بازیکنان هم وقتی می‌بینند چنین فضایی به وجود آمده است، قیمت‌های پیشنهادی را بالا می‌برند و باشگاه‌ها هم به ناچار مجبور می‌شوند که پیشنهادهای بازیکنان را بپذیرند. من معتقدم در چنین شرایطی باشگاه‌ها به هر قیمتی نباید بازیکن جذب کنند. اگر باشگاه‌ها روی یک اصول و چهارچوب مناسب اقدام به جذب بازیکن و مربی کنند ما دیگر در فصل نقل‌وانتقالات رقم‌های نجومی نمی‌بینیم. باشگاه‌ها براساس شرایط‌ و بودجه‌شان باید هزینه کنند و نباید این‌طور باشد که درآمدها و سودهایی که از کار در بخش‌های دیگر مثل چرم، پوست، ماشین و ... به دست می‌آوریم در فوتبال خرج کنیم. از فوتبال می‌توانیم درآمدزایی کنیم و برای خودش هزینه کنیم.

معاون ورزشی باشگاه صنعت نفت آبادان درباره اینکه برخی باشگاه‌های خصوصی نسبت به فعالیت باشگاه‌های دولتی در فصل نقل‌وانتقالات و جذب بازیکن با قیمت‌های بالا معترض شده‌اند، اظهار کرد: این‌طور هم نیست که باشگاه‌های دولتی هر طور بخواهند رفتار کنند. بالاخره آنها هم هیئت مدیره دارند و باید جوابگو باشند. متأسفانه دستگاه‌های نظارتی آن‌طور که باید اتفاقات فوتبال را رصد نمی‌کنند و حواس‌شان به جاهای دیگر است. ما اگر نظارت خوبی بر عملکرد باشگاه‌ها داشته باشیم، دیگر باشگاهی که به طور مثال سال گذشته 80 میلیارد تومان هزینه کرده و هیچ دستاوردی نداشته است و حتی ممکن بود سقوط کند امسال نمی‌تواند بدون حساب و کتاب خرج کند و باید پاسخگوی عملکرد و هزینه‌هایی که کرده است، باشد. در فوتبال اروپا را هم اگر نگاه کنیم منچسترسیتی که یک باشگاه متمول است نمی‌تواند هر طور که بخواهد هزینه کند و باید در یک چهارچوب و ساختاری خرج کند. متأسفانه در فوتبال ما این چهارچوب و ساختار وجود ندارد.

رضاییان در پایان در مورد شرایط صنعت نفت آبادان اظهار کرد: پس از موافقت وزیر نفت قرار است مالکیت باشگاه صنعت نفت از شرکت ملی پالایش و پخش ایران به شرکت پالایش و پخش آبادان منتقل شود که این انتقال مثبتی است. اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل که استعفا کرده‌اند و مالکیت جدید باشگاه باید اعضای جدید هیئت مدیره و پس از آن مدیرعامل باشگاه را انتخاب کند. متأسفانه این فرایند که به طور طبیعی باید ظرف 100 روز انجام شود باید در زمانی کمتر از 40 روز صورت بگیرد. باید تمام این کارها زودتر انجام شود، چون فرصت زیادی تا شروع لیگ جدید نداریم.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۲۲
فریدون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
0
0
نقل وانتقالات 12هفته است ،،،البته تیمهای درگیرآسیا عجله کردند که بخشی ازآنها محروم ازجذب بازیکن اند،،،، بخدا بیخود شلوغش کردند،،،،لیگ دردوتیم خلاصه نمیشود مضافا مگر آنها چندبازیکن میتوانند بگیرند،،،،یک مدیرخوب باید دربرابر این دلالی ها باید بگوید من ده ریال میدهم اما این آپشن ها هم تعلق میگیرد ،،، آنوقت است که بازیکنان متوسط صددرصد کوتاه می آیند زیرا میدانند آنقدر خوب نیستند که آن امتیازات را ازآن خود کنند،،، باورکنید دوسه هفته دیگر قیمتها کمتراز یک سوم میشوند خواهید دید ،،،،مدیران هیچ عجله ای نکنند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
0
0
شماهم اصلا نمیخاد بازیکنی بگیری خودتونو اذیت نکنین فشار بیاد بهتون فصل اینده باید بگیم الومینیوم اراک برزیلته
شهریار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
0
0
تورو بقران سرمربی رو انتخاب کنید تمام تیها دارن بازیکن میگیرن الا صنعت وبازیکنای نفت هم یکی یکی دارن میرن وصنعت تازه باید جای اونا رو پر کنه
شهریار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
0
0
درحال حاصر بهترین گزینه برا صنعت تاتار هستش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
0
0
اکنون هواداران صنعت نفت انتظار دارند که باشگاه ضمن حفظ بازیکنان خوب موجود به ویژه جوانانش به اختصاص بودجه مناسب ضمن رفع مشکل بدهی ۱۰۰ هزاردلاری وبازنمودن پنجره نقل وانتقال باشگاه براساس واقعیتهای امروز فوتبال ایران حداقل افزایش بودجه نسبت به سال گذشته ۵ برابر گردد که انشالله با قدرت تمام شاهد درخشش تیم محبوب صنعت نفت باشیم الحق که افزایش این بودجه حق وخواسته ی تمام هواداران صنعت نفت میباشد
رضا مرعشی
|
United States of America
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
0
0
بنظر من گزینه مناسب سرمربیگری صنعت نفت سیروس پورموسوی است. ولی متاسفانه فعلا لنگ اعضای هیئت مدیره و بعد هم انتخاب مدیر تیم هستیم.
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
0
0
اقای که با اسم رضا مرعشی نظردادی لطفا دیگه به صنعت نفت و فوتبال آبادان توهین نکن صنعت اینقد کوچیک نشده که چنین کسانی بشن سرمربی تیممون.
اگه فکر میکنی ایشون بدرد میخوره یه تیم دیگه واسش پیداکن چه لیگ برتر چه لیگ یک. بنظرم نهایتش در حد لیگ 2 تیمی بشه واسش پیدا کرد البته در شهری غیر از آبادان. اینجا از این خبرها نیست الکی بازارگرمی نکنید.
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
0
0
کاربرمحترم آقامیلاد برادر ناراحت نشو این کامنتها شیطنت و از روی حسادته که اینو اون رو برای صنعت نسخه پیچی میکنند مگر تقصیر ما است که صنعت نفت رفته زیر چتر پالایشگاه که بعضیا ناراحتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
0
0
انشالله که امسال یک نگاه ویژه ترهم به تیم خوب وبزرگ بسکتبال پالایش وپخش آبادان که مقام سومی قاره آسیا را یدک میکشد وسال گذشته هم قهرمان لیگ برتر ایران بوده داشته باشند حیفه بخدا شاگردان بومی این مریب بزرگ وکاربلد قهرمان قاره کهن نشوند حتمن باحمایت وزیرمحترم امسال این اتفاق بیفته انشالله
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
0
0
آقای رضاییان الان خیلی بازیکنان دوست دارن بیان صنعت حالا شما ناراحتی دیگه خود دانی ایده شما هم برای تیمی مثل صنعت اشتباه میباشد تیم باید تقویت شه تا با قدرت شروع کنه منچستر سیتی فقط قیمت مربیش ازهمه تیمها بالاتره وای به حال قیمت بازیکناش شما داری برای کی حرف میزنی دسته کورها؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
0
0
تیم باید بعدعقدقرارداد بابازیکنایی که ازفصل قبل ماندن وبهشون نیازداره باچشم باز دنبال جذب بازیکن باشه اولین مطلب آوردن یک گلر چالاک وخوب حتی از لیگ یک ولی خوب درکنار دریس بعد دوتا مدافع میانی بافیزیک مناسب ومحکم است این سه بازیکن اساس گل مفت نخوردن تیم رو شکل میدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
0
0
اگه پورموسوی خوب بود خود دوستان اهوازی اونو میبردن برا فولادشون و دست بدامن نکونام نمیشدن صنعت نفت با توجه به قدمتی که نسبت به همه تیمهای خوزستانی که خیلی بیشتر هم هست دارد هرچند تاکنون مقام در خور شان و قدمتش نگرفته ولی یادمون باشه همین صنعت نفت در جام تخت جمشید به همراه نیروی اهواز همواره در اون لیگ حضور داشت و بعد از انقلاب هم اگر چند دوره در لیگ برتر غیبت داشت بخاطر صدماتی بود که بخاطر ۸ سال جنگ این شهر و این تیم تحمل کردن ضمن اینکه متاسفانه وزارت نفت حمایت مالی شایسته از این تیم نکرد و بجز فرق قدمت و حتی هوادارای بیشتر و متعصبتر تنها فرقی که با فولاد که در اکثر مواقع قدرتمند بوده اینه که فولاد فقط به واسطه حمایتهای مالی بیشماری که از جانب وزارت صنعت و معدن در قالب فولاد خوزستان شده تونسته با ولخرجیهای زیاد و با جذب بازیکنای با کیفیت تر برای خوزستان افتخار کسب کنه که اگر چنین حمایتهای مالی گسترده و دائم از صنعت نفت شده بود الان همین صنعت نفت مقامهای زیادی کسب کرده بود پس به این علته که هر مربی و یا بازیکنی لیاقت حضور در برزیل ایران را ندارد و از این به بعد باشگاه و هواداراش فقط دنبال رسیدن به افتخار خواهند بود چون هم قدمت طولانی داره هم هوادارای بیشتر و متعصب داره و هم وقتی رفت زیر نظر پالایشگاه آبادان قطعا پول کافی هم خواهد داشت .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
0
0
دوستان هواداران عزیز صنعت نفتی مطمئن باشید تیم فصل جدید صنعت بسیار قویتر و با صلابت تر ازفصل گذشته خواهدبود وانشالله باحمایت آبادانیای سراسر ایران لیگ بیستم لیگ درخشش وعنوان آوری باشگاه بزرگ صنعت نفت آبادانه
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
0
0
فرمایشات جناب آقای رضاییان درخصوص جذب بازیکن لیگ برتری کاملا اصولی و درست است استاد رضاییان کمترهوادار فوتبالی درآبادان پیدا میشود که خواهان تداوم حضورحضرتعالی در موسسه صنعت نفت ’آبادان نباشه هوادار خواهان کمک شما وانتقال تجربیات حضرتعالی ومتحول کردن تیم فوتبال صنعت نفت آبادان جهت دست یابی به اهداف بزرگ است که انشالله درسایه تغییرات کنونی حاصل گردد
رضا مرعشی
|
United States of America
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
0
0
کابران عزیر میلاد و احمد
متاسفانه فراموش کردند که همین پورموسوی استقلال خوزستان را به همراه ویسی قهرمان لیگ برتر کردند بعد هم ایشان تا چندماه
پیش سرمربی تیم ملی جوانان بودند شما به چه معلوماتی ارزش کار یک مربی رو اینقدر پایین میارید. مطمئنا تجربه بنده را ندارید. اینجانب با 63 سال سن حداقل 50 ساله که طرفدار صنعت هستم. قرار نیست از یک نظری خوشتون نیامد زود برچسب بزنید. من هم بچه همین شهرم.
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
0
0
آقای مرعشی عزیز جهت اطلاع آخرین کارنامه پورموسوی سقوط با پارس جنوبی به لیگ 1 بود. ضمنا قبلش در فولاد خوزستان با نتایج افتضاح اخراج شد. تیم جوانان ایران بازای دور مقدماتی بود در تهران با تیمای گمنامی که روی نقشه به زور پیدا میشن . مهم بازیهای دور نهایی است که 16 تیم اصلی آسیا بازی میکنند. کارنامه ایشون رو دقیقتر بررسی کنید متوجه میشدی در لیگ 2 و 1 فوق افتضاح بوده سقوط پشت سقوط با تیمای مثل کارون خرمشهر، حفاری اهواز و ...
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
0
0
سلام آقای مرعشی استاد بنده هم بالای ۵۶سال سن دارم واتفاقا همشهری هستیم درمورد آقای پورموسوی بله ایشان با اون قصه مربوط به جادوگری زمان مربیگری فولاد و بعدهم با هیچ تیمی موفق نبودند اگر اورا رد میکنم دشمنی درکار نیست ماهم نسبت به تیم مثل شما علاقه مندیم اگر امثال اقای پورموسوی قرار است به صنعت بیان به عقیده من اقای سراج وامید ازشون بهترند اولویت دارند بنظر شما ایشان درکدام تیم کارنامه موفقی داشتند درپایان برای شما برادر بزرگترم آرزوی سلامت دارم
رضا مرعشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
0
0
برادران عزیز
من هم مثل شما آرزویم سرافرازی این تیم است جدا از هرگونه تعصب روی شخص خاصی . فقط خواهشم اینه که روی اهوازی ، آبادانی ، ایرانی و حتی خارجی بودن سرمربی تعصب نداشته باشیم چون فوتبال حرفه ای است همانطور که در تیم بازیکنانی مثل جبیره ، میلاد جهانی، اهل شاخه ، قریشی و دیگران لر، کرد، اهوازی و شمالی هستند. امیدوارم صنعت این توان مالی رو داشته باشه تا از بهترین مربیان استفاده کنه مگر ما کمتر از گل گهریم که چک سفید امضا به قلعه نویی میدهد؟؟!! من این نظر رو صرفا با توجه به بضاعت مالی تیم گفتم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
0
0
سلام آقای رضاییان ما شمارو به رو راستی و صداقت میشناسیم به نظر شما آیا وظیفه ی شما اکنون درحال حاضر حفظ داشته های باشگاه نیست ؟ چطوری پارسال بی پول وبودجه بازیکن رو نگهداشتید اما حالا یکی یکی در حال فرار اند بنظر خودتون غیرطبیعی نیست بوی خیانت بمشام میرسد ؟ چه واکنشی برای حفظ بازیکنان کل شما انجام دادید لطفا بدانید هوادران هوشیارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
0
0
مدیران صنعت نفت بازیکنان که در خوزستان هستن همگی با کیفیت اند دوبازیکن فولاد که مورد غضب آقای نکونام قرارگرفتن ووقصدرفتن ازفولاد رو دارن مثل آقای مریدی وجعفری ووو البته با صلاح دید مربی وکادر فنی و صد البته این فقط یک مثاله وگرنه نه قصد تضعیف تیم خوب فولاد رو دارم ونه اینکه آیا در کار فنی وگزینش وجذب بازیکن صاحب نظر نیستم اما حیفه این بازیکنان ازخوزستان بروند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
0
0
اقای لطفا علی عبدلله زاده را فراموش نکنید که از نون شب برای خط دفاعتون واجبتره و آقای شنانی که ابادانی وعالی اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
0
0
مدیران صنعت بیدارشید بخودتون بیایید کل تیم روچوب حراج زدید مگر این باشگاه صاجب نداره ؟؟؟ چرا پاسخگو نیستید؟