به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 19
کد خبر: ۳۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

آمادگی آبادان برای میزبانی نیم‌فصل دوم لیگ

آمادگی آبادان برای میزبانی نیم‌فصل دوم لیگ

خوزستان اسپورت- مدیر تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان از برگزاری مسابقات نیم‌فصل اول لیگ برتر کشور به میزبانی تهران خبر داد و گفت: به منظور حفظ سلامت بازیکنان و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقرر شد لیگ برتر بسکتبال در دو گروه هشت تیمی و به صورت نیمه متمرکز و زوج و فرد برگزار شود.

به گزارش خوزستان اسپورت،، مرتضی سام‌بوشهری در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که برنامه تیم پالایش نفت آبادان برای آغاز فصل جدید لیگ برتر بسکتبال چیست؟ اظهار کرد: پس از این‌که در نشست رئیس فدراسیون و مدیران تیم‌های لیگ برتر بسکتبال مقرر شد مسابقات مجدد آغاز شوند، تیم پالایش نفت آبادان نیز مانند سایر تیم‌ها با جذب بازیکنان مدنظر که با هماهنگی مدیریت باشگاه بود، تمرینات خود را آغاز کرد.

وی همچنین درباره نحوه برگزاری مسابقات با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: با توجه به مشکلات ناشی از ویروس کرونا در کشور و بنا به صحبت رئیس فدراسیون، ستاد ملی مبارزه با کرونا در صورتی مجوز برگزاری مسابقات بسکتبال را صادر می‌کند که این بازی‌ها به صورت نیمه متمرکز در تهران برگزار شوند. البته با توجه به این‌که تهران برای سایر تیم‌ها دسترسی آسان‌تری دارد و همچنین دارای تجهیزات و امکانات بیشتر و سالن استاندارد است، این تصمیم گرفته شده است.

مدیر تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان افزود: در همین راستا ۱۲ شهریورماه نشستی در فدراسیون برای برگزاری مسابقات فصل جدید بسکتبال به ریاست رئیس فدراسیون تشکیل و مصوب شد بازی‌ها به صورت نیمه متمرکز و به میزبانی تهران در دو گروه هشت تیمی برگزار شود. همچنین در این نشست مقرر شد مسابقات به صورت زوج و فرد و با در نظر گرفتن رتبه فصل گذشته تیم‌ها باشد.

وی با بیان این‌که به دنبال چرخش بسکتبال در کشور هستیم، گفت: با توجه به این‌که شیوع کرونا ما را در شرایط بحرانی قرار داده و مشکلات تحت تاثیر این ویروس بسیار زیاد است، بنا بر اذعان همه حاضران در این نشست نیز به دنبال آن هستیم تا چرخه این رشته ورزشی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجدد به حرکت درآوریم‌.

سام‌بوشهری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که عدم حضور تماشاگر در سالن برگزاری مسابقات چه تاثیری بر روند بازی‌ها، تیم و بازیکنان دارد؟ عنوان کرد: ورزش قسمت بسیار بزرگی از جامعه را در بر می‌گیرد و چه از لحاظ اقتصادی برای ورزشکاران و چه از بُعد روحی و روانی برای آحاد مردم جامعه مفید است.

وی ادامه داد: پس از این همه قرنطینه و ایجاد مشکلاتی ناشی از ویروس کرونا در کشور به نظر می‌رسد ورزش و برگزاری مسابقات می‌تواند عامل افزایش روحیه علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف ورزشی شود. لذا به ترتیبی که عنوان شد باید امسال را بگذرانیم، هر چند متاسفانه شرایط برای تیم‌های پر تماشاگر مانند پالایش نفت آبادان، شهرداری گرگان، پتروشیمی بندر امام خمینی (ره)، بندرعباس و حتی کردستانی که امسال وارد این دوره از رقابت‌های لیگ برتر شده و سایر تیم‌ها ایده‌آل نیست.

مدیر تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان خاطرنشان‌کرد: همانگونه که همگان مستحضر هستند، بسکتبال یکی از رشته‌های پر مخاطب و پر طرفدار است که عدم وجود تماشاگر در سالن برگزاری مسابقات می‌تواند در نحوه پیروزی یک تیم، امتیازآوری و حتی روحیه بازیکنان تاثیر بسیار زیادی بگذارد اما در شرایط فعلی چاره‌ای نداریم و مجبور هستیم بازی‌ها را به این شکل برگزار کنیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا نحوه برگزاری مسابقات لیگ برتر بسکتبال تا پایان فصل به این شکل خواهد بود یا خیر؟ گفت: خیر، این مسابقات تا نیم‌فصل به این ترتیب برگزار خواهد شد و پس از نیم‌فصل برای ادامه بازی‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

سام‌بوشهری بیان کرد: امیدواریم تا نیم‌فصل نیز بیماری کرونا در کشور ریشه‌کن و یا واکسن آن تهیه شود تا بتوانیم بازی‌ها را به صورت رفت و برگشت در شهرها برگزار کنیم. در غیر این‌صورت نیز مسابقات به شکل قبل برگزار خواهد شد.

مدیر تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان در پاسخ به این سوال که آیا آبادان توانایی میزبانی مسابقات را دارد یا خیر؟، گفت: ما از قبل برای میزبانی مسابقات فصل پیش‌رو اعلام آمادگی کردیم، پس توانایی برگزاری بازی‌ها در آبادان با توجه به آب و هوای فصل که احتمال ابتلای بازیکنان به بیماری و آنفلوآنزا در آن کمتر است، وجود دارد. این مهم نیز ممکن است بنا به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در دور برگشت به میزبانی آبادان انجام شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر این‌که باشگاه پالایش نفت چه تدابیری برای بازگشایی اماکن ورزشی تحت امر خود دارد؟ عنوان کرد: باشگاه برای بازگشایی اماکن ورزشی حداقل برای تمرین تیم‌های قهرمانی رایزنی‌ها و مکاتباتی را انجام داد. در این راستا دستورالعمل‌ها و پروتکل‌هایی از سوی فدراسیون بسکتبال به باشگاه ابلاغ شد. همچنین پس از دریافت مجوز از سوی وزارت نفت، اداره ورزش و جوانان و فرمانداری ویژه آبادان، سالن‌ها را بازگشایی کرده و تمرینات آغاز خواهد شد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
0
0
موفق باشید ایشالله کسب قهرمانی مجدد و رفتن دوباره به آسیا البته اینبار با قدرت بیشتر . درود بر سرمربی جوانمون سام آبادانی عزیز .
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها