به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 28
کد خبر: ۳۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

نظرات مربیان پایه فولاد درباره بازیکن سازی

نظرات مربیان پایه فولاد درباره بازیکن سازی

خوزستان اسپورت- مربیان تیم های پایه ای باشگاه فولاد خوزستان در خصوص چرخه بازیکن سازی در باشگاه فولاد و فوتبال ایران صحبت کردند.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایسنا،  سرمربی تیم امید فولاد گفت: فلسفه برگزاری لیگ‌ امیدهای کشور این است که بازیکنان جوان دیده شوند اما متاسفانه اصلا کسی برای دیدن بازی‌ها نمی‌آید و برگزاری بازی‌ها شکل رفع تکلیف به خود گرفته است.

داریوش هرمزی گفت: تیم‌های امید آینده فوتبال هستند اما متاسفانه برنامه‌ریزی مسابقه‌ها مناسب نیست و حتی زمین‌هایی که برای بازی‌ها انتخاب می‌شود کیفیت مناسبی ندارد و این نشان می‌دهد که به این مسابقه‌ها اهمیت چندانی داده نمی‌شود.

سرمربی تیم جوانان فولاد نیز در همین رابطه گفت: مشکل اصلی رده‌های پایه بی‌توجهی مسئولان فدراسیون به کار آکادمیک و مربیان آکادمیک است. فدراسیون توجهی به مربیان موفق پایه نمی‌کند و همیشه می‌بینیم که یک سری اسامی مشخص در اطراف فدراسیون هستند.

محمود جادری افزود: توجه کافی به بازیکنان پایه نیز نمی‌شود و در طول سال‌هایی که من در این حوزه کار می‌کنم هرگز ندیدم کسی برای دیدن تمرین‌ها و شناسایی بازیکنان بااستعداد بیاید.

سرمربی نوجوانان فولاد هم با گلایه از بی‌توجهی مربیان تیم‌های ملی به بازیکنان رده پایه گفت: مربیان معمولا بر اساس شناخت و تجربه قبلی خود بازیکنان را انتخاب می‌کنند و تنها بازیکنانی را که از آن‌ها شناخت قبلی دارند دعوت می‌کنند، در صورتی که بچه‌هایی که سابقه ملی ندارند و استعدادهای جدی که در تیم‌های خود ثابت بازی می‌کنند فرصت عرض اندام ندارند، کسی به سراغ‌شان نمی‌آید و نهایتا هدر می‌روند.

موسی سواری درخصوص سطح بازی‌های رده نوجوانان گفت: امکانات، عملکرد و سطح فنی تیم‌ها در یک سطح نیست. در حال حاضر مسابقه‌ها به شکل گروهی برگزار می‌شود که مناسب نیست اما اگر به شکل لیگ برگزار شود تیم‌هایی که توانمند هستند در لیگ حاضر می‌شوند. بعضی تیم‌ها یک بازی می‌آیند و یک بازی نمی‌آیند چون از نظر امکانات و توان مالی مشکل دارند و تیم‌ها با هزینه خانواده‌ها اداره می‌شوند.

سواری گفت: الان از بین 32 تیم حاضر 16 – 15 تیم باکیفیت هستند که می‌توانند یک لیگ مقتدر درست کنند تا بازیکنان با انجام بازی‌های بیشتر و منظم‌تر عملکرد بهتری پیدا کنند و بتوانند به تیم ملی کمک کنند.

سرمربی امید فولاد به این نکته اشاره کرد که من پیش از این سرمربی امیدهای فجر شهید سیاسی و امید استقلال اهواز هم بوده‌ام. هیچ وقت هیچ کس پیگیر وضع مسابقه‌ها نبوده است و این اولین بار است که یک رسانه ملی به برگزاری مسابقه‌های فوتبال پایه توجه می‌کند.

هرمزی گفت: هر از گاهی کارشناسان مطرح می‌کنند که چرخه تولید بازیکن در کشور ما وجود ندارد. ما می‌خواهیم اعلام کنیم که این چرخه به صورت حرفه‌ای و آکادمیک در مجموعه باشگاه فولاد خوزستان وجود دارد.

هرمزی، جادری و سواری، هر سه با اشاره به «توجه عالی مدیران فولاد به تیم‌های پایه» از امکاناتی که باشگاه در اختیار تیم‌های پایه قرار داده ابراز رضایت کردند.

سواری در این خصوص گفت: مدیرعامل باشگاه از مربی یک برنامه سالانه می‌گیرد که آن هم به برنامه ماهانه و هفتگی ریز می‌شود. یعنی مدیرعامل می‌داند که کدام روز، چه ساعتی تیم نوجوانان فولاد در فلان زمین تمرین دارد و برنامه تمرینش چیست. ضمن اینکه باشگاه همان توجهی که به تیم بزرگسالان دارد به تیم‌های پایه نیز دارد و همان امکاناتی که در اختیار تیم بزرگسالان هست مثل زمین تمرین اختصاصی و زمین چمن سرپوشیده و استخر و... در اختیار تیم‌های پایه نیز قرار می‌گیرد.

هرمزی، سرمربی تیم فولاد در خصوص روند بازیکن سازی و انتقال بازیکن از نونهالان به رده‌های بالاتر تا بزرگسالان گفت: این پروسه به خوبی در باشگاه فولاد انجام می‌شود و بازیکنان با بالا رفتن سن در صورت اثبات توانمندی خود به رده بالا بالاتر برده می‌شوند و مدتی نیز در کنار آن بازیکنان تمرین می‌کنند تا کم‌کم و با حوصله پرورش یافته و آماده بازی در تیم شوند. در مواردی که باشگاه نیز به یک بازیکن در پست خاصی داشته باشد به ما اعلام می‌کند که روی یک بازیکن در آن پست شروع به کار کنیم و ما بعد از گزینش و آماده‌سازی در مدت کوتاهی بازیکن را به تیم بزرگسالان تحویل می‌دهیم.

وی گفت: این بازیکن سازی به نفع کل فوتبال است چرا که شعار آقای دهکردی، مدیرعامل باشگاه این است که ما باید به فوتبال کمک کنیم حالا این فوتبال باشگاه فولاد باشد یا باشگاه‌های دیگر یا فوتبال ملی فرقی نمی‌کند.

هرمزی گفت: تمام بازیکنان پایه تلاش‌شان این است که جذب تیم امید شوند چرا که می‌دانند فصل بعد از امید دو گزینه دارند: یک لیگ برتر و دو لیگ امید، یعنی آینده‌شان تضمین است. اما اگر رفتار حرفه‌ای نداشته باشند از این چرخه خارج می‌شوند.

سرمربیان تیم‌های پایه فولاد درباره نحوه قرارداد بازیکنان گفتند: در باشگاه فولاد با بازیکنان قرارداد بسته می‌شود و از باشگاه دریافتی دارند که البته این دریافتی در سطح رده‌های سنی متفاوت و متناسب آن است. ضمن اینکه هزینه‌های جانبی بازیکنان نوجوان و جوان نیز تامین می‌شود.

ضمنا برای پرورش شخصیت بازیکنان و حرفه‌ای شدن در ابعاد فنی و اخلاقی و رفتاری به طور همزمان، باشگاه رفتار بازیکنان را به شدت کنترل می‌کند و برای آن‌ها کلاس‌ها و جلسات مختلف مشاوره و آموزشی و روانشناسی برگزار می‌کند تا شخصیت اجتماعی بازیکنان جوان پرورش یابد و جلوی ناهنجاری‌ها گرفته شود و باشگاه در این راستا همه ملزومات حرفه‌ای‌گری را برای تیم‌های پایه فراهم می‌کند.

چرخه بازیکن‌سازی می‌تواند سالانه میلیون‌ها تومان در هزینه‌های باشگاه‌ها صرفه‌جویی به همراه داشته باشد و از سوی دیگر فروش بازیکنان یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی باشگاه‌ها به حساب می‌آید و در عین حال موجب بالندگی و پویایی لیگ کشور و تیم ملی شود.

نظرات مربیان پایه فولاد درباره بازیکن سازی


پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
فولادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
0
0
جالب بود دستتون درد نکنه.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها