به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 26
کد خبر: ۳۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

هندبال خوزستان در سراشیبی سقوط است

هندبال خوزستان در سراشیبی سقوط است

خوزستان اسپورت- رییس هیات هندبال خوزستان با بیان این‌که مطالبه‌ی ما جوانان و ورزشکاران استان لغو بخشنامه وزارت نفت است و بس، گفت: اعلام می‌کنم اگر مشکلات مالی نمایندگان خوزستان در لیگ برتر هندبال کشور حل نشود، انصراف هر دو نماینده خوزستان را که سال گذشته با سختی فراوان کسب سهمیه کردیم، طی روزهای آینده اعلام خواهیم کرد.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایسنا، سروش کجبافی با اشاره به وضعیت نامشخص تیم‌های لیگ برتری هندبال خوزستان، اظهار کرد: بنده از همین رسانه اعلام می‌کنم اگر مشکلات مالی نمایندگان خوزستان در لیگ برتر هندبال کشور حل نشود، انصراف هر دو نماینده خوزستان را که سال گذشته با سختی فراوان کسب سهمیه کردیم، طی روزهای آینده اعلام خواهیم کرد زیرا نمی‌خواهیم زنگ تفریح نمایندگان استان‌های دیگر در لیگ برتر آقایان و بانوان کشور باشیم. شان نام خوزستان زنگ تفریح شدن برای دیگر تیم‌های لیگ برتری نیست. ما هم دوست داریم همچون تیم فوتبال فولاد خوزستان، برای اولین بار در تاریخ هندبال برای مردم فهیم و لایق این استان کسب سهمیه آسیایی کنیم که باتوجه به پتانسیل هندبال خوزستان این مهم دور از دسترس نیست.

وی همچنین با اشاره به درخواست مکرر از رئیس مجمع نمایندگان خوزستان برای رسیدگی به مشکلات دو تیم لیگ برتری استان، گفت: از عضو خوزستانی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی می‌خواهم نسبت به درخواست‌های مکرر نمایندگان خوزستان در لیگ برتر هندبال آقایان و بانوان پاسخ بدهد. زمان در حال از دست رفتن است و در حالی که بیش از 2 ماه از درخواست‌های مکرر بنده به عنوان متولی رشته المپیکی و تیمی هندبال خوزستان، چه از طریق مصاحبه زنده تلویزیونی در سیمای خوزستان و چه از طریق رسانه‌های نوشتاری مختلف جهت تشکیل جلسه‌ای ویژه و آنی درخصوص وضعیت و مشکلات مالی تیم‌های لیگ برتری آقایان و بانوان خوزستان، گذشته است اما متاسفانه از سوی رئیس مجمع نمایندگان استان هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

رییس هیات هندبال خوزستان درباره وضعیت نمایندگان هندبال شهرستان‌های اهواز و باوی در لیگ دسته یک کشور نیز گفت: از نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی می‌خواهم به وضعیت این دو تیم رسیدگی کند تا مبادا روزی به واسطه از دست رفتن این سهمیه‌ها حسرت بخوریم. سال گذشته با پیگیری‌های خود من و تلاش بازیکنان با غیرت اهواز و هزینه شخصی از جانب خودم، تیم اهواز پس از هشت سال در لیگ یک کشور شرکت کرد و واقعا حیف است که چنین تیم‌هایی رها شوند.

وی افزود: بدون شک اگر امسال منابع مالی تیم اهواز فراهم نشود بازهم بعد از یک سال تلاش شبانه‌روزی این سهمیه در لیگ دسته یک کشور از بین خواهد رفت. سوال من این است چرا تیمی که در کلان شهر اهواز پس از این همه سال فعال شده است، با این سطح امکانات و شرکت‌های مختلف در اهواز و استان نباید همچون اصفهان و کرمان و... در لیگ برتر کشور باشد؟

کجبافی خطاب به عضو خوزستانی فراکسیون ورزش مجلس و درخواست از وی برای کمک به هندبال استان، افزود: اگر به تیم‌های لیگ برتری استان و تیم‌های حاضر در لیگ یک کشور توجه نکنید، آرزوی جوانان زیادی نادیده گرفته خواهد شد. هندبال خوزستان در سراشیبی سقوط است و این ‌همه تلاش در حال از بین رفتن است و به قول معروف پنبه‌ها رشته شد. مصاحبه‌های عضو خوزستانی فراکسیون ورزش مجلس تنها در مورد وضعیت تیم‌های فوتبال است و آیا جوانان ما و سرمایه‌های ملی ما در رشته‌های ورزشی دیگر حقی ندارند؟

وی عنوان کرد: هندبال خوزستان با بیش از 20 ملی‌پوش در رده‌های سنی مختلف از نونهالان تا بزرگسالان و کسب تمام مقام‌های برتر رده‌های سنی کشور نباید حقی در لیگ‌های برتر کشور داشته باشد؟ چرا باید روزانه شاهد کوچ بازیکنان ملی‌پوش که سالیان سال برای پرورش آن‌ها زحمت کشیده شده است تا نام خوزستان را سربلند کنند، به تیم‌های متمول استان‌های دیگر باشیم.

رییس هیات هندبال خوزستان با طرح این سوال که مگر سپاهان، ذوب آهن و مس کرمان فقط در فوتبال تیم‌داری می‌کنند؟ ادامه داد: این سه تیم که زیرمجموعه وزارت صمت هستند با تمام توان در حال انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود هستند اما به خوزستان که می‌رسد، وزارت نفت بخشنامه ممنوعیت تیم‌داری می‌دهد؟ اگر قانون هست، پس چگونه می‌شود فقط برای وزارت نفت قانون می‌شود و برای وزارت صمت و دیگر وزارتخانه‌ها نه؟

وی گفت: به ما می‌گویند از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنید و من نیز به عزیزان می‌گویم کدام بخش خصوصی؟ استانی که تمام صنایع آن را پتروشیمی‌ها و زیرمجموعه وزارت نفت تشکیل داده و بعد هم وزارت نفت می‌گوید نمی‌تواند در ورزش قهرمانی تیم‌داری کند، چگونه می‌توان از بخش خصوصی استفاده کرد؟

کجبافی افزود: اگر تیم فوتبال فولاد خوزستان هم نتیجه گرفت، به خاطر حمایت مجموعه فولاد بود نه بخش خصوصی، که باید از همین جا نیز به مدیریت مجموعه فولاد تبریک گفته و از این‌که از ورزش اول خوزستان به خوبی حمایت می‌کند، تشکر کنم.

وی عنوان کرد: سوال دیگر بنده این است که در کدام یک از لیگ‌های برتر فوتبال، هندبال، والیبال، بسکتبال و دیگر رشته‌ها تیم‌های خصوصی مقام‌های برتر را دارند؟ اصلا چند درصد تیم‌ها را بخش خصوصی تشکیل می‌دهند؟

رییس هیات هندبال خوزستان بیان کرد: از ریاست مجمع نمایندگان خوزستان و عضو فراکسیون ورزش مجلس برای چندمین بار متوالی درخواست می‌کنم، برنامه‌های خود و مجمع را جهت لغو بخشنامه وزارت نفت اعلام کند. این‌که تمام مشکلات تیم‌های لیگ برتری را بر گردن استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان استان بیاندازیم، کاری کاملا غیرحرفه ای‌ است و شخصی چون بنده از قوانین هزینه کرد تیم‌های لیگ برتری باخبر هستم و می‌دانم که قانون‌گذار، حمایت مالی و هزینه‌کرد اداره‌کل ورزش و جوانان برای تیم‌های لیگ برتری را ممنوع کرده است.

وی با بیان این‌که مطالبه‌ی ما جوانان و ورزشکاران خوزستانی لغو بخشنامه وزارت نفت است و بس، گفت: این مهم نیز وظیفه قانون‌گذار است که این بخشنامه را لغو کند و از عهده نمایندگان محترم خوزستان برمی‌آید، نه استاندار و مدیرکل ورزش و مجموعه مسئولان هیات‌های ورزشی. ضمن این‌که این مساله با پاک کردن صورت مساله و تغییرات درون استانی هم انجام شدنی نیست.

کجبافی افزود: زمانی که بخشنامه ممنوعیت حمایت از تیم‌های لیگ برتری که فقط توسط وزارت نفت ابلاغ و اجرایی شد، لغو شود و از تیم‌های لیگ برتری همچون سالیان نه چندان دور حمایت شود، آن وقت می‌توان درخصوص مشکلات مدیریتی و نتیجه نگرفتن تیم‌های لیگ برتری از استاندار خوزستان، مدیرکل ورزش استان و مسئولان هیات‌های ورزشی خوزستان گله‌مند بود.

وی در پایان گفت: نمایندگان استان خوزستان در لیگ های برتر کشور در رشته‌های مختلف، با داشتن منابع سرشار و بزرگترین پتروشیمی‌های خاورمیانه، پالایشگاه‌های آبادان و بیدبلند، شرکت‌های ملی‌حفاری، مناطق نفت خیز جنوب و... نباید برای تیم‌داری در لیگ برتر، مدام پشت در دفتر مدیران ارشد استان باشند و این شایسته نیست.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
0
0
هرچند مشکل اصلی ورزش خوزستان مسئولین خودباخته و خائنه ولی مشکل اصلی خود مردم خوزستان بخصوص شهرهایی که در سطح اول ورزش کشور حضور دارن هستن چون جز حرف زدن و انتقاد رسانه ای هیچگاه حرکت فیزیکی یعنی تجمع و اعتراض مستمر و موثر نداشته اند برای همین مسئولین هم اونها رو بحساب نمیارن و هیچکاری برای این استان زرخیز انجام نمیدن .
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها