به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۳۰۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

قوانین جدید نقل و انتقالات در فصل جدید لیگ فوتبال

تعداد بازیکنان سهمیه لیگ برتر فوتبال افزایش یافت

خوزستان اسپورت- سقف تعداد بازیکنان سهمیه لیگ برتری و تعداد بازیکنان بزرگسال تیم‌ها برای فصل جدید افزایش یافت.

به گزارش خوزستان اسپورت، فریبرز محمود‌زاده مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال ایران در مصاحبه‌ای پیرامون نقل و انتقالات تابستانی لیگ برتر و لیگ دسته اول و قوانین جدیدی که برای امسال به تصویب رسیده است توضیحاتی را ارائه کرد که در ادامه می‌خوانید.

* طبق اعلام قبلی که داشتیم زمان نقل و انتقالات در لیگ برتر از 6 شهریورماه آغاز شد و تا 28 آبان ادامه خواهد داشت و این بازه زمانی برای لیگ دسته اول از دهم شهریورماه تا چهارم آذرماه است. به نحوی بازه نقل و انتقالات را تدوین کرده‌ایم که 4 باشگاه حاضر در لیگ قهرمانان آسیا و با توجه به قوانین AFC که می‌توانند تیم خود را تقویت کنند، بتوانند از بازه زمانی ایجاد شده بازیکنان مدنظر خود را جذب کنند و تیم‌شان را هم برای بازی‌های آسیایی و هم فصل آتی تقویت کنند.

* صحبت کلی باید درباره فسخ قرارداد داشته باشم؛ متاسفانه بازیکنان به راحتی فسخ یک‌طرفه انجام می‌دهند و آگاه نیستند که شاید این فسخ برای آن‌ها تبعات داشته باشد. اولا هشدار می‌دهم به بازیکنانی که از عواقب فسخ یک‌طرفه آگاه نیستند و به دنبال جدایی هستند، با توجه به این‌که یکی از طرفین قرارداد راضی نیست ما براساس مستندات فرد خواهان فسخ آن را صادر می‌کنیم و مسئولیت آن برعهده بازیکن است.

* من خواهش می‌کنم بازیکنان دقت کنند و تصور نداشته باشند که فسخ یک‌طرفه به سادگی انجام می‌شود و اگر نتوانند مستندات لازم را ارائه یا در مدل قرارداد خود این شرایط را قید نکرده باشند، دچار آسیب خواهند شد؛ در متن فسخ یکطرفه تمامی مسئولیت برعهده بازیکن است. درباره مهدی ترابی هم بله باید بگویم امروز مراجعه کردند و در سازمان لیگ با توجه به ادله مدنظر ایشان، ما براساس وظیفه خود مانند سایر بازیکنان آن را ثبت کردیم و فسخ یک طرفه آقای ترابی در سازمان لیگ به ثبت رسید.

* به جز باشگاه‌های استقلال و تراکتور که ما فینال جام حذفی را داریم، مابقی باشگاه‌ها می‌توانند فسخ یک‌طرفه را اگر بازیکنان عواقب آن را بپذیرند، داشته باشند چرا که عواقب حقوقی دارد که اگر بازیکن نتواند مستندات خود را ارائه کند، باعث محرومیت آن‌ها خواهد شد.

* باشگاه‌ها می‌توانند 15 بازیکن امید و 15 بازیکن جوانان را در لیگ برتر و لیگ دسته اول جذب کنند و اکثریت تیم‌ها هم نتوانستند در فصول گذشته از این ظرفیت خود استفاده کنند؛ اما باید باشگاه مدنظرشان بود که در چند جبهه باید به میدان بروند.

* تعداد لیست 18 نفره بازیکنان بزرگسال کم است و هیئت رییسه سازمان لیگ و هیئت رییسه فدراسیون فوتبال تصویب کردند که 18 بازیکن بزرگسال به 20 بازیکن افزایش پیدا کرد.

* همچنین تعداد بازیکنان سهمیه زیر 25 سال هر تیم از 3 بازیکن به 4 بازیکن افزایش یافت و هر تیم می‌تواند 4 بازیکن در این رده سنی داشته باشد. ضمن اینکه هر تیم قادر است 9 بازیکن سهمیه زیر 23 سال در لیست بازیکنانش به سازمان لیگ معرفی کند.

* تغییر مهم درباره باشگاه‌هایی رخ داده است که از لیگ یک صعود می‌کردند چرا که آنها می‌توانستند 8 بازیکن لیگ برتری را جذب کنند، اما اکنون با مصوبه جدید می‌توانند 10 بازیکن لیگ برتری را جذب کنند؛ تیم‌های لیگ برتری نیز تا فصل گذشته 6 سهمیه لیگ برتری می‌توانستند جذب کنند که الان به 7 سهمیه رسیده است.

* از باشگاه‌ها می‌خواهم به روز آخر مراجعات خود را موکول نکنند و اکنون که فرصت دارند به کمیته‌های تعیین وضعیت و انضباطی بروند و تکلیف پرونده‌های خود را روشن کنند تا انشالله به مشکل نخورند.

* مصوبه سازمان لیگ درباره بازیکنان و مربیان خارجی نیز در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح شده است و با توجه هیئت رییسه، قابلیت اجرایی دارد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۲
فریدون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
1
0
آقای محمودزاده بخوانند،،،، اینکه تغییرات درجهت ارتقا فوتبال است جای تشکردارد،،،، اما اشکالاتی دارند که منصفانه باید دیده شوند،،،کاش اضافه کردن سهمیه زیر 25سال به 6بازیکن میرسید آنوقت باتوجه به اینکه الزاما باید سال قبلش درلیست آن تیم بوده باشد تیم ها تلاش ویژه ای میکردند تا خود به پرورش بازیکنان زیر 23سال بپردازند تا ازمیان آنها به 6بازیکن گلچین زیر 25سال برسند،،،، کاش 9سهمیه زیر23سال قید میشد مشروط به اینکه حداقل 5بازیکن سال قبل درهمان تیم بوده باشد مانند شرط زیر 25ساله ها که دراینصورت تیم ها تلاش مضاعف میکردند تاخودشان بازیکن امیدشان را بپرورانند. درغیراینصورت وطبق معمول تیمهای پولدار خود را ازبازیکن سازی معاف میکنند همچنانکه می بینیم سرخابی های پایتخت نشین حتی تیم جوانان وامید درلیگ کشوری ندارند. واین ضعف بزرگ سازمان لیگ سوءاستفاده سرخابی ها را باعث شده است که باید ازسالها پیش طراحی واجرا میشد،،،، نکته بعدی حق نقل وانتقال از6نفر به 7بازیکن وتیمهای تازه صعودکرده 10بازیکن فقط تیمهای تازه صعودکرده منصفانه است تاخودرا آماده رقابتهای سنگینتر کنند. ولی برای مابقی همانطورکه اشاره شد تیمهای پولدار ضعیفترها را بسیار چشمگیر نابود میکنند زیرا ضعیفترها همان تعداد اندک بازیکن پرورده خود را ازدست میدهند درحالیکه اگر موارد ذکرشده انجام شود تیمهای پولدار هم به اجبارمشغول بازیکن سازی میشدند ونیازشان به ضعیفترها کمتر میشد کاش حالا که تعداد را به 7نفر رسانده اید قیدمیکردید مشروط به اینکه 3نفر آنها ازلیگ یک ویا پایین ترباشد،،،،، نکته دیگر اما کاش مصوب میکردید حداقل80درصد قراردادهای یک تیم الزاما باید 2فصل یا بیشتر باشد قطعا هم ارتقا فوتبالی راشاهد میشدیم زیرا تیم براحتی شخم نمیشوند یااگر خدای ناکرده ازپنجره نقل وانتقال محروم شوند خالی ازبازیکن نمیشوند جلو رشد بی رویه قیمتها گرفته میشد. وبساط دلال بازیهای سالانه که فقط وفقط در ایران شاهد آن هستیم گرفته میشد. هرچند صندلی نشین های مجاور جنابعالی صددرصد با این طرح آخری بشدت مخالفند. زیرا خود سکاندار این دلالی های سالانه هستند،،،، آقای محمودزاده جلوگیری ازفساد فوتبالی نیامدن بازیکن ویا مربی خارجی دوای درد نیست به این بهانه که برخی دلال ها بازیکن بی کیغیت را به برخی تیمها آورده اند مصداق آن حرف است که میگفت اتوموبیل را ممنوع کنید زیرا در تصادف آدم کشته است.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
0
0
با سلام خوزستان اسپورت
بازی پلی آف دسته دو مشخص نشد چه تاریخی هستش ؟
مدیر پایگاه
سلام
خیر؛ هنوز مشخص نشده است.

  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها