به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 20
کد خبر: ۳۰۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵

تارتار: بعضی از ذهن‌های خراب زود قضاوت کردند

تارتار: ذهن‌های خراب ما را زود قضاوت کردند

خوزستان اسپورت- سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان گفت: حتی قرارداد ترکمانچای هم مثل قرارداد ویلموتس نبود، واقعا به فوتبال ما ستم شد و باید با مسببان آن برخورد قاطعی صورت بگیرد.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از فارس، مهدی تارتار در مورد اعتصاب بازیکنان نفت مسجدسلیمان در آستانه بازی مهم حذفی مقابل تراکتور تبریز اظهار داشت: این اعتصاب قرار بود قبل از بازی با پارس انجام شود. از بچه‌ها خواهش کردم به خاطر فوتبال جوانمردانه و شرافت، تمریناتشان را انجام بدهند. بازی را هم خداراشکر با پیروزی پشت سرگذاشتیم. اما در روزهای گذشته به تمرین نیامدند، فردا هم بازی داریم و باید تمرینات تاکتیکی را انجام بدهیم. در جام حذفی مساوی در کار نیست و نوع بازی فرق می‌کند.

مسئولین به خودشان نیامدند
تارتار ادامه داد: ما باید تاکتیک کار می‌کردیم اما متاسفانه بچه‌ها نیامدند. به خاطر پاس نشدن چک 20 درصد این اتفاق افتاد. یک فصل فوتبالی شاید کلا 10 ماه باشد و بچه‌های ما نزدیک 8 ماه است که یک ریال دریافت نکرده‌اند. طبیعی بود این اتفاقات بیفتد. از قبل هم پیش بینی کرده بودم و بعد از بازی با سایپا هم گفتم اما مسئولین به خودشان نیامدند. الان هم مثل تیم‌های محلی بچه‌ها خودشان به تنهایی تمرین می‌کنند. تعدادی هم دیروز از خوزستان به تهران آمدند و تمرین هوازی انجام دادند.

تراکتور بازی راحتی نخواهد داشت
سرمربی نفت مسجدسلیمان با اشاره به اهمیت حضور در بازی نیمه نهایی جام حذفی عنوان کرد: ان‌شاالله امروز به تبریز می‌رویم تا بازی را انجام بدهیم. نمی‌توانیم بازی را برگزار نکنیم. صحیح نیست و بچه‌ها هم باید این را درک کنند. می‌رویم با تمام وجود در این بازی حاضر شویم. تراکتور تیم بزرگ و قابل احترامی است. ساختار قوی و بازیکنان بسیار با کیفیتی دارد. تیمی خصوص و با تمام امکانات سخت افزاری و نرم افزاری است.

وی در مقایسه نفت مسجدسلیمان با تراکتور گفت: روی ترازو با آن‌ها قابل قیاس نیستیم ولی در زمین فوتبال مطمئن هستم از آن‌ها کمتر نخواهیم بود. با انگیزه بالایی بازی می‌کنم و از الان به تراکتوری‌ها می‌گویم که بازی راحتی را جلوی ما نخواهند داشت.

در زمین بی طرف بازی می‌کنیم
تارتار در مورد اینکه با شرایط موجود تیمش چقدر شانس صعود به فینال جام حذفی را دارد، عنوان کرد: در مسابقات حذفی شانس 50-50 است. نمی‌توانیم بگوییم شانسمان کمتر از تراکتور است. در زمین آن‌ها بازی می‌کنیم ولی هواداری هم نیست. در اصل در زمین بی طرف بازی می‌کنیم. شانس 50 درصدی را برای خودمان قائلیم. می‌رویم که یک بازی خوب را انجام بدهیم تا بتوانیم با رفتن به فینال حاصل زحماتمان را به دست بیاوریم.

از سقوط پارس‌ جنوبی ناراحت شدم
سرمربی نفت مسجد سلیمان در مود اینکه پیش از بازی با پارس جنوبی حرف و حدیث‌هایی در مورد او مبنی بر اینکه قصد دارد مقابل پارس جنوبی بازنده شود تا یک تیم نفتی را از سقوط نجات دهد مطرح شد، گفت: ابتدا در مورد سقوط پارس بگویم؛ واقعا این بازی برایم خیلی سخت بود. این تیم را با خون دل و با زحمت بسیار زیاد به همراه کادرفنی و بازیکنانمان به لیگ برتر آوردیم. سال اول تا نیم‌فصل رقیب پرسپولیس در صدرجدول بودیم و در نهایت پنجم شدیم. سال بعد دوازدهم شدیم.

وی ادامه داد: آن زمان هشدار را به مسئولین پارس جنوبی دادم. گفتم تیمی که مشکل مالی دارد عاقبتش سقوط است. کسی اهمیت نداد اما دیدید که سرانجام سقوط کرد. خیلی از این بابت ناراحتم. دوست نداشتم تیم ما، تیمی باشد که باعث سقوط پارس جنوبی می‌شود.

ذهن‌های خراب ما را زود قضاوت کردند
تارتار گفت: در مورد حرف و حدیث‌ها؛ افرادی که ذهن خرابی دارند ذهنشان به خودشان بر می‌گردد. آن‌هایی که پاک و درست نبودند ما را زود قضاوت کردند. گفتم با شرافت و با تمام توان بازی می‌کنیم. به خاطر حق‌الناس بازی می‌کنیم. همیشه این کلمه را در رختکن به کار می‌برم. چون حق‌الناس قابل بخشش نیست و آن شخص باید بگذرد. به بچه‌هایمان گفتم هیچ وقت نباید حقی از دیگران به گردنتان باشد. باید با تمام وجود بازی کنید. هر تیمی استحقاقش را دارد می‌ماند و هر تیمی که باید سقوط کند، سقوط می‌کند.

سرمربی نفت مسجدسلیمان ادامه داد: از بچه‌های تیم تشکر می‌کنم و واقعا ممنون آن‌ها هستم. جانانه برای سلامت فوتبال و بازی جوانمردانه جنگیدند. از هوادارانمان که این هفته‌ها نبودند اما جانانه از ما حمایت و تشویقمان کردند، تشکر می‌کنم. جای آن‌ها خیلی خالی بود.

با این روند نفت مسجدسلیمان هم به سرنوشت نفت تهران دچار می‌شود
وی در مورد سرنوشت مشترک پارس‌جنوبی و نفت‌ مسجدسلیمان، اظهار داشت: این پیش‌بینی را برای نفت مسجدسلیمان در سال آینده هم دارم. اگر همین روند ادامه و همین مشکلات وجود داشته باشد، سرنوشتشان مثل نفت تهران و پارس‌جنوبی‌جم خواهد بود. عاقبت سقوط به لیگ یک است و امیدوارم به خاطر دل مردمی که هیچ دلخوشی غیر از این فوتبال ندارند، فکر اساسی برای این تیم بکنند.

هیچ امکاناتی نبود و خیلی سختی کشیدیم
تارتار در خصوص اینکه به نظر می‌رسد بعد از اتمام جام حذفی بازگشتی به شهر مسجدسلیمان نخواهد داشت، عنوان کرد: ما خیلی سختی کشیدیم. متاسفانه امسال هم بیشتر از 14 ماه مسابقات طول کشید. زمان زیادی درگیر این مسابقات بودیم. در آنجا از نظر سخت افزاری مشکلات زیادی وجود دارد. آنقدر هم بودجه ندارد که در شهرهای دیگر اردو بزند و تمرینات خوب و بروز، با وسایل مورد نیاز انجام بدهد. هیچ امکاناتی نیست.

دوست دارم بازی آخرم فینال باشد
وی افزود: بعد از بازی با پارس جنوبی خداحافظی کردم. الان هم اعلام می‌کنم اگر به فینال جام حذفی صعود نکنیم، بازی با تراکتور آخرین بازی من خواهد بود. اگر صعود کنیم، فینال آخرین بازی من خواهد بود. امیدوارم بازی آخرم بازی فینال و همراه با قهرمانی باشد. کار سختی است. امیدوارم این روزهای خوب در شهر مسجدسلیمان ادامه داشته باشد. ضمن اینکه از همه اعضای تیم، کادر فنی کادرپزشکی، کادر تدارکات و همچنین مدیریت باشگاه تشکر می‌کنم. امیدوارم مسئولین فکری به حال این تیم کنند.

از کار کردن در تیم‌های کم بضاعت خسته شدم
تارتار در مورد اینکه آیا برای فصل بعد برنامه‌ای دارد، گفت: با توجه به بازی پیش رو تمام تمرکزم روی بازی با تراکتوراست. پیشنهاداتی دارم. از تمام مدیرانی که تماس گرفتند و صحبت کردند تشکر می‌کنم. باید در آرامش کامل بهترین تصمیم را بگیرم. واقعا از کار کردن در تیم‌های کم بضاعت خسته شدم. ولی تجربیات خوبی به دست آوردم. درست است که سختی زیاد کشیدم اما این تجربیات کمک می‌کند که در سال‌های آینده بتوانم راحت‌تر کار کنم.

رای ویلموتس ضرر سنگینی برای کشور ما است
مربی با تجربه فوتبال ایران در مورد ماجرای پرونده ویلموتس و رایی که فیفا علیه فوتبال ایران صادر کرد، اظهار داشت: قبل از اینکه رای صادر شود هم گفته بودم؛ باید با افرادی که تن به این قرارداد دادند برخورد قاطع شود و بازخواست شوند. این رای صادر شد. واقعا ضرر سنگینی برای کشور ما در این شرایط اقتصادی است.

قرارداد ترکمانچای هم اینطور نبود!
وی تصریح کرد: هرطور شده باید فکری کنند و از مسببانش بازخواست شود. از همان‌ها باید این مبلغ را بگیرند. شوخی نیست. می‌دانید با این پول چقدر می‌توانیم به جوان‌هایمان کمک کنیم؟ حتی قرارداد ترکمانچای هم اینطور نبوده، واقعا به فوتبال ما ستم شد و باید برخورد قاطعی صورت بگیرد.

مربیان خارجی به دنبال آتو هستند
تارتار در مورد تصمیم جدید سازمان لیگ مبنی بر منع استخدام مربیان و بازیکنان خارجی در فصل آینده فوتبال ایران، اظهار داشت: با توجه به اتفاقاتی که سال‌های گذشته افتاده به خصوص در بحث مربیان، از این پیشنهاد استقبال می‌کنم. درست است، برخی مربیانی که به ایران آمدند مثل برانکو، استراماچونی یا کالدرون کیفیت بالایی داشتند. البته برانکو را باید جدا کنیم او سابقه چندین ساله در کشور ما داشته و به نوعی ایرانی محسوب می‌شود ولی مربیان خارجی جدیدی که می‌آیند نمی‌توانند تحمل کنند. منتظر آتو هستند.

سرمربی نفت مسجدسلیمان ادامه داد: یعنی منتظرند یک اتفاقی بیفتد و آن‌ها بروند. هم پول را بگیرند و هم زود بارشان را ببندند و بروند. دل نمی‌سوزانند. وقتی ما توانایی تامین مالی این مربیان را نداریم بهتر است آن‌ها را نیاوریم. در مورد بازیکنان هم همینطور است. اگر منابع مالی داریم و می‌توانیم مشکلات مالی آن‌ها را حل کنیم، استخدامشان ایرادی ندارد.

بودجه این فصل ما نصف قرارداد یک بازیکن خارجی بود
وی با اشاره به اینکه جذب بازیکن یا مربی با کیفیت نیاز به پول زیاد دارد، عنوان کرد: اگر بازیکن یا مربی گران شود، همه صدایشان در می‌آید که چرا مثلا 15 ملیارد پول به یک بازیکن دادید؟ راست هم می‌گویند. 15 میلیارد کل خرج یک تیم را تامین می‌کند. ما با 7 میلیارد فصل را تمام کردیم. تا الان به باشگاه ما 7 میلیارد پول داده‌اند یعنی نصف پول یک بازیکن خارجی. این مبالغ خیلی سنگین است و قابل تحمل نیست. در واقع نمی‌توانیم آن را هضم کنیم.

باید از پیشنهاد سازمان لیگ استقبال کنیم
تارتار در مورد حضور بازیکنان بی کیفیت گفت: اگر هم بخواهند بازیکن با کیفیت نیاورند، بازیکن به درد نخور می‌آورند. بازیکنی که هیچ کمکی به فوتبال ما نمی‌کند و کیفیت لیگمان را پایین می‌آورند که این کار اشتباه است. به نظرم فعلا با این شرایط اقتصادی و بحث ارزی این پیشنهاد، پیشنهاد خوبی است و باید از آن استقبال کنیم.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها