به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 28
کد خبر: ۳۰۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
مدیرعامل باشگاه صنعت نفت عنوان کرد:

ابهام در خصوص آینده باشگاه صنعت نفت آبادان

ابهام درباره آینده تیم صنعت نفت آبادان

خوزستان اسپورت- مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان با بیان اینکه در حالت کلی با توجه به مشکلات مالی فراوان از عملکرد تیم در لیگ برتر راضی هستم، گفت: صنعت نفت در لیگ نوزدهم فراتر از داشته‌هایش کار کرد.

به گزارش خوزستان اسپورت، علی عیسی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آنچه در لیگ نوزدهم بر نفت آبادان گذشت، اظهار کرد: در همان ابتدا حدود دو ماه نسبت به سایر تیم‌ها در شروع کارمان تاخیر داشتیم و باز هم با همان داستان همیشگی و دور تسلسل در تعیین هیات مدیره و مدیرعامل که همیشه گریبانگیر باشگاه بوده است، مواجه بودیم. یادم هست زمانی که می‌خواستیم اولین اردوی‌مان را آغاز کنیم، سایر تیم‌ها اردوهای اول و دوم‌شان را به پایان رسانده بودند و در حال انجام دیدارهای تدارکاتی بودند. در مجموع نیز نفت آبادان در طول لیگ نوزدهم، تنها یک اردو داشت و آن هم اردوی پیش فصل بود.

سال‌ها است که در تامین بودجه اولیه‌مان مانده‌ایم
وی با اشاره به مشکلات مالی این باشگاه، عنوان کرد: در لیگ نوزدهم مشکلات مالی گریبانگیر ما بود و نتوانستیم در طول فصل برای پنج ماه به بازیکنان پرداختی داشته باشیم. چنین داستان‌هایی همیشه برای صنعت نفت رقم خورده است و خیلی با این موضوعات غریب نیستیم. در هر صورت یک میدان رقابت برابر با حریفان نداشتیم، در حالی که برخی تیم‌ها از نظر مالی، جذب بازیکن و حمایت‌ها و پشتیبانی‌های سازمان‌یافته در ارکان ورزشی و فدراسیون و حتی مجلس تا دندان مسلح بودند. سال‌ها است که ما در بحث تامین بودجه اولیه‌مان مانده‌ایم و اصلا چند سال است که بودجه‌ای نداریم و دائما باید به فکر این باشیم که پول هزینه‌ها و پرداختی به بازیکنان را چگونه پرداخت کنیم.

کسی خیلی به فکر صنعت نفت نیست
مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان افزود: حتی وقتی پس از تعطیلی لیگ به خاطر شیوع کرونا، مجوز آغاز تمرینات تیم‌ها صادر شد، به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم اردو بگذاریم و تمرینات‌مان را در خرماپزان خوزستان پیگیری کردیم. در حالی‌که تمام تیم‌ها در تهران اردو زدند ولی ما در شرایط قرمز کرونایی خوزستان و شرایط آب و هوایی بسیار گرم آبادان تمرین می‌کردیم. در همین خوزستان نیز، خدا را شکر تیم‌هایمان پول داشتند و توانستند اردوها و بازی‌های تدارکاتی خوبی برگزار کنند. اما متاسفانه این شرایط برای تمام تیم‌ها مهیا نیست و کسی هم خیلی به فکر صنعت نفت نیست. تیم ما با یک هزینه بسیار معمولی در لیگ شرکت داشت و در مقطعی نیز به دلیل مشکلات مالی در تامین همین هزینه‌ها ماندیم.

تنهایی چند ساله نفت در لیگ برتر
وی بیان کرد: واقعا در لیگ برتر و رقابت‌های آن عدالتی وجود ندارد. وقتی پول و بودجه نداشته باشی و حمایت معنوی و سیاسی هم نشوی، حتی سوت زدن‌ها نیز بر علیه‌ات خواهد بود و با همین سوت زدن‌ها حق ما در چند بازی ضایع شد. نفت آبادان چند سال است که در لیگ برتر تنها است و فشارهای مضاعفی را تحمل می‌کنیم. البته قدردان منطقه آزاد و آقای زمانی مدیرعامل آن هستیم. اگر او نبود، خدا می‌داند چه بلایی سر نفت آبادان می‌آمد و شاید دچار همان مشکلات نفت تهران می‌شد.

عیسی‌زاده گفت: به هر حال اگر از نظر مالی در نیم‌فصل اول تامین می‌شدیم و می‌توانستیم پنجره نقل و انتقالات‌مان را در تعطیلی نیم‌فصل باز کنیم و تیم با جذب یکی دو بازیکن تقویت می‌شد، یقین داشته باشید اکنون نفت آبادان جزو یکی از تیم‌های دست یافته به سهمیه آسیایی بود. تیم ما واقعا خوب و به معنای واقعی، یک تیم بود. شاید حتی اگر از نظر مالی مشکلی نداشتیم و می‌توانستیم درصدی نیز قرارداد اسکوچیچ را افزایش دهیم، مطمئنا او تیم دیگری را به نفت آبادان ترجیح نمی‌داد.

وزارت نفت دیگر قصد تیم‌داری ندارد
وی درباره ادامه همکاری با سراج برای لیگ بیستم نیز عنوان کرد: با توجه به دستورالعمل وزیر نفت، تیم‌داری در فصل آینده مشخص نیست و منتظر تعیین تکلیف از سوی وزارت نفت هستیم. اما گویا این وزارتخانه دیگر قصد تیم‌داری ندارد. به هر حال تابع وزارت نفت هستیم و هر چه تعیین کنند به آن عمل خواهیم کرد. اما در حال حاضر حضورمان در فصل آینده لیگ برتر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. قرار شد از طرف استاندار خوزستان این موضوع پیگیری شود ولی فعلا اطلاعی از جریان پیگیری‌های او ندارم. به هر حال بر این اساس نیز فعلا نمی‌توانیم هیچ برنامه‌ای از اکنون برای لیگ بیستم در نظر بگیریم و به گونه‌ای هم بلاتکلیفیم و هم می‌دانیم که وزیر نفت نمی‌خواهد تیم‌داری کند.

رقابت با تیم‌های متمول عادلانه نیست
مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان در خصوص موضوع تکراری حق پخش تلویزیونی و نادیده گرفته شدن حق باشگاه‌ها نیز گفت: چند سال است که پیگیر این موضوع هستیم و هر سال قول می‌دهند و بعد نیز پولی از بابت حق پخش تلویزیونی به باشگاه‌ها پرداخت نمی‌شود. اگر حق پخش تلویزیونی را به ما می‌دادند، یقین داشته باشید که جایگاه صنعت نفت خیلی بالاتر از جایگاه فعلی بود. تیم ما از نظر هزینه‌ای که در فصل نوزدهم انجام داد، جزو سه چهار تیم آخر هست و با این وضعیت مالی، رقابت با تیم‌های متمول واقعا شدنی و عادلانه نیست و از طرفی مردم هم از تیم‌های خود انتظار نتیجه‌گیری دارند.

صنعت نفت فراتر از داشته‌هایش کار کرد
وی در ادامه نیز با بیان اینکه در حالت کلی با توجه به مشکلات مالی فراوان، از عملکرد تیم در لیگ برتر راضی هستم، گفت: صنعت نفت فراتر از داشته‌هایش در لیگ نوزدهم کار کرد. با توجه به اینکه تقریبا تیم بومی داشتیم و تنها باشگاهی بودیم که در لیگ نوزدهم از هفت هشت بازیکن آکادمی‌مان استفاده کردیم، این موارد از نقاط قوت صنعت نفت در لیگ نوزدهم و از افتخارات ما است. خیلی از باشگاه‌ها در بخش پایه هزینه‌های کلانی دارند اما بعد ببینید که خروجی‌شان برای تیم بزرگسالان چیست.

عدم به‌کارگیری خارجی‌ها در لیگ، درست نیست
عیسی‌زاده درباره تصویب عدم به کارگیری مربیان و بازیکنان خارجی در لیگ بیستم، عنوان کرد: این تصمیم درستی نیست و نمی‌توان گفت تیم‌هایی که بازیکن و مربی خارجی در لیگ نوزدهم داشته‌اند می‌توانند از همان نفرات مجددا در تیم‌های‌شان استفاده کنند اما سایر تیم‌ها که مربی خارجی یا بازیکن خارجی نداشته‌اند، دیگر نمی‌توانند مربی و بازیکن خارجی جذب کنند و به نظرم بازهم با چنین مصوبه‌ای عدالت برقرار نمی‌شود و از طرفی باعث گران شدن سرسام‌آور بازیکنان داخلی می‌شود. شک نکنید دیگر در ایران بازیکن متوسطی وجود ندارد و همه در حد عالی هستند. به هر حال وقتی عرضه کم شود و تقاضا بالا رود، خود به خود قیمت افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: اگر فدراسیون می‌خواهد کار اساسی انجام دهد، می‌تواند تصمیمش بر این باشد که اگر باشگاهی می‌خواهد بازیکن و مربی خارجی جذب کند، قراردادش را حتما ریالی منعقد کند تا اگر دلار افزایش پیدا کرد، تاثیری در قرارداد آن مربی نداشته باشد و این تصمیم خوبی است. فدراسیون می‌تواند همان کاری که با اسکوچیچ، سرمربی تیم‌ملی در بحث عقد قرارداد داشت و قرارداد او را ریالی منعقد کرد، این کار را هم برای مربیان و بازیکنان خارجی انجام دهد. به هر حال تصمیم گرفته شده رانتی برای باشگاه‌هایی است که بازیکن و مربی خارجی داشته‌اند.

مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان گفت: یکی از باشگاه‌های ایرانی، یک بازیکن خارجی برای نیم‌فصل با قیمت 550 هزار دلار جذب کرد و همین‌ها مشکل‌ساز می‌شوند، در حالی که اگر قرارداد ریالی بسته شود، مشکلی ایجاد نخواهد شد. به هر حال اینکه فدراسیون در این مقطع تصمیمی می‌گیرد که تیم‌ها دیگر نباید مربی و بازیکن خارجی جذب کنند، کار کارشناسی شده نبوده و صورت مساله را پاک کردن، درست نیست.

حل مشکل ویلموتس نیاز به پیگیری دیپلماسی دارد
وی همچنین درباره محکومیت فدراسیون فوتبال در جریان پرونده ویلموتس، خاطر نشان کرد: ما از متن و نحوه قرارداد اطلاعی نداریم و فکر می‌کنم مسئولان باید با آرامش پیگیر این قضیه باشند تا نتیجه حاصل شود. به هر حال پرونده قضایی در فیفا تشکیل شده است و باید پیگیر حل آن باشند اما با جنجال‌آفرینی چیزی درست نمی‌شود. این ضرر و زیانی است که به تمام کشور وارد شده است اما نباید شلوغ‌کاری کرد زیرا اگر اینگونه می‌توانستیم کار انجام دهیم تاکنون کارهای بسیاری انجام داده بودیم. ضمن این که باید یک پیگیری دیپلماسی برای حل این پرونده داشته باشیم و اگر این پیگیری صورت بگیرد، یقینا به نتیجه خواهیم رسید.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۱
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
0
0
باسلام به آقای عیسی زاده.خسته نباشید.قدردان زحمات شما هستیم. مسئولیت تیمی همانند صنعت با هواداران فهیم و پرشور واقعا سخت و طاقت فرساست. در طول لیگ نوزدهم و همینطور سنوات قبل اگر انتقادی هم به شما شده حتما حتما از سر دلسوزی بوده اگر باعث رنجش شما شده بنده بنوبه خودم از شما پوزش میخواهم و برای شما و هرکس دیگری بجای شما هم باشه طلب موفقیت میکنم .آرزوی ما هواداران ،کادرهای فنی ،جنابعالی و مردم مظلوم آبادان سربلندی تیم محبوب و ریشه دار خطه جنوب ایران صنعت نفت آبادان است. به امید پیروزی و کسب موفقیت روزافزون برای تیم محبوب صنعت.
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
0
0
کاربر محترم محمدرضا نمیدانم شما بابت چه کاری وچه چیزی از هیئت مدیره یامدیرعامل باشگاه عذرخواستی برادر شما نباید بجای هواداران ازهیچکس عذربخواهی؟ برادرجان حتما به نظرشما همه چیز آرومه ماچقدر خوشبختیم؟ نه اخوی شما میتوانی هرباور و عقیده شخصی وتمایل فکری داشته باشی لطفا آنرا به هواداران تیم بزرگ صنعت نفت نسبت نده شما راضی هستی خداروشکر اما خیلی از هواداران همفکر وهم نظرتان نیستند. ماهم برای تیم محبوبمان آرزوی پویایی وسربلندی توام باآینده روشن میکنیم البته وصدالبته نه از طریق فکری شما.
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
0
0
برادرمحترم آقا محمدرضا ضمن عرض پوزش بخاطر برداشت باعجله واشتباه بنده از کامنت شما بدینوسیله مطلبم راتصحیح کردم باآرزوی سربلندی تیم بزرگ صنعت نفت آبادان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
0
0
آقای عیسی زاده و اون دوستی که از زحمات ایشان قدردانی کرده بفرمایند چطور بود که تیمی مثل نفت مسجدسلیمان که یک تیم نفتی هست و مثل صنعت نفت از حمایت وزارت نیرو محروم میشود ولی همین تیم توانست با همان وضعیت مشابه صنعت نفت اردوهاشو در تهران برگزار کنه و همواره زودتر از صنعت نفت به بازیکنانش پرداختی داشته باشه و خود را تا نیمه نهایی جام حذفی بالا بکشه ولی صنعت نفت در پرداختیهاش عقب تر از نفت مسجدسلیمان بود و نتونست اردوهاشو در خارج از استان برگزار کنه و در نیم فصل دوم اونهمه نتایج ضعیف بگیره و از جام حذفی هم حذف بشه اونهم در زمانی که بقول خود آقای عیسی زاده اسپانسر قوی بنام منطقه آزاد هم حمایتش میکرد . باید ایشان قبول کند که مدیریت ایشان و خودباختگیشون در برابر وزارت نفت باعث اینهمه نابسامانی در تیم شد اگر ایشان بجای سراج از آقای ویسی که در موقع رفتن اسکوچیچ آزاد بود استفاده میکرد شک نکنید که تیم با همین شرایط هم سهمیه میگرفت. پس باید قاطعانه گفت حال و روز امروز صنعت نفت بخاطر سو مدیریت و مافیایی هست که در باشگاه وجود داره و گناهتان نابخشودنی و باید فقط استعفا بدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
0
0
این کاربر محترم درخصوص ضعف مفرط مدیریت باشگاه صنعت نفت آبادان نظرش صادقانه ودرست است دربین همان مدیران دولتی هم یکسری دارای روابط مناسب ومثبت بسود تیم شان باسایر مدیران دیگر مثل استانداری و وزارت ورزش هستند متاسفانه مدیرعامل نفت ابادان دراین روابط قوی نبود داشتن روابط خوب باسایر مدیرانی که قادر بکمک مالی هستند دراین آشفته بازار هنر است متاسفانه ما درمدیریت به اندازه نفت مسجدسلیمانم نبودیم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
0
0
اگر به مدیرعامل باشگاه صنعت نفت انتقاد میکنیم خدا میداند هیچ مشکل شخصی بااو نداریم برادر مهندس شما میفرمایی مطیع دستور وزارت درخصوص باشگاه صنعت نفت هستی۰ آقا شما کارمند شرکت نفتی وتابع سلسله مراتب؟ اگر مدیری داشتیم که فریاد رس حق مردم آبادان وهواداران تیم بود وبا پشتیبانی بحق همین مردم حقش را حق تیم را از این وزارت می گرفت قصه به این روزهای تلخ بر مردم مظلوم وعاشق فوتبال آبادان نمی رساند شما آشکارا میگویی من مطیع وزارتم خوب همین وزیر تیم صنعت نفت را بخاک سیاه نشانده۰ شمابگو تکلیف این مردم این باشگاه بااین قدمت چیست؟ بخدا جگر ما ازبی مسئولیتی مدیران نفتی آتش گرفته مگراین باشگاه مال وزیرنفت است ؟ پس مردم آبادان هیچ حقی در این ظلم آشکاری که بهشون میشود ندارند نسل به نسل این شهر فقط به عشق صنعت نفت به تیم ملی رسیدند چرا سکوت میکنید شما عرفا شرعا نسبت به این تیم واین شهر مسئولی یعنی چی مطیع وزارتم؟ ؟ ؟
.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
0
0
همه چیز درلیگ ما نابرابر و غیرمعموله گویا تمام ارکان ورزشی وصنعتی ودولتی تلاش میکنند که به این بی عدالتی دامن بزنند وبزرگترش بکنند تمام امکانات مالی واقتصادی رادرنبردی نابرابر دراختیار چندتیم خاص قرار میدهند ازپول ورسانه وصداوسیما تابخشهای دیگر بعدهم باافتخار به مکان بالایشان درجدول می بالند این یک جنگ غیرمنصفانه است نگاه کنید به تیمهای قرمزوآبی واصفهان وتبریز واهواز قسمت اعظم بودجه وامکانات مخصوص آنهاست تازه باوجود این بعضی ازاونا مثل تبریز واصفهان حتی درگرفتن سهمیه ناتوانند البته ما هرگز ازتلاش دست برنمیداریم واگر به مدیران باشگاه انتقاد میکنیم خواستار تلاش بیشتر اونا هستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
0
0
آقای عیسی زاده شما میتونستی بعد از رفتن اسکوچیچ یک مربی خوب ایرانی مواردی خیلی ها حاضر بودن بیان حتی مجانی مربی شوند چون دیده شوند در این تیم کار کنند ولی بر پایه رفیق بازی ویا نداشتن علم کافی که همه میدونیم دومی را دارید ولی نخاستید سراج را که با کارنامه فوق ضعیف در لیگ دو داشت را جانشین کردی که عمدا تیم نتیجه نگیره حالا هم حرفهایی تکراری آقا شما مدیر عاملی باید تکلیف تیم را روشن کنی تیم خصوصی هست دولتیه باید پیگیر شوی تیم را واگذار کن به کسانی که بودجه دارند ومیخاهند سرمایه گذاری کنند شما نشستی پشت میز و فقط مینالی خوب نمیتونی کنار برو البته ما هواداران بیشمار صنعت واقعا مقصریم که منتظریم یک منجی پیدا بشه باید همگی احقاق حق کنیم وصدایمان را به گوش ناشنوای مسئولان برسانیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
0
0
هوادار از ضعیف نگهداشتن تیم ازهمیشه تاهمیشه خسته است حتی مدیران نفت مسجدسلیمان ازشما درجذب پول بهترعمل کردند؟ متاسفانه آوردن آقای سراج فقط بهدف رودر رو قرار دادن بچه های آبادان بود تاحاصل این نارضایتی بسود شماها تمام شود۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
0
0
آقای عیسی زاده بازهم تکرار میکنم چرا در شرایطی که اسکوچیچ با تیم قرار داد داشت اجازه رفتن به او را دادید حتی برای تنبیه او باید او را بعنوان یک نیروی بیکارهم که شده در تیم نگه میداشتید و اونوقت اگه از همین سراج هم استفاده میکردید میتونستیم درکتون کنیم ولی چون شما به میزتان وابسته اید و فقط مطیع بی چون و چرای وزارت نفت هستید قطعا از همون وزارت به شما دستور دادن رضایتنامه اسکوچیچ را صادر کنید تا میزتون را از دست ندید شما هیچ وابستگی و تعهدی نسبت به باشگاه و هوادارای پرشمار صنعت نفت نداشته و ندارید و فقط جلب رضایت وزارت نفت و حفظ میزتان براتون اهمیت داره . باید بروید اینو بفهم نامدیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
0
0
صداوسیمای مرکزآبادان دراین شرایط مبهوم وحساس باشگاه صنعت نفت آبادان بایستی زبان گویای مردم شهرش باشد وجدای از سلیقه های گروهی به وظیفه ی خود درقبال این مردم که جزاین تیم هیچ دل مشغولی وسرگرمی وعشقی ندارند عمل بکند وبرنامه های ویژه درخصوص برون رفت ازاین وضعیت ناگوار باشگاه بپردازد۰
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها