به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۳۰۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲
تعداد نظرات: ۱۳ نظر

رضائیان: به تاریک‌ترین دوره نفت آبادان رسیدیم

رضائیان: به تاریک‌ترین دوره نفت آبادان رسیدیم

خوزستان اسپورت- معاون ورزشی باشگاه صنعت نفت آبادان گفت: شاخص بهره وری صنعت نفت در لیگ نوزدهم از تمام تیم های لیگ بهتر است.

به گزارش خوزستان اسپورت، مسعود رضائیان در گفت‌وگو با فارس درباره ارزیابی‌اش از عملکرد تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر اظهار داشت: باید به همه کسانی که در راه برگزاری مسابقات تلاش کردند، همچنین بازیکنان، کادر فنی، مدیران باشگاه‌‌ها، رسانه‌ها و هواداران خسته نباشید بگویم که با همکاری هم یک لیگ فرسایشی را به اتمام رساندند. بحث کرونا هم خستگی ناشی از مسابقات را مضاعف کرد.

وی افزود: همانگونه که می‌دانید صنعت نفت برای اولین بار در لیگ برتر به 41 امتیاز رسید و رکورد خود که 40 امتیاز بود را ارتقاء داد. این موضوع نکته مثبتی است اما افسوس که هیچ کسی به جز نتیجه نمی‌تواند شاخص‌های بهره‌وری را محاسبه کند.  از نظر من شاخص بهره‌وری باشگاه میزان خروجی یعنی همان امتیاز نسبت به ورودی‌هایش است که بودجه و پول باشگاه را شامل می‌شود.

معاون فنی ورزشی باشگاه صنعت نفت آبادان اظهار داشت: اگر آمار و ارقام شفاف و درستی وجود داشت که به صورت مثال می‌گفت یک تیم فلان امتیاز را به عنوان خروجی کار و راندمان یک ساله به دست آورده و چقدر هزینه کرده است درصدی به دست می‌آمد که موفقیت یا ناکامی هر تیم را نشان می‌داد.

رضائیان توضیح داد:‌ ادعا می کنم صنعت نفت صرف نظر از امتیازات کسب کرده در لیگ نوزدهم که با فراز و نشیب زیاد و سختی‌های زیاد حاصل نشد، نسبت به هزینه‌ای که برای جذب بازیکن و مربی انجام داد شاخص بهره‌وری‌اش به 41 درصد می‌رسد. یعنی ما 10 میلیارد هزینه کردیم و 41 امتیاز به دست آوردیم.

وی افزود: اگر میزان هزینه ها را تقیسم بر امتیازمان کنید، به 41 درصد می‌رسید و این رقم بالاترین شاخص بهره‌وری بین تمام باشگاه‌های لیگ برتری است. امکان دارد باشگاهی 60 تا 67 امتیاز هم به دست آورده باشد اما هزینه‌های این باشگاه بسیار سنگین بوده و شاخص بهره‌وری صنعت نفت شاید از قهرمان لیگ برتر هم بالاتر باشد.

معاون فنی ورزشی باشگاه صنعت نفت آبادان خاطرنشان کرد: یک عامل بسیار مهمی باید در نظر گرفته شود. یعنی ورودی‌هایی که به سیستم تیم می‌دهیم و آن را تقویت می‌کنیم در کسب نتایج بسیار تاثیرگذار است. اگر پول عامل تقویت تیم نباشد چه چیزی را می‌توان جایگزین آن کرد.

رضائیان افزود: تیمی مثل صنعت نفت به دلیل پول نداشتن پس از شیوع کرونا نتوانست در یک منطقه خوش آب و هوا مانند کردان، سرعین، بروجن و بروجرد اردو برگزار کند. بی‌پولی و اردو برگزار نکردن سبب شد نتوانیم تمرینات خوبی برگزار کنیم. آب و هوای آبادان اجازه نمی‌دهد تیم ما زودتر از 9 شب تمرین کند. بهانه نمی‌گیرم اما این مسائل هم در نتایج هفته‌های پایانی صنعت نفت تاثیرگذار بود.

وی عنوان کرد: اگر می‌توانستیم به یک منطقه خوش آب و هوا برویم و صبح و بعداز ظهر تمرین کنیم هم از لحاظ روحی و روانی شرایط بهتری داشتیم و هم از لحاظ بدنی و فنی. نکته بعدی این است اگر تیمی یک نیم فصل کامل را با سرمربی مانند دراگان اسکوچیچ در بهترین حالت ممکن پشت سر بگذارد، پس از دست دادن وی از لحاظ درونی دچار خلا می‌شود.

معاون باشگاه صنعت نفت آبادان خاطرنشان کرد: وقتی تیم ما دراگان اسکوچیچ را از دست داد، بازیکنان برای آشنایی با شرایط و برنامه‌های سرمربی جدید زمان را از دست دادند و این مسائل طبیعی است. در فوتبال چیزی به شکل صد در صد وجود ندارد اما اگر جدایی اسکوچیچ از تیم ما رخ نمی‌داد مطمئن باشید تا هفته پایانی لیگ مدعی کسب سهمیه آسیا بودیم و دست کم شانس ما بیشتر بود زیرا روند کاری صنعت نفت در زمان وی مثبت بود و میانگین امتیازی ما در هر بازی بین 1.9 تا 2 امتیاز بود.

رضائیان تصریح کرد: تمام حرف‌های من مطابق آمار است. با وجود تمام احترامی که برای اسکوچیچ به عنوان فردی که امتیازهای خوبی برای صنعت نفت کسب کرد و تیم خوبی را تشکیل داد قائل هستم، باید بگویم جدایی وی ضربه جبران ناپذیری به صنعت نفت وارد کرد و نباید چنین کاری می‌کرد.

وی درباره ارزیابی‌اش از عملکرد بهنام سراج اظهار داشت: انتخاب سراج از پیش تعیین شده نبود و با توجه به جدایی اسکوچیچ به شکل تصادفی رخ داد. ما نمی‌خواستیم مربی قبلی ما از صنعت نفت جدا شود اما خودمان سراج را انتخاب کردیم و اگر وی نتیجه خوب یا بدی کسب کرد، مسئولیتش با باشگاه است.

معاون فنی ورزشی باشگاه صنعت نفت آبادان ادامه داد: اتفاقی که برای سراج رخ داد بهترین فرصت بود تا یک مربی جوان به بهترین شکل از فرصتی که به وی دادیم استفاده کند. دست کم اگر نمی‌توانست با تیم نتیجه بگیرد تجربه به دست می‌آورد و همین امر نکته ارزشمندی است. تجربه کسب کردن هم هزینه دارد و هر کسی که روی نیمکت می‌نشیند قرار نیست حتما نتایج خوبی هم به دست آورد.

رضائیان افزود: هر کسی خواستار کسب تجربه است قرار نیست در یک قصر باشکوه بنشیند و فقط لذت ببرد بلکه باید سختی‌ها را تحمل کند. باید تن به سختی‌ها بدهد و ناملایمات را هم پشت سر بگذارد. قهر و آشتی بازیکنان، بی‌پولی باشگاه و سایر مسائل میدان عملیاتی خوبی بود تا سراج در صنعت نفت کسب تجربه کند.

وی توضیح داد: از طرفی نکته امیدوار کننده و مثبت برای سراج این بود که تیم ما در معرض سقوط قرار نداشت و برای حضور وی روی نیمکت آسوده خیال‌تر هم بودیم.البته برای کسب سهمیه روی تیم فشار بود و پس از اینکه نتوانستیم این سهمیه را به دست آوریم در دو سه بازی پایانی بازیکنان وکادر فنی ما راحت‌تر کار کردند زیرا در آن دیدارها برای کسب سهمیه نمی‌جنگیدند و فشاری رویشان نبود.

معاون فنی ورزشی باشگاه صنعت نفت آبادان تصریح کرد: تیمی که امسال داشتیم از نظر کیفیت و اخلاق بازیکنان خیلی عالی بود و باید به آنها افتخار کرد. در کل باید بگویم با توجه به اینکه سراج  اولین تجربه سرمربیگری‌اش در لیگ برتر را پشت سر می‌گذاشت و فشار زیادی را روی خود حس می‌کرد ناراضی نیستیم و همین که وی توانست تجربه به دست آورد برای ما خوب است هر چند نباید قانع باشیم.

رضائیان ادامه داد: صنعت نفت جایگاه هفتمی خود را حفظ کرد اما شاید می‌توانست سهمیه آسیا به دست آورد. البته زشت و زیبا، خوبی و بدی، غم و شادی و برد و باخت در فوتبال وجود دارد. روزهایی از بازیکنان و کادر فنی راضی بودیم و روزهایی هم ناراضی بودیم. ‌باید از هوادارانمان که در تمام طول فصل حامی صنعت نفت بودند و مانند ما از برد وباخت تیم خوشحال و ناراحت می‌شدند، تشکر کنیم. یکی از وجوه تمایز صنعت نفت نسبت به باشگاه‌های دیگر همین حمایت هواداران از این تیم است.

وی درباره برنامه باشگاه صنعت نفت برای فصل آتی اظهار داشت: اکنون به تاریک‌ترین دوره فصل رسیده‌ایم. رقابت‌های لیگ برتر را با موفقیت‌های خوب و شکست‌های خیلی بد پشت سر گذاشتیم و این مسائل طبیعی بود اما قسمت خیلی بد ماجرا از همین الان شروع می‌شود. اکنون به دوران بلاتکلیفی همه جانبه صنعت نفت رسیده‌ایم. معلوم نیست کجا هستیم و قرار است کجا باشیم. مشخص نیست چه کسی قرار است از صنعت نفت حمایت کند و به قول معروف کی به کی است.

معاون فنی ورزشی باشگاه صنعت نفت آبادان خاطرنشان کرد: من جزو مدیران نفتی نیستم و از باشگاه‌هایی به این تیم آمدم که دولتی، خصوصی یا نیمه خصوصی بودند و تکلیف‌شان مشخص بود. شاید این باشگاه‌ها پول نداشتند اما می‌دانستند قرار است سال را با بی‌پولی شروع کنند و مدیران آنها وضعیت شان برای تیم بستن مشخص بود. اما اکنون نمی‌دانیم قرار است چه کاری در صنعت نفت انجام دهیم. بلاتکلیفی فعلی برای صنعت نفت کشنده است.

رضائیان توضیح داد: برد و باخت را می‌توان جبران کرد اما بلاتکلیفی را چه کار کنیم؟ این موضوع درد نامحسوس و ناشناخته‌ای است. می‌دانیم ریشه کجاست اما نمی‌توانیم به عمق این ریشه دسترسی پیدا کنیم. همه از صنعت نفت انتظار دارند نسبت به فصل قبل بهتر نتیجه بگیرد و بازیکنان هم از من و سایر مدیران باشگاه می‌پرسند آیا قرار است من بمانم یا جدا شوم اما پاسخی نداریم که بدهیم و حتی نمی‌توانیم به آینده‌مان فکر کنیم. زیرا تمام مسائل مبهم و ناشناخته است.

وی درباره احتمال جدایی بهنام سراج از نفت‌آبادان گفت: حتی این موضوع هم مشخص نیست. یک مربی از چیزی باید جدا شود که وجود خارجی داشته باشد. اکنون با مسئولان وزارت نفت مکاتبه کرده‌ایم تا از لحاظ مالکیتی اگر قصد حمایت از تیم را ندارند دست کم آن را به بخش خصوصی بدهند. این‌ها همه راهکار است. اگر وضعیت مالکیتی باشگاه مشخص شود بحث هیأت مدیره هم مشخص خواهد شد.

معاون فنی ورزشی باشگاه صنعت نفت آبادان توضیح داد: ‌اگر قرار است این تیم دست وزارت نفت باشد یا به بخش خصوصی، منطقه آزاد یا مسئولان شهری آبادان واگذار شود باید هیأت مدیره و سپس مدیرعامل و سپس سرمربی اش را به سرعت انتخاب کرد. خودتان هم می‌دانید امکان دارد هر لحظه برنامه بازی‌های فصل آینده اعلام شود و به ما بگویند باید از 5 مهر یا تاریخ دیگری در رقابت‌ها حاضر شوید.

رضائیان گفت: اگر به صورت مثال 5 مهر را به عنوان تاریخ شروع رقابت‌ها اعلام کنند باید دست کم 5 هفته برای آماده سازی به ما زمان بدهند. در این حالت باید تکلیف مدیریت، بودجه،‌ کادر فنی و بازیکنان زودتر مشخص شود تا ما بتوانیم تمرینات را شروع کنیم اما متاسفانه این موضوع در صنعت نفت وجود ندارد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۳
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
0
0
آقای عیسی زاده خسته نباشی.لطفا پستتو بده به آقای رضائیان. واقعا اینکاره است. اولین و مهمترین فاکتور یک مدیرعامل که همان بیان و ادبیات مناسب است رو ایشون داره.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
0
1
برای شما که هیچ تعصبی به تیم نداری وفقط حقوق میگیری فرقی نمیکرد تیم حتی سقوط کنه امسال شماها بعلاوه کادر فنی باید بروید واشخاصی بیان که به تیم تعصب داشته باشند
امین دریساوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
0
0
درود به اقای رضاییان صحبتهای منطقی و قابل قبول
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
0
0
درود به اقای رضاییان مرد بانجابت وکاردان به تمام معنا... فوتبال فهم ها قدر امثال تورا میدانند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
0
0
به دور از احساسات بخش عمده فرمایشات آقای رضائیان درسته البته بخشهایی از حرفاشم واضح نیست. اگر شما به این واقعیت ایمان دارید که وقتی تامین بودجه ازسوی وزارت نفت دیگر شدنی نیست میبایست باکمترین خسارت بسوی واگذاری باشگاه به منطقه ویژه اروند یا شرکت یا افرادحقیقی وحقوقی که اهلیت هم داشته باشند حرکت کنید. شما بهتراز ما واقف هستید ادامه وضع فعلی دیگر امکان پذیر نیست وقتی مالکیت بسود مردم آبادان تغییر کند بی شک ساختار کلی اعم ازهیئت مدیره وکادر هم بی شک شامل این تغییرات خواهد شد. انشالله راهی را که انتخاب میکنید حاصلش بسود هوادار ومردم شریف آبادان باشد انشالله
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
0
0
متاسفانه هیچ کاری نمیکنن میزارن تا روزاخر که نقل وانتقالات تموم شد بازیکنان خوب رفتن اقای رضاییان حرف های شما کاملا صحیح اما مسله اینکه نه وزرات نه هیچکس دیگه هیچ عزمی برای موفقیت تیم نفت ابادان وجود نداره بنده بعنوان یه هوادارنفت ابادان فقط میتونم خوشحال باشم ازاینکه با فوتبال اسم شهرم زنده هست وگرنه چرا ابادان با این همه سرمایه نبایدتیم ما ۶۰امتیازی میشد وخودمان راگول بزنیم واین توهین وافسوس برای مردم ابادان هست که باید بگیم برای اولین بار ۴۱ امتیاز شدیم وخوشحال باشیم فصل اینده اگه به همین منوال پیش برن اقایان مسولان ارشد شاید به زحمت ۳۰امتیازهم نگیریم امکانات مس رفسنجان گل گهر الومینیوم اراک واقعا بینظیره با چه بودجه خوبی
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
1
0
خدا کنه حالا که وزارت نفت و جناب زنگنه عرضه ی تیم داریی ندارند هر چه سریعتر تیم رو به بخش خصوصی واگذارکنند به مدیر عاملی جناب رضائیان،همچنین جا داره یک خسته نباشید خدمت نمایندگان پر تلاش و دلسوزه آبادان داشته باشیم که شدیدا از تیم در این فصل حمایت کردند و نگذاشتن حق تیم نفت پایمال بشه دست مریزاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
0
0
جناب رضائیان من به سهم خودم شمارو لایق مدیرعاملی صنعت نفت میدانم و انشالله که این اتفاق مبارک رخ بده و انتقاد دارم البته از مسئولین اجرایی صنعت نفت که چرا و با چه منطقی اجازه رفتن به اسکوچیچ رادادن که هم به تیم ضربه بزند و هم اینکه الان برای گرفتن خسارت کاسه چکنم چکنم و گدایی دست بگیرن باید او را حتی بعنوان مدیر فنی کنار تیم نگه میداشتن پس بدون هیچگونه اغماضی مقصر اصلی مدیریت باشگاه بود که خائنانه اجازه رفتن به اسکوچیچ را دادن و او با داشتن قرارداد هیچ غلطی نمی تونست بکنه پس ما قبل از اینکه از وزارت نفت ضربه بخوریم از مسئولین باشگاه ضربه خوردیم و باید همشون برن.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
0
0
نظر شخصی من اینه که تیم رو سریعا به منطقه آزاد اروند واگذار کرده و نام اون رو از صنعت نفت به اروند تغییر بدن. وقتی نماینده های مجلس قانون وضع می کنن، اما از طرفی دلشون برای سرخابی ها می تپه، چاره ای جز این کار نیست. شاید وضع تیم تغییر کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
0
0
جناب آقای رضائیان اکثرهواداران صداقت شماراقبول دارند۰ استاد گرامی مردم هوادار که نسل به نسل حامی صنعت نفت بوده چه چاره یی دارد؟ شما راهکار بدهید ؟ متاسفانه مدیریت باشگاه صنعت نفت بجای حرکت بسوی مردم آبادان وفادار به وزارت نفت و وزیر نفت مانده نه حرکتی نه اعتراضی فقط کارمند خوبی برای وزارت بودند آیاشماها نسبت به مردم آبادان و ۵۰ سال قدمت باشگاه و هوادار هیچگونه مسئولیتی ندارید همین وزیر نمیخواهد؟ وتمام آیا شما مردم آبادان را دارای هیچ حقی در سرنوشت وآینده این تیم نمیدانید؟
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
0
0
جناب آقای رضائیان لطفا لطفا بفکر تشکیل یک باشگاه آبرومند بخاطر هوادران صادق وعاشق صنعت نفت آبادان باشید این حق مردم آبادان است که تیمی قوی درلیگ برتر ایران داشته باشند حفظ صداقت وتلاش مضاعف کلید اصلی مواجهه با هواداران است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
0
0
صنعت نفت بدون هوادرانش از سایپاو پیکان ونفت تهران سابق بی خطرتر است وبی آینده تر درثانی مدیران باشگاه واقف باشند هیچ منتی برسر هوادران وتیم ندارند وامسال درلیگ برتر هیچ کاربزرگی انجام ندادند گویا شما دوست دارید تا ابد فقط بفکر ماندن و بقا درلیگ برترباشید وهیچ تلاشی برای رشد ورتبه های بالای جدول دربرنامه کارتان وجود ندارد هوادار خسته است از اینکه افق دیدتان کم است هوادارخسته است ازاینکه تیم را ضعیف نگه میدارید وهرگز بسوی خواسته های بحق هواداران حرکت نمیکنید متاسفانه هدف شما فقط ماندن درپست هایتان است چه کسی پاسخکوی خواسته هواداران است ؟ امسال برای یک امتیاز بیشتر بیانیه تاریخ صادر کردید با ۴۱ امتیاز لیکن اشتباهاتتان را پنهان کردید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
0
0
پیشنهاد میگردد صداوسیمای مرکز آبادان به رسالت اصلی خود در پشتیبانی از مردم آبادان عمل بکند وصدای هواداران ومردم شریف آبادان باشد وفریاد مظلومیت این شهر وصنعت نفت را بارها وبارها رسانه یی کند ازنمایندگان آبادان درمجلس ومسئولین فوتبال استان وهمچنین استاندار خوزستان را مستقیم دربرنامه های مستند مردمی تحت پرسش وسئوال جدی قراربده همچنین مدیر عامل باشگاه صنعت نفت را لحظه به لحظه درخصوص تعیین وضعیت باشگاه دربرنامه های هفتگی مورد پرسش قراردهند؟
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها