به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 28
کد خبر: ۳۰۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
تعداد نظرات: ۷ نظر

عبدالله ویسی پرچم‌دار مربیان خوزستانی لیگ

عبدالله ویسی پرچم‌دار مربیان خوزستانی لیگ

خوزستان اسپورت- عبدالله ویسی با نجات دادن تیم پیکان تهران از خطر سقوط به لیگ دسته اول موفق‌ترین مربی خوزستانی در لیگ نوزدهم بود.

به گزارش خوزستان اسپورت، دور برگشت از لیگ نوزدهم در شرایطی آغاز شد که هیچ‌کدام از مربیان خوزستانی هدایت تیمی از لیگ برتر را عهده‌دار نبودند و 16 تیم لیگ برتری بدون سرمربی خوزستانی وارد نیم‌فصل دوم شدند.

با سپری شدن سه هفته از نیم‌فصل دوم، عبدالله ویسی به‌عنوان سرمربی تیم انتهای جدولی پیکان تهران انتخاب شد و همزمان نیز سکان هدایت تیم صنعت‌نفت آبادان به‌دلیل جدایی دراگان اسکوچیچ به بهنام سراج سپرده شد. بعد از وقفه‌ی ناشی از ویروس کرونا هم دو مربی دیگر از خوزستان به اسامی سهراب بختیاری‌زاده و سیروس پورموسوی عهده‌دار هدایت تیم‌های شهرخودرو و پارس جنوبی شدند تا در هفته‌های پایانی لیگ شاهد حضور 4 سرمربی خوزستانی روی صندلی سرمربیگری تیم‌های لیگ برتری باشیم.

عبدالله ویسی که فصل گذشته شاهین بوشهر را به لیگ برتر آورد و اوایل لیگ امسال از این تیم بوشهری جدا شد، از هفته هجدهم روی نیمکت رهبری پیکان نشست. اوج درخشش پیکان با هدایت ویسی در هشت بازی پایانی لیگ رقم خورد که 14 امتیاز در این هشت بازی از حریفان گرفت و تیمش را بالاتر از سایپا به رده سیزدهم جدول رساند.

این مربی 49 ساله رامهرمزی، یازده سال متوالی را روی نیمکت تیم‌های مختلف پشت سر گذاشته است، یازده سال همراه با هیجان که یا درگیر کورس قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی بوده، یا برای نجات تیم‌هایش از سقوط به دسته پایین‌ تلاش کرده است. از قهرمانی با استقلال خوزستان و کسب سهمیه آسیایی با صبای قم، تا هدایت تیمی چون شاهین بوشهر از لیگ یک به لیگ برتر و البته نجات تیم‌هایی نظیر استقلال خوزستان و پیکان تهران از خطر سقوط به لیگ دسته اول.

عبدالله ویسی این بار در حالی که بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند با تیم بحران زده‌ی پیکان سقوط می‌کند، دست به کار بزرگی زد، ضمن ثبت رکورد هشت بازی پیاپی بدون شکست، همراه با این تیم جوان در لیگ ماندگار شد تا بدین ترتیب یک نمره مثبت در کارنامه مربیان خوزستانی ثبت شود.

ویسی که بادوام‌ترین مربی فوتبال خوزستان در دهه‌ی 90 شمسی محسوب می‌شود، روی نیمکت پیکان از یک همکار شناخته شده‌ی خوزستانی هم استفاده می‌کرد. بهروز مکوندی ستاره اسبق فوتبال خوزستان، مردی که یک‌بار به‌عنوان سرمربی با نفت مسجدسلیمان به لیگ برتر صعود کرد، این بار همراه عبدالله ویسی برای نجات تیم پیکان گام برداشت تا پرچم مربیان خوزستانی همچنان در لیگ برتر فوتبال ایران بالا نگه داشته شود. و البته حمید گرشاسبی مدیرعامل خوزستانی پیکان نیز آن‌ها را در این مسیر سخت همراهی می‌کرد.

عملیات نجات پیکان با هدایت مربیان خوزستانی در حالی به سرانجام رسید که سایر مربیان خوزستانی لیگ نوزدهم با بداقبالی مواجه شدند و اوضاع آن‌گونه که می‌خواستند پیش نرفت.

بهنام سراج، پس از جدایی ناگهانی دراگان اسکوچیچ در خاتمه‌ی هفته هجدهم لیگ هدایت تیم بحران زده‌ی نفت آبادان را پذیرفت و در 12 مسابقه فقط 11 امتیاز گرفت. این مربی جوان آبادانی در پایان لیگ از رفتار برخی بازیکنان گلایه داشت و اعلام کرد که اگر این بازیکنان بیشتر تلاش می‌کردند، تیم نفت آبادان می‌توانست جایگاه بهتری در جدول به دست بیاورد.

سهراب بختیاری‌زاده، در 6 مسابقه پایانی سکان رهبری تیم شهرخودرو مشهد را به‌دست گرفت و در 6 مسابقه از 18 امتیاز ممکن تنها 4 امتیاز کسب کرد. بختیاری‌زاده که اولین دوره سرمربیگری در لیگ برتر را تجربه می‌کرد، طی این 6 بازی طعم پیروزی را نچشید و همراه با تیمش تا رده ششم جدول پایین رفت. بختیاری‌زاده البته هنوز فرصت خواهد داشت تا در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا توانایی‌های خود را نشان دهد.

سیروس پورموسوی هم در 7 بازی انتهایی لیگ روی نیمکت رهبری پارس جنوبی نشست و در این 7 بازی فقط 6 امتیاز به دست آورد. پورموسوی در نهایت به همراه تیم پارس جنوبی لیگ برتر طعم تلخ سقوط را چشید و پنجشنبه شب گذشته در استادیوم شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان با لیگ برتر وداع گفت.

به گزارش خوزستان اسپورت، لیگ نوزدهم در شرایطی متفاوت برای 4 مربی خوزستانی به پایان رسید، با این امید که در فصل آینده شاهد موفقیت بیشتر مربیان این خطه در سطح اول فوتبال ایران باشیم.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۷
غلامحسین حیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
0
0
باسلام.. عبداله ویسی مرد روزهای سخت است، اگرهم نتیجه نگیرد همانند حجازی بخاطر صداقتی ک با مردم دارد بازهم محبوب است، ویسی اهل فوتبال پاک ومردانگی است. امیدوارم تا هستند باید ایشان را ارج نهیم. امثال ویسی کمیاب اند. اقای ویسی ب وجودت افتخار میکنیم. ودرهرجا وهر منصبی ک باشید برایت آرزوی سلامتی وتوفیق را مسئلت دارم. یاحق
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
0
0
عبدالله ویسی افتخار مربیگری خوزستان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
0
0
عبدالله ویسی واقعا مربی بزرگی است اوبارها با دست خالی بهترین نتایج را گرفته ضمن عذرخواهی ؟ مقایسه آقای ویسی با آن دوستان عزیز که تاحالا هیچ تیم لیگ برتری را نه بجایی رساندن و یا اصلا مربیگری نکردند صددرصد اشتباه است بی هیچگونه جانبداری آقای ویسی جز مربیان آگاه ولایق لیگ برتر هستند دیگر بار به بزرگمرد فوتبال خوزستان خسته نباشید میگوئیم و برایش بهترینها را آرزو میکنیم۰
amin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
0
0
ویسی بارها نشون داد مربی قابلی است و مثل بعضی از مربیای بیسواد بدنبال حاشیه و جادوگری و دلال بازی نیست با آرزوی موفقیت بیشتر این مرد خوزستانی
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
0
0
درود به عبداله ویسی بزرگ .
خوزستان مربیهای خوبی داره متاسفانه چون لابی ندارن بهشون تیم نمیدند. بعضیها که لابی دارن و تیم میگیرن دانش لازم رو در این زمینه ندارن. کاش عدالت رعایت میشد تا دیگر مربیان باسواد استان مثل ویسی در لیگ برتر مربیگری میکردند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
0
0
همه ایران میدونن اقای ویسی درجه یک هست جز مسولان مدیران خوزستانی که نخبه کش هستند
mehdi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
0
0
یه دونه ایی ویسی پرچم دار بمونی با شاهین اهواز قهرمان شد با فولاد قهرمان شد با استقلال قهرمان شد دمت گرم.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها