به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 24
کد خبر: ۳۰۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
تعداد نظرات: ۵ نظر

تهامی: پول دادند که جای من در جام‌جهانی بازی کنند

تهامی: پول دادند که جای من در جام جهانی بازی کنند

خوزستان اسپورت- بازیکن اسبق تیم ملی ایران گفت: حق من بود در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بازیکن تیم ملی باشم اما کسانی بودند که پول دادند و به جای من راهی این تورنمنت شدند.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایرنا، سیدابراهیم تهامی ستاره‌ی فوتبال خوزستان در دهه 70 شمسی بود که هیچ‌گاه در تیم ملی ایران به حق واقعی خود نرسید. تهامی در مصاحبه با خبرنگار ورزشی ایرنا از روزهایی حرف زد که به تیم ملی دعوت نشد و نتوانست در جام جهانی فرانسه یکی از مسافران اعزامی به این تورنمنت باشد.

دوران شکوفایی شما در استقلال اهواز بود یا صنعت نفت آبادان؟
من زمانی که در صنعت نفت آبادان بازی می‌کردم شناخته شده بودم و برای خودم نامی در استان خوزستان دست و پا کرده بودم اما اوج فوتبالم در استقلال اهواز بود و در این تیم به تمام ایران معرفی شدم.

زمانی که در استقلال خوزستان حضور داشتید از استقلال و پرسپولیس پیشنهاد داشتید اما فقط به عنوان بازیکن کمکی در لیگ قهرمانان آسیا استقلال را همراهی کردید؟
مرحوم منصور پورحیدری سال‌ها به دنبال جذب من بود و اگر بگویم 10 سال برای استقلالی‌شدنم پیشنهاد داد دروغ نگفته‌ام. الان که به گذشته‌ها بر می‌گردم متوجه می‌شوم اشتباه کردم که چرا استقلالی نشدم. شاید اگر این اتفاق می‌افتاد و در آن سال‌ها شاگرد پورحیدری می‌شدم سرنوشت فوتبالی‌ام تغییر می‌کرد. این روند ادامه داشت تا برای جام باشگاه‌های آسیا استقلال و پورحیدری‌ پیشنهاد دادند تا به عنوان یار کمکی این تیم را همراهی کنم که قبول کردم.زنده یاد پورحیدری می‌گفت تو را آوردم تا برای همیشه در استقلال توپ بزنی.

اما این اتفاق رخ نداد.
استقلال با من و پورحیدری به جمع چهار تیم پایانی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد و شانس زیادی برای قهرمانی داشت اما علی فتح‌الله‌زاده که مدیریت وقت استقلال را بر عهده داشت مرحوم حجازی را سرمربی استقلال کرد و این تیم با 2 شکست عنوان چهارمی را کسب کرد. حجازی بر خلاف پورحیدری به من اعتقادی نداشت.

چرا؟
نمی‌دانم این برای خودم سوال بود، من زمان پورحیدری عملکرد خوبی را در بازی‌های مقدماتی جام باشگاه‌های آسیا به نمایش گذاشته بودم و حتی گل و پاس گل هم داده بودم اما وقتی حجازی آمد بازی نکردم و همین باعث شد تا دوباره به استقلال اهواز برگردم.

با مرحوم حجازی در این باره حرف نزدی؟
 در آن روزها نه اما چند سال بعد که برای گل‌ریزان یک بازیکن تیم امید که در زندان بود و به همراه تیم منتخب 98 به استان گیلان سفر کرده بودیم در بازگشت به تهران و در فرودگاه وی را دیدم و با او به طور مفصل حرف زدم.

وی چه جوابی به شما داد؟
او از من حلالیت طلبید و گفت در ان برهه زمانی به بازیکنانی همچون ادموند اختر، جاوید شکری، محمد مومنی، علی اکبریان اعتقاد داشت.

دلیل به پرسپولیس نرفتن شما چه بود؟
در آن ایام مثل حالا پول در فوتبال نبود و بازیکنان به خاطر تعصب و عشقی که داشتند تیم‌هایشان را انتخاب می‌کردند. من از زمانی که خود را شناختم استقلالی بودم و با اینکه علی پروین به من علاقه زیادی داشت و چند بار برای حضور در این تیم پیشنهاد داد اما هرگز نمی‌توانستم خودم را راضی کنم که پیراهن پرسپولیس را بر تن کنم.

اگر مثل حالا پول تو فوتبال بود پرسپولیسی می‌شدید؟
اگر مثل حالا بود سعی می‌کردم همان بار اولی که پورحیدری به من پیشنهاد داد استقلالی شوم. البته این را بگویم علی پروین را همیشه دوست داشتم و دارم و او در زمان بازی‌گری‌ام کمک بزرگی در حقم کرد که هیچ‌ گاه فراموش نمی‌کنم. زمانی که می‌خواستم برای بازی به کویت بروم فدراسیون فوتبال پول زیادی طلب کرد که از توان من بیشتر بود اما پروین صحبت کرد که پول کمتری بگیرند و این پیشنهاد از دستم نرود.

همیشه بر این باور بودید در تیم ملی به حق خود نرسیدید؟
این نه حرف من بلکه حرف تمام کارشناسان و اهالی فوتبال است که در تیم ملی جفاهای زیادی در حق من شد. دوران علی پروین دعوت شدم و حتی در دور مقدماتی جام جهانی ۹۴ آمریکا به میدان رفتم اما این اتفاق دوام چندانی نداشت و با حضور محمد مایلی کهن که کینه زیادی از من داشت درهای تیم ملی به رویم بسته شد.

چرا مایلی کهن از شما کینه داشت؟
من در بازی‌هایی که روبروی پرسپولیس به میدان می‌رفتم زیاد گل می‌زدم و پاس گل می‌دادم و مدافعان این تیم را زیاد اذیت می‌کردم یکی از دلایلی که مایلی کهن از من خوشش نمی‌آمد همین بود اما کینه اصلی او مربوط به بازی استقلال اهواز و پرسپولیس در اهواز است.

در این بازی چه اتفاقی افتاد؟
علی پروین بنا به دلایلی در این بازی حضور نداشت و محمد مایلی کهن هدایت پرسپولیس را بر عهده داشت، وقتی من به پرسپولیس گل زدم به سمت نیمکت این تیم برگشتم و به نشانه شادی مشت‌هایم را گره کردم. همین رفتار باعث شد تا زمانی که مایلی کهن سرمربی تیم ملی بود دعوت نشوم.

با آمدن ویه‌را به تیم ملی دعوت شدید؟
بله، اما چه افسوس که این مربی زمان کمی هدایت تیم ملی را بر عهده داشت و اجازه ندادند بیشتر از این در خدمت تیم ملی باشد. یادم می‌آید او وقتی سرمربی تیم ملی شد و مرا دید با تعجب رو به بیژن ذوالفقار نسب کرد و گفت این بازیکن تا حالا چه در تیم ملی حضور نداشته است؟ مگر می‌شود چنین بازیکن با کیفیتی در تیم ملی نباشد؟

شما ادعا کرده بودید در بازی با استرالیا در ترکیب ثابت ویه‌را قرار داشتید اما لحظات آخر مربیان دیگر شما را به زمین نفرستادن؟
من این حرف را زدم و روی حرفم هستم. زمانی که لیست تیم ملی در بازی با استرالیا اعلام شد و بازیکنان برای گرم کردن به زمین رفتند ویه‌را گفت چرا به زمین نمی‌روی؟ من جواب دادم نام من در فهرست نبود، ویه‌را عصبانی شد و به سمت ذوالفقار نسب رفت و با او حرف زد. مگر می‌شود ادعای من دروغ باشد در شرایطی که سرمربی تیم ملی این حرف را زده باشد.

اما به زمین رفتید و عملکرد خوبی داشتید؟
خدا کمک کرد، شاید اگر من در آن بازی به زمین نمی‌رفتم تیم ملی به جام جهانی نمی‌رفت. رفتم به زمین و عملکرد و خوبی از خودم بر جای گذاشتم و روی گل ایران تاثیر مستقیم داشتم.

از نرفتن به جام جهانی خیلی عصبانی بودید؟
حق من بود در جام جهانی 1998 فرانسه بازیکن تیم ملی باشم اما کسانی بودند که پول دادند و به جای من راهی این تورنمنت شدند.  افرادی به فرانسه رفتند که برای تیم ملی کوچک‌ترین زحمتی نکشیده بودند و همیشه گفته‌ام و تکرار می‌کنم چه در این دنیا و چه در قیامت افرادی که که حق مرا خوردند هرگز نخواهم بخشید.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
0
0
ستاره ای که به تیمهای استان وفادار موند و هیچوقت به حقش نرسید
غلامحسین حیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
0
0
باسلام.. اقای تهامی خواهشا،خواهشا، اگر راهی دارد مصاحبه نکن.. هروقت مصاحبه کردی خاطرات واجحافی ک درحق تو شد، دشمنی وکراهت ما با مسوولین وقت وفاسد فدراسیون بیشتر میشود، تو افتخار خوزستانی، توناب وشعبده بازتوپ گردی، اگر تو هم کارشکنان را حلال کنید امثال بنده نمیکنند، اگر حلالشان کنی ب ماخیانت کردی، وما تورا حلال نمیکنیم..چون سالها برای حضورت درآن تیم ملی لحظه شماری میکردیم اماهیچوقت ب ارزویمان نرسیدیم.. ب قول بهمن صالح نیا مربی وقت ملوان درمورد بازیهای اسیایی بانکوک. ب پروین گفت با اکراه ابراهیم تهامی را ب مسابقات بردید وبعد کارشناسان از او بعنوان یک منجی برای تیم یاد میکنند..تهامی خوزستان پراز استعداد وافتخار است. اما تو یکی بودی. هستی وخواهیدبود.. تکرار ناشدنی هستی.. آه مردم خوزستان دراین دنیا وآخرت نابود کند دشمنان تو وفوتبال خوزستان را......مرید همیشگی تان. حیدری. رامشیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
0
0
یادش بخیر انگار دیروز بود قبل ازاینکه مرحوم سالیا بزرگ تورا به صنعت نفت بیاره درتیم جهان آرا بودی وبعدم افق دید بسیار وسیع بزرگ مرد فوتبال خوزستان وایران مرحوم منوچهرسالیا که خدا رحمتش کند والبته استعداد وعلاقه خود سید ابراهیم اورا زبان زد خام وعام کرده بود بخصوص نظر ویرا سرمربی وقت تیم ملی درمورد تهامی بسیار مثبت بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
0
0
فوتبال بعد از انقلاب کلا از بزرگی فوتبال خوزستان وحشت دارن همینکه فوتبال ایران چهل ساله که دیگه نتونسته در بام فوتبال آسیا بایسته علتش همینه فوتبال آبادان با همین تهرانیها و شمالیها و خضیراویهاش و .... و خوزستان با بازیکنای بزرگش روزگاری که این ضدیت ها و مافیاها نبودن در ایران آقایی میکرد . شما نگاه کنید همین صنعت نفت با اسکوچیچ حتی جزو مدعیان قهرمانی بود ولی همین مافیای فوتبالی با دزدیدن اسکوچیچ و خیانت مسئولین باشگاه و عدم حمایت مسئولین استان با دادن رضایتنامه به اسکوچیچ صنعت نفت را حتی از گرفتن سهمیه صددرصدی محروم کردن و به اینروز انداختن . همین فولاد رو هم امسال از کسب سهمیه محروم خواهند کرد . خوزستان از خودش میخوره چون مسئولینش وارداتی و بیخیالن. هوادارا هم بخاطر سکوتشان که جای خود دارن . وقتی در این استان با وجود بودن سه تیم در لیگ برتر عده ای که کم هم نیستن میرن و از دو تیم لنگ و کیسه حمایت میکنن نباید هم فدراسیون و مافیا به موفقیت این استان اهمیت بدن . نمایندگان هم که دیگه گفتن ندارن .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
0
0
باسلام وخسته نباشید خدمت دوستان واقای ناشناس بله واقعیت همینه که بیان کردید مدیران ومسولان وارداتی من اضافه کنم که ما درخوزستان از مسولین ومدیران صادراتی هم صدمات زیادی خوردیم تا وارداتی اقایان برای اینکه خوش خدمتی کنن حاضرن فوتبال و ورزش و جوانان خوزستان و نابود کنن که در تهران پست ومقامی ونوکری بگیرن نمونش اقایان امیدوار رضایی که چطور میداوودی رو برد استقلال تهران یا اقای گرشاسبی وخیلیای دیگه امثال اینها درخوزستان کم نداریم
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها