به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۳۰۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴

محمدنیا: تابع دستورالعمل وزارت نفت هستیم

محمدنیا: منتظر دستورالعمل وزارت نفت هستیم

خوزستان اسپورت- مدیرعامل باشگاه ملی حفاری گفت: هرگز قصد انصراف از مسابقات را نداشتیم ولی باید دستورالعمل وزارت نفت به ما اجازه دهد که در مسابقات ورزشی حاضر شویم.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایرنا، سیدسالار محمدنیا در نشست خبری با اصحاب رسانه در اهواز اظهار داشت: باشگاه ملی حفاری یکی از قطب‌های ورزش استان و کشور است که از سال های پیش در ورزش همگانی و قهرمانی تیمداری می کند و این موضوع جزو تعهدات اجتماعی شرکت ملی حفاری می باشد.

وی با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی همواره مدنظر این شرکت بوده است گفت: باشگاه ملی حفاری برای شادی و نشاط کارکنان و دیگر افراد جامعه در۳۰ رشته همگانی فعالیت می کند، فعالیت این باشگاه با داشتن ۷۲ دستگاه حفاری و ۲۰ هزار پرسنل در سایر مناطق کشور، بسیار گسترده است به گونه ای که باید در ۱۰ تا ۱۵ استان کشور فعالیت های ورزشی خود را دنبال کنیم.

توجه ویژه شرکت به ورزش قهرمانی
مدیرعامل باشگاه ملی حفاری گفت: در سال ۹۸ با توجه به کاهش بودجه قهرمانی اما با حمایت آقای موسوی مدیرعامل شرکت ملی حفاری در ۱۰ رشته قهرمانی تیمداری کرده و نتیجه خوبی در مسابقات کشوری کسب کردیم، همچنین در بحث زیرساخت‌ و بهسازی سالن‌های ورزشی اقدامات موثری انجام دادیم.

وی افزود: در مرحله گروهی لیگ برتر فوتسال بانوان قهرمان مسابقات شدیم همچنین در رشته کاراته عنوان سوم لیگ را تصاحب کردیم در رشته وزنه برداری که قطب اصلی کشور به شمار می رویم با ۲ تیم کاملا بومی عنوان اول و سوم لیگ برتر جوانان و بزرگسالان را به دست آوردیم. در مسابقات تیراندازی و گلف که همچنان ادامه دارند جایگاه بسیار خوبی داریم.

محمدنیا ادامه داد: بودجه ما در سال گذشته، بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال بود که این میزان در سال جاری ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است اما با این وجود سعی می‌کنیم در هر ۱۰ رشته تیمداری کنیم. ۲ تیم وزنه‌برداری ما برخلاف سایر تیم‌های لیگ برتری تنها با پنج میلیارد ریال بسته شده اند که در نهایت عملکرد بسیار خوبی داشتند.

بودجه ما در مقایسه با باشگاه های دیگر یک جنگ نابرابر است
وی با بیان اینکه بودجه ما در مقایسه با باشگاه های دیگر یک جنگ نابرابر است گفت: کل بودجه ما شاید به اندازه بودجه ۲ بازیکن یک تیم فوتسال لیگ برتری باشد که سعی می کنیم با برنامه‌ریزی صحیح، بهترین استفاده را از این موضوع داشته باشیم. خوزستان و شهرهای خوزستان خواستگاه نفت هستند لذا انتظار داریم وزارت نفت نگاه ویژه به مناطق نفتی استان داشته باشد.

محمدنیا بیان کرد: در رشته فوتبال با دستور مستقیم مدیرعامل شرکت وارد مسابقات لیگ دسته دوم کشور شدیم و به نوعی این رشته به رشته‌های قهرمانی باشگاه ملی حفاری اضافه شد اما به دلیل بخشنامه‌های وزارت نفت در خصوص پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا مجوز فعالیت تیم های ورزشی تحت حمایت این وزارتخانه از جمله باشگاه ملی حفاری صادر نشده و ما اکنون نمی‌توانیم در هیچ مسابقه ای حضور پیدا کنیم.

اگر نمی خواستیم در فوتبال تیمداری کنیم که اینگونه هزینه نمی کردیم
مدیرعامل باشگاه ملی حفاری افزود: ما اگر نمی‌خواستیم در فوتبال تیمداری کنیم که ابتدای فصل اینگونه هزینه نمی‌کردیم، در حال حاضر با توجه به ویروس کرونا و حساسیتی که شرکت‌های نفتی برای حفظ سلامتی پرسنل خود دارند تمام فعالیت های ورزشی را تعطیل کرده‌اند. شرکت‌های نفتی با شرکتهای دیگر متفاوت است، ما در خط مقدم تحریم‌های ظالمانه دشمن هستیم و اگر مشکلی برای پرسنل نفت ایجاد شود در بحث اقتصادی ضربه می‌خوریم.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه سازمان لیگ دستور شروع بازی‌ها را صادر کرده است اما وزارت نفت به دلیل سلامت پرسنل خود هنوز دستور فعالیت های ورزشی را به باشگاه های تابعه اعلام نکرده است. متاسفانه در روزهای اخیر بعضی از رسانه‌ها عنوان کردند که مدیرعامل ملی حفاری تمایلی به تیمداری در لیگ فوتبال ندارد در حالی که آقای موسوی کاملا ورزشی بوده و با موافقت او، سال گذشته در ۱۰ رشته قهرمانی تیمداری کردیم.

موظف به تبعیت از دستورالعمل های وزارت نفت هستیم
محمدنیا گفت: ما حتی از تمام بازیکنان تیم فوتبالمان تست کرونا گرفتیم و این موضوع حسن نیت ما برای آمادگی در مسابقات لیگ ۲ را نشان می دهد و این طور نیست که وسط فصل از مسابقات کناره گیری کنیم، اولویت ما دستورالعمل‌های وزارت نفت هست و موظف به تبعیت هستیم و اگر تیم‌های دیگر نفتی در ایران در حال فعالیت می باشند آنها تخلف کرده و خودشان باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: امیدواریم سازمان لیگ برنامه ریزی دقیقی برای مسابقات لیگ ۲ داشته باشد و برای برگزاری مسابقات عجله نکنند تا مشکل تیم های نفتی برطرف شود چون امید بسیاری از جوانان و نوجوانان خوزستانی به حضور در تیم‌های نفتی است.

مدیرعامل باشگاه ملی حفاری گفت: ما حتی دستورالعمل های وزارت نفت در خصوص ممنوعیت فعالیت های ورزشی باشگاه ملی حفاری را به سازمان لیگ ارسال کردیم و قرار شد خودشان از طریق ستاد ملی مبارزه با کرونا این موضوع را پیگیری کنند، آنها تصور می کردند که ما قصد انصراف از مسابقات را داریم اما وقتی نامه‌ها را ارسال کردیم متوجه واقعیت شده و حق را به ما دادند.

وی افزود: در خصوص برگزاری لیگ برتر فوتسال بانوان جلسه ای در سازمان لیگ برگزار و قرار شد تا زمانی که وضعیت چهار استان کشور که در مرحله نیمه نهایی مسابقات حضور دارند، سفید نشود مسابقات برگزار نشود. در حال حاضر وضعیت تمام استان‌ها قرمز است اما سازمان لیگ اعلام می کند که از سوم مرداد مسابقات شروع خواهد شود که برخلاف بخشنامه سازمان لیگ است.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها