به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 25
کد خبر: ۲۹۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱

حیدری: بودجه‌ای برای تجهیز استادیوم غدیر نداریم

حیدری: بودجه‌ای برای تجهیز استادیوم غدیر نداریم

خوزستان اسپورت- مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان خوزستان، درباره وضعیت ورزشگاه غدیر و تیم‌های لیگ برتری خوزستان، توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خوزستان اسپورت، افشین حیدری مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان خوزستان، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط بحرانی ورزشگاه غدیر اهواز بیان کرد: پس از سیل سال گذشته شهر اهواز، خسارت‌های زیادی به ورزشگاه غدیر وارد شد، که مهم‌ترین آن‌ها، آسیب به چمن ورزشگاه بود. پس از سقوط تیم استقلال خوزستان لیگ دسته اول و بهره‌برداری از ورزشگاه شهدای فولاد، از ورزشگاه غدیر استفاده نشد. از طرفی، درآمدی هم برای تجهیز این ورزشگاه نداریم.

نگهداری ورزشگاه غدیر، دشوار است
حیدری افزود: متاسفانه خلاء‌های قانونی، در کار اداری گره می‌اندازند. یکی از این خلاء‌ها، این است که از لحاظ قانونی، هیچ ردیف بودجه‌ای برای حفظ و نگهداری ورزشگاه‌ها نداریم و به همین دلیل، نگهداری ورزشگاهی به بزرگی غدیر خیلی مشکل است.

پس از سیل، در ورزشگاه غدیر هیچ بازی برگزار نشده است
افشین حیدری تصریح کرد: زمانی که بازی‌های لیگ برتر در ورزشگاه غدیر برگزار می‌شد، حدود 4 میلیارد تومان برای تعمیر آن اعتبار گرفتیم و از این طریق برخی مشکلات، مانند موضوع سنگ ریزه‌ها و دیواره‌های اطراف ورزشگاه برطرف شد. با این وجود، پس از سیل اخیر، بازی‌های زیادی در این ورزشگاه برگزار نشده است. البته صحبت‌هایی با برخی هیئت‌های ورزشی، برای استقرار در این مجموعه انجام دادیم که به دلیل بعد مسافت، از این موضوع صرف نظر کردند. هیئت فوتبال هم که ورزشگاه را در اختیار داشت، اعلام کرد دیگر نمی‌تواند از آن نگهداری کند.

بحث مالکیت ورزشگاه غدیر، حل نشده است
مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان ادامه داد: ما قصد داشتیم با استفاده از ظرفیت ماده 27 قانون، ورزشگاه غدیر را تحویل بخش خصوصی بدهیم، اما متاسفانه از زمان کلنگ زنی ورزشگاه تاکنون، بحث مالکیت آن به شکل قطعی حل نشده است؛ به همین دلیل نتوانستیم آن را به بخش خصوصی واگذار کنیم. ورزشگاه غدیر، اکنون در دادگاه یک تا 2 پرونده باز دارد که این پرونده‌ها در مراحل پایانی دادرسی است و اگر خدا بخواهد به زودی تعیین تکلیف می‌شود.

حیدری درباره مشکلات مالکیتی ورزشگاه غدیر اضافه کرد: مالکینی که در آن محل ساکن بودند، برای زمین این ورزشگاه سند مالکیت داشتند. البته اقامه دعوی و مباحث حقوقی برای رفع این مشکل، برعهده اداره مسکن و شهرسازی اهواز بوده است؛ چرا که این اداره، زمین ورزشگاه را در اختیار اداره کل ورزش و جوانان گذاشت.

بودجه‌ای برای پرداخت به پرسنل ورزشگاه نداریم
مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان گفت: اکنون برای احیای چمن ورزشگاه و رفع برخی ایراد‌های دیگر، حدود 500 میلیون تومان اعتبار گرفته ایم؛ اما همچنان مشکل حقوق نیرو‌های حراستی و فضای سبز ورزشگاه، لاینحل مانده است؛ چرا که از لحاظ قانونی برای پرداخت حقوق این افراد، ردیف بودجه‌ای نداریم. در گذشته، از محل برخی اعتبارات، به هیئت فوتبال برای پرداخت حقوق این عزیزان کمک کردیم. اکنون 14 نیرو در مجموعه مشغول هستند که به واقع از لحاظ حقوقی با شرایط سختی مواجه شده اند. برای رفع مشکل با سازمان برنامه و بودجه و استانداری مکاتباتی داشته ایم.

منتظر بودجه هستیم
افشین حیدری افزود: در سفر سال گذشته نیکو، معاون امور مناطق و استان‌های سازمان برنامه و بودجه به استان خوزستان، شرایط ورزشگاه غدیر را برای او توضیح دادیم. نیکو هم اعلام کرد با توجه به این که خوزستان تیم‌ها و ورزشگاه‌های زیادی دارد، سعی می‌کنیم در تدوین بودجه سال 99، ردیف بودجه‌ای تحت عنوان «حفظ و نگهداری ورزشگاه ها» را ابلاغ کنیم، تا ما بتوانیم از آن محل حقوق پرسنل ورزشگاه غدیر را پرداخت کنیم. متاسفانه تاکنون این اتفاق رخ نداده است. امیدوارم با تحقق این امر مشکل را به شکل اساسی حل کنیم.

حیدری ادامه داد: زمانی که یک اثر در میراث فرهنگی، ثبت ملی یا بین المللی می‌شود، نسبت به آن تعهد داشته و باید از آن، نگهداری کنیم. اگر بنا باشد در حال حاضر، ورزشگاه غدیر را بسازیم، باید بیش از 70 میلیارد تومان هزینه کنیم، که از سرمایه مردم است. اگر من بخواهم به عنوان مدیر مجموعه و متولی استان، اقدامی کنم، نهاد‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی و دیوان محاسبات، من را بازخواست خواهند کرد که چرا قانون را رعایت نکرده‌ام.

حیدری اضافه کرد: درخواست می‌کنم این موضوع به شکل قانونی حل شود تا شرمنده مردم و پرسنل ورزشگاه نشویم.

کاش بازی‌های لیگ برتر به شکل متمرکز برگزار می‌شد
افشین حیدری درباره وضعیت استان خوزستان، برای برگزاری بازی‌های لیگ فوتبال تصریح کرد: شفاف و صریح مطرح می‌کنم؛‌ ای کاش چند بازی باقی مانده از لیگ فوتبال، یا به طور متمرکز، مثلا در تهران و بدون حضور هواداران برگزار می‌شد، یا تصمیم دیگری می‌گرفتند. اساسا، تیم‌های ما به لحاظ بنیه مالی بسیار ضعیف هستند. تصویب قانون اشتباه برای کمک نکردن به تیم‌های حرفه‌ای، نیازمند ایجاد زیرساخت است. چه چیزی عاید شخص حقوقی که تیم را اداره می‌کند، می‌شود. تیم درآمدی نداشته و محکوم به شکست است. به عنوان مثال، هر تیم برای حضور در بازی‌ها باید در پرواز، به ازای هر بازیکن دو صندلی رزرو کند. از طرفی اگر یک بازیکن به کرونا مبتلا شود، به کل تیم تسری پیدا می‌کند.

حیدری گفت: آذری، نصیریان و عیسی‌زاده برای برگزاری بازی هایشان اعلام آمادگی کرده‌اند؛ تیم‌ها مشکلی از بابت برگزاری ندارند، اما نگرانی‌ها بابت موضوع شیوع بیماری است. دیروز یکی از بازیکنان صنعت نفت، تست مثبت داشته است.

حیدری: بودجه‌ای برای تجهیز استادیوم غدیر نداریم

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها