به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 28
کد خبر: ۲۹۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
تعداد نظرات: ۶ نظر

تیم‌های نفتی لیگ در قعر چاه مشکلات

تیم‌های نفتی لیگ در قعر چاه مشکلات

خوزستان اسپورت- مدیران شرکت ملی نفت ایران علاقه‌ای به توضیح در مورد اهداف کارگروه تعیین تکلیف تیم‌های نفتی ندارند، در حالی که تمامی اعضای این تیم‌ها بارها از مشکلات موجود گلایه کرده‌اند.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از فارس، تیم‌های صنعت نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان و پارس جنوبی‌جم سه تیم نفتی در لیگ برتر فوتبال محسوب می‌شوند که مشکلات مالی زیادی دارند و مشکلات با وجود قانون منع کمک وزارت نفت به تیم‌های حرفه‌ای، فشارهای تیمداری را برای آن‌ها بیشتر کرده است و معضل کمک 10میلیاردی برای هرکدام از این تیم‌ها که نیمی از آن هم فعلا بلوکه شده و قابل برداشت نیست، به همین مساله مربوط می‌شود.

در فوتبال ما اکثر تیم‌ها به نهاد یا ارگانی متصل می‌شوند و برای فراهم کردن بودجه می‌توانند با مکاتبات و ارتباطات خاص تا حد قابل توجهی دغدغه‌های مالی را رفع کنند اما سه تیم نفتی حاضر در لیگ برتری چون به پشتوانه وزارت نفت فعالیت می‌کنند، با این شرایط قادر به تامین هزینه‌های جاری تیم هم نیستند.

به عنوان مثال تیم صنعت نفت آبادان که پیش از این برای مواردی چون هزینه سفرها و اقامت‌ها با مشکل روبرو بود اکنون باید هزینه‌های گزاف تست‌های کرونا را هم به لیست هزینه‌های خودش اضافه کند، یا نفت مسجدسلیمان هنوز در پرداخت دستمزد عوامل تیم دچار مشکل است و در کنار این دو تیم، پارس جنوبی جم هم همین شرایط را دارد.

روزی نیست که تعدادی از اعضا و عوامل این تیم‌ها به امید اینکه صدایشان به گوش مسئول یا مدیری در شهر و استان یا وزارت نفت برسد، از مشکلات آزار دهنده مالی در رسانه‌ها صحبت نکنند اما نه تنها بهبودی در شرایط و وضعیت آن ها دیده نمی‌شود بلکه اهالی فوتبال شاهد این هستند که وضعیت این تیم‌ها روز به روز وخیم‌تر می‌شود. این در حالی است که منبع مالی خوبی پشت این تیم‌ها قرار دارد اما در واقع شیر این منبع بسته شده و جایی که باید برای کمک به وررزش و سلامت جامعه باز شود، جلوی آن گرفته شده است.

برداشت اعضای این سه تیم فوتبال از وضعیت موجود این است که وزارت نفت قید تیمداری در فوتبال را زده و بنابراین خطر سقوط و در نهایت محو شدن و انحلال آن‌ها را تهدید می‌کند. هیچ مقام و مسئول نفتی هم در این زمینه پاسخ روشنی نمی‌دهد تا اهالی فوتبال بدانند که سرانجام این سه تیم چه می‌شود.

مدیران شرکت ملی نفت ایران صلاح نمی‌دانند صحبت کنند!
تنها خبر موجود و قابل توجه در خصوص رسیدگی به این سه تیم، تشکیل کارگروهی به دستور مسعودکرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برای تعیین تکلیف تیم‌های نفتی است اما هیچ اطلاعی از دیدگاه و تصمیم‌گیری این کارگروه وجود ندارد. آیا این کارگروه برای بستن پرونده تیم‌های نفتی و پایان تیمداری وزارت نفت در فوتبال یا حتی ورزش تشکیل شده یا قرار است مشکلات تیم‌های نفتی را حل کند؟ این سوالی است که کسی فعلا حاضر به پاسخگویی به آن نیست و همین مساله شائبه‌ها را بیشتر از قبل می‌کند.

پیگیری‌های فارس از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران نشان می‌دهد که این کارگروه فعلا چراغ خاموش حرکت می‌کند و قصد دارد با اعلامی ناگهانی همه را شگفت زده کند.

مسئول روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه کارگروه تشکیل شده چه اهدافی دارد و چه زمانی قرار است تکلیف این تیم‌ها مشخص شود، اعلام کرد: "مدیران صلاح می‌دانند فعلا در این مورد صحبتی نشود تا کمیته کار خودش را انجام بدهد تا نتایج و دستاوردها مشخص و نتیجه نهایی اعلام شود."

سکوت این مدیران قطعا دغدغه‌های تیم‌ها، خانواده‌ها و هوادارانشان را بیشتر از قبل می‌کند. این حق هواداران تیم‌هاست که سرنوشت تیم محبوب خودشان را بدانند و با پاسخی روشن و واضح روبرو شوند.

اکنون نه تنها جامعه فوتبال، بلکه اهالی ورزش کشور انتظار دارند مدیران نفتی توجه و حمایت بیشتر و بهتری نسبت به این تیم‌ها داشته باشند. خوزستان و بوشهر جزو معادن پرارزش فوتبال ایران هستند و قطعا بی تفاوت بودن نسبت به این دو منطقه، صدمات و لطماتی را به فوتبال خواهد زد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
0
0
نتیجه بله قربان گفتن مدیران منتسب نفتی در تیمهای نفتی میشود حال و روز تیم بزرگ وریشه داری مثل صنعت نفت آبادان آقایان پول نمیدهند اما خود را مالک وتصمیم گیر میدانند بیچاره هواداران بیچاره مردم آبادان که هرجا لازم باشد همین مدیران پشت آنها پنهان میشوند اگر وزارت نفت پول نمیدهد پس چرا مدیرانش همچنان تصمیمگیر هستند آقا پس کی سایه شوم این شیوی تیمداری ازسر آبادان کم میشه اگر سرسوزن صداقت دارید تیم را به منطقه آزاد اروند بسپارید ودیگر شما تصمیمگیر نباشید اما شما خواستار استمرار این وضع بد هستید چون برای شمابد نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
0
0
آقایون یکجوری میگن پول نمیدیم خلاف قانونه انگار وزارت نفت متعلق به پدرشان است شماها نه برای مردم ارزش قائل هستید نه برای تیم و ورزش آبادان بی صاحب است وگرنه شما ازپول همین نفت به هزاران مورد بی ربط میپردازید این پول حق مردم آبادان وتیم صنعت نفت است که شما اجازه اش را نمیدید دلم بحال بی صاحبی این شهر میسوزد که وزیر نفتش اصلا درک وشناختی از تاثیرات وجود این تیم برای این شهرواین مردم ندارد متاسفم که افراد ناآگاه تصمیم گیر هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
0
0
تا زمانیکه مدیران تیم صنعت نفت را نفتیها منصوب میکنند و وزیر نفت احساس مسئولیتی به شهرومردم آبادان نمیکند و بقیه مسئولان شهری باآنها مدارا میکنند وضع تیم نفت آبادان بهتر نمیشود چندسال است آقایان به اسم نفت پول را از سایر منابع شهر میگیرند چراباید همچنان شماها بمانید؟ لطفا بروید وکارمندی وزارت نفت را بکنید اگرقراراست جای دیگری پول وبودجه بدهد چه نیازی به مدیرنفتی داریم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
0
0
وزارت نفت سالها پیش با تاسیس باشگاه صنعت نفت فوتبال آبادان رویکبار نابود کرده اکنون نیز به وظایف ذاتی خود نسبت به مردمی که همه چیزاشان تحت تاثیر نفت وپالایش و پتروشیمی وتمامی زیانهای جانبی برعموم شهروندان است به سادگی قانون عدم پشتیبانی از ورزش حرفه یی را بهانه کرده تادیگربار فوتبال این شهررا نابود کند اکنون دلشان بحال این فوتبال واین مردم میسوزد نبایستی سکوت کنند بخصوص هواداران تیم بزرگ صنعت نفت آبادان و آن دسته از وجدانهای بیداری که آلوده بده بستانهای باندی نشدن ولی این را بدانید نام کسانیکه مردم مظلوم آبادان را نادیده میگیرند مورد لعن قرار میگیرند۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
0
0
چی بگم ؟ به استقلال وپرسپولیس وسپاهان ذوب وتراکتور ماشین سازی وشهرخودرو وپیکان وسایپا وفولاد میتوان کمک دولتی کرد اما هرسال تیم صنعت نفت وضعیت مالیش بدو بدترمیشه حتی نفت تهران اون موقع که درلیگ بود خییییلی بیشتر ازصنعت هزینه میکرد متاسفانه ما یعنی تیم نفت آبادان همیشه مظلوم بوده وهست چرا نباید تیم ماهم مثل سپاهان وتراکتور پرمایه پر پول باشه خیلی ازاین مشکلات برمیگرده به مدیران تیم صنعت نفت که همیشه آخر تلاششون صعود به لیگ برتر بوده یا سقوط نکردن به لیگ یک وقتی شما تلاش نکنی وبله قربانگو باشی به حداقلها قانع میشی البته برای مردم اما خودشون ازوضعیت کاملا رضایت داشتندودارند و امسال هم شاهکار اسکوچیچ و بی مربی بودن تیم ووو بازم اونا راضی اند بیچاره هواداران که همش سرکارهستند ودائم وعده ودروغ میشنوند ما مدیر دلسوزولایق نداریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
0
سلام واقعا این همه ثروت ودرآمد نفت وگاز در آبادان وبوشهر آیا مردم این دوشهر نباید هیچ بهره یی ازاین منابع ببرند اگراین ثروت ملی بجای آبادان وبوشهر در اصفهان یا تبریز بود الان هرکدامشان علاوه بر ساختن بهترین زیرساختها مثل استادیوم بهترین تیمهای آسیا را داشتن اما افسوس درجنوب ما گدای حق خودمانیم و همیشه ما هیچ بهره یی از این ثروت ملی که زیانهای زیست محیطی آن درزندگی روزمره ما جاری است نبردیم نه وزیرنفت دید مثبتی به مردم جنوب دارد نه مسئولین رده بالای کشوری ونه حتی نمایندگان مجلس خودمان هیچکدام سهم ما فقر است بیکاری است ومشکلات عدیده زیست محیطی لطفا بخودتان بیائید چه زمان این دورباطل بپایان میرسد آقای زنگنه وزیر محترم نفت بیا و با دادن سهم کوچکی از مجموعه عظیم نفت مسائل پیرامونش ورزش حرفه یی تیمهای لیگ برتری را دریاب بگذاردعای خیر مردمی را پشت سرت داشته باشی که جز یک تیم فوتبال برای شهرشان چیزدیگری طلب نکردند واقعا این چیز زیادی است واقعا حق این مردم نیست؟
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها