به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 19
کد خبر: ۲۹۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷

نهادینه کردن ورزش اولویت هیات همگانی خوزستان

نهادینه کردن ورزش اولویت هیات همگانی استان

خوزستان اسپورت- دبیر هیات ورزش‌های همگانی با بیان این‌که بیش از ۲۹ هزار ورزشکار سازمان یافته در هیات خوزستان داریم، گفت: نهادینه کردن ورزش بین خانواده‌ها و تمام مردم جامعه، اولویت هیات همگانی خوزستان به شمار می‌رود.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایسنا، مهدی محمدزاده با اشاره به اقدامات انجام شده توسط هیات‌های ورزش‌های همگانی خوزستان، اظهار کرد: تاکنون ضبط و پخش ۵۰ برنامه تلویزیونی ورزشی برای عموم مردم از طریق صدا و سیمای خوزستان انجام شده است که این اقدام همچنان ادامه دارد. همچنین برگزاری بیش از ۳۰۰ برنامه پیاده‌روی، کوه‌روی، دوچرخه‌سواری، برگزاری بیش از ۴۰۰ همایش و برنامه‌های ورزشی مناسبتی خاص و برگزاری بیش از ۴۰۰ برنامه پویش ورزش در خانه در دوران کرونا، از جمله اقداماتی بوده است که تاکنون توسط هیات استان به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: انعقاد تفاهم‌نامه با سپاه پاسداران جهت تجهیز ۱۹۲ سالن ورزشی، انعقاد تفاهم‌نامه با ۷۳ شهرداری کل استان جهت تجهیز پارک‌ها و جاده سلامت، انعقاد تفاهم‌نامه با اداره‌کل آموزش و پرورش استان جهت نوسازی حیاط مدارس و انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه پیام‌نور خوزستان جهت برگزاری همایش‌های استانی در بخش آموزش، از دیگر فعالیت‌های هیات ورزش‌های همگانی به شمار می‌روند.

دبیر هیات ورزش‌های همگانی خوزستان با اشاره به برگزاری و اجرای بیش از ۷۰۰ برنامه صبحگاهی در ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی، گفت: میزبانی مسابقات داژبال کشوری در ۲ بخش آقایان و بانوان در خوزستان، برگزاری اولین لیگ مسابقات فریزبی در سراسر استان، برگزاری مسابقات استانی در رشته‌های پیلاتس، یوگا، کراس‌فیت، آتش‌نشانان و همچنین برگزاری بزرگترین سمینار ورزشی با حضور ۳۸۰ نفر با عنوان تغذیه و چربی‌سوزی و برگزاری چندین برنامه ویژه سالمندان، کارمندان و مادران باردار از دیگر فعالیت‌های هیات ورزش‌های همگانی محسوب می‌شود.

وی همچنین با بیان این‌که در حال حاضر تمام هیات‌های شهرستانی ورزش‌های همگانی فعال هستند، افزود: شهرستان‌های اندیمشک، بندرماهشهر، امیدیه، مسجدسلیمان و دزفول، جزو شهرستان‌های بسیار فعال و پای کار هستند.

محمدزاده با بیان این‌که ۲۹ هزار و ۳۸۶ ورزشکار سازمان‌یافته داریم، عنوان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا از اواخر سال گذشته، بر اساس مسئولیت ذاتی خود تصمیم گرفتیم به دلیل تعطیلی باشگاه‌های ورزشی برای این‌که مردم از فعالیت ورزشی باز نمانند و سلامتی‌شان تحت تاثیر قرار نگیرد، طرح پویش در خانه را انجام دهیم. این طرح به پیشنهاد آقای حاجتی، رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان از اواسط اسفندماه به انجام رسید و در ایام عید نوروز نیز شاهد اوج این طرح بودیم. حتی استان خوزستان در انجام این طرح جزو استان‌های برتر شناخته شد.

وی درباره اولویت ورزش همگانی خوزستان برای سال ۹۹ نیز خاطرنشان کرد: اولین اولویت هیات، نهادینه کردن ورزش بین تمام مردم جامعه و خانواده‌ها است و این‌که بتوانیم از طریق رسانه‌ها از جمله صدا و سیمای خوزستان، ورزش را به درون خانواده‌ها برده و همه با توجه به شرایط فعلی که به واسطه شیوع کرونا وجود دارد، از فعالیت ورزشی باز نمانند. هدف هیات این است که طرح ورزش در خانه را از طریق صدا و سیما تا پایان شهریورماه ادامه دهد. همچنین پُر کردن اوقات فراغت مردم به ویژه کودکان و نوجوانان از دیگر دغدغه‌های هیات همگانی استان محسوب می‌شود که در حال برنامه‌ریزی در خصوص فعالیت ورزشی این قشر از جامعه نیز هستیم.

دبیر هیات ورزش‌های همگانی خوزستان دیگر اولویت هیات ورزش‌های همگانی را نهادینه کردن ورزش بین کارمندان، سالمندان و زنان باردار دانست و گفت: هدف این است که با قرار دادن ورزش علمی و سالم در اختیار این قشر از جامعه، بتوانیم روی کم‌تحرکی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنیم.

وی درباره تاثیر ورزش همگانی بر زندگی روزمره مردم نیز خاطر نشان کرد: خیلی‌ها هنوز آشنایی چندانی با ماهیت ورزش‌های همگانی ندارند و یکی از کارهایی که ما در این زمینه انجام دادیم، معرفی تمام رشته‌های تحت پوشش هیات ورزش‌های همگانی از طریق صدا و سیما بود. ضمن این‌که آمار ورزشکاران سازمان‌یافته نشان می‌دهد که در حال حاضر مردم زیادی در رشته‌های ورزش‌های همگانی استان مشغول به فعالیت هستند. به طور مثال مردم از ورزش پارک‌ها استقبال بسیار خوبی داشته‌اند و فکر می‌کنم ۲۰۰ ایستگاه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در استان فعال هستند.

محمدزاده گفت: در مجموع استقبال از ورزش همگانی استان نسبت به قبل بهتر شده است و سازمان یافته‌تر کار می‌کنیم. ضمن این‌که با تزریق کردن شرایط حمایتی از سوی رئیس هیات خوزستان به رؤسای هیات‌های شهرستانی و کمیته‌ها، آن‌ها نیز با دلگرمی بیشتری کار می‌کنند و همین‌ها باعث رشد ورزش‌های همگانی استان شده است.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها