به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۲۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳

نکونام: موافق مربی بزرگ خارجی در تیم‌ملی هستم

نکونام: موافق مربی بزرگ خارجی در تیم‌ملی هستم

خوزستان اسپورت- سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: شخصا موافق حضور مربی بزرگ خارجی با مدیریت خوب در تیم ملی هستم.

جواد نکونام در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی «ورزش و مردم» با تسلیت به مناسبت درگذشت پرویز ابوطالب گفت: یک سال و چند ماه شاگرد پرویز خان در تیم نوجوانان بودم. بازیکن راه آهن بودم و بازی دوستانه ای با تیم نوجوانان داشتم و او همانجا مرا دعوت کرد. صادقانه می گویم زندگی و فوتبالم را به سه نفر مدیون هستم که مهمترینشان ابوطالب بوده است. به هر جایگاهی رسیدم مدیون او هستم. برای مدتی هر کاری می کردم با مشورت او بود.

سرمربی تیم فولاد خوزستان با گلایه از کم لطفی صورت گرفته به ابوطالب در مراسم تشییع پیکرش تاکید کرد: من کوچکترین شاگرد ابوطالب بودم. مربیان زیادی هستند که مدیون ابوطالب هستند ولی روز خاکسپاری به او کم لطفی شد. حتی از همبازیانم گلایه دارم که چرا به مراسم تشییع نیامدند. می دانم که پرویزخان چقدر برایشان وقت گذاشت تا به جایی برسند.

نکونام یادآور شد: کار بازیکن سازی خیلی سخت است بخصوص در رده های پایه ولی پرویزخان خیلی صبر و حوصله داشت. اصلاً عصبانیت ایشان را ندیدم. او به کسانی کمک کرده است که نمی توانم بگویم. ابوطالب پنهانی کارهایی می کرد که فقط بزرگان دنیا می توانند انجام بدهند. شخصیت، رفتار و کارش مثل بزرگان دنیا بود. او برایم الگو بود.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا برای عدم حضور فوتبالی ها در مراسم تشییع پیکر ابوطالب بهانه است، یادآور شد: شما نگاه کنید وزیر ورزش دیروز درگذشت پرویزخان را تسلیت گفته است. خیلی صحبت ها هست که هرکسی می تواند جایگاه خودش را داشته باشد. به عنوان کوچکترین شاگرد ابوطالب هر اتفاقی در فوتبالم افتاد و رشد و تکاملم را مدیون ابوطالب هستم. اگر پرویزخان نبود جواد نکونام هم نبود.

کاپیتان و مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سئوال که آیا موافق حضور مربی خارجی روی نیمکت این تیم است یا مربی داخلی؟ اظهار کرد: اگر مربی خارجی باشد که به فوتبالمان کمک کند مثل کی روش، موافقم؛ مربیانی که فوتبال را رو به جلو ببرند ولی برای فعالیت مقطعی نه. همین الان مربیان خوب داخلی داریم. با اینکه خودم الان مربی هستم ولی حاضرم برای تیم ملی مربی بزرگ خارجی انتخاب شود.

نکونام در پایان درباره اینکه مربی بزرگ خارجی باید خوب مدیریت شود تا حواشی دوران کی روش را نداشته باشیم، گفت: صددرصد موافقم. مخالف اخلاق و رفتاری هستم که زمان کی روش رخ داد و من هم از کادر فنی تیم ملی جدا شدم ولی باید قبل از روزهای فعالیت این مربی را ببینیم. اگر مربی با دانش باشد و بتوانیم او را کنترل کنیم شاهکار است. الان نه مدیریت خوب داریم، نه قرارداد خوب می بندیم و نه مربی خوب می آوریم. همه چیز را از دست دادیم.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها