به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۲۹۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

رضاییان: در پرونده اسکوچیچ با فیفا طرف هستیم

رضاییان: در پرونده اسکوچیچ با فیفا طرف هستیم

خوزستان اسپورت- معاون باشگاه صنعت نفت آبادان گفت: من اگر جای فدراسیون فوتبال بودم، باشگاه صنعت نفت آبادان را تحسین می‌کردم.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از فارس، مسعود رضاییان در خصوص ابتلای 7 نفر از اعضای تیم صنعت‌نفت آبادان به ویروس کرونا اظهار داشت: واقعا وضعیت قرمز برازنده شرایط کلی ما است. روز سه‌شنبه تستی را گرفتیم که متاسفانه مشخص شد تعدادی از بازیکنان که علائمی هم نداشتند مبتلا به این ویروس شده‌اند و برای من هم شگفت انگیز بود.

4 بازیکن اصلی تیم مبتلا شدند
رضاییان ادامه داد: همه این افراد در تمرینات سالم و سرحال بودند. می‌‌توان گفت چهار بازیکن اصلی تیم دچار این مشکل شده‌اند. در کل شش بازیکن و یک عضو تدارکات تست‌شان مثبت شده که در قرنطینه هستند. البته ما در تست اول هم دو مورد مثبت داشتیم که در تست‌گیری جدید منفی بودند. تمرینات تیم تا روز یکشنبه که تست مجدد گرفته می‌شود تعطیل خواهد بود. نمی‌توان ریسک کرد و از طرفی هم نمی‌توانیم تمرینات را با نفرات باقی مانده و به صورت نصفه و نیمه برگزار کنیم.

وی در مورد برپایی اردو در آبادان، تصریح کرد: چون در آبادان هستیم مشکلی برای برپایی اردو نداریم. هزینه ایاب-ذهاب، اسکان، غذا و... را نداریم. به عنوان مثال اگر بیرون بودیم برای هر نفر باید یک اتاق در هتل می‌گرفتیم که 500-600 هزار تومان هزینه داشت و این را نمی‌دهیم. هرچند دو جلسه تمرین هم به درد تیم ما نمی‌خورد. به خاطر شرایط آب‌وهوایی از ساعت 7 بعدازظهر به بعد تمرینات را برگزار کنیم و این مسئله روی کیفیت کار ما تاثیر زیادی می‌گذارد.

تمرین و بازی بیرون از آبادان حداقل 4-5 میلیارد تومان هزینه دارد
رضاییان افزود: اردوی تیم را بیرون از آبادان هم نمی‌توانستیم برگزار کنیم. حساب کردم اگر همه بازی‌های باقی مانده را بیرون از خانه برگزار کنیم، هزینه‌های پیش بینی نشده که به خاطر کرونا به ما تحمیل می‌شد به  4-5 میلیارد تومان می‌رسید که اگر بیشتر نشود کمتر نخواهد بود. آن هم برای باشگاهی که منابع تامین کننده پایدار و مشخصی ندارد. این رقم هزینه برگزاری بازی‌های باقیمانده و همچنین اردوی برگزاری یک ماه اردو بیرون از خانه است. آن هم با الگوهای هزینه خودمان، نه باشگاه‌هایی که پول دارند و خرج می کنند.

معاون باشگاه صنعت نفت آبادان در خصوص انجام بازی در شهرها یا استان‌های همجوار، عنوان کرد: همه شهرها و استان‌های اطراف ما هم مانند ما، یا قرمز هستند یا نزدیک به وضعیت قرمز، ضمن اینکه وقتی تیمی می‌خواهد از منطقه قرمز به منطقه زرد وارد شود، مسئولان آن شهر به راحتی پذیرش نمی‌کنند و تصمیم گیرندگان فوتبال باید برای برنامه ریزی لیگ این مسئله را در نظر بگیرند.

همه نفتی‌ها 50 درصد کمک وزارت را گرفتند
رضاییان در مورد کمک 10 میلیاردی وزارت نفت به تیم‌های نفتی، اظهار داشت: در بخش مالی نیستم و در جریان جزئیات آن قرار ندارم اما در کل می‌دانم تیم های نفتی از این پول 50 درصد را گرفته‌اند. اینکه بقیه پول کجاست، چه زمانی آن را می‌پردازند و چرا گیر کرده را نمی‌دانم و علاقه‌ای هم ندارم به آن ورود کنم. ما هم مانند بقیه تیم‌های نفتی 50 درصد این 10 میلیارد را گرفتیم.

تمرین هم برای بازیکنان استرس دارد
وی در خصوص اینکه آیا هزینه تست‌های پزشکی برای صنعت نفت مشکل ساز نشده، گفت: چرا، ممکن است ما پول غذا را ندهیم و آن را به حساب ما بزنند اما پول تست‌ها را باید پیشاپیش پرداخت کنیم. مورد مهمی هم نیست که حتما باید پرداخت شود. تا کنون دو مرحله تست گرفته‌ایم و این تست‌ها هم زمان بر هستند و هم هزینه بالایی دارند و هم اینکه برای افراد ناخوشایند است و با اکراه می‌آیند.

رضاییان در مورد اینکه آیا با این شرایط حاکم در کشور و مشکلاتی که اکثر تیم‌ها با آن‌ها دست به گریبان هستند، ادامه مسابقات لیگ برتر به صلاح است، اظهار داشت: من با بازیکنان در ارتباطم. همین تمرین کردن هم برای آن‌ها پر استرس است. باید خودمان را جای آنها بگذاریم. آن‌ها وحشت و استرس زیادی دارند و این در نگاه‌ها و حرف‌هایشان مشخص است. شاید این مساله برای تمرین در فضای باز کمتر باشد اما وقتی مثلاً می‌گویید امروز باید به سالن وزنه برویم آن‌ها تب می‌کنند! هر کسی در هر شغلی باشد، خانواده دارد. بازیکنان هم نگران پدر و مادر و خانواده‌هایشان هستند. آن‌ها می‌گویند ما جوانیم و شاید است مشکلی پیدا نکنیم اما ممکن است با دست خودمان به خانواده‌های‌مان آسیب بزنیم.

اجازه بدهیم وضعیت شهرها زرد شود بعد بازی برگزار کنیم
معاون باشگاه نفت آبادان افزود:‌ برگزار شدن لیگ به هر شکلی دو نکته در دوران پساکرونا خواهد داشت؛ اول اینکه به خاطر استرس و عدم تمرکز بازیکنان، آسیب دیدگی‌های شدید به وجود می‌آید و دوم اینکه کیفیت بازی‌ها بسیار پایین می‌آید. فوتبال آلمان الگوی خوبی برای ما نیست چون شرایط خاص خودش را دارد که ما نداریم. هرچند در آن‌جا هم مصدومان زیادی دادند، حالا در کشور ما که قرار است هر 5روز یکبار بازی برگزار شود، معلوم نیست چه می‌شود. ممکن است حتی برای فصل آینده بازیکنی نباشد!

رضاییان گفت: دوست نداریم به خاطر برگزار نشدن لیگ، AFC‌ سهمیه‌های ما را بگیرد اما بهتر است در زمانبندی صبر بیشتری داشته باشیم و اجازه بدهیم شهرها حداقل به وضعیت زرد برسند تا با ریسک کمتر و با اطمینان خاطر بیشتری بازی‌ها را برگزار کنیم. 21هفته گذشته، همه زحمت کشیده‌اندو بهتر است لیگ را تمام کنیم اما نباید فشاری در این مورد وجود داشته باشد.

در پرونده اسکوچیچ با فیفا طرفیم
وی در خصوص پیگیری مطالبات باشگاه نفت آبادان در پرونده اسکوچیچ، گفت: در این مورد با فیفا در تماس هستیم و البته رونوشت آن را هم به فدراسیون می‌دهیم اما هنوز قاضی مشخصی برای این پرونده تعیین نشده است. بیش از 99 درصد امیدواریم که مطالبات‌مان را بگیریم. ممکن است به خاطر سمیناری که قرار است برگزار شود همه اعضای فیفا درگیر باشند و به تاخیر بیفتد اما به قول معروف؛ دیرو زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد.

فدراسیون باید ما را تحسین کند
معاون باشگاه صنعت نفت آبادان در مورد اینکه آیا این مطالبات از خود اسکوچیچ گرفته می شود یا ممکن است فدراسیون فوتبال را دچار چالش کند، گفت: ما کاری نداریم. پولمان را بدهند اصلاً خود فیفا بدهد، رئیس جمهور کرواسی بدهد یا... با شخص طرف نیستیم. این همه بازیکن و مربی خارجی از فوتبال باشگاهی ما شکایت کردند و پولشان را گرفتند. یک‌ بار وزارتخانه داده، یک بار پتروشیمی داده، یک بار فلان شرکت داده و... فدراسیون نباید از ما ناراحت باشد. آن‌ها را درک می‌کنیم. درست است که آن‌ها از کار ما خوشحال نشدند اما تصور می‌کنم ته دلشان تحسینمان می‌کنند. من اگر جای فدراسیون فوتبال بودم، باشگاه صنعت نفت آبادان را تحسین می‌کردم.

صنعت نفت را الگو کنند تا بدهی‌ها کم شود
رضاییان تصریح کرد: چون نفت باشگاهی است که در این آشفته‌بازار که همه از آن طلبکار هستند تابو را شکسته و یک جا طلبکار شده است. قراردادهای خارجی که تا به حال در فوتبال ایران بسته شده حاکی از ناکارآمدی تدوینگران شان بوده، حالا یک مورد برعکس اتفاق افتاده است. بیایند و بگویند چه کار کردید که علاوه بر اینکه پولی نمی‌دهید، پولی هم طلبکار شدید؟ الگوی‌تان چه بوده که همه آن را ببینند و یاد بگیرند و کار را جلو ببرند تا در پرونده‌هایی که فوتبال ما دارد، بدهی‌ها کم و طلب‌هایمان زیاد شود و این باعث افتخار برای کشور ما است. البته اگر هم الگوبرداری نمی‌کنند بی تفاوت بمانند، این هم خوب است!

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
0
بنشینید تا فدراسیون قرمز و آبی بیاید و شمارو تحسین کند ولی ما هوادارا شماها رو بخاطر خیانت به صنعت نفت و دادن اجازه به اسکوچیچ لعنت میکنیم .
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها