به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 28
کد خبر: ۲۹۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱

آذری: تغییر دبیرکل چه دردی از فوتبال دوا می‌کند؟

آذری: تغییر دبیرکل چه دردی از فوتبال دوا می‌کند؟

خوزستان اسپورت- مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با بیان اینکه فعلا تصمیمی برای کاهش قرارداد بازیکنان این تیم گرفته نشده است، از تغییر سرپرست دبیرکلی فدراسیون انتقاد کرد و گفت: این تغییر چه دردی از فوتبال دوا می‌کند.

به گزارش خوزستان اسپورت، سعید آذری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره نامشخص بودن وضعیت لیگ برتر فوتبال و بلاتکلیفی در تعیین قهرمان گفت: استنباطم این است خیلی ها بیماری کرونا را ساده گرفته اند. این طرز تفکر منجر به یک فاجعه می شود. فعلا باید به این فکر باشیم که جلوی شیوع بیشتر کرونا را بگیریم. دوست ندارم به عنوان یک مدیر باشگاه به خاطر اصرارم جمعیت زیادی از بازیکنان و مربیان را در رده های سنی مختلف باشگاه دور هم جمع کنم تا خدایی ناکرده مشکل بزرگتری رخ بدهد.

فوتبال را فراموش کنیم
وی ادامه داد: تا وقتی که کرونا به این شکل در حال پیشرفت است، برگزاری هر نوع مسابقه و تجمع صحیح نیست و فقط به شیوع این بیماری کمک می کند. باید فوتبال را فراموش کنیم. خود کنفدراسیون فوتبال آسیا به این نتیجه رسیده است که مسابقات لیگ قهرمانان را به کشورهایی ببرد که کرونای کمتری دارد ولی این راهکار هم خودش چالش دارد چون هر تیم حداقل 60 تا 70 نفر عضو دارد که باید به آن کشورها بروند.

فولاد هم می‌تواند به بالای جدول برسد
مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان درباره اینکه پرسپولیسی ها خواهان گرفتن جام هستند و یا فرمول های مختلفی برای تعیین قهرمان مطرح شده است، تصریح کرد: فولاد هم باوجود اینکه با یک بازی کمتر در رده ششم است، می تواند خودش را به بالای جدول برساند. باید دید انسانیت چه چیزی حکم می کند. 10 بازی و 30 امتیاز باقی مانده است. برنامه AFC هم برای آینده مشخص نیست و حتی المپیک به عنوان بزرگترین رویداد ورزشی دنیا به تعویق افتاد.

ساختار AFC ضعیف است؛ باید منتظر الگوهای بین المللی باشیم
آذری افزود: از کسانی که دنبال گرفتن جام قهرمانی یا سهمیه آسیایی هستند این سئوال را دارم که آیا حاضرند به هر قیمتی به این هدف برسند؟ باید منتظر الگوهای بین المللی فوتبال مثل فیفا و یوفا باشیم. ساختار کنفدراسیون آسیا از زمین تا آسمان با بقیه کنفدراسیون ها متفاوت است و یکی از ضعیف ترین ساختارها را دارد. باید دید تصمیم سازمان های بین المللی دیگر چه چیزی خواهد بود.

سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال معطل چه هستند؟
وی در پاسخ به این سئوال که آیا قرارداد بازیکنان فولاد خوزستان به خاطر تعطیلی لیگ کم شده است؟ گفت: هنوز صحبتی در این‌باره نداشته ایم. فکر می کنم این موضوع نیاز به یک ویدئو کنفرانس با مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ دارد. این اتفاق در دنیا افتاده است. نمی دانم فدراسیون و سازمان لیگ معطل چه هستند؟

مدیران باشگاه ها و فدراسیون ویدئو کنفرانس برگزار کنند
مدیرعامل باشگاه فولاد خاطرنشان کرد: فدراسیون هم شرایط نامشخصی دارد. متولی این کار رئیس سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است. آنها باید تاریخ هایی را تعیین و ویدئو کنفرانس هایی را با حضور مدیران باشگاه ها برگزار کند تا به یک نتیجه برسیم. همه چیز را به حال خودش رها کرده ایم. فولاد حتی در این تعطیلات دو نامه به آقای بهاروند رئیس سازمان لیگ زده است تا تکلیف را بدانیم ولی هنوز پاسخی نداده اند. دو، سه بارهم با سهیل مهدی صحبت کردم و ایشان هم منتظر تصمیمات بالاتر است.

مگر شیعی استعفا نکرده بود؟
عضو مجمع فدراسیون فوتبال درباره ارزیابی اش از تغییر سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال و حضور مهدی محمدنبی به جای ابراهیم شکوری گفت: درباره این تغییر دو سئوال برایم ایجاد شده است. اول اینکه جلسه اعضای هیات رئیسه فدراسیون برای تعیین سرپرست دبیر کلی چه زمانی و چطور تشکیل شده است و آیا این جلسه به صورت ویدئو کنفرانسی بوده است؟ سئوال دوم این است که آقای شیعی که از مدیرعاملی باشگاه پیکان استعفا کرده و رفته است، چطور آن نامه را امضا کرده؟

تغییر سرپرست دبیرکلی چه دردی از فوتبال دوا می‌کند؟
آذری اظهار کرد: آیا در این برهه عوض کردن دبیر کل مهمتر است یا ایجاد راهکار برای ساماندهی شرایط فوتبال؟ نبی از دوستان من و از پیشکسوتان فوتبال است ولی در این برهه چه لزومی به تغییر دبیر کل بود و عوض کردن شکوری چه دردی از فوتبال دوا می کند؟ تمام تمرکز آقای بهاروند باید ساماندهی این وضعیت و تشکیل جلسات ویدئو کنفرانس با مدیران باشگاه ها باشد.

فدراسیون خودش دنبال چالش جدید است
وی درباره هشدارهای کنفدراسیون فوتبال آسیا در پی تغییر سرپرست دبیر کلی یادآور شد: مشخص نیست چطور AFC به این سرعت به تغییرات ما عکس العمل نشان می دهد و چرا ما خودمان را درگیر این اتفاقات می کنیم؟ خود فدراسیون انگار هر روز دنبال چالش جدید است. قبلا گفته بودیم اساسنامه فدراسیون باید اصلاح شود که به آقایان برخورد ولی در نهایت فیفا هم روی این نکته دست گذاشت و جلوی برگزاری انتخابات را گرفت. الان می گوییم وضعیت را در شرایط کرونا مدیریت کنید ولی دبیر کل عوض می شود. فوتبال ما کارهای زیادی برای انجام دادن دارد و نمی دانم عوض کردن دبیر کل چه دردی را دوا می کند. آیا با این اتفاق، بحران ها از بین می رود؟

جامعه فوتبال احساس مسئولیت نمی‌کند
عضو مجمع فدراسیون فوتبال یادآور شد: جامعه فوتبال احساس مسئولیتی برای تغییرات سازنده ندارد و اعضای آن بیشتر از آنکه به فکر یک اساسنامه حسابی باشند دنبال داشتن جایگاه بهتر در این آشفته بازار هستند. به عنوان فردی که از سال 1383 در فوتبال بوده ام فکر می کنم رسالتم را انجام دادم و از این به بعد باید کسانی که مدعی هستند مدیران فوتبال ما «فوتبالی» نیستند وسط بیایند. شاید آنها منتظر انتشار اساسنامه جدید هستند. هر کسی هر حرفی دارد الان اقدام کند.

الان فرصت بررسی اساسنامه است
آذری در پایان گفت: فدراسیون فوتبال هم باید از این فضا استفاده کند و نسخه اصلاح شده اساسنامه را برای اعضای مجمع بفرستد تا ایرادات را بررسی کنند و دیگر نگویند مصوبه مجلس یا دولت را نداشت.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها