به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 25
کد خبر: ۲۹۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷

پسران جنوب بهترین گلزنان امسال لیگ برتر فوتبال

پسران جنوب بهترین گلزنان امسال لیگ برتر فوتبال

خوزستان اسپورت- دو مهاجم جنوبی و یک مهاجم برزیلی در سال 98 شمسی بیشترین گل‌ها را در فصل‌های هجدهم و نوزدهم لیگ برتر ایران به ثمر رسانده‌اند.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از نود، تعداد گل‌های آقای گل لیگ برتر در سال‌های اخیر آماری نزولی داشته و این فصل، اوضاع بدتر از همیشه است. دو صدرنشین جدول گلزنان لیگ برتر، هر کدام در 21 هفته فقط 10 گل زده‌اند که چندان امیدوار کننده نیست. تقریبا تمام مهاجمان اصلی تیم ملی، لژیونر هستند و مهاجمان خارجی هم معمولا، به صورت مقطعی می‌درخشند. همین باعث شده بهترین گلزن سال 1398 لیگ برتر، یک نام غافلگیر کننده باشد.

هیچ بازیکنی امسال، بیشتر از عیسی آل کثیر نتوانسته دروازه حریفان را باز کند. آل کثیر فصل پیش که در پیکان بازی می‌کرد، 3 گل در سال 98 زد و این فصل، 10 گل با پیراهن صنعت نفت زده و صدرنشین جدول گلزنان لیگ برتر است. لوسیانو پریرا، با وجود افتی که این فصل داشته و فقط 4 گل زده، به لطف درخشش در هفته‌های پایانی فصل پیش به صورت مشترک با آل کثیر در صدر قرار دارد. پریرا در هفته‌های پایانی فصل پیش، 9 گل زد و توانست همراه با کی‌روش آقای گل لیگ برتر شود.

بعد از آل کثیر و پریرای 13 گله، مهدی قائدی قرار دارد. قائدی که بیشتر فصل پیش را از دست داد، پس از بازگشت 2 گل زد و این فصل هم توانسته با زدن 9 گل، یکی از بهترین گلزنان لیگ برتر باشد. آماری که او را بعد از روزهای سخت سال 97، به یکی از بهترین بازیکنان سال 98 تبدیل کرد.

جالب اینکه در سه رده ابتدایی، اثری از کی‌روش و علیپور نیست. کی‌روش با 10 گل، در کنار یونس شاکری، ارسلان مطهری و شهریار مغانلو به صورت مشترک در رده چهارم است. مغانلو همه 10 گلش را در فصل جدید زده و مطهری، با دو اوج گیری ناگهانی در ذوب آهن و استقلال، توانست به این آمار خوب برسد. کی‌روش اواخر فصل پیش، آمار گلزنی‌اش افت کرد و فاصله زیاد با پریرا را از دست داد تا آقای گلی را با او شریک شود. این فصل هم 6 گل زده، کارنامه موفقی برای او محسوب نمی‌شود. موضوعی که باعث شد جایگاهش در این جدول افت کند.

اوضاع برای علی علیپور با 9 گله زده، بدتر هم هست. علیپور این فصل توانسته 7 گل بزند اما فصل پیش، در هفته‌های پایانی عملکرد ضعیفی داشت و فقط 2 گل زد. مهدی ترابی با وجود بازی در پست وینگر و هافبک کناری، امسال مثل علیپور 9 گل زد و گل‌هایش، امتیازآورتر بودند. جالب اینجاست در کنار این دو نفر، نام یک پرسپولیسی سابق دیگر قرار دارد. محمد نوری، که در پارس جنوبی احیا شده امسال را با 9 گل به پایان رساند.

وضعیت عجیب لیگ بخاطر انتشار ویروس کرونا، می‌تواند شروع لیگ در سال آینده را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، هنوز می‌توان امیدوار بود با ظهور ستاره‌های جوان و گلزن، اوضاع لیگ در سال‌های آینده بهتر از امسال باشد و مقابل نام بهترین گلزن لیگ در سال 99، عددی بزرگتر از 13 قرار بگیرد.

پسران جنوب بهترین گلزنان امسال لیگ برتر فوتبال

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها