به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 19
کد خبر: ۲۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
تعداد نظرات: ۱۶ نظر

شاه‌غریب: نفت آبادان نهم تا یازدهم می‌شود

شاه‌غریب: نفت آبادان نهم تا یازدهم می‌شود

خوزستان اسپورت- پیشکسوت فوتبال آبادان با بیان اینکه اسکوچیچ لیاقت نشستن روی نیمکت تیم‌ملی فوتبال ایران را نداشت زیرا او به اهالی فوتبال و مردم آبادان دروغ گفت و بدعهدی کرد، گفت: فدراسیونی که پس از جدایی کارلوس کی‌روش اعلام می‌کند که به دنبال مربی بهتر از کی‌روش است، چطور می‌تواند به یک تیم باشگاهی دست بزند و تیم یک شهر را از بین ببرد؟

به گزارش خوزستان اسپورت، عبدالرضا شاه‌غریب در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت نفت آبادان پس از جدایی دراگان اسکوچیچ و چهار شکست متوالی که این تیم، اظهارکرد: اسکوچیچ لیاقت نشستن روی نیمکت تیم‌ملی فوتبال ایران را نداشت زیرا او به اهالی فوتبال و مردم آبادان دروغ گفت و بدعهدی کرد. برای یک سرمربی که در یک تیم به عنوان یک پدر کار می‌کند و می‌خواهد فوتبال یک مملکت را به دست بگیرد، ‌بدعهدی و دروغ گفتن اصلا جایز نیست و نباید چنین افرادی را اصلا به کار گرفت.

وی ادامه داد: فوتبال حرفه‌ای تنها پول نیست؛ تواضع و فروتنی و همچنین مقید بودن به عهد و پیمان، اصول اصلی مربیگری حرفه‌ای محسوب می‌شود که متاسفانه اسکوچیچ این موضوع را در صنعت نفت آبادان رعایت نکرد. جدایی اسکوچیچ از نفت آبادان، توهین به شعور اهالی فوتبال ایران و به ویژه اهالی خوزستان و آبادان بود و امروز می‌بینیم که شرایط تیم نفت آبادان در لیگ برتر کشور سخت و با چالش‌ها و حاشیه‌های خاصی مواجه شده است.

این کارشناس فوتبال عنوان کرد: منشاء این چالش‌ها و حواشی را باید از مدیریت باشگاه نفت آبادان جویا شد که به اسکوچیچ برای جدایی اجازه داد. من فدراسیون فوتبال را هم مورد هجمه قرار می‌دهم زیرا با بی‌تدبیری، مربی‌ای را به کار می‌گیرد که در حد تیم‌ملی فوتبال ایران نیست و مطمئنا در آینده نیز هزینه این انتخاب را پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: به اعتقاد من فدراسیون فوتبال با این اقدام خود، برنامه‌محوری را رها کرده است و در شرایط خودمحوری حرکت می‌کند و با انتخاب این مربی کروات، عملا مربیان داخلی را ندیده است. به طور مثال از فدراسیون گله دارم که چرا از مارکار آقاجانیان که سابقه دو دوره حضور در جام جهانی را هم در کارنامه دارد، سراغی نگرفت و او اکنون کجا است؟ چرا هیچ رسانه‌ای به این موضوع و توانمندی آقاجانیان نپرداخت؟ مگر این مربی، هشت سال روی نیمکت تیم‌ملی ایران نبود و مگر از نظر دانش حرفه‌ای فوتبال قوی نشده است، پس چرا نباید هدایت تیم‌ملی را به دست بگیرد تا با ظرفیت‌های بومی بتواند تمام تجربه خود را در اختیار تیم‌ملی قرار دهد؟ مگر برای آقاجانیان هم هزینه نشده است؟ او هشت سال در کنار کی‌روش کار کرد، سال‌هایی که می‌تواند برای تیم‌ملی ایران ارمغان خوبی باشد.

شاه‌غریب خاطر نشان کرد: اهالی فوتبال از انتخاب اسکوچیچ ناراضی‌اند و اذعان دارند که انتخاب خوبی برای تیم‌ملی نبوده است زیرا مربیان داخلی داشتیم که توان نشستن روی نیمکت تیم‌ملی را داشتند. فدراسیونی که پس از جدایی کارلوس کی‌روش اعلام می‌کند که به دنبال مربی بهتر از کی‌روش است، چطور می‌تواند به یک تیم باشگاهی دست بزند و تیم یک شهر را از بین ببرد؟ باشگاه نفت آبادان نیز در این زمینه مقصر است زیرا همانطور که به آل‌کثیر برای جدایی رضایت نداد، می‌توانست از رفتن اسکوچیچ نیز که به آن‌ها دروغ گفته است، ممانعت کند. مردم آبادان امسال داشتند طعم پیروزی‌های خوب را می‌چشیدند اما متاسفانه این نتایج خوب با فریبکاری در حال خارج شدن از چنگ مردم آبادان است و امروز شاهد یکسری حواشی هستیم.

وی عنوان کرد: به طور کلی نیم‌فصل دوم برای هر تیمی دارای چالش‌های خاص است و حتی قبلا هم گفته بودم که نفت آبادان در نیم‌فصل دوم شرایط خاصی خواهد داشت. آن زمان حتی بحث جدایی اسکوچیچ هم مطرح نبود ولی اکنون با جدا شدن سرمربی تیم مطمئنا شرایط سخت‌تری را هم متحمل خواهد شد و این روزها شاهد چهار شکست متوالی هستیم. متاسفانه کاری کردند که فوتبال نفت آبادان به شرایط فصل گذشته برگردد و فکر می‌کنم اگر به همین صورت پیش برود، ‌شاید این تیم در پایان فصل جاری در یکی از جایگاه‌های نهم تا یازدهم قرار بگیرد.

این کارشناس فوتبال درباره سرمربیگری بهنام سراج در نفت آبادان نیز گفت: ما از هر مربی بومی حمایت می‌کنیم و کاری به نام و نشان نداریم. فکر می‌کنم تمام مربیان خوزستانی به ویژه مربیان بومی، لیاقت نشستن روی نیمکت هر تیمی از خوزستان را دارند، به شرط این‌که آن حمایتی که در برنامه‌ریزی مربیان خارجی و خارج از استان صورت می‌گیرد، از مربیان بومی و خوزستانی هم صورت بگیرد و اجازه دهند مربیان بومی نیز کار کنند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۶
امین دریساوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
0
0
با این کادر فنی بعید نیست 10 یا 11 جدول بشیم اما اگه سرمربی خوبی بیاد مطمئن باشین جزو 4 تیم میشیم مثل نیم فصل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
0
0
اسکوچیچ قمار بزرگی کرد. اگر در تیم ملی نتیجه نگیرد ، با این رفتار غیرحرفه ای باید برای همیشه از ایران برود.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
0
0
اقای شاه غریب خیلی خوب نقاط ضعف وقوت تیم را میدونه وکارشناسی میکنه چرا در تیم از ایشان با این سواد استفاده نمیکنید اقای عیسی زاده لااقل در کنار این افراد بی تجربه ایشان میتونه خیلی کمک کنه ولی افسوس که باند بازی و فساد اجازه نمیده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
0
0
سالهاس که از مدیریت های باشگاه صنعت نفت ضربه خورده و میخوریم. اونها چون کارمند وزارت نفت هستن هیچ دغدغه ای برای موفقیت در باشگاه را ندارن . اونها به این باشگاه به چشم نوندونی نگاه میکنن . البته مثل همیشه ما هوادار ها هم مقصریم چون بجای اینکه آنهارا از روی سکوها تحت فشار قرار دهیم با این مدیریتها مماشات کرده و میکنیم حالا هم که باشگاه میخواد تیم را به یک فرد بی تجربه بنام سراج بدهد و زحمت انتخاب یک مربی با تجربه را بخود نمیدن چون میدانن این هوادارا هوادارای مماشاتگری هستن .
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
0
0
جناب آقای شاغریب گرچه بسیاری ازنکاتی که شما اشاره کردید دقیق ودرسته لیکن اصلا درمورد آوردن یک مدافع میانی شش دانگ ویک دروازبان خوب کم اشتباه که ازضروری ترین نیازهای تیم است سخنی نگفتی گرچه سراج بازیکن بزرگی بوده لیکن فقط بدلیل بومی بودنش و طلب پول نکردنش نمی بایستی دراین شرایط تیم راازنقطه ده به نقطه صفر بسپاریم فقط بخاطر بی پولی و بومی گرایی بهتر عقلانی تر بودوهست سراج وشریفی نسب را برای گذراندن بهترین دوره های مربیگری باخرج باشگاه به بهترین کلاسه وکشورها می فرستادند اینکاراصولی است اما آنها تیم بحران زده را به افراد بی تجربه سپردن نتیجه ش سقوط تیم نارضایتی هوادار وسوختن سرمایه هایی مثل سراج وامید است هرچیزی جای خودش بایستی باشد چطورامکان دارد تیم دوتا دفاع وسط روی نیمکتش نباشد ویک دروازبان خوب بهتراست ۵تا دروازبان ضعیف است به نظر شما از امروز سراج بهتر فردی برای مربیگری امروز صنعت نفت وجود نداشت ؟ چراهیئت مدیره بامردم صادق نیست؟ بیان بگن پول نداریم سراج مفتی بود ما اصلا هیچ پولی برای تزریق به تیم نداریم و خدارو شکر میکنیم که امسال به لیگ یک نمیریم این بهتر نیست؟
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
0
0
به نظر میرسد سرمربیان چهار دسته هستند: ۱_ کاریزما (جذبه) دارن ولی خیلی تاکتیکی نیستن مثل فیروز کریمی ۲_ کاملا تاکتیکی ولی فاقد کاریزمای کافی هستن مثل مجید جلالی۳_ هم کاریزما دارن و هم فوق العاده تاکتیکی هستن مثل کارلوس کی روش ۴_ بعضی مربیان نه دانش تاکتیکی کافی دارن و نه دارای کاریزما هستن مانند .... بهنام خان سراج ...... آقای سراج لطفا و حتما "نه نگو! برو !"
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
0
0
خوزستان اسپورت محترم یک سئوال از آقای عیسی زاده، چرا اگر کاری ازتان برنمی آید و توان کمک ومدیریت بدرد بخور را ندارید، عطای تیم رابه لقایش نمی بخشید؟ چرا ماندن حتی برخلاف خواست هوادار برایتان مهم است چه اتفاقی بایستی رخ دهد که شما به استراحت بروید؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
0
0
آقای شاه غریب میشه کارنامه خودتان را در فوتبال استان خوزستان بیان کنید؟ اخرین تیمی که شما داشتید پاس آبادان که به لطف شما سال هشتاد سقوط کرد کسیکه هیچ کارنامه موفق حتی در لیگ استان هم ندارد بهتره درباره تیم های لیگ برتر صنعت نفت صحبت نکند اگر شما کارنامه داشتید میشید صحبتهای تان را خواند شما و پیشکسوتان فوتبال آبادان فقط منتظر تغییرید که شاید فرصت به شما برسد یه سوال از شما سایر مربیان آبادان چرا خرمشهر ماهشهر شادگان به شما ها تیم نمیدن؟ فقط دارید تیم میکوبید خداروشکر هیچ کارنامه موفقی هم ندارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
0
0
آقای محترمی که فرمودید آقای شاه غریب هیچ کارنامه ووو ندارد آقا مشکل صنعت که اونیست چرا تصور میکنید کل پیشکسوتان آبادان نشسته اند که ازشما پست بگیرند مگر آقای سراج چه کارنامه مربیگری موفقی دارد؟ بابا دوست عزیز مشکل همین جاست که شما تصور میکنید همه پیشکسوتان همه هواداران که راه کار میدن یا انتقاد میکنند دشمن هسنتد ومیخواهند پست بگیرند؟ نه دوست محترم فعلا شما واندیشه شما حاکم سرنوشت فوتبال شهری است که اگر براساس لیاقت باشد بسیاری ازاعضای کانونی نبایستی ازدوکیلومتری استادیوم آبادان ردشوند آره بی حساب کتابه که این باند به هیچ شکلی دست ازسر فوتبال این شهر برنمی دارد آره شاه غریب کارنامه ندارد ازشادگانم پیشنهاد ندارد شما اگر به لیاقت باشد از شطیط هم پیشنهاد ندارید ی جوری حرف میزنید انگار قبلا مربی تیم ملی بودید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
0
0
دوست عزیز آقای سراج دوران بازیش تجربه حضور در تیم های صنعت نفت فولاد پرسپولیس را داشته تجربه جام جهانی داشته مربیگری هم نفت نوین صنعت نفت در لیگ برتر بوده چرا سراج دارید خراب میکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
0
0
سلام برادرگرامی تمام آن چیزی راکه درخصوص آقای سراج فرمودید مربوط به زمان فوتبالیست بودن ایشان است درجای خودش قابل احترام اما کارنامه مربیگری یعنی باتیمی موفق بوده باشد لیگ برتر پیش کش ایشان حتی درنفت نوین هم کارنامه موفق ندارد مشکل اصلا آقای سراج نیست اشکال کار درمدیریتی که بجای اینکه آقای سراج وآقای امید شریفی نسب به بهترین دوره ها وکلاسهای درجه یک مربیگری بفرستد وبرایشان بحق درراه گذراندن کلاس در بهترین کشورها هزینه کند میخواهد آن سرمایه ها را بسوزاند شما میدانید اگر سراج وامید نتیجه نگیرند چه سرنوشتی درآینده مربیگری خواهندداشت پس بی تعصب منطقی به مسئله نگاه کنیم چگونه میشود یک تیم بحران زده را به دوستانی سپرد که تجربه آن راندارند عزیزم هیئت مدیره پشت اسم مربی بومی پنهان شده ومتاسفانه متاسفانه ازالان قابل پیش بینی است که بااین وضع هرگزاین تیم نتیجه شایسته نمیگیرد. انشالله ازاینکه هم نظرتان نیستم ناراحت نشده باشید باحق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
0
0
دوست عزیز اصلا صحبت شخص آقای سراج نیست بخدا من بهنام سراج رو دوست داریم ولی صنعت نفت رو بیشتر دوست داریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
0
0
اون دوستی که منتقد امثال شاه غریب و غیره بعنوان پیشکسوتان فوتبال آبادان هست باید عرض کنم کارشناس و منتقد و پیشکسوت فوتبال قرار نیست که فوتبالیست بوده باشد و یا سرمربی تیمی بوده باشد موضوع توانایی و علم به فوتبال و قدرت تجزیه و تحلیل داشتنه که به اونها لقب کارشناس و منتقد را میدهد . وقتی همه معتقدن مردم عادی آبادان فوتبال را بخوبی میفهمن یعنی اطلاعات فوتبالیشون اونقدر هست که براحتی میتونن اظهار نظر کنن حال چگونه است کسی که علاوه بر علم فوتبالی همواره در کنار رویدادهای فوتبالی بوده صلاحیت اظهار نظر و تفسیر کارشناسی نداره . شما همین جناب کمالوند را نگاه کنید که هیچگاه بازیکن فوتبال نبوده و صرفا خبرنگار ورزشی بوده ولی اونقدر علم فوتبالی خود را بالا برد که به سرمربیگری تراکتورسازی تبریز هم رسید و دو فصل قبل هم همین مدیریت او را بعنوان سرمربی صنعت نفت انتخاب کرد و همواره هم در تیمهایی که بوده موفق بوده و یا همین جلالی که تا قبل از مربیگری همواره بعنوان کارشناس و مفسر فوتبال به برنامه های مختلف تلویزیونی دعوت میشد و الان چندسالی هم هست که مربیگری میکنه . پس لطفا مغرضانه به دلسوزان منتقد و پیشکسوتان خرده نگیرید که همین آفت پیشرفته . چرا نمیخواهید قبول کنید که در این مقطع حساس نمیشه و نباید تیم را به کادر فنی فعلی سپرد . این مدیریت اگر وابسته و خائن نبودن نباید تحت هیچ شرایطی اجازه رفتن به اسکوچیچ نمیدادن حتی اگر فکر میکردن انگیزه لازم هم ندارد باید او را بعنوان مدیرفنی قرار میدادن ولی اجازه رفتن به او را نمیدادن . اگر این حضرات دم از بومیگری میدهند پس چرا تیم را لااقل به مثلا علی فیروزی خودمون که باتجربه تر و سابقه مربیگری در لیگ یک و برتر را دارد نمیدهند و یا چرا گذاشتن ویسی به پیکان بره و از او استفاده نکردن و .... خلاصه در این مقطع سپردن تیم به کادر فنی بی تجربه فعلی نه منطقیه نه عقلانی فقط تکمیل یک خیانت بزرگ در حق صنعت نفت و هوادارای این تیمه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
0
0
پیشنهاد به هیئت مدیره صنعت نفت اکنون که گفته ی خودتان ۵سال است وزارت نفت کمک مالی به تیم ندارد براساس کدام منطق واصول عقلی شما همچنان سرنوشت فوتبال این شهررا به هیچ گره زدید و بی هدف بی آینده تیم را به ناکجاآباد میبرید ؟ وآخراین راه چیست؟ اساتید بهتر بود وهست شما تیم را به شکل کامل تحویل مردم و بخش خصوصی منطقه آزاد میدادید وبرای همیشه بنابه منطق وعقل بخاطر مردم ازتیم جدا میشدید آقایان اساتید هیئت مدیره کنونی وهمیشگی مگر امکانش هست شما همجنان تصمیم گیر باشید و جاهای دیگر پول بدهند شما رئیس باقی بمانید ولی دیگران پول وبودجه بدهند بالاخره تا بنا به نیاز و واقعیت شما نروید چه کسی این وضع راقبول میکند فقط لطف کنید توضیح بدهید باادامه بودن شمابااین وضعیت آخروعاقبت این باشگاه چه خواهد بود؟ وچرا تصمیم درست را نمیگیرید شما حتی درک تهیه پول وکمک گرفتن هم ناتوان هستید سرنوشت این باشگاه به راه غلطی که شما میروید فعلا گره خورده لطفا به دوسئوال ساده پاسخ دهید؟؟ لطفا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
0
0
جناب آقای نصراصفهانی این نهادهای بالادستی که میفرمایید چراازشماها یک سئوال ساده نمی کنند که شما بعنوان مدیر چه میکنید شما دائم فرافکنی میکنید آیا تمام مشکلات باشگاه صنعت نفت بااین ۱۴۰ هزار دلار حل میشه؟ شما ۸۰درصد کل قرداد اسکوچیچ را پرداخت کردید حالا باشگاه ومردم رو معطل پولی کردید که ازاول دست خودتان بود بااین حرفا نمیشه باسگاه داری کرد لطفا لطفا بامردم صادق باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
0
0
واقعا کاربه کجاکشیده ؟ حامیان هیئت مدیره با اعتراض میگویند چرا کارشناسی که انتقاد کرده مربی موفقی نبوده ببخشید که روزنامه نگاران کارشناسان ووو اکثرا فوتبالیست نیستند اما واما این مطلب چیزی از اشتباهات دوستان هیئت مدیره کم نمیکند وعامل تبرئه اونا نیست
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها