به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 28
کد خبر: ۲۹۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰

آذری: شرایط برای حضور امثال من مهیا نیست

آذری: شرایط برای حضور امثال من مهیا نیست

خوزستان اسپورت- مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان اعتقاد دارد اسامی مطرح شده برای ریاست یا عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال رأی خواهند آورد.

سعید آذری درباره حضورش در ساختمان فدراسیون فوتبال، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دلیل حضورم، گرفتن فرم‌های هفتگانه‌ای بود که باشگاه فولاد آن را نگرفته بود. آمدم اسامی کاندیداها و شرایط را ببینم و بدانم اصلح‌ترین افراد چه کسانی هستند.

وی در این باره که آیا برای ثبت‌نام در فدراسیون فوتبال با محمد دادکان صحبت کرده بود یا خیر، گفت: سه هفته پیش بیانیه‌ای نوشتم و گفتم فوتبال مال فوتبالی‌هاست و استقلال آن باید حفظ شود. پس از اینکه امروز فضا را دیدم و با دو عزیز در فدراسیون ملاقات کردم، معتقدم شرایط برای حضور امثال ما مهیا نیست. من به باشگاه فولاد، شرکت ملی و مردم خوزستان تعهد دارم و ترجیح می‌دهم پای آن باشم تا اینکه وارد ساختار کلان فوتبال شوم. زمانی عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ بودم، اما استعفا دادم، چون برخی چیزها را که با آموزه‌های علمی و تجربی من همخوانی نداشت، نمی‌توانستم برای خودم جا بیندازم.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با بیان اینکه اینجا (فدراسیون فوتبال) به دنبال آدم‌های متخصص نیستند، تصریح کرد: شرایط انتخابات به‌گونه‌ای رقم می‌خورد و شنیده‌ها حاکی از آن است که اتفاق خاصی نمی‌افتد. همان اسامی که روی بورس هستند و مشخص شده‌اند، رأی می‌آورند و ما می‌مانیم به کسی که رأی می‌آورد، کمک کنیم. شانس برای کسانی که می‌خواهند مستقل وارد عرصه شوند، کم است. به کسانی که به مجمع می‌آیند توصیه می‌کنم که آدمک نباشند و استقلال رأی خود را از دست ندهند.

«هر کسی در سایر سمت‌ها نامزد می‌شود، باید به این نکته  توجه کند که عملکرد چهار ساله او چگونه بوده است.»، آذری ضمن بیان این جمله گفت: باید ببینیم آیا او ورزشگاهی درست کرده، شاگردی تربیت شده یا پرونده‌اش در فیفا موفق بوده است. اگر به‌عنوان نماینده مدیران باشگاه‌ها وارد هیئت رئیسه می‌شویم، باید حق فوتبال را بگیریم. فضا در بخش کلان مشخص شده است و آرایی که خواهیم دید، این را نشان می‌دهد.

وی درباره مشورت با سایر مدیرانی که پیشینه فوتبالی دارند، بیان کرد: من با دادکان، مصطفوی، عابدینی و علیرضا رحیمی صحبت کردم و همه گفتند در این مسئولیت انجام وظیفه کنم. تحلیل نهایی من این است که فکر نمی‌کنم در این برهه، به وجود ما در این سمت‌ها نیاز چندانی باشد.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در مورد انتقادات وارد شده به انتخاب دراگان اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: کسی انتخاب شده و بهتر است تحلیلش را به افراد فنی بسپارید. سابقه مربیگری اسکوچیچ در فوتبال ما نسبت به خیلی‌ها در ایران، ضعیف‌تر است. کسانی که نام‌شان مطرح بود، در فوتبال ما تأثیرگذار بودند. فکر می‌کنم این تصمیم، فرافوتبالی بوده است.

آذری در ادامه افزود: وقتی به یک مربی که بیلان کاری او برای همه ما مشخص است، بزرگ‌ترین سمت تیم‌های ملی یعنی سرمربیگری تیم ملی را می‌دهیم، باید به آن با تعمق بیشتری نگاه کنیم. با این حال الان وقت این نیست که بگوییم اسکوچیچ چرا و چگونه آمد. همه باید پشت تیم ملی بایستیم، به آن کمک کنیم و اجازه ندیم بلایی که سر باشگاه‌های ایرانی در دور پلی‌آف (لیگ قهرمانان آسیا) آمد، سر تیم ملی هم بیاید، چون برخی منتظر همین اتفاقات هستند.

وی در این باره که فدراسیون بعدی وارث بدهی 150 میلیارد تومانی است، گفت: قبلاً هم گفتم باید سابقه نامزدهای اعضای هیئت رئیسه را در قامت مدیرعامل باشگاه ببینیم. کسی که به‌عنوان نماینده باشگاه‌ها ثبت‌نام می‌کند، باید ببینیم آیا او توانسته قرارداد اسپانسری امضا کند، بازیکنی بفروشد، بازاریابی کند، حق باشگاهی را بگیرد یا پرونده قضایی باشگاهش را حل کند.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با بیان اینکه صحبت کردن از بدهی 100 میلیارد تومانی اتفاق خوبی نیست، اظهار داشت: هر کسی می‌آید می‌گوید 100 میلیارد بدهی داشتم، هفته بعد از آن می‌گوید این عدد را به 42 میلیارد رساندم و بعد می‌گوید آن را کاملاً پرداخت کردیم. من تلاش می‌کنم به این حرف‌ها گوش ندهم و هر کسی که این مسئولیت را پذیرفت، مانند کسی است که خربزه‌ای خورده و باید پای لرزش بنشیند.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها