به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 19
کد خبر: ۲۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
تعداد نظرات: ۱۲ نظر

باقری‌نیا: نتایج فولاد با نوع بازی‌اش همخوانی ندارد

باقری‌نیا: نتایج فولاد با نوع بازی‌اش همخوانی ندارد

خوزستان اسپورت- سرمربی سابق تیم استقلال خوزستان گفت: مدیران تیم‌های نفتی باید به سرعت دست به کار شوند؛ چرا که اگر آن‌ها نتوانند حداقل 30 درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان خود را پرداخت کنند، قانون به بازیکنان آن‌ها اجازه می‌دهد که از باشگاه خود جدا شوند.

عبدالمجید باقری‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت سه تیم خوزستانی در لیگ برتر فوتبال کشور، اظهار کرد: برای اولین سال است که نمایندگان خوزستان چنین موقعیتی را در جدول رده‌بندی دارند، در حالی‌که تیم‌های نفت آبادان و نفت‌مسجدسلیمان در بدترین شرایط مالی هستند. خوشبختانه نتایج تیم‌های فولاد، نفت آبادان و نفت‌مسجدسلیمان حتی خارج از تصور بوده است و قرار داشتن این تیم‌ها به ترتیب در رده‌های پنجم تا هفتم جدول رده‌بندی، در واقع یک اتفاق ویژه است.

نتایج فولاد با نوع فوتبال‌اش همخوانی ندارد
وی با اشاره به وضعیت ساختاری و مالی باشگاه فولاد، خاطرنشان‌ کرد: باشگاه فولاد همیشه امکانات‌اش در فوتبال ایران استثنایی و ویژه است و از نظر مالی نیز در شرایط خوبی به سر می‌برد و تا حالا نشنیده‌ام که بگویند باشگاه فولاد مشکل مالی دارد. این تیم در فصل نوزدهم به خوبی نتیجه گرفته است اما نتایج آن با نوع فوتبالی که ارائه می‌دهد، همخوانی ندارد. در بازی همین هفته تیم فولاد برابر پارس جنوبی جم، دوباره گل فولاد از روی ضربه کرنر به ثمر رسید، یعنی دروازه‌بان حریف اشتباه می‌کند و ایوب والی با معجزه، گل می‌زند. در واقع امسال والی برای فولاد معجزه می‌کند. مهاجمان فولاد گل نمی‌زنند و موقعیت گل کمی ایجاد می‌شود. فولاد فوتبالی که موقعیت گل زیادی ایجاد کند، انجام نمی‌دهد و فکر می‌کنم این یک نظر عمومی است و نکونام باید فکری به حال این وضعیت کند. من این حرف‌ها را به عنوان انتقاد نمی‌گویم، بلکه آن‌چه را می‌بینم می‌گویم.

باشگاه با نکونام همکاری کند تا بازیکنان مدنظرش را جذب کند
این کارشناس فوتبال ادامه داد: کیفیت فوتبالی که فولاد بازی می‌کند، خوب و دلپسند نیست. اگر بخواهیم مهره‌هایی که در تیم فولاد هستند را با تیمی مانند نفت‌آبادان یا نفت‌مسجدسلیمان مقایسه کنیم، متوجه می‌شوید که اصلا نمی‌توان مقایسه‌ای انجام داد. نکونام در مصاحبه‌هایش اعلام می‌کند که یک عده از تیم فولاد باید بروند و فولاد به بازیکنان بهتری نیاز دارد ولی نمی‌دانم منظور نکونام از بازیکن بهتر، وقتی بازیکنان خوبی در فولاد وجود دارد، چیست. به هر حال بیشتر این بازیکنان توسط خود سرمربی انتخاب شدند. ضمن این‌که امسال تغییر و تحول در فولاد به اندازه کافی انجام شد. امیدوارم باشگاه فولاد با نکونام همکاری کند تا در نیم‌فصل بتواند بازیکنان مدنظرش را جذب کند.

نکونام در نحوه کار فوتبالی خود تجدیدنظر کند
وی افزود: شرایطی در جدول به وجود آمده که حتی ممکن است فولاد امسال به سهمیه آسیایی برسد زیرا می‌بینیم که امسال تراکتورسازی افت کرده است و تیم پدیده نیز افت و خیز بسیاری دارد. این‌ها این امکان را به فولاد می‌دهند که بتواند سهمیه بگیرد. امیدوارم این اتفاق بیفتد. در هر صورت از نظر من نیاز است که نکونام در نحوه کار و شکل ارائه کار فوتبالی خود، تجدیدنظر کند.

در بیشتر تیم‌های لیگ برتری آثار آکادمی فولاد را می‌بینیم
باقری‌نیا درباره این‌ صحبت نکونام که "ممکن است تیم‌ها بازیکنانی جذب کنند اما در ادامه متوجه شوند که به پازل تیم نمی‌خورند" نیز گفت: به طور مثال تیم پرسپولیس در چند بازی احمدزاده، عالیشاه و خلیل‌زاده را در اختیار نداشت و بشار نیز همراه با تیم‌ملی عراق بود و مگر بقیه بازیکنان کار را رها کردند؟ همین اتفاق در تیم‌هایی مثل استقلال و سپاهان نیز افتاد. پشتوانه باشگاه فولاد، آکادمی آن است و در بیشتر تیم‌های لیگ برتری آثار آکادمی فولاد را می‌بینیم و چطور خود این باشگاه نمی‌تواند از آکادمی‌اش بهره ببرد؟

نفت آبادان، بازیکن مشهور ندارد ولی با کیفیت بازی می‌کند
وی در ادامه در مورد وضعیت نفت آبادان نیز عنوان کرد: شرایط این تیم به طور کلی با تیم فولاد متفاوت است. بازیکنان این تیم تا چند روز پیش هیچ دریافتی نداشته‌اند ولی ایستاده‌اند، مردانه جنگیده‌اند و کار خود را انجام می‌دهند و اکنون شرایط‌شان در جدول فوق‌العاده است. اگر این تیم روز گذشته (سه‌شنبه) کمی دقت می‌کرد و شاهین را هم شکست می‌داد، قطعا اکنون بالاتر از فولاد بود و نزدیک صدر می‌شد. تیم نفت‌آبادان با وجود این‌که بازیکن نامی و خیلی مشهوری ندارد، با کیفیت بازی می‌کند، به خوبی دفاع و با برنامه حمله می‌کند.

هیچ ایرادی نمی‌توانم به نوع فوتبال آبادان داشته باشم
باقری‌نیا ادامه داد: شاید اگر آن اتفاق مقابل استقلال تهران نمی‌افتاد و نفت آبادان آن شکست سنگین را متحمل نمی‌شد، اکنون می‌توانست بهترین نمره ممکن را به تیم نفت آبادان داد. شکست برابر استقلال، یک اتفاق فوتبالی بود که البته تیم را به هم ریخت. اکنون هیچ ایرادی نمی‌توانم به نوع فوتبال نفت آبادان داشته باشم و خدا را شکر نتایج این تیم بیانگر این است. امیدوارم این تیم روند خوب خود را ادامه دهد.

سه تیم خوزستانی می‌توانند سهمیه آسیایی کسب کنند
وی گفت: در حال حاضر هر سه تیم ما می‌توانند، سهمیه آسیایی کسب کنند، البته گمان نمی‌کنم که این سه تیم بتوانند به قهرمانی برسند. قطعا وضعیت استقلال تهران در روزهای آینده بهتر می‌شود. این تیم امسال فوق‌العاده است و سپاهان نیز چنین وضعیتی دارد. پرسپولیس هم دوباره به مسابقات برگشته است و به نظرم قهرمان از بین این سه تیم مشخص می‌شود.

تیم‌های نفتی که الان پول ندارند، چطور در نیم‌فصل بازیکن بگیرند؟
این کارشناس فوتبال عنوان کرد: در مورد این‌که تیم‌های نفت آبادان و نفت‌مسجدسلیمان باید در بین دو نیم‌فصل تقویت شوند، نمی‌توانم صحبتی داشته باشم؛ نقل و انتقالات نیم‌فصل، بسیار سخت است زیرا در حال حاضر بازیکن آزادی وجود ندارد و اگر تیم‌ها بخواهند بازیکن تیم دیگری را جذب کنند، یعنی باشگاه‌اش آن بازیکن را نخواسته است، پس کیفیت چندان مطلوبی ندارد و اگر تیمی بخواهد بازیکنی را از تیمی جدا و به خدمت بگیرد هم به راحتی آن باشگاه رضایت نمی‌دهد و بعد نیز تیم‌هایی مثل نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان که اکنون نمی‌توانند مطالبات بازیکنان خود را پرداخت کنند، چگونه می‌خواهند بازیکن بگیرند؟

مدیران تیم‌های نفتی به سرعت دست به کار شوند
وی افزود: بعید می‌دانم تیم‌های نفتی خوزستان بتوانند در نیم فصل به راحتی تقویت شوند و باید تمام تلاش خود را کنند تا همین مجموعه فعلی را حفظ کنند. در روزهای اخیر از گوشه و کنار شنیده می‌شود که برخی بازیکنان نفت آبادان از شرایط خسته شده‌اند و ساز جدایی سر داده‌اند که از جمله آن می‌توان به عیسی آل‌کثیر اشاره کرد که برای تیمش هفت گل زده و اکنون در صدر جدول گلزنان است. این شرایط اصلا خوب نیست و مدیران تیم‌های نفتی باید به سرعت دست به کار شوند. اگر آن‌ها نتوانند حداقل 30 درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان خود را پرداخت کنند، قانون به بازیکنان آن‌ها اجازه می‌دهد که از باشگاه خود جدا شوند.

عملکرد نفت مسجدسلیمان قابل ستایش است
باقری‌نیا در مورد وضعیت تیم تارتار نیز گفت: به جز محمد طیبی، سوشا مکانی و فرزاد حاتمی که سابقه بازی در لیگ برتر را دارند، بقیه بازیکنان نفت گمنام هستند. این‌که با این بازیکنان به این صورت امتیاز گرفت، واقعا کار قابل ستایشی است. سطح بازی نفت‌مسجدسلیمان نسبت به بازیکنانی که در اختیار دارد، خوب است. این تیم خیلی خوب دفاع می‌کند و کمتر به حریف خود موقعیت می‌دهد. نفت از حداقل موقعیت خود استفاده می‌کند و گل می‌زند. نفت مسجدسلیمان روز گذشته (سه‌شنبه) از نظر کیفی خیلی بالاتر از تیم سایپا نبود و حتی یک گل هم عقب افتاد ولی مثل همیشه سخت تلاش کرد و بازی باخته را به برد تبدیل کرد. این مهم را در تمام بازی‌های نفت‌مسجدسلیمان دیده‌ام.

نفت‌ به تیم‌هایی که پول ندارند، می‌گوید "نترسید"
وی با بیان این‌که سخت‌کوشی نفت‌مسجدسلیمان بی‌نظیر است، افزود: یکی از دلایل‌اش این است که بازیکنان جویای نام دارد و همیشه انگیزه دارند که خود را نشان دهند. خوشبختانه تارتار نیز به خوبی از آن‌ها استفاده می‌کند. این تیم الگوی خیلی خوبی برای خیلی از تیم‌ها است. نفت‌مسجدسلیمان به تیم‌هایی که پول ندارند تا بازیکنان نامی جذب کنند، می‌گوید "نترسید، چرا که می‌شود بازیکنان مورد نظر را پیدا کرد و به درستی کنار هم گذاشت و اگر این پازل به درستی چیده و به بازیکنان انگیزه داده شود، می‌توان امتیاز گرفت". خیلی از تیم‌هایی که اکنون در رده‌های پایین‌تر از نفت‌مسجدسلیمان قرار دارند، بیشتر آن‌ها بازیکنان خوب و اسمی را در اختیار دارند. اگر به تماشاگران معمولی فوتبال بگویید که چند بازیکن نفت را نام ببرید، نمی‌توانند پنج نفر از آن‌ها را شناسایی کنند. امسال را فصل خوبی برای نفت مسجدسلیمان می‌دانم و امیدوارم روند خوب آن‌ها تداوم پیدا کند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
0
1
درود بی کران به بچهای نفت MIS
انشاالله نفت MIS همینطور به بازیهای زیبای خودش ادامه بده
قلب منی MIS
علی فولادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
0
0
با نظرات استاد سقوط موافقم. فولاد اصلا خوب بازی نمی کنه این چند هفته با کمک شانس و اشتباهات داوری امتیاز جمع کردیم و نیمفصل دوم مشکل پیدا میکنیم.
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
0
1
بنظر من هر چند نکونام ایراد زیاد داره و ظاهر امر نشون می ده چیزی بلد نیست ولی باز هم ظاهرا مشکلات فولاد ربطی به سرمربی و تیم نداره، اگه یادتون باشه اسکوچیچ زمانی که فولاد بود رو اعصاب بود، طوری که می خواستن دکش کنند و خودش هم فهمیده بود می گفت تا سپاهان تضمین نده با فولاد فسخ نمی کنم، یا زمان سعداوی بدتر شد با اینکه خودش اینهمه انتقاد می کرد به تیم، زمان سید که دیگه اوجش بود، الان هم تقریبا همینطور، و این مشکلات ادامه داره، یعنی ظاهرا یه عده هستند تو باشگاه و شرکت که تصمیم های فنی رو هم خودشون می گیرند.
پیام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
0
1
جان خودت با احترام ساکت باش
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
0
0
همه مشکل تیم فولاد رو میدونن بجز سرمربی تیم که تازگی مدیرعامل هم وارد جبهه نکونام شده اگه به نظر آذری باید متخصص فوتبال درباره نکونام نظر بده پس خودش که وزنه برداربوده چرا مدام درباره نکونام نظر میده وعملکرد ضعیفشو تایید میکنه؟ اینجا خوزستانه از خردسال تا بزرگسالش فوتبال روخیلی خوب درک میکنن وهر کدومشون یه کارشناس هستن .نه پول ونه سمت اینقد ارزش ندارن که بخاطرش اخلاق و شرافت خودتون زیرسؤال ببرین با فریب افکارعمومی. اگه نمیتونید به پیشرفت باشگاه فولاد کمک کنید کنار برید تا به دست اهلش سپرده بشه
فولادی ام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
0
0
چون شما گفتی الان مدیران نفتی دست ب کار میشن
بهنام طاهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
0
0
اقای باقری نیا درمورد نفت ابادان باید گفت اگه دردم یکی بودی چه بودی؟ کاشکی دراگان میرفت چون تنها حرفه ای که درمربی گری داره بازیکن خراب کن.روحیه خراب کن. ومطلقا از تعویض کردن وزمان ان هیچگونه اطلاعاتی نداره
نفت mis
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
0
0
مجید باقری خوب با کلمات بازی میکنه اما هروقت تیمی میگیره سقوط میکنه. اونسال اومد نفت بدبختمون کرد با اقتدار سقوط کردیم لیگ یک !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
0
0
تیم ملی رو هم بدید به نکونام همینجوری بازی می کنه فولاد با نکونام اینده ایی نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
0
0
اینکه فولاد خوب بازی نمیکند کاملا"موافقم چون واقعا" سرمربی که چیزی برای گفتن برای بازیکنانش داشته باشد ندارد اما اینکه میگویند با شانس و اشتباه داوری امتیاز میگیرد اصلا" درست نیست چون اگر بازیهای فولاد را در خلوت یکبار مرور کنی متوجه خواهید شد که بازیکنان فولاد بازیشون قبل از گل زدن و بعد از زدن گل خیلی فرق میکند و به همین دلیل هم هست که در بازیهای برنده با نتیجه یک هیچ تمام میشوند یعنی همچون که یک گل بزنند سیراب و اشباع میشوند .اگر بخواهند گل بزنند قشنگ بازی میکند
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
0
0
درسته که تیم نکونام قشنگ بازی نمیکنه ولی هر چی هست از فولاد دو سال گذشته بهتره
فولادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
0
0
فولاد با نکونام همه ش شانسی نتیجه میگیره
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها