به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۲۸۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
تعداد نظرات: ۷ نظر

قاسمپور: اجازه ندهید جوانان جنوبی هرز بروند

قاسمپور: اجازه ندهید جوانان جنوبی هرز بروند

خوزستان اسپورت- پیشکسوت فوتبال آبادان گفت: نمایندگان مجلس می‌توانند کاری کنند اما به دنبال امورات خودشان هستند.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از فارس، ابراهیم قاسمپور در مورد اینکه تیم‌های نفتی مانند صنعت نفت آبادان طبق مصوبه مجلس نمی‌توانند از بودجه دولتی برخوردار شوند، اظهار داشت: شهرهای جنوبی به خاطر هشت سال جنگ لطمات زیادی دیدند و حق زیادی به گردن این کشور دارند. نفت آبادان در حدود 80، 90 سال است که مشغول تیم‌داری است. در گذشته هم بودجه این تیم هم از سوی وزارت نفت تأمین می‌شده و مردم آبادان به جز این تیم چیز دیگری ندارند.

وی افزود: تمام بودجه کشور از شهرهای جنوبی تأمین می‌شود و این بی‌انصافی است که فوتبال این شهرها را که مردمشان چیزی به جز آن برای سرگرم شدن ندارند را از آن‌ها بگیریم و بودجه‌ای را برایشان در نظر نگیریم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا بهتر نیست نمایندگان شهرهای جنوبی مانند آبادان در مجلس کاری برای حل این مشکل کنند، گفت:‌ تیم‌هایی مانند سپاهان، ذوب‌آهن، سایپا و پیکان که به یک مرجع دولتی وابسته هستند، چطور می‌توانند بودجه خودشان را از این راه تأمین کنند ولی تیم‌های نفتی نمی‌توانند؟ ورزش ما مانند دیگر نقاط دنیا نیست که از راه‌هایی مانند اسپانسرینگ و حق پخش درآمد حرفه‌ای داشته باشد. ما فقط اسم حرفه‌ای داریم،‌ در صورتی که حتی یک زمین استاندارد برای تمرین نداریم. کجای قوانین فدراسیون ما حرفه‌ای است که ما لیگ حرفه‌ای داریم؟ واقعا به تیم‌های جنوبی ظلم می‌شود.

سرمربی سابق نفت آبادان تصریح کرد: نمایندگان مجلس می‌توانند کاری کنند، اما آنها به دنبال امورات خودشان هستند. آبادان مرکز استان نیست ولی تنها شهری است که سه نماینده در مجلس دارد. از آنها سؤال کنید برای آبادان چه کاری کرده‌اند؟ در همه جای دنیا شهرهای مرزی و بندری بهترین امکانات و شرایط را دارند، اما خرمشهر، آبادان، ماهشهر، بوشهر، گناوه، بندرعباس و... را ببینید. آنها چه دارند؟ بندر رجایی بزرگترین بندری است که واردات و صادارت از آنجا انجام می‌شود، اما شرایط این شهر چگونه است؟

قاسمپور افزود: نفت از جنوب کشور صادر می‌شود، اما چه امکاناتی برای مردم این منطقه وجود دارد؟ اهواز مرکز استان است و مردم شهرهای دیگر به عنوان مثال برای یک عکس ام‌آرآی باید به این شهر بروند و دو سه ماه هم در نوبت باشند. تیم‌های فوتبالشان هم این وضعیت و این شرایط را دارند و ذلیل شده‌اند. نمایندگان در خواب خرگوشی هستند و کاری برای مردم آبادان نمی‌کنند. یک نماینده آبادان در این مورد حرفی نمی‌زند، اما هنگام رأی‌گیری و انتخابات به باشگاه‌ها می‌روند و عکس می‌گیرند.

وی در مورد حمایت وزیر نفت از تیمی مانند صنعت نفت آبادان، گفت: وظیفه او است که کمک کند. این مردم چکار کنند؟ فوتبال را منحل کنند و به دنبال کارهای دیگر بروند؟ شهرهای جنوبی که امکاناتی ندارند و امتیازی به آنها تعلق نمی‌گیرد، این حق طبیعی مردم اینجاست که از حداقل امکانات برخوردار باشند. یک مقدار جزیی از درآمد نفت و گاز و صادرات و واردات و... را برای رفع مشکلات ورزش در این شهرها هزینه کنند. خوزستان و در کل جنوب ایران هیچ چیزی ندارد و وضعیت ورزش و فوتبالش هم این‌گونه است.

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهید جوان‌های این شهرها سالم بار بیایند و چیزهای دیگر گرایش پیدا نکنند، کمی برای آن‌ها هزینه کنید و اجازه ندهید هرز بروند. جنوب به یک سری امکانات نیاز دارد. شما برای سلامتی جامعه نباید هزینه کنید؟ این هزینه را در فوتبال انجام بدهید. نمایندگان آبادان وظیفه دارند مشکلات صنعت نفت را پیگیری کنند. همین مساله برای دیگر شهرهای جنوبی هم صادق است.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۷
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
0
18 تا نماینده خوزستان در مجلس بی عرضه و فقط بفکر منافع شخصی و منافع اطرافیاشون هستن و هیچ اهمیتی به مردم استان نمیدن. کاش هیچ نماینده ای نداشتیم لااقل میگفتیم نماینده نداریم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
0
خاک تو سر مسعولین ونمایندهای خوزستان اگر این نفت و گاز توی اصفهان و تبریز بود الان اروپایی زندگی میکردن هر چند الان هم بهترین امکانات رو دارن چرا نماینده ها یه ذره غیرت ندارن واقعا خیلی عجیبه هیچ کدومشون به فکر مردم نیستن فقط خودشون رو میبینن چهار سالشون که تموم شد مثل.. میان برای رای جمع کردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
0
همه ی پیشکسوتان خوزستان باید پشت تیم ها باشد نزارن دلالها و باند بازها به راحتی توی باشگاه جولان بدنهند
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
0
آقای قاسمپور عزیز زمان انتخابات رسید ببینید چطور مردم به همین نماینده ها رای میدند ؛ مشکل از خودمون هست نه اونها
کرم رضا روشنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
0
بدبختی ازاین بزرگتر مگه شرکت نفت با دیگر شرکتهای دولتی که دارند تیم داری میکنند فرقی دارد همه پول بیتالماله چون تیمهای بدبختی مثل صنعت نفت ابادان بی کس تنهاست قانون اجازه نمیده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
0
تیمهای قرمز و آبی پایتخت هم دارن از وزارت ورزش ارتزاق مالی میکنن مگه وزارت ورزش نباید از همون بخشنامه مجلس تبعیت کند چرا برای این دوتیم و وزارت ورزش مصوبه مجلس قابل اجرا نیست ولی برای تیمهای نفتی و وزارت نفت قابل اجراس. کلا وزارت نفت نمیخواهد تیمداری کند وگرنه خیلی راحت میتونه در قراردادهایی که با پیمانکارانش میبنده درصد ناچیزی را بعنوان کمک به ورزش نفت در قراردادها بگنجونه و اینطوری کسی هم نمیتونه ایراد بگیره . من خودم در یک شرکت دولتی کار میکنم و میدونم چگونه براحتی میشه چنین کارهایی را از پیمانکاران درخواست کرد که میکنن ولی نه برای ورزش بلکه برای کارهای دیگه که گفتنش صلاح نیست .
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
0
واقعاً که نمایندگان بی عرضه خوزستان فقط بفکر جیبشون هستن ،البته بخاطر همین کارهاشون دیگر باید از همین حالا خداحافظی کنند از دوره بعد
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها