به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۲۸۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

نصیریان: همه تیم‌های لیگ برتری بودجه دولتی دارند

نصیریان: همه تیم‌های لیگ برتری بودجه دولتی دارند

 مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان گفت: بیست درصدی که پرداخت شد از قبل آماده بود و باید پرداخت می‌کردیم. از این رو به خاطر استعفای تارتار نبود که پول بازیکنان را دادیم.

به گزارش خوزستان اسپورت، مهران نصیریان‌دوست‌ در گفت‌وگو با میزان در مورد آخرین وضعیت تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان اظهار داشت: شهر مسجدسلیمان یک شهر نفتی است و در بحث مسئولیت‌های اجتماعی عملکرد وزارت نفت نهادینه شده است. از این رو مردم مسجدسلیمان از وزارت نفت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی توقع همکاری دارند. در چنین شرایطی خیلی‌ها انگشت اتهام را به سوی وزارت نفت گرفتند، ولی من معتقدم وزارت نفت مقصر نیست و قانون باید با تبصره‌هایی در این خصوص اصلاح شود.

وی ادامه داد: بخشنامه‌ای که چهار سال پیش نمایندگان مردم در مجلس تصویب کردند دو بخش داشت؛ بخش اول عدم کمک دولت به ورزش قهرمانی است که رعایت شد، ولی از بخش دوم که حق پخش تلویزیونی است غافل شدیم. من از نمایندگان شورای اسلامی می‌خواهم در خصوص شهر‌های نفتی استثنا قائل شوند چراکه صادرات نفت کل کشور از این سه شهر تامین می‌شود. از این رو مردمان این شهر‌ها تنها امیدشان تیم‌های ورزشی مورد علاقه‌شان است.

مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان گفت: این شهر‌هاف شهر‌های مظلومی هستند و فقط فوتبال را می‌خواهند. مسجدسلیمان مدت‌ها است خواستگاه نفتی ایران است به همین دلیل خیلی از شهر‌های ایران و جهان را آباد کرده. خوزستان مهد فوتبال ایران و مسجدسلیمان شهری است که اولین توپ فوتبال ایران در اینجا به زمین برخورد کرد و فوتبال ایران از این شهر آغاز شد. امیدوارم این تیم مورد حمایت مالی قرار بگیرد. مردم مسجدسلیمان هم انتظار زیادی ندارند و فقط می‌خواهند که همچون گذشته تیمشان حمایت‌های مختلفی از جمله مالی شود.

نصیریان‌دوست در مورد بوجه دولتی برخی تیم‌های لیگ برتری گفت: من به تیم‌های استقلال و پرسپولیس کاری ندارم و نمی‌خواهم اسم باشگاه خاصی را بیاورم، اما به نظر می‌رسد کل تیم‌های لیگ برتری بودجه دولتی دارند. حتی باشگاه ما هم در راستای همان عنوان مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت کمک‌های خود را دریافت می‌کند. باید راه‌حلی ایجاد شود تا صنعت نفت بتواند در راستای مسئولت‌های اجتماعی کمک خود را به شهر‌های لیگ برتری که ورزش حرفه‌ای دارند افزایش دهد.

وی در پاسخ به این سوال که تهدید‌های تارتار آنها را مجاب کرد به بازیکنان پول بدهند گفت: بیست درصدی که پرداخت شد از قبل آماده بود و باید پرداخت می‌کردیم. از این رو به خاطر استعفای تارتار نبود که پول بازیکنان را دادیم. این پول قبل از این داستان‌ها آماده بود، اما درگیر طی کردن مراحل اداری بود. تارتار مربی صاحب نامی است و نتایج خوبی گرفته و از هفته‌های سخت سربلند بلند بیرون آمده است.

نصیریان‌دوست ادامه داد: ما تیم را با کمترین سرمایه بستیم. از این روخواسته تارتار کاملا منطقی بود. به اعتقاد من اعتراض تارتار به حق بود، ولی روال رسیدن پول به باشگاه طولانی شد. حالا که مشکلات حل شده، تارتار به ما قول داد همچون گذشته و با جدیت تمام به کارش ادامه می‌دهد. فعلا دریافتی تارتار طبق قرارداد به 50 درصد رسید و بازیکنان بیست درصد دیگر دریافت کردند.

مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان در خصوص ادامه روند فعالیت‌های این تیم و بیانیه وزیر نفت گفت: با تلاش نمایندگان استان مشکل مالی باشگاه نفت به زودی حل می‌شود. با تمهیداتی که اندیشیده شد مشکلات مالی از محل‌های مورد نظر تامین می‌شود. نمی‌خواهم در این مورد بیش از این صحبت نکنم چون وزارت نفت نمی‌تواند به طور مستقیم کمک کند، ولی راه‌های دیگری وجود دارد که نماینده ما پیگیر آن است. با این حال در آینده اتفاقات دیگری رخ می‌دهد.

نصیریان‌دوست با اشاره به احتمال برکناری‌اش از سمت مدیرعاملی باشگاه نفت مسجدسلیمان گفت: قطعا تغییراتی حاصل می‌شود. من و دوستانم وسیله هستیم و مهم این است که تیم به اهداف خود که بقا در لیگ برتر است برسد. اگر تغییری رخ دهد دوستان دیگری هستند که می‌توانند تیم را مدیریت کنند. با این حال تاکنون در مورد ماندن یا رفتن کسی تصمیم‌گیری و حتی مذاکره نشده و جلسات ما فقط در مورد تامین منابع مالی بوده است.

وی افزود: مجموعه تیم از هوادار تا مدیرعامل همه باید با هم باشند تا تیم انگیزه بگیرد. فوتبال تنها ورزشی است که شاید بتواند آخر هفته در کل کشور چند میلیون انسان را یا به ورزشگاه بکشاند یا در خانه پای تلویزیون بنشاند. از این رو این تیم‌ها بسیار حائز اهمیت هستند چون باعث شادی و نشاط اجتماعی می‌شوند و اتحاد خوبی را بین مردم ایجاد می‌کند.

مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان در پایان تصریح کرد: به نظرم نمایندگان مجلس باید مصوباتی را که در خصوص عدم حمایت مالی از ورزش قهرمانی وجود دارد تغییر دهند. می‌توانند در مورد شهر‌های نفتی مثل مسجدسلیمان، آبادان و جم تبصره‌هایی قائل شوند. به این ترتیب وزارت نفت می‌تواند در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود به این شهر‌ها کمک کند.

نصیریان‌دوست در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال وزارت نفت ارگانی دولتی است و باید تابع قوانین باشد. شرکت نفت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در سایر مسائل فعال است. بسیاری بحث‌ها از جمله امکانات، خدمات، ورزش همگانی و مسائل بهداشتی را پوشش می‌دهد، ولی ما می‌خواهیم قوانین در حوزه ورزش قهرمانی، اصلاح شود چون فوتبال تنها امید مردم جنوب است.
پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
0
1
لطفا اینقدر از تصمیم وزارت نفت حمایت نکن چرا فقط وزارت نفت در اجرای این قانون ضد اجتماعی پیش قدم شده مگه وزارت ورزش که مسئولیت کل ورزش کشور را بر عهده داره مثل وزارت نفت جزو وزارتخانه های دولت نیست پس چرا هرساله بودجه هایش را بجای اینکه برای کل ورزش کشور هزینه کنه فقط هرساله ده ها میلیارد برای دو تیم قرمز و آبی پایتخت هزینه میکنه آیا این خلاف مصوبه مجلس نیست چرا نمایندگان همگی در برابر این بی قانونی سکوت کرده اند
|
Switzerland
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
0
1
مشگل از اینجاست که فوتبال ایران نه رومی روم است و نه زنگی زنگی ؛ در واقع فوتبال ایران یک فوتبال آماتور است که خودش را حرفه ای معرفی کرده ؛ از یک طرف دولت حق پخش تلویزیون به تیم ها نمی دهد از طرف دیگر مجبور میشه کمکشون کند البته این کمک ها بیشتر شامل حال سرخابی ها می شود بخاطر همین مسائل و سردرگمی است که در صحبت های آقای نصیریان ضد و نقیض را می شود دید مثلا یکجا می گوید همه تیم های لیگ برتری بودجه دولتی دارند و از طرف دیگر گفته : بخشنامه‌ای که چهار سال پیش نمایندگان مردم در مجلس تصویب کردند دو بخش داشت؛ بخش اول عدم کمک دولت به ورزش قهرمانی است که رعایت شد، معتقدم تصمیم وزارت نفت در عدم کمک به تیم های نفتی وابسته به آن ؛ عجولانه و بخاطر کاهش شدید فروش نفت است که این مورد نه دائمی است نه منطقی که بخاطرش دو شهر فوتبالی خوزستان را که جوانانش دلخوشی جز فوتبال ندارند محروم کنند دولت نباید میلیون ها دلار خرج تیم ملی کند که امتحانش را طی ۸ سال پس داده و مسلما در جام جهانی آینده به خاطر سن بالا و شناخت کامل رقبا از آن بجایی نخواهد رسید بهتر است این پول ها خرج لیگ و زیر ساخت های فوتبال داخلی شود . مشگل تیم های نفتی موقتا حل شده و چاره ای نیست جز اینکه وزارت نفت آنها را زیر پوشش خود بگیرد .
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها