به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۲۸۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
تعداد نظرات: ۱۴ نظر

خوش‌ذات: فولاد به جوانان خوزستانی اعتماد کند

خوش‌ذات: فولاد به جوانان خوزستانی اعتماد کند

خوزستان اسپورت- سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال اهواز به ارزیابی عملکرد سه تیم لیگ برتری خوزستان در هفته نخست فصل نوزدهم پرداخت.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایسنا، هفته اول لیگ برتر فوتبال کشور در حالی سپری شد که تیم نفت‌ مسجدسلیمان برابر تراکتور به تساوی بدون گل رسید و در داربی خوزستان نیز آبادانی‌ها از سد فولاد گذشتند.

علی خوش‌ذات، مربی فوتبال خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا به ارزیابی عملکرد نمایندگان خوزستان پرداخت که در ادامه می‌خوانید.

نفت‌ مسجدسلیمان به تاکتیک‌های هجومی نیاز دارد
وی درباره مصاف نفت‌ مسجدسلیمان با تراکتور، اظهار کرد: نفت با تغییرات بسیاری نسبت به فصل گذشته در لیگ شرکت کرد. این تیم در اولین گام برابر تیم کهکشانی و پرستاره دنیزلی قرار گرفت. این بازی در شروع با میدان‌داری هافبک‌های با تجربه و بزرگ تراکتور شروع شد. در این بخش تیم فوتبال نفت‌مسجدسلیمان نیز با دوندگی بی‌امان قصد کنترل بازی را داشت که تا حدودی موفق بود.  تارتاردر ادامه  برای بهتر شدن وضعیت تیم خود برابر فشار هافبک‌های تراکتورسازی، پس از گذشت 30 دقیقه از بازی دست به تعویض زود هنگام زد که به نظرم دوندگی بازیکنان هم بیشتر شد.

این کارشناس فوتبال ادامه داد: بازی در یک ریتم و سرعت خیلی پایین و دور از انتظار دنبال شد. به هر حال باتوجه به تعویق لیگ و بازی‌های دوستانه و اردوهای بسیاری که دو تیم داشتند، انتظار می‌رفت که دو تیم شرایط بهتری داشته باشند. در نیمه دوم نیز دو تیم با همان فشار خیلی پایین کار را ادامه دادند، البته تراکتور تک ‌موقعیت‌هایی خلق می‌کرد ولی زور لازم را نداشت. به نظرم بازی آن‌طور که تارتار می‌خواست پیش رفت و معلوم بود کسب یک امتیاز برابر تیم بزرگ تراکتورسازی می‌تواند برای نفت‌ مسجدسلیمان یک اعتماد به نفس باشد.

وی افزود: به نظر می‌رسد نفت‌ مسجدسلیمان برای ادامه کار احتیاج به تاکتیک‌های هجومی بسیار دارد، هر چند نفتی‌ها در خط دفاع خیلی مورد آزمایش قرار نگرفتند و تراکتور آن تیمی نبود که نفت و دفاع آن را محک بزند. البته خط دفاع نفت تا حدودی هماهنگ بود. امیدواریم وضعیت نفت در بخش حمله نیز بهبود پیدا کند و بتواند در ادامه فصل با سرعت و هماهنگی بیشتر در شرایط بهتری قرار بگیرد. همچنین از نفت‌ مسجدسلیمان انتظار می‌رفت با توجه به میزبانی در خانه، موقعیت‌های بیشتری را خلق کند و امیدوارم مشکلات این تیم برای هفته‌های آینده حل شود.

خوش‌ذات بیان کرد: به هر حال فوتبال به سمتی پیش رفته است که تمام تیم‌های دنیا وقتی لیگ شروع می‌شود، به آن حد استاندارد رسیده‌اند و هفته اول لیگ‌ها با هفته پانزدهم تفاوت چشمگیری ندارد و انتظار می‌رود که لیگ ایران نیز به این استانداردها نزدیک شود. به طور مثال تراکتوری که 100 یا 200 میلیارد هزینه می‌کند باید از همان هفته ابتدایی بتواند موقعیت‌های زیادی خلق کند.

انتظار می‌رفت فولاد هفته اول لیگ را بهتر آغاز کند
وی با اشاره به دیدار تیم‌های فولاد و نفت آبادان در داربی فوتبال خوزستان نیز خاطرنشان کرد: فولاد اولین تیمی بود که سرمربی خود را انتخاب کرد و نفرات مورد نظر نکونام نیز خیلی سریع جذب شدند و تمرینات این تیم شروع شد. فولاد شرایط خوبی در اردوها داشت و با آمادگی خوبی هم وارد لیگ شد و انتظار می‌رفت با توجه به تاخیر در آغاز لیگ و اردوها و بازی‌های دوستانه خوبی که این تیم داشت، در هفته اول لیگ خیلی بهتر ظاهر شود. به نظرم فولاد بازی را با کیفیت پایین آغاز کرد، در حالی که انتظار می‌رفت بهتر از این باشد. اما ناهماهنگی و کمی تفکرات دفاعی و بازی با دو هافبک دفاعی و دفاع‌های ثابت در خیلی از دقایق مشهود بود و به نظر می‌رسد فولاد کمی محتاط است، ضمن این‌که این تیم اشتباهاتی در مرکز زمین نیز داشت و آن‌چه به چشم می‌آمد این بود که فولاد دوست دارد روی بازی مستقیم و استفاده از توپ‌های سوم پیش برود که به نظرم نفت آبادان بسیار خوب مقابله کرد زیرا می‌دانست که فولاد چه تدابیری برای این دیدار دارد.

این مربی فوتبال ادامه داد: نیمه اول با یکی دو موقعیت برای هر دو تیم همراه بود و ضعف دو تیم و کُندی بازی در 40 دقیقه ابتدایی مسابقه مشخص بود. در نیمه دوم نیز نفت آبادان روی یک ضربه استثنایی به گل رسید. فولاد باز هم در ادامه با توپ‌های بلند و بازی مستقیم تلاش داشت، موقعیت‌هایی روی دروازه نفت خلق کند اما با آگاهی که نفت آبادان داشت، مجددا توانست بازی را کنترل کند. متاسفانه فولاد در زدن ضربات ایستگاهی نیز ضعیف و ناامید کننده عمل کرد. امیدوارم در ادامه فولاد شرایط بهتری پیدا کند.

وی گفت: به نظرم فولاد می‌توانست تعویض‌های بهتر و زودتری انجام دهد و می‌توانست در بخش تاکتیکی حمله طرح‌های بهتری داشته باشد. البته با توجه به این‌که تنها یک هفته از لیگ گذشته است، می‌توانیم به بهتر شدن فولاد امیدوار بمانیم. همچنین امیدوارم باشگاه فولاد بیش از این به بازیکنان خوزستانی و جوانان آکادمی خود اعتماد کند.

می‌توان به نفت و فولاد امیدوار ماند
خوش‌ذات با بیان این‌که نفت آبادان هم در نخستین دیدار خود اشتباهات بسیاری داشت، عنوان کرد: شرایط داربی خوزستان به صورتی بود که به نظر می‌رسید یک دیدار تدارکاتی است. به نظرم می‌توانیم به نفت آبادان نیز همچون فولاد امیدوار بمانیم. اسکوچیچ مربی است که به خوبی تحلیل می‌کند و شاید مربی آرمان‌گرا و یک مربی برای انجام کارهای خارق‌العاده نباشد اما می‌تواند با حداقل‌ها بهترین آنالیزها را داشته باشد و این موضوع را در ملوان و تیم‌هایی که کار کرده، نشان داده است. در همین داربی نیز نفت آبادان توانست تاکتیک نکونام را شناسایی کند و در ضد حمله نیز عملکرد خوبی داشته باشد.

وی افزود: باید ببینیم نفت در آبادان به چه صورتی بازی می‌کند. نفت آبادان امروز جوانان خوبی دارد که البته از فصل گذشته به آن‌ها اعتماد شد. امیدوارم آبادان فصل آرامی داشته باشد و هواداران این تیم بتوانند با آرامش خاطر بازی‌های این تیم را دنبال کنند.
پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۴
rama
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
0
آقای خوش ذات واقعا تحلیل شما از فولاد و نفت افتضاح بود
ایرادایی که گرفتی هم اصلا کارشناسی شده نبود
شما میگی فولاد نباید با دو هافبک دفاعی بازی میکرد
پس باید چکار می کرد ؟؟
اگه فولاد دو هافبک دفاعی نمیذاشت مطمئن باش بیشتر از یه گل میخورد چون صنعت وسط زمین را گرفته بود و با سیستم 4.1.2.1.2 با توجه به هماهنگی هافبک های نفت کل وسط زمین مال نفت بود
فولاد تنها از یک راه میتونست به گل برسه که دقیقا همین کار رو میکرد ولی احساسی بازی کردن و از هر نقطه زمین سانت میکردن درصورتی که با توجه به اینکه کنارهای صنعت خالی بود باید توپ رو میبردن سمت کرنر و از اونجا سانت میکردن (البته آخرای بازی اینکار رو با بیت سعید انجام میدادن)
تنها نقطه ای که صنعت ضعف داشت سانت پشت دفاع ها و زدن ضربه سر یا پا بود که دو بار این اتفاق افتاد و شیمبا استفاده نکرد و چند بار هم به سختی قریشی و اهل شاخه اون توپ ها رو جمع کردن
تنها دلیل نتیجهنگرفتن فولاد استفاده از دو هافبک دفاعی نبود بلکه ناهماهنگی و سانت های بی موقع بود هر چند روز خوب 4 هافبک صنعت بود که هم خوب پرس میکردن و هم خوب ضد حملات سریع میزدن

ضمنا اسکوچیچ ترکیب خوبی گذاشته بود که فولاد غافلگیر شد و فکر همچین ترکیب و جنگندگی را نمیکرد آل کثیر و مومنی آماده نبودن امیدوارم تو بازیهای بعد شاهد گلزنیشون باشیم
علی فولادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
0
فعلا که به پیرمردهای شمالی اعتماد کرده و نتیجه شو دیدیم.
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
0
با تحلیل اقای خوشذات موافقم فولاد تا روی به جوونگرایی نیاره شکستهاش ادامه پیدا میکنه. حداقل از صنعت نفت الگوبرداری کنه از پارسال جوانگرایی کرد با مربی پرتغالی و الان داره ثمرش رو میگیره.
yaser
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
0
فولاد مهاجم میخواد
rama
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
0
صحبت هات در مورد نفت مسجد سلیمان هم افتضاح بود
یه جا گفتی نفت مسجدسلیمان تو دفاع مورد آزمایش قرار نگرفت و میگی تراکتور زور لازم را نداشت و نفت باید تو خانه هجومی تر بازی میکرد واقعا چی فکر کردی پیش خودت
برو یه بار دیگه اسامی بازیکنای تراکتور را مرور کن
نه اینکه تراکتور زور نداشت بلکه نفت اجازه نداد تراکتور بازی کنه
تارتار قبلا هم نشان داده جلو تیمهای قوی تخریبی بازی میکنه و بازی حریف را خراب میکنه
اگه نفت مسجدسلیمان جلو تراکتور میخواست هجومی تر بازی کنه احتمال داشت همین یک امتیاز هم نمیگرفت
یک امتیاز برا شروع لیگ میتونه اعتماد به نفس را به نفت مسجدسلیمان برگردونه
از خوزستان اسپرت عزیز خواهش میکنم با مربی های بزرگی مثل بختیاری زاده ها، فیروزی برزگری مکوندی و ... مصاحبه بشه
با تشکر فراوان
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
0
در مورد فولاد واقعیت رو گفت. مشکل اصلی فولاد تفکرات دفاعی نکونام هست. هر بازیکنی هم جذب بشه با این سیستم کاملا دفاعی احتمال موفقیت خیلی کم هست.
ماشین سازی با نصف بودجه و امکانات فولاد تونست استقلال روشکست بده با یه تعداد بازیکن جوون جویای نام خوزستانی مثل علی الکثیر که تیمای خوزستانی جذبش نکردند و ماشین سازی جذبش کرد.
ایمان منجزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
0
تراکتور چند هفته اول خوب نتیجه نمیگیره پارسال هم نفت ازش امتیاز گرفت بازی اول لیگ. به امید موفقیت هر 3 تیم
فولادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
0
این فصلم امیدی به فولاد و نفت مسجدسلیمان ندارم ولی نفت آبادان تیم منسجم و خوبیه اینم حاصل زحمت پائولو سرجیو و صبر مدیران نفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
0
احسنت آقای خوشزاد
تحلیلت در مورد هر سه تیم عالی بود
فولاد با فکر دفاعی با بازیکنای پیر شمالی
نفت مسجد سلیمان خوب دویدن و مهاجم میخواد واقعاً
نفت آبادان هم جوانانش عالی و قشنگ فولاد آنالیز کرده بودن
تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
0
نکونام در حد فولاد نیست چه مربی عاقلی اجمد جلالی بهزاد دودانگه یوسف کی شمس بهترین مهاجم اکادمی اقای گل پنج سالی خودش رو خط میزنه و بجاش بازیکنان بی کیفیت جذب میکنه اینها اگر دلالی نیست چی هست
غلامحسین حیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
0
باسلام...اقای خوش ذات کارشناسی تان درمورد سه تیم استان کاملا درست است،، مدیران فولاد قدر امثال جنابعالی رو بدانند.. البته انتظاری ازاین مدیران نیست چون فوتبال رو نمیفهمند.. هرچندقضاوت زود است اما نفت آبادان درآن بازی بهتر بود. نفت م سلیمان بایک امتیاز شروع بدی نبود اما تیم خیلی کار دارد.. ب امیدموفقیت فولاد. نفت آبادان وم سلیمان وعزت ورزش خوزستان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
0
صد درصد درست گفته‌. تیم یا باید میلیاردی بسته بشه و حمایت بشه یا باید دنبال جوانگرایی باشه. با آبشک و قاسمی و سیف الهی و حیدریه دنبال قهرمانی نمیرن. تک رقمی بشه تیم هم خوبه. نفت ام آی اس هم با صرف دفاع کردن حوصله آدم سر میبره اینجوری. تارتار باید بدونه اینجا خوزستانه نه جم و اراک و قزوین...........
جعفر معاوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
0
فولادخاک برسرت چی بودی چی شدی... نفت با بومیها غوغا کرد... فولاد با شمالیها سوهان روح شد... به قول دوستان انگار بازی داماش تماشا میکردیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
0
درود به شرفت کارشناس . گل گفتی؛ فقط بزن زیرش بود با یه مشت پیرمرد حالا هی هر سال برید جایزه بهترین آکادمی بگیرید... دم آبادان گرم که اکثرن خوزستانی بازی داد. مسجدسلیمون هم از پارسال تا حالا گلهای زده ش دو رقمی نشده ...
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها