به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۲۷۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

تاریخ احتمالی شروع لیگ برتر فوتبال ایران

تاریخ احتمالی شروع لیگ برتر فوتبال ایران

خوزستان اسپورت- مسئولان فدراسیون فوتبال آخرین وضعیت ورزشگاه‌ها را در هفته پیش رو بررسی خواهند کرد و در صورت آماده بودن شش ورزشگاه کشور، لیگ برتر از ۲۵ مرداد ماه آغاز می‌شود.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از تسنیم، بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، قرعه‌کشی شده است، اما هنوز تاریخ شروع لیگ مشخص نیست. فدراسیون فوتبال الزاماتی را برای آغاز لیگ در نظر گرفته است که تا زمان رعایت نشدن این الزامات و استانداردسازی ورزشگاه‌ها، اجازه شروع لیگ داده نمی‌شود.

پیش‌بینی شده است که شاید شب عید غدیر (28 مرداد ماه) لیگ برتر این فصل آغاز شود. هرچند هنوز وضعیت ورزشگاه‌ها مشخص نشده است و تنها ورزشگاه آزادی در تهران و ورزشگاه نقش جهان در اصفهان به شرایط استاندارد و مدنظر فدراسیون فوتبال رسیده‌اند. ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان (فولاد آره‌نا) نیز در آخرین مراحل آماده‌سازی است و این هفته آماده آغاز رقابت‌های لیگ خواهد شد.

فدراسیون فوتبال حاضر شده است در صورت آماده شدن نیمی از ورزشگاه‌ها نیز لیگ نوزدهم را آغاز کند. در حالی که تاکنون سه ورزشگاه به شرایط استاندارد رسیده‌اند، سه ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد، یادگار امام (ره) تبریز و فولادشهر اصفهان نیز به زودی مهیای میزبانی از مسابقات خواهند شد. سایر ورزشگاه‌ها نیز در حال آماده‌سازی است و شاید به آغاز لیگ نرسد، اما ممکن است پس برگزاری دو تا سه هفته از مسابقات لیگ، دیگر ورزشگاه‌ها نیز آماده میزبانی از تیم‌های شهرشان شوند.

در حال حاضر بیشترین نگرانی در خصوص ورزشگاه‌های تختی آبادان، شهید بهشتی بوشهر و شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان است که هنوز نیاز به اقدامات زیادی برای رسیدن به الزامات فدراسیون فوتبال دارند.

با تمام این اوصاف، فدراسیون فوتبال در تلاش است تا اولین هفته لیگ برتر را 25 مرداد ماه و پیش از عید غدیر برگزار کند که برگزاری لیگ در چنین تاریخی، مستلزم آماده شدن ورزشگاه‌هاست. از همین‌رو، در هفته پیش رو آخرین وضعیت ورزشگاه‌ها بررسی خواهد شد تا وضعیت نهایی آنها مشخص و تاریخ قطعی شروع مسابقات لیگ اعلام شود. با این حال در صورت آغاز نشدن لیگ در تاریخ اعلام شده، شب عید غدیر دیگر تاریخ مدنظر فدراسیون برای شروع لیگ است تا به این شکل پیش از آغاز اردوی تیم ملی، دو هفته از مسابقات لیگ برگزار شده باشد.

احتمال برگزاری لیگ پس از اردوی تیم ملی نیز، بسیار ضعیف است، اما در صورتی که وضعیت ورزشگاه‌ها برای آغاز لیگ مناسب نباشد چاره‌ای جز تعویق مجدد لیگ نخواهد بود. در صورت تعویق مجدد لیگ بیستم، هفته اول این دوره از رقابت‌ها پس از پایان اردوی تیم ملی و دیدار مقابل هنگ‌کنگ در مقدماتی جام جهانی 2022 قطر برگزار خواهد شد. با توجه به برگزاری دیدار هنگ‌کنگ و ایران در تاریخ 19 شهریور ماه، لیگ بیستم نیز در صورت تعویق مجدد، 22 شهریور ماه آغاز می‌شود.
پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
0
0
سلام لیگ برتر کی شروع میشه
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها