به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 28
کد خبر: ۲۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

کمیته اخلاق در گوشه رینگ فولاد آره‌نا

آقای رئیس در گوشه رینگ فولاد آره‌نا

خوزستان اسپورت- کمیته اخلاق به عنوان زیر مجموعه فدراسیون فوتبال این روزها ظاهرا در گوشه رینگ مدیرانی است که به طرز عجیبی از دستورات این کمیته سرپیچی می‌کنند.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از فارس، مهدی تاج در این بلبشوی فوتبالی که پیش آمده باید شیوه پاسخگویی و شفاف سازی را سرلوحه کار خود قرار دهد که اگر چنین نکند روزهای سخت تری بابت جمع کردن حواشی در پیش دارد.

اتفاقا شفاف سازی از جمله مواردی است که رئیس فدراسیون فوتبال خودش در صحبت های رسمی که از او به جای مانده بر آن تاکید داشته است. نمونه آن برمی گردد به صحبتی که تاج درباره هفته های پایانی لیگ در سایت فدراسیون فوتبال منتشر کرده است.

تاج گفته؛ در 3 هفته پایانی لیگ برتر، کمیته اخلاق و انضباطی به شکل جدی همه مباحث را زیر نظر دارند و در صورت بروز هرگونه مشکل، جدی‌ترین و شدیدترین آرا براساس آیین نامه‌های موجود از سوی آنان صادر خواهد شد.

مهدی تاج هم می‌داند و می‌دانسته که هفته های پایانی لیگ و به تبع آن جام حذفی دارای حواشی است و کنترل این حواشی نیازمند چشمان کمیته انضباطی و حتی اخلاق است.

او حتی قبل‌تر و روزی که اعلام شد کمیته اخلاق تشکیل می‌شود در مراسم معارفه تورک رئیس کنونی کمیته اخلاق تاکید کرده است؛ دیدگاه فدراسیون همواره بر شفاف سازی در امور استوار است و باید با نگاهی دقیق در خصوص اتفاقات در فوتبال و با تخلفات موجود به صورت جدی برخورد کرد.
وی ادامه داد: فوتبال زمانی به اوج رشد و تعالی خود می‌رسد که تمام تخلفات و مشکلات آن و به خصوص بحث تبانی، رشوه و سایر مسایل دیگر در آن مطرح نشود و قطعا با تلاش های شما و سایر همکارانتان در این کمیته، کلیه موارد مورد نظر برطرف خواهد شد.

تاج حتی در دو سال گذشته که مشکلات داوری در لیگ بیداد می‌کرد در دفتر نصرالله سجادی، معاون وقت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش‌وجوانان پیرامون هرچه بهتر برگزار شدن لیگ شانزدهم به بحث و تبادل نظر پرداختند و آنجا به وزارت قول داد کمیته اخلاق فعال تر شود.

آیا غیر از این بوده که همیشه از فدراسیون توقع می‌رفته در مواقع بحرانی کمیته های انضباطی و اخلاق از آن حالت به شدت منفعل و کند خارج شوند و نسبت به موضوعاتی که جنبه ملی پیدا می‌کند هر چه سریع تر ورود کنند؟

اگر مهدی تاج به اهداف اولیه‌ای که خودش بر آن تاکید کرده پایبند باشد اکنون و امروز باید از او پرسید چطور می‌شود دو رکن مهم فدراسیون فوتبال که به کمیته اخلاق احضار شده‌اند این چنین از این خواسته ممانعت می‌کنند درحالی که آنها به عنوان بزرگان فوتبال و به عنوان کسانی که در راس امور فدراسیون هستند از این خواسته تمکین نمی‌کنند.

اینکه چنین صحبت هایی چقدر می‌تواند صحیح باشد را خود فدراسیون فوتبال باید شفاف سازی کند اما ظاهرا برخلاف اهداف تشکیل کمیته اخلاق مبنی بر شفاف سازی، در این فدراسیون از پرده برداشتن به اتفاقات خبری نیست.

این نمی‌شود که وقتی همه چیز طبق مراد است مهدی تاج از کمیته اخلاق حمایت کند و روزی که بحرانی می‌شود و در خود مدیران این مجموعه اختلاف نظر پیش می‌آید مهدی تاج خودش را کنار بکشد یا نسبت به وقایع سکوت کند.

وقتی حیدر بهاروند به عنوان نفر اول سازمان لیگ و به عنوان مسئول اجرا کننده مسابقات و همچنین کاظم طالقانی به عنوان رئیس هیات فوتبال خوزستان از احضار خود سرپیچی می‌کنند آیا باید برداشت غیر از این کنیم که مهدی تاج به دلیل نارضایتی از بیانیه کمیته اخلاق در همان شب کذایی و تلخ فوتبال ایران مبنی بر محرومیت سعید فتاحی و احضار بهاروند و طالقانی اکنون بی خیال شفاف سازی و چرایی اتفاقات اهواز شده و می‌خواهد مقابل کمیته‌ای که خودش حکم رئیسش را امضا کرده گارد بگیرد؟

نمود رفتارها در فدراسیون فوتبال به ما می‌گوید که سئول نشین‌ها نسبت به تصمیم ارگان داخلی که از قضا، قضایی هم هست موضع دفاعی گرفته‌اند و مقابل نیروی خودی به دنبال طغیان هستند.

اکنون باید رئیس فدراسیون بگوید اگر بهاروند و طالقانی مشکلی ندارند و در اتفاقات رخ داده در فینال جام حذفی تقصیری ندارند چرا از توضیح دادن آن اِبا دارند و به عنوان الگویی برای سایر فوتبالی‌ها از دستورات کمیته اخلاق تمکین نمی‌کنند؟ وقتی دو رکن مهم فدراسیون این طور احضار کمیته اخلاق را نادید می‌گیرند از سایر فوتبالی ها چه توقعی می توان داشت؟

مهدی تاج باید بگوید آیا با تصمیم تورک مشکلی دارد و خود او هم نمی‌خواهد شفاف سازی شود و می‌خواهد با حمایت دو عضوی که هنوز به صورت رسمی درباره حواشی زشت فنیال توضیحی ارائه نکرده‌اند ناراحتی خود را نشان دهد یا اگر داستان دیگری هست آیا دانستن حق مردم نیست؟

این روزها دیوارهای فدراسیون فوتبال بالا و بالاتر می‌رود و همچون دژ فولادین شده که راهی به آن نیست. آیا این شرایط به مصلحت فدراسیون فوتبال است یا خیر سوالی است که تاج باید به آن جواب دهد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۲
amin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
0
0
سر تا پای فدراسیون فوتبال یک مدیر خوب و باکلاس نداره یکی از یکی ضعیفتر هستند . تاسف آوره وقتی خود اعضای فدراسیون از دستورات رکن قضایی فدراسیون سرپیچی میکنند چطور میخوان قانون رو برای باشگاهها اعمال کنند؟ بهترین کار انحلال این فدراسیون و برگزاری انتخابات سالم هست.
دادا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
0
0
همه این سیاه بازی ها برای شلوغ بازی و سرپوش گذاشتن روی تمام بی عدالتی هایی بود که در طول برگزاری لیگ برتر و جام حذفی به نفع تیم سوگلی پایتخت و به ضرر تمام تیم ها رقم خورد. باید یک مقصر غیر لنگی یا لنگی تاریخ مصرف گذشته!‌پیدا می کردند. همه سرکارند تا قهرمان قلابی لذتش رو ببرد
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها