به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 20
کد خبر: ۲۷۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹
تعداد نظرات: ۳ نظر

بازیکنان برزیلی عامل سقوط تیم‌های خوزستانی

بازیکنان برزیلی عامل سقوط تیم‌های خوزستانی

خوزستان اسپورت- شکایات بازیکنان برزیلی باز هم گریبان تیم‌های خوزستانی را گرفت و این بار استقلال اهواز به دسته پایین‌تر سقوط کرد.

به گزارش خوزستان اسپورت، مهلت تعیین شده از سوی فیفا برای سقوط تیم استقلال اهواز به دسته پایین‌تر امروز (دوشنبه ششم خرداد 1398) به پایان رسید و استقلال اهواز در پی شکایت لوئیز فرناندو دروازه‌بان سابق برزیلی رسماً به لیگ دسته سوم سقوط کرد.

این سومین رأی فیفا علیه تیم‌های خوزستانی در ماه‌های اخیر است. کسر شش امتیاز از تیم استقلال اهواز در فصل 96-97 لیگ دسته دوم، کسر شش امتیاز از تیم استقلال خوزستان در فصل 97-98 لیگ برتر ایران و حکم سقوط استقلال اهواز به یک دسته پایین‌تر که مهلت آن امروز (دوشنبه ششم خرداد 1398) به پایان رسید، آرای سه‌گانه‌ای بود که کمیته انضباطی فیفا در پی شکایت‌های لوئیز فرناندو دروازه‌بان و دیوید فرانک ساکونی هافبک برزیلی علیه این دو تیم آبی‌پوش صادر کرده است.

شاکیان این پرونده‌ها دو بازیکن درجه چندم برزیلی بوده‌اند که زمان حضورشان در ایران هیچ گونه بازدهی فنی برای تیم‌های استقلال اهواز و استقلال خوزستان نداشتند و با تحمیل هزینه‌های سنگین باعث سقوط تیم‌هایی شدند که یکی از آن‌ها آخرین قهرمان لیگ برتر قبل از پرسپولیس محسوب می‌شود و یکی از آن‌ها قدیمی‌ترین تیم فعال در فوتبال خوزستان است که در لیگ پنجم تا یک‌قدمی کسب جام قهرمانی لیگ برتر پیش رفته بود.

لوئیز فرناندو شاکی پرونده استقلال اهواز دروازه‌بانی اهل برزیل است که در تیم آلومینیوم بندرعباس حضور داشت و در فصل 94-95 توانست با تیم استقلال اهواز در لیگ برتر قرارداد امضا کند. استقلال اهواز در آن فصل با بیشترین گل خورده به لیگ یک سقوط کرد. لوئیز فرناندو در پایان فصل از جمع آبی‌پوشان رفت و در حالی که جذب هیچ تیمی نشد، پرونده شکایت وی مدت‌هاست گه گریبان استقلال اهواز را گرفته است.

سال گذشته در اولین رأی فیفا شش امتیاز از استقلال اهواز کسر شد و این تیم را از جمع تیم‌های مدعی صعود به لیگ یک خارج کرد. در فصل اخیر هم که استقلالی‌ها سهمیه ماندن در لیگ دسته دوم را حفظ کردند، فیفا دستور سقوط آبی‌پوشان اهوازی به لیگ دسته سوم را صادر کرد و مهلت اجرای این حکم امروز به پایان رسید تا استقلال اهواز رسماً سقوط کند.

در عین حال، باشگاه استقلال خوزستان هم از شکایت یک بازیکن برزیلی ضربه بزرگی خورد؛ کسر شش امتیاز و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات زمستانی باعث شد تا استقلال خوزستان پس از شش سال حضور در لیگ برتر طعم تلخ سقوط را بچشد و به لیگ یک سقوط کند.

دیوید فرانک ساکونی بازیکن شاکی پرونده استقلال خوزستان یک هافبک اهل برزیل است که در فصل 95-96 بعد از اینکه عبدالله ویسی به سپاهان رفت، توانست با تیم استقلال خوزستان مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر ایران قرارداد امضا کند. این بازیکن که هم‌اکنون بدون تیم است، پس از کسر شش امتیاز و سقوط استقلال خوزستان به لیگ دسته اول، بخشی از طلبش را از محل ترانسفر یونس دلفی به تیم شارلوا بلژیک دریافت کرده و اکنون منتظر دریافت مابقی مبلغ است.

این هافبک برزیلی در 4 بازی دور رفت لیگ شانزدهم با نظر سیروس پورموسوی سرمربی وقت تیم استقلال خوزستان در ترکیب اصلی قرار گرفت. این 4 بازی مقابل سپاهان، نفت تهران، پدیده و پیکان با 2 شکست و 2 تساوی همراه بود. دیوید ساکونی در 4 بازی که به میدان رفت، نه گل زد، نه پاس گل داد، نه تأثیر مثبتی در روند حرکتی تیم آبی‌پوش جنوبی گذاشت.

به گزارش خوزستان اسپورت، مشکل اصلی اینجاست که پرونده‌های شکایت‌ این دو بازیکن برزیلی کماکان مفتوح است و چنانچه تیم‌های استقلال اهواز و استقلال خوزستان با آن‌ها تسویه حساب کامل نکنند، تنبیهات بعدی در انتظار دو تیم آبی‌پوش دیار کارون خواهد بود.

این خسارت‌های مالی سنگین و سقوط دو تیم مطرح خوزستانی به دسته‌های پایین‌تر در حالی به وقوع پیوست که می‌شد در همین شهر و استان جوان‌هایی به مراتب بااستعدادتر از بازیکنان درجه چندم خارجی را بدون چنین هزینه‌های سنگینی به خدمت گرفت.

ناگفته پیداست، جذب بازیکن خارجی زمانی توجیه پیدا می‌کند که آن بازیکنان کیفیت فنی بالاتری نسبت به همتایان داخلی داشته باشند و بعنوان نمونه می‌توان از کی‌روش استنلی در سپاهان یا لوسیانو پریرا در فولاد خوزستان نام برد که عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند.

اما اینکه چرا تیم‌های استقلال اهواز، استقلال خوزستان یا سایر تیم‌های خوزستانی اقدام به جذب بازیکنان بی کیفیت خارجی کرده، چنین هزینه‌های سنگین مالی همراه با سقوط به دسته‌های پایین‌تر را متحمل شده‌ و کماکان درگیر این پرونده‌های مفتوح هستند، سئوالات و ابهامات زیادی را بر جای می‌گذارد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
0
0
دلالهایی که بازیکنان بنجل خارجی رو میارند و همدستاشون داخل تیمای خوزستانی پول مفت به جیب میزنند . تاوانش رو تیمها میدن و هوادارایی که باید حرص بخورن
علی فولادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
0
0
بنظرم بازیکن ها مقصر نیستن!
مقصر مربیان که با دلالان همکاری می کنن وگرنه بازیکن نمی تونه وارد تیم بشه تا مربی دستش توی کار نباشهو چراغ سبز نشون نده!
مدیریت باشگاههاکه بقول خداداد عزیزی فقط نقش چوب لباسی رو دارن و جلوی خلاف رو نمیگیرن...
اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
0
0
مربیان بیسواد و دلال مسلک در جذب بازیکنان سطح پایین و بدون تیم نقش اصلی را دارند.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها