به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 28
کد خبر: ۲۷۱۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
تعداد نظرات: ۹ نظر

قطبی: متأسفم که کارم در فولاد نیمه‌ تمام ماند

قطبی: متأسفم که کارم در فولاد نیمه‌تمام ماند

خوزستان اسپورت- سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در هجدهمین دوره لیگ برتر از اینکه کارش در این تیم نیمه‌تمام مانده است، ابراز تأسف کرد.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از خبرگزاری تسنیم، مذاکرات افشین قطبی با مسئولان باشگاه فولاد مدت‌ها ادامه پیدا کرد تا اینکه طرفین برای ادامه همکاری با یکدیگر به توافق نرسیدند. در این بین قطبی برای اینکه تیمش فصل آینده جزو مدعیان قهرمانی باشد خواسته‌هایی از مدیران باشگاه اهوازی داشت که در نهایت مورد قبول آنها واقع نشد. این در حالی بود که قطبی به زعم بیشتر کارشناسان در مدت حضورش در فولاد تأثیرات مثبتی در این تیم داشت.

در مورد دلیل این عدم همکاری و مسائل مختلف با افشین قطبی گفت‌وگویی داشتیم که در زیر می‌خوانید:

همکاری شما با باشگاه فولاد خوزستان به پایان رسید؟
بله، همین‌طور است. با وجود اینکه من بسیار مشتاق بودم به کارم در اهواز ادامه داده و این تیم را به جایگاهی که مدنظرم بود برسانم، متأسفانه خواسته‌هایم پذیرفته نشد و همکاری‌مان پایان یافت. همان‌طور که همه می‌دانند انتظارات از افشین قطبی زیاد است و قطعاً اگر در اهواز می‌ماندم مردم از من انتظار قهرمانی داشتند، اما برای اینکه به این هدف بزرگ برسیم نیاز به ابزار بود که من به آن نیاز داشتم.

مسئولان باشگاه فولاد نخواستند این ابزار را برای شما فراهم کنند یا اینکه در توان این باشگاه نیست تا خواسته‌های شما را فراهم کند؟
نه، قطعاً می‌خواستند تا شرایط برای ادامه کار فراهم شود، اما شاید در توان‌شان نبود. از زمانی که به اهواز رفتم تمام توان خود را گذاشتم که با انتقال تجاربم به تیم باعث بالا رفتن کیفیت فنی بازیکنان و تیمم شوم. در این مسیر هر چه در توان داشتم گذاشتم و هواداران خوزستانی از نزدیک شاهد کیفیت کار ما و تلاش‌های‌مان بودند. آنها به بهترین شکل ما را مورد حمایت خود قرار دادند و جا دارد تشکر ویژه‌ای از این عزیزان داشته باشم. از مدیران و بازیکنان هم تشکر می‌کنم که همه‌ی توان خود را در این مدت به کار گرفتند تا پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشیم. فکر کنم چه از لحاظ نتیجه‌گیری، کیفیت بازی، کیفیت فردی بازیکنان و ساختار دفاعی و حمله تیمی و... پیشرفت خیلی خوبی داشتیم، اما متأسفانه کار من در فولاد نیمه‌تمام ماند و در حال حاضر فقط می‌توانم برای این تیم بزرگ و هوادارانش آرزوی موفقیت کنم.

شما خواسته غیرمنطقی از باشگاه فولاد داشتید یا در واقع نام چند ملی‌پوش را در لیست خود قرار داده بودید؟
نه هیچ یک از خواسته‌های من غیرمنطقی نبودند و لیستی هم به باشگاه ندادم که در مورد آن قضاوت شود. همه هدفم و خواسته من این است که فولاد حرفه‌ای‌تر و قوی‌تر از گذشته شود تا بتواند با تیم‌های مدعی رقابت کند.

آیا با باشگاه دیگری در حال مذاکره هستید؟
بله من چند پیشنهاد از کشورهای مختلف در دست دارم که در حال بررسی آنها هستم تا بهترین تصمیم را بگیرم. متأسفانه در فولاد یک کار خوب را استارت زدیم، اما الان مجبورم کار خود را نیمه‌تمام رها کرده و در باشگاه دیگری آغاز به کار کنم. من فکر می‌‌کنم با یک همکاری خوب می‌شد فولاد را فصل آینده به جمع مدعیان آورد، چون واقعاً یک کار خوب و رو به جلو را آغاز کرده بودیم. مطمئناً برای اینکه این مسیر طی شود و به جایگاه بالاتر برسیم نیاز بوده و هست که ابزار فراهم باشد و این یک امر عادی و طبیعی در فوتبال است.

خیلی از کارشناسان و مربیانی که تیم شما مقابل آنها بازی کرد اعتقاد دارند فولاد در نیم‌فصل دوم از نظر نوع بازی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است.
من همیشه هوش مردم ایران را تحسین می‌کنم، از این جهت که آنها فوتبال را خیلی خوب می‌فهمند. ضمن احترام به نظر همه‌ی عزیزان باید بگویم فولاد فقط از نظر نوع بازی پیشرفت نداشت. شما عملکرد تک تک بازیکنان را با قبل مقایسه کنید. از نظر نظم دفاعی و موقعیت‌سازی هم مقایسه‌ای با قبل داشته باشید. ما در بازی‌‌های خود کمترین موقعیت را به حریف می‌دادیم، اما در عین حال بیشترین موقعیت را برای گلزنی ایجاد می‌کردیم. روی ضربات ایستگاهی بسیار خطرناک ظاهر می‌شدیم. با وجود تمام اینها شاید نتایج آن‌طور که ما می‌خواستیم نبود و این مسئله هم می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد که مهمترین آن ابزار است. من فقط یک مثال در مورد شیمبا می‌زنم که با 35 سال سن بهترین دوران فوتبال خود را در نیم‌فصل دوم در ایران پشت سر گذاشت و آقای گل شد.

در فوتبال ایران مدیران آن‌طور که باید صبور نیستند و فکر کنم شما خیلی زود به این نتیجه رسیدید.
این یک اصل در فوتبال است که هر مربی وقتی وارد یک مجموعه و فرهنگ جدیدی می‌شود به زمان احتیاج دارد تا بتواند تأثیری که باید را بگذارد. در حال حاضر مربی بزرگ‌تر و بهتر از گواردیولا در دنیا نداریم. همین مربی وقتی به منچسترسیتی رفت در سال اول موفق نبود، اما در سال‌های بعد آن توانست این تیم را متحول کرده و به جایگاهی برساند که هوادارانش سال‌ها انتظارش را می‌کشیدند. در فوتبال هیچ وقت نباید عجول بود و اگر کارها با برنامه و روی اصول پیش برود حتماً نتیجه مثبت در پی خواهد داشت.

امکان کار شما با کدام باشگاه ایرانی دیگر وجود دارد؟
اجازه دهید در مورد آینده‌ای که هنوز اتفاق نیفتاده است، صحبتی نکنم.

در مورد انتخاب مارک ویلموتس به عنوان جانشین کارلوس کی‌روش چه نظری دارید؟
شناخت زیادی از کار ویلموتس ندارم، اگرچه کارنامه او برای همه‌ی مردم روشن است. فقط می‌توانم برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت کنم و هر موقع هر کمکی لازم باشد با کمال میل برای تیم ملی انجام می‌دهم، اما ناراحتم از اینکه مدت‌ها با اسم‌‌های بزرگ دنیا بازی می‌کنند و مدام روی سرمربی خارجی تأکید دارند، ولی در نهایت می‌بینیم در عمل انتخاب دیگر صورت می‌گیرد. فکر کنم این کار آنها و بازی کردن با نام‌های بزرگ دنیا توهین به شعور اهالی فوتبال بود. مردم خیلی باهوش هستند و خیلی خوب کیفیت مربیان را تشخیص می‌دهند.  فکر می‌‌کنم گزینه‌های ایرانی از  انتخاب صورت گرفته کیفیت بهتری دارند.

صحبت پایانی برای هواداران خود ندارید؟
اگر قسمت شد که دوباره در فوتبال ایران کارم را ادامه دهم با عشق و علاقه زیاد این کار را انجام خواهم داد. اگر غیر از این بود جوانان را تشویق می‌کنم به کار و تلاش بیشتر برای پیشرفت. همه‌ی آنهایی که به نوعی در این فوتبال هستند همیشه باید به دنبال دانش و کسب تجربه باشند و با کار مثبت در کنار هم به پیشرفت فوتبال کشورمان کمک کنند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۹
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
0
0
اقای قطبی شما هم تاثیر مثبتی در فولاد نذاشتید اشکالات فنی تیم برطرف نشد البته قبول دارم که شما از امثال نکونام و پورموسوی و ... خیلی بهترید ولی در فولاد موفق نبودید
amin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
0
0
کدوم کار نیمه تموم موند؟ بالا کشیدن پولهای فولاد؟
نگران نباش نکونام و باندش بقیه پولها رو بالا می کشن.
هرچی خوردی نوش جانت افشین خان بذار بقیه هم بخورن
شیران زاگرس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
0
0
حیف شد قطبی رفت مربی خوب و مدیریت خوب به فولاد نمی یاد آخه نکونام چه سابقه درخشانی دارد ؟!!
غریبه آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
0
0
گرگ ها و موریانه ها

وقتی گرگ حمله می کند
با صدای بلند حمله میکند
و فرصتی برای واکنش دارید....
(فرار یا مقاومت)

اما وقتی موریانه هجوم می آورد،
از همان ابتدا بی سر وصدا و تنها به جان محصولات می افتد.
زمان میبرد تا به هدف برسد...

ایستادن در برابر گرگ،
شجاعت میخواهد
دفع خطر موریانه بصیرت...
(رضاییان/دهکردی/اژدری/رضایی... خدمت یا خیانت)

بصیرت
یعنی اینکه نگاهت به "شخصیت" ها نباشد؛ بلکه همواره به "شاخص"ها چشم بدوزی...(اسکوچیچ/سعداوی/پورموسوی/قطبی...شاخص آکادمی صحیح و محصولات ناب از جنس فرزندان خوزستان)

بصیرت؛
یعنی اینکه نگذاری فتنه گران، شیرت را بدوشند یا بر پشتت سوار شوند(سویلمی۲۰ /مهدی پور -۰-
تهران/اهواز...عوامل درونی یا بیرونی)


بصیرت
یعنی اینکه بدانی تاریخ,
تکرار می شود
نه با جزئیاتش؛ بلکه با
خطوط کلی اش
(توسعه فوتبال خوزستان یا کمر بستن بر نابودی فوتبال خوزستان )
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
0
0
خدا رو شکر که رفتی ، کدوم بازی پیشرفت داشتی ؟؟ فقط قشنگ حرف میزدی، هرجا هستی موفق باشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
0
0
حیف شد قطبی رفت اگه می موند صدرصد قهرمان یا سهمیه میگرفت
دادا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
0
0
سلام بنده خدا فکر کرد فولاد هم پرسپولیسه که از زمین و زمان حمایتش کنند تا قهرمان قلابی بشه. الان تیم قهرمان کشور در بین 16 تیم غرب آسیا دوازدهم شده( به لطف تفاضل گل) پس قطبی یا هر کس دیگه نمی تونه خیلی موثر باشه قهرمان از قبل تعیین میشه جناب وزیر دستورش رو صادر میکنه و لنگ تهران دوباره قهرمانه
مسعود
|
Germany
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
1
0
آیا تمامی امکانات برای قطبی فراهم بود؟ آیا تمامی بازیکنان با نظارت ایشان جذب شدند؟ آیا منابع مالی مناسب در اختیار داشت؟ آیا در یک نیم فصل امکان تغییر ۱۰۰٪ بازیکنان و تفکرات تیم عملی ست؟
فرکی هم با شش ماه نتونست فولاد رو به قهرمانی برسونه، یک پروژه چندساله بود ، سال دوم کسب سهمیه ، سال سوم قهرمانی.
بعلاوه اینکه تمام فاکتورهای لازم در کنار هم قرار گرفتن، مثل مدیرعاملی فوتبالی و فهیم .
جماعتی نشستن بیرون گود و میگن لنگش کن!
مسعود
|
Germany
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
0
0
سعداوی زیر پای قطبی رو زد.
تیم با سعداوی از آرامش دور میشود.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها