به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 17
کد خبر: ۲۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

سرجیو: هواداران دوست دارند برزیلی بازی کنیم

سرجیو:

خوزستان اسپورت- پائولو سرجیو می‌گوید تیم صنعت نفت آبادان ظرفیت بالایی دارد و این تیم می‌تواند در آینده، یکی از مدعیان در فوتبال ایران باشد، به شرطی که استعدادهای این تیم به خوبی هدایت شود.

به گزارش خوزستان اسپورت، پائولو سرجیو سرمربی پرتغالی تیم صنعت نفت آبادان قبل از آخرین مسابقه این تیم در لیگ هجدهم و پیش از ترک ایران مصاحبه‌ای با نشریه مشعل وزارت نفت انجام داد که این گفت‌وگو امروز منتشر شد.

این مربی پرتغالی در خصوص فصلی که در آبادان پشت سر گذاشت و برنامه‌هایش برای فصل آینده صحبت کرده است که در ادامه می‌توانید صحبت‌های سرجیو را بخوانید.

از بازی با استقلال شروع کنیم. بعد از چهار برد در خانه مساوی کردید؟
استقلال تیم بزرگی است. آنها در کورس قهرمانی قرارداشتند و برای برد به آبادان آمده بودند و همین کار ما را سخت کرده بود. البته باید بگویم بازی خوب و پایاپایی بود، ما در نیمه اول خوب بازی کردیم و توانستیم موقعیت های خوبی خلق کنیم. اگر کمی شانس با ما همراه بود، می توانستیم حتی به گل برسیم. در نیمه دوم خوب از دروازه تی‌‌مان محافظت کردیم و باید بپذیریم که استقلال در نیمه دوم بهتر از تیم صنعت نفت بازی کرد. فکر می‌کنم باید بپذیریم که تساوی، نتیجه عادلانه‌ای بود.

در بازی با استقلال یک صحنه بحث برانگیز وجود داشت که حتی منجر به اخراج سرمربی تیم استقلال شد. آیا آن توپ گل شد؟ حتی مربی تیم استقلال گفته که توپ از خط رد نشده بود؟
من آنجا نبودم که صحنه را با دقت ببینیم. برای همین نمی‌توانم در مورد آن صحنه نظر بدهم. چون از آن فاصل‌ ای که داشتم، ممکن است اظهار نظر درستی نداشته باشیم. قطعاً تلویزیون م‌ تواند نشان بدهد که این گل درست بود یا خیر. برای همین عقیده دارم مربی استقلال هم باید به تصمیم داور احترام می‌گذاشت. اشتباهات داوری همیشه بوده و هست و خیلی وقت‌ها به ضرر تیم تمام می‌شود. پس باید به نظر داور احترام بگذاریم؛ اما این که مربی تیم استقلال هم در کنفرانس اعتراض داشته، باید بگویم طبیعی است.

 مربی تیم استقلال گفته که بازی کلاً در اختیار آنها بوده و تیم شما کاری نکرده است؟
من به نظر او احترام می‌گذارم؛ ولی در نیمه اول، بازی در اختیار ما بود. در نیمه دوم سعی کردیم بازیکنان تازه نفس را به زمین بفرستیم. باید قبول کنیم نتیجه بازی عادلانه بود. سعی ما این بود که با بازیکنان تازه نفس، نتیجه را عوض کنیم؛ ولی شانس بزرگی را ایجاد نکردیم.

تیم صنعت نفت در لیگ به سلطان تساوی لقب دارد؛ تیم شما خیلی مساوی می‌کند؟
من به این موضوع چند بار اشاره کرده‌ام و همه در جریان هستند که امسال تیم را کاملاً از نو ساختیم. بسیاری از بازیکنان، سال گذشته از ما جدا شدند. در خصوص جذب بازیکنان جدید مشکل مالی داشتیم. کرار، اکبر ایمانی و برزای را در نیم فصل از دست دادیم. روی بازیکنان جوان سرمایه‌گذاری کردیم. آنها در ابتدای فصل آماده نبودند؛ اما در بازی‌های آخر نتیجه آن را دیدیم. گاهی اشتباهاتی رخ می‌دهد و بازی با نتیجه تساوی تمام می‌شود. در تمام 15 مسابقه‌ای که مساوی شد، خوب جنگیدیم و برای یک امتیاز به میدان نرفتیم؛ البته در کنار این‌ها باید داور‌ی‌ها و بد شانسی را هم اضافه کنم.

در صحبت‌های‌تان به تغییرات تیم صنعت نفت در نیم فصل دوم اشاره کردید و این که بازیکنان جوان جدیدی به تیم اضافه شدند. آیا شاکله اصلی تیم را برای فصل بعد حفظ می‌کنید؟
اگر من ماندنی باشم و در ادامه کار بخواهم تیم را برای فصل بعد ببندم، به هیچ کدام از این بازیکنان دست نمی‌زنم؛ چون همه خوب هستند و تازه در تیم جا افتاده‌اند و در واقع این بازیکنان، اسکلت تیم را تشکیل می‌دهند. اما آن چه که باید به صراحت اعلام کنم، این است که اگر تیم کنونی ما نابود نشود، فصل آینده، فصل خوبی برای تیم صنعت نفت خواهد بود.

این سوال پیش می‌آید که شما فصل بعد ماندنی هستید یا نه؟
هیچ کس از آینده خودش خبر ندارد. در واقع آینده یک مربی، همین الآن است که با شما حرف می‌زند. یک بازی دیگر باقی مانده و تمام تمرکز من روی دیدار آینده است و میخواهم روی آن بازی تمرکز کنم. در کل، فصل بسیار سختی را گذراندیم. من همیشه به مدیرعامل باشگاه گفته‌ام، هر وقت که او بخواهد از اینجا می‌روم، خیلی خوشحالم که او به من وقت زیادی داد و در مقابل نظرات و دیدگاه‌های مختلف از من حمایت کرد. خوشحالم که در نهایت نتایج مورد نظرمان را کسب کردیم.

اما واضح نگفتید، ماندنی هستید؟
من دوست دارم بمانم. آبادان شهری خوب و تیم صنعت نفت هم تیم خوبی است. در آبادان و فوتبال ایران، استعدادهای خوبی وجود دارد که هر مربی دوست دارد با آنها کار کند. من تازه به تیمی که دوست داشتم، رسیدم و بعد از یک فصل توانستم آن را بسازم؛ اما همان طور که گفتم، همه چیز به من بستگی ندارد؛ بلکه در سوی دیگر مدیر عامل باشگاه است که باید ببینیم تمایل به ماندن من دارد یا نه؟ بنابراین باید صبر کرد و بعد از این که فصل تمام شد و هر دوطرف نظرات‌شان را به هم گفتند، تصمیم نهایی را بگیریم.

در لابه لای صحب‌ های‌تان به استعدادهای جوانان تیم صنعت نفت اشاره داشتید. واقعاً تیم صنعت نفت و آبادان می‌توانند به ماشین بازیکن‌سازی تبدیل شوند؟
اینجا پر از استعداد است. همه دیوانه‌وار فوتبال را دوست دارند. یعنی شما دو اصل اولیه را دارید. استعداد و علاقه، می‌ماند سرمایه‌گذاری روی این جوانان که تشنه فوتبال و یاد گیری هستند. من جوانان آبادانی را خوب دیدم و فکر می‌کنم اگر به درستی هدایت شوند و روی آنها سرمایه‌گذاری خوبی صورت گیرد، نه تنها فوتبال تیم صنعت نفت بیمه می‌شود؛ بلکه می‌تواند فوتبالیست‌های خوبی به فوتبال ایران معرفی کند.

مدیریت باشگاه در این مدت چه قدر از شما حمایت کرد؟
آقای عیسی‌زاده، مدیر دلسوز و فوتبال دوستی هستند. ایشان در این مدت به خوبی از تیم و من حمایت کردند. در طول فصل مشکلات مالی و دلاری داشتیم؛ اما می‌دیدم که او همواره در تلاش است تا مشکلات تیم را حل کند و تیم نتیجه بگیرد.از سوی دیگر چون فردی ورزشی است، پای نتایج تیم ایستاد و در زمانی که ما نتیجه نگرفتیم، حمایت کرد تا تیم خوب ساخته شود و حالا نتایج حمایت‌های خود را می بیند؛ البته بازهم باید بگویم که ما تغییرات زیادی داشتیم و خیلی‌ها از جمع ما جدا شدند، در غیر این صورت زود تر می‌توانستیم به این نتایج برسیم.

تیم صنعت نفت تماشاگران متعصبی دارد. با آنها چگونه کنار آمدید و در این مدت رفتار آنها با شما چگونه بود؟
تیم صنعت نفت واقعاً بهترین هواداران ایران را دارد. آنها همیشه از تیم‌شان حمایت می‌کنند؛ البته در بعضی مواقع ناراضی بودند که باید حق را به آنها داد؛ چون هواداران همواره نتیجه خوب می‌خواهند؛ اما در عین حال شرایط ما را درک می‌کردند. من با آنها ارتباط خوبی داشتم و همیشه من و تیم را حمایت کردند. من از آنها سپاسگزارم چون سرمایه اصلی باشگاه و تیم هستند.

با برزیلی بودن آنها کنار آمدید؛ چون می‌خواهند مثل برزیل باشند؟
این یکی از زیبایی‌های فوتبال آبادان است. وقتی به آبادان آمدم، این موضوع برایم خیلی جالب بود. آنها دوست دارند مثل برزیل، هجومی و زیبا بازی کنیم و من سعی کردم با توجه به داشته‌هایم در تیم، بهترین بازی را برای آنها به نمایش بگذارم.

 با توجه به این که شما سابقه کار در کشورهای مختلف از جمله اسکاتلند، قبرس، رومانی و امارات را دارید، چه چیزی باعث شد که ایران و آبادان را برای مربی‌گری انتخاب کنید؟ آیا شناختی از فوتبال ایران و تیم صنعت نفت داشتید؟
قطعاً با شناخت و هدف به اینجا آمدم؛ زیرا کارلوس کی روش، دیگر هموطن من نیز در ایران به عنوان سرمربی تیم ملی مشغول به کار بود که در آمدن من تاثیر داشت؛ البته پیش از من نیز تیم صنعت نفت چند مربی پرتغالی داشت و زمانی که در کشورم بودم، همیشه بازی‌ها و اخبار تیم صنعت نفت آبادان را دنبال می کردم. زمانی که برای کار در آبادان به توافق رسیدم، تقریباً تمام بازی‌های فصل گذشته تیم صنعت نفت را دیده بودم و این شیوه‌ای بود تا هم درباره لیگ فوتبال ایران و هم تیم صنعت نفت شناخت پیدا کنم.

فوتبال ایران را چه طور دیدید؟
لیگ خوبی دارید؛ اما در عین حال اشکالات خود را دارد. باید به روزتر شوید و خیلی از استانداردهای بین المللی فوتبال را رعایت کنید. فوتبال شما پر از استعداداست و می‌توانید در آسیا حرف اول را بزنید و حتی به فوتبال روز دنیا نزدیک‌تر شوید. مهم سرمایه‌گذاری و بها دادن به جوانان است. حضور مربیان خوب خارجی در ایران به رشد فوتبال شما کمک می‌کند. من فوتبال ایران را خوب دیدم؛ ولی برای بهتر شدن کار دارید. بگذارید بهتر به شما بگویم، توانایی طبیعی بازیکنان فوتبال ایران به صورتی است که می‌توانند فوتبال این کشور را در سطح بالاتر قرار دهند. بازیکنان ایرانی ذاتاً خوب فوتبال بازی کردن و تبدیل به فوتبالیست بزرگ شدن را دارند. بازیکنان ایرانی فقط به این نیاز دارند که فهم تاکتیکی از بازی و شدت و کیفیت تمرین‌های خود را کمی بالاتر ببرند. کشوری مانند ایران آن قدر پتانسیل دارد که بتواند بازیکنان بهتری را معرفی کند. بازیکنان ایرانی باید بتوانند خیلی خوب با توپ بازی و ارتباط برقرار کنند؛ البته کارشناسان نیز می‌گویند که بازیکنان ایرانی رابطه خوبی با توپ دارند؛ اما رقابت و فوتبال چیزی بالاتر از با توپ بازی کردن است.

حضور کارلوس کی روش در فوتبال ایران را چه طور ارزیابی می کنید، فارغ از اینکه هموطن شما بود؟
 نه تنها کی روش، بلکه تمام مربیان برای من قابل احترام هستند؛ اما فکر می کنم نتایج کی روش در چند سالی که در خدمت فوتبال ایران بوده، توانمندی او را ثابت کرده است. اکنون نیز او استحقاق جایگاهی را که در آن است، دارد. کی روش دوبار ایران را به جام جهانی رسانده و این نشان می‌دهد که او چقدر در کار خود خوب است. من فکر می‌کنم شما یکی از بهترین مربیان دنیا را در اختیار داشتید.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
0
0
آبودان برزیلته
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها