به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 19
کد خبر: ۲۷۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶
تعداد نظرات: ۱۰ نظر

ذوب‌آهن 3 – فولاد 1؛ ذوب جای فولاد را گرفت

ذوب‌آهن 3 – فولاد 1؛ ذوب جای فولاد را گرفت

خوزستان اسپورت
هفته بیست و نهم لیگ برتر – استادیوم فولادشهر اصفهان
شنبه 21 اردیبهشت ماه 98 – ساعت 21:30
ذوب آهن اصفهان 3 – فولاد خوزستان 1
گل: امیر ارسلان مطهری (13 و 48) رضا حبیب‌زاده (37) برای ذوب آهن – لوسیانو پریرا (90) برای فولاد
داور: حسین زیاری
کمک داوران: محمدرسول ذورقی و علیرضا مرادی
اخطار: قاسم حدادی‌فر (ذوب آهن) – فرزاد جعفری، رضا میرزایی (فولاد)
تماشاگر: هزار نفر

ذوب آهن اصفهان: محمدباقر صادقی (45- معراج اسماعیلی) محمد نژادمهدی، هادی محمدی، میلاد فخرالدینی، حمید ملکی، حمید بوحمدان، قاسم حدادی فر، مهران درخشان مهر، محمدرضا حسینی (82- زبیر نیک نفس)، رضا حبیب زاده و امیرارسلان مطهری (65- رضا رحیمی)
سرمربی: علیرضا منصوریان

فولاد خوزستان: احسان مرادیان، فرزاد جعفری، ایوب والی، سیامک کوروشی (46- صابر حردانی)، رضا میرزایی، سینا مریدی (61- عبدالله کرمی)، میثم دورقی، تاکافومی آکاهوشی (70- مهدی زبیدی)، حسن بیت سعید، رافائل مسی و لوسیانو پریرا
سرمربی: افشین قطبی

خلاصه بازی
کسب سه امتیاز امشب در ورزشگاه فولادشهر اصفهان از این جهت حائز اهمیت بود که تیم برنده را در رده ششم جدول لیگ قرار می‌داد. فولاد خوزستان برای حفظ این رده نباید در این مسابقه بازنده می‌شود و ذوب آهن برای تصاحب جایگاه ششم چاره‌ای جز بردن نداشت.

در نیمه اول سبزپوشان میزبان در اکثر دقایق صاحب توپ و میدان بودند و 2 بار با ضربات امیرارسلان مطهری و رضا حبیب‌زاده به گل رسیدند تا مزد بازی تهاجمی خود را بگیرند. ذوبی‌ها علاوه بر گل‌هایی که زدند 2 فرصت مسلم گلزنی را هم از دست دادند، ارسلان مطهری یک موقعیت تک‌به‌تک را خراب کرد و در صحنه بعدی که توپ از دستان مرادیان رها شد، مهاجم ذوب آهن نتوانست دروازه بدون سنگربان فولاد را باز کند.

فولادمردان خوزستانی در نیمه اول شادابی و طراوت همیشگی را نداشتند و در شرایطی که بازی محتاطانه را در دستور کار قرار داده بودند، با 2 گل خورده راهی رختکن شدند. افشین قطبی از نمایش شاگردانش در نیمه نخست رضایت نداشت و در اواخر این نیمه به بازیکنان ذخیره فولاد دستور گرم کردن داد.

از دیگر حوادث مهم نیمه اول، مصدومیت محمدباقر صادقی دروازه‌بان ذوب آهن بود که در این مسابقه جایگزین رشید مظاهری شده بود. صادقی در دقیقه 45 به دلیل مصدومیت مجبور به ترک میدان شد و معراج اسماعیلی دروازه‌بان جوان و خوزستانی تیم ذوب آهن درون دروازه تیمش قرار گرفت.

فولاد خوزستان که در بین دونیمه دست به یک تعویض در ترکیبش زده بود، در آغاز نیمه دوم با شوک دیگری مواجه شد و امیر ارسلان مطهری که چهره بارز تیمش در این بازی به نظر می‌رسید گل سوم را در دقیقه 48 درون دروازه فولادمردان جای داد تا کار شاگردان قطبی برای گرفتن امتیاز در اصفهان سخت‌تر شود.

در ادامه این نیمه، علیرضا منصوریان دست به تغییراتی در ترکیب تیمش زد و فولاد خوزستان هم برای جبران گل‌های خورده تلاش می‌کرد تا از این شکست سنگین فرار کند. در دقیقه 64 لوسیانو پریرا مهاجم برزیلی فولاد یک موقعیت عالی تک‌به‌تک را به راحتی خراب کرد وشوت حسن بیت سعید در دقیقه 85 از بالای دروازه میزبان به بیرون رفت.

فولاد خوزستان سرانجام در دقیقه 90 با ضربه لوسیانو پریرا موفق به جبران یکی از گل‌های خورده شد اما این گل برای جبران شکست کافی نبود و سبزپوشان ذوب آهن با پیروزی 3 بر یک از میدان خارج شدند.

ذوب آهن با این پیروزی جای فولاد خوزستان در رده ششم را گرفت و فولاد به رده هشتم جدول سقوط کرد.

شرح گل‌ها
1-0 (ذوب آهن): میلاد فخرالدینی از منطقه چپ خط دفاعی فولاد خوزستان حرکت کرد و توپ را به محوطه جریمه فرستاد تا امیرارسلان مطهری مهاجم ذوب آهن بالاتر از فرزاد جعفری مدافع فولاد خوزستان با ضربه سر توپ را تبدیل به گل کند.

2-0 (ذوب آهن): در پی اشتباه سیامک کورشی توپ به بازیکنان ذوب آهن رسید؛ امیرارسلان مطهری توپ را از میان دو مدافع فولاد خوزستان به رضا حبیب زاده رساند و این مهاجم ذوب آهن در شرایطی که فرزاد جعفری مدافع فولاد آفساید را پر کرده بود با ضربه‌ای فنی توپ را از بالای دستان مرادیان به گل دوم میزبان تبدیل کرد.

3-0 (ذوب آهن): در پی ارسال محمدرضا حسینی به محوطه جریمه فولاد خوزستان، امیرارسلان مطهری بار دیگر برتری هوایی ذوب آهن را به رخ کشید و با ضربه سر دروازه سرخ‌پوشان فولادی را گشود تا فاصله را به 3 گل افزایش دهد.

3-1 (فولاد): لوسیانو پریرا این بار قدر موقعیت تک‌به‌تک را دانست و در دقیقه 90 توپ را درون دروازه ذوب آهن جای داد تا یکی از گل‌های خورده را جبران کند.

در حاشیه
* افشین قطبی و علیرضا منصوریان که خاطرات خوبی از همکاری در تیم ملی داشته‌اند، قبل از مسابقه برخورد گرمی با هم داشتند.
* آساگونا کریستین بازیکن خارجی ذوب آهن تنها بازیکن محروم این تیم بود. ضمن اینکه فولاد خوزستان بازیکن محرومی در این مسابقه نداشت.
* در حین گرم‌کردن بازیکنان، گرد‌ و خاک ورزشگاه فولادشهر را فرا گرفت.
* سی دقیقه پیش از آغاز بازی، تنها یک نفر در جایگاه هواداران ذوب‌آهن حاضر بود. با نزدیک شدن به زمان مسابقه بر تعداد تماشاگران اضافه شد.
* بازیکنان دو تیم با بنری مضمون بر تبریک روز هلال احمر وارد زمین شدند.
* حسن بیت‌سعید، پریرا، سیامک کورشی و رضا میرزایی به سمت نیمکت ذوب‌آهن رفتند و با نیمکت نشینان این تیم خوش‌وبش کردند.
* هادی محمدی، قاسم حدادی‌فر و میلاد فخرالدینی به سمت نیمکت فولاد خوزستان رفتند و با نیمکت نشینان این تیم خوش‌وبش کردند.
* رشید مظاهری دروازه‌بان ذوب آهن که سابقه حضور در فولاد خوزستان را داشته است، در ترکیب ذوب آهن غیبت داشت. مظاهری از سوی کمیته اخلاق احضار شده است.
* نیمکت تیم فولاد خوزستان در صحنه‌ای از نیمه اول به تصمیم داور اعتراض کرده و اعتقاد داشتند و داور مسابقه ضمن قطع کردن جریان بازی به نیمکت نشینان فولاد تذکر داد.
* محمدباقر صادقی دروازه‌بان دوم ذوب آهن که در این مسابقه جایگزین رشید مظاهری شده بود، در اواخر نیمه اول آسیب دید و جایش را به معراج اسماعیلی دروازه‌بان جوان خوزستانی تیم ذوب آهن داد.
* هواداران ذوب‌آهن علیه صداوسیما شعار سر دادند و حاج‌رسولی‌ها سرپرست تیم خود را مورد حمایت قرار دادند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۰
Ramos
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
0
0
خداحافظ آقای قطبی
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
0
0
اقای قطبی ضمن احترام به شما هیچ پیشرفتی در فولاد نمی بینیم فقط حرفهای قشنگی میزنید ولی در عمل پیشرفت فنی ندیدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
0
0
قطبی، برو قطب شمال...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
0
0
مشخص شد هر که بیاد فولاد فقط شعار میدهد.قطبی هیچ فرقی بامربیان قبلی ندارد.اگرپور موسوی هم میماند ششم جدول هم ازدست نمدادیم.
mehdi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
0
0
آب در کوزه و ما گرد جهان میگردیم.قطبی فقط حرف میزنه بابا . مربی داریم فوق قطبی چرا چراچرا ویسی و... چه ایرادی دارن؟!
رضا کاظمی پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
0
0
گفتنی ها رو دوستان گفتن علی رغم اینکه فکر میکردم تیم رو جمع میکنه و سهمیه آسیا میگیریم ولی کاری از پیش نبردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
0
0
یه هفته مصاحبه از مربی تا بازیکن ما بازی با ذوب اهن جدی گرفتیم برد می خوایم و خوب تمرین کردیم این بازی برای ما خیلی مهمه اخرش سه تا گل می خورن بر می گردن اگه من جای مدیریت فولاد بودم همه بازیکنا رو بغیر بازیکنای زیر بیست سه سال رد می کردم همه فقط بازیکنای جوون می ذاشتم اونا هم مگه قراردادشون چقدره صد ملیون بعضیا کمتر نهایت نزدیک دویست میلیون که نداریم تا این حد بازیکنا خارجیم رد می کردم با پول این بازیکنا چهارتا بازیکن خارجی با کیفیت می اوردم فقط تیم تو لیگ بمونه تیم از نو بسازیم با بازیکنا جوون هیچ کدوم بدرد نمی خورن فولاد نیاز به پوست اندازی داره درست حسابی
فریدون
|
United States of America
|
۰۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
0
0
آقای قطبی لطفا بفرمایید چه تیمی را باقدرت میتوانی شکست دهی...نه شانسکی باقدرت...عزیزان بخدا گول نخورید این آقا درحد دستیار داریوش یزدی هم نیست....
هلالات
|
Oman
|
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
0
0
فولاد مربی با کیفیتی نداره.
فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
0
0
آقای رضایی در این شرمندگی سهم بسیار داری.
مدیر عامل بی کفایت
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها