به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 19
کد خبر: ۲۶۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
تعداد نظرات: ۵ نظر

دومین نامه تهدیدآمیز فیفا به استقلال خوزستان

دومین نامه تهدیدآمیز فیفا به استقلال خوزستان

مدیرعامل استقلال خوزستان با بیان این‌که اگرچه کار سختی برای بقا داریم ولی هنوز امیدواریم، گفت: پس از جدایی مبعلی و پیوستن او به کادرفنی فولاد، همان موقع به دوستان گفتم که یک روز حسرت جدایی ایمان مبعلی را خواهیم خورد زیرا ماندن او می‌توانست به ما بسیار کمک کند.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایسنا، محمد رحیمی درباره نظر برخی کارشناسان مبنی بر این‌که هدف باشگاه استقلال خوزستان از همان ابتدای فصل تیم‌داری در لیگ برتر نبود و زمانی که مجبور به این کار شد، با تیمی ناآماده پا به این مسابقات گذاشت، اظهار کرد: در خصوص این‌که قصد تیم‌داری بود یا خیر، نظری ندارم ولی باید بگویم هر تیمی با توجه به داشته‌هایش از نظر مالی بسته می‌شود و من فکر می‌کنم باشگاه استقلال خوزستان نیز طبق بودجه و پولی که داشت، تیمی را بست و دست به انتخاب مربی و بازیکنان زد.

فرصت‌های بسیاری را برای نتیجه‌گیری از دست دادیم
وی افزود: در هر صورت به نظر کارشناسان احترام می‌گذاریم و درست هم می‌گویند زیرا اگر تیمی می‌خواهد نتیجه و در رده‌های بالای جدول قرار بگیرد، باید قوی‌تر بسته می‌شد، البته بازیکنان بدی نداریم و به نظرم آن‌چه بیشتر باعث شد که نتوانیم در این فصل نتایج لازم را بگیریم، در حالی که خوب هم کار می‌کردیم، کسر شش امتیاز بود که به نظرم تاثیر بسیاری در روند عملکردی تیم داشتو خیلی از نتایج تیم نیز تحت تاثیر این کسر امتیاز و جایگاه‌مان در قعر جدول قرار گرفت. این موضوع از نظر روحی روانی روانی روی بازیکنان بسیار تاثیر گذاشت. البته پس از کسر امتیاز، فرصت‌های بسیاری از جمله عدم استفاده از تعطیلات نیم‌فصل را از دست دادیم، ضمن این‌که پیش از آن‌که پنجره نقل و انتقالات هم برای ما بسته شود، می‌توانستیم سه بازیکن آزاد جذب کنیم که متاسفاته این مهم نیز انجام نشد.

می‌دانستیم به دلیل کمبود بازیکن به مشکل برمی‌خوریم
مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان ادامه داد: در آن برهه از زمان خود من که آن موقع عضو هیات مدیره بودم بسیار تلاش کردم که بتوانیم این سه بازیکن آزاد را برای تقویت تیم جذب کنیم زیرا به این روزها فکر می‌کردیم و می‌دانستیم با توجه به کمبود بازیکن به مشکل برخواهیم خورد. در این زمینه شرایط مالی نیز تاثیرگذار بود ولی در مجموع می‌توانستیم خیلی بهتر برنامه‌ریزی کنیم تا عملکرد بهتری داشته باشیم. حتی زمانی که با آقای یزدی قطع همکاری کردیم، خیلی علاقمند بودیم که تکلیف سرمربی تیم هر چه سریعتر مشخص شود که متاسفانه این کار نیز خیلی دیر انجام شد و فکر می‌کنم نزدیک به یک ماه از تعطیلات نیم‌فصل گذشته بود که تکلیف سرمربی مشخص شد و این‌ها عواملی بود که دست به دست هم داد. که باعث شد اکنون استقلال خوزستان در رده مناسبی قرار نداشته باشد.

گفته بودم که یک روز حسرت جدایی مبعلی را خواهیم خورد
وی درباره این‌که به نظر می‌رسد موافقت با جدایی ایمان مبعلی و پیوستن آن به کادر فنی فولاد از دیگر عواملی بود که در عدم نتیجه‌گیری تیم تلثیرگذار بود، گفت: با توجه به نقش فنی و روحی روانی که مبعلی در تیم داشت، خود من مخالف صد درصدی جدایی او بودم و خود مبعلی نیز شاهد است که در جلساتی که با او داشتم، حتی او را مجاب به ماندن کرده بودم ولی مسائلی پیش آمد که از تیم جدا شد. من همان موقع به دوستان گفتم که یک روز حسرت جدایی ایمان مبعلی را خواهیم خورد. ماندن او می‌توانست به ما بسیار کمک کند زیرا در سه بازی که به همراه آقای بوستانی امر هدایت تیم را به عهده داشت، دیدیم که شوک خوبی به تیم وارد شد و توانستیم مقابل تیم‌های قدرتمند فوتبال، بازی‌های تماشاگرپسندی را به نمایش بگذاریم. در هر صورت اگر مبعلی می‌ماند، بخشی از مشکلاتی که اکنون داشتیم، وجود نداشت. او اکنون نیز در فولاد خوزستان نقش اساسی دارد و مطمئنا نقش مهمی داشته است که فولاد این همه اصرار به حضور او در کادر فنی خود داشت. به هر حال ما صد برابر فولاد به حضور ایمان مبعلی نیاز داشتیم و حتی از باشگاه فولاد خواستم که این بازیکن را از ما نگیرد و سراغ او نیایند ولی در نهایت این اتفاق افتاد.

درخصوص یونس دلفی می‌توانستیم آینده‌نگری کنیم
رحیمی همچنین درباره جدایی یونس دلفی و پیوستنش به تیم شارلووا بلژیک در حالی که استقلال خوزستان نیاز مبرمی به این بازیکن داشت نیز توضیح داد: به نظرم در این موضوع نیز می‌تواسنتیم آینده نگری کنیم. ما این بازیکن را با مبلغی به باشگاه شارلووا دادیم که هنوز پول او نرسیده است، البته طی جلسه‌ای که با مدیرعامل جدید شرکت گروه ملی داشتیم، او نیز بسیار حمایت داشت که کارهای مربوط به رسیدن هر چه سریعتر این پول به باشگاه پیش رود و مشکلات حل شود.

دومین نامه تهدیدآمیز فیفا به باشگاه رسید
وی با بیان این‌که همچنان به دنبال این هستیم که با دریافت پول انتقال دلفی، مطالبات مربوط به دیوید ساکونی را پرداخت کنیم، ادامه داد: روز گذشته نیز رایزنی‌هایی با مدیربرنامه‌های این بازیکن خارجی داشتیم و باید بگویم همچنان درگیر این موضوع هستیم. اخیرا نیز دومین نامه تهدیدآمیز از سوی فیفا در این زمینه به باشگاه رسیده است و در صدد هستم که هر چه سریعتر این مشکل را با حمایت هیات مدیره و مدیرعامل جدید گروه ملی حل کنم. فکر می‌کنم طی پنج شش روز آینده هفتاد هزار دلار دیوید ساکونی پرداخت خواهد شد.

آل‌نعمه در شرایط سختی استقلال خوزستان را تنها گذاشت
مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان همچنین در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد، ترک تمرینات از سوی احمد آل‌نعمه دیگر موردی است که برای استقلال خوزستان دردسرساز شد، در حالی که حضور و تجربه این بازیکن می‌توانست در چنین شرایط حساسی به تیم کمک کند؟ گفت: آقای آل‌نعمه آن زمان فکر می‌کرد که شرایط بر وفق مراد نیست و کم‌کاری صورت گرفته و به همین دلیل اعتراض‌هایی داشت. در صورتی که به این صورت نبود و مدیریت برای رفع مشکلات تیم تلاش‌های بسیاری داشت. ما برای بازیکنان کم‌کاری نداشتیم و از هر لحاظ تا آن‌جا که می‌توانستیم و حداقل از نظر مالی بازیکنان را ساپورت کرده‌ایم. هفته گذشته نیز با آقای آل‌نعمه صحبت کردم و او نیز تمایل داشت به تمرینات تیم برگردد و خود من نیز دوست داشتم زمینه حل این مشکل مهیا شود، البته این موضوع را با اعضای هیات مدیره در میان گذاشتم و منتظر تصمیم آن‌ها هستم زیرا بحث انضباطی مطرح است. در هر صورت من علاقه‌مند به استفاده از تمام نیروهای‌مان هستم ولی آل‌نعمه در شرایط سختی ما را تنها گذاشت. در هرصورت امیدوارم شرایط استفاده از این بازیکن در بازی‌های آینده فراهم شود.

پورموسوی می‌توانست در تیم تحول بسیار خوبی ایجاد کند
وی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به تغییرات بسیار در راس کادر فنی آیا این موضوع به نظرات و تصمیم‌‌گیری‌عای متفاوت اعضای هیات مدیره در خصوص انتخاب سرمربی برمی‌گردد؟ عنوان کرد: ما دوست نداشتیم این همه تغییر و تحول در کادر فنی داشته باشیم زیرا این موضوع واقعا در راستای اهداف و سیاست‌ کاری ما نبود ولی مسائل حاشیه‌ای در کنار تیم بود که در رقم خوردن چنین شرایطی تاثیرگذار بود. کار را با آقای یزدی آغاز کردیم که او مربی خوب خوزستان و فردی باشخصیت است که برای تیم نیز زحمت کشید ولی در آن برهه از زمان، استقلال خوزستان با هدایت او، شش هفت باخت داشت و احساس کردیم تغییر در راس کادر فنی می‌تواند کمک‌دهنده باشد. پس از او انتخاب بدی هم نداشتیم و به دنبال همکاری با آقای پورموسوی بودیم که البته پورموسوی هم استعفا داد. به نظرم اگر پورموسوی می‌ماند، تحول بسیار خوبی در تیم ایجاد می‌کرد.

مدیرعامل استقلال خوزستان افزود: در ادامه با توجه به شرایط خاصی که برای تیم ایجاد شده بود، از آقای مبعلی و بوستانی برای هدایت تیم استفاده کردیم که به نظرم تقریبا یک شوک به تیم وارد شد و نتایج بدی نگرفتیم و به نظرم در آن برهه این تغییرات اشتباه نبود. فکر می‌کنم خود آقای یزدی هم این حس را داشت که در استقلال خوزستان به بن‌بست رسیده است، هر چند تاکید می‌کنم او برای تیم بسیار زحمت کشید.

نعمتی‌نژاد قول داده بود تیم را در لیگ برتر نگه دارد
وی در پاسخ به این سوال که چرا نعمتی‌نژاد پس از دو بازی و در حالی که به گونه‌ای که خود باشگاه نیز می‌دانست ماندن استقلال خوزستان در لیگ برتر کار سختی است، کنار گذاشته شد؟ گفت: آقای نعمتی‌نژاد شرایط تیم را می‌دانست و به ما قول داده بود که تیم را در لیگ برتر نگه دارد زیرا ما پیش از آقای نعمتی‌نژاد با آقای قنبری بد کار نمی‌کردیم و بازی‌های زیبایی را به نمایش می‌گذاشتیم و حتی یک برد هم داشتیم ولی شرایط آن‌قدر حساس بود که نمی‌توانستیم با توجه به این‌که هفت هشت بازی برای‌مان باقی مانده بود، به یک مربی چهار پنج بازی فرصت دهیم و بر همین اساس پس از دو شکست با آقای نعمتی‌نژاد، با این مربی نیز قطع همکاری شد.

چرا به بقا در لیگ امید نداشته باشیم؟
رحیمی در پاسخ به این سوال که آیا همچنان به ماندن استقلال خوزستان در لیگ برتر امیدوارید؟ عنوان کرد: چرا امید نداشته باشیم؟ به هر حال تمام تلاش‌مان را می‌کنیم. پنج بازی مانده و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. درست است روی کاغذ هم شانس‌مان برای بقا در لیگ برتر سخت است ولی هیچ چیز غیرممکن نیست. ما تا لحظه پایانی، آخرین دیدارمان در لیگ برتر با تمام قوا، شرافت و مردانگی بازی خواهیم کرد و کم‌کاری نمی‌کنیم و به تمام تیم‌ها قول می‌دهم که با اقتدار در مسابقات باقی‌مانده شرکت می‌کنیم زیرا اعتقادمان این است که اگر تیمی هم قرار است سقوط کند، باید آبرومندانه و با شرافت سقوط کند و این موضوع برای ما بسیار اهمیت دارد، هر چند که هنوز ناامید نیستیم. بازیکنان ما همیشه کارهای بزرگ انجام داده‌اند و اکنون هم به انجام چنین کارهایی در ادامه راه امیدواریم.

اگر برابر مسجدسلیمان شکست بخوریم، عملا یک درصد به بقا امیدواریم
وی با بیان این‌که به نتیجه‌گیری در بازی با نفت‌مسجدسلیمان که به یک بازی رو در رو و حساس است امیدواریم، گفت: اگر خدای ناکرده در این دیدار شکست بخوریم، شاید عملا یک درصد به ماندن در لیگ امیدوار باشیم. البته نفت مسجدسلیمان هم از تیم‌های خوزستانی است ولی ما تلاش‌مان را می‌کنیم که نتیجه بگیریم و امیدهای‌مان برای ماندن در لیگ زنده بماند. استقلال خوزستان امسال مظلوم واقع شد زیرا از ابتدای فصل می‌توانستیم با یک ساختار و برنامه ریزی قوی‌تر در لیگ شرکت کنیم، البته تلاش‌هایی صورت گرفت که به نظر کافی نبود.

درصورت سقوط در لیگ یک هم به کارمان ادامه می‌دهیم
مدیرعامل استقلال خوزستان در پاسخ به این سوال که اگر تیم به لیگ یک سقوط کند، آیا برای فصل آینده تیم‌داری در لیگ پایین‌تر صورت خواهد گرفت؟ عنوان کرد: برنامه ما این است که در هر سطحی که باشیم به کارمان ادامه دهیم و در جلسه‌ای که با مدیرعامل جدید شرکت گروه ملی داشتیم، واقعا رویکرد مثبتی نسبت به این موضوع داشت و عنوان کرد که با قدرت به کار ادامه دهید. جا دارد از او بابت امیدواری که به ما داد، قدردانی کنم زیرا همین امیدواری تلاش ما را چندین برابر کرده است و خستگی‌مان برطرف شد. امیدوارم بتوانیم سرمایه استان را دوباره به روزهای خوبش برگردانیم. ما آمده‌ایم که کار کنیم و تلاش‌هایی در بخش اسپانسری تیم و تزریق آرامش به باشگاه و تیم نیز داشتیم که جا دارد از اعضای هیات مدیره، سرپرست تیم، مدیر اجرایی باشگاه و مدیر رسانه‌ای تیم که با قدرت کار می‌کنند و حامی ما بوده‌اند، قدردانی کنم.

وی در پایان با ابراز همدردی با مردم سیل‌زده خوزستان، خاطرنشان کرد: باشگاه استقلال نیز در کنار مردم عزیز خوزستان است و روز گذشته نیز بخش اول کمک‌های غیرنقدی باشگاه به این مردم اهدا شد و در ادامه نیز باز هم کمک‌هایی را خواهیم داشت. امیدوارم این مردم هر چه سریعتر به شرایط عادی زندگی برگردند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۵
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
0
0
این مدیران رو تو کدوم قوطی عطاری پیدا میکنن بدون سابقه ورزشی از استانهای دیگه میارن خوزستان که باشگاه رو مدیریت کنن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
0
0
بسلامتی با دومین نامه فیفا اگه پول رو ندید سقوط به 2 دسته پایینتر یعنی سال دیگه بجای لیگ یک در لیگ دو بازی میکنیم و بهمین بهونه تیم منحل میشه
دادا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
0
0
به نظرم این مدیران لنگی هستند و هیچ عشقی به استقلال و خوزستان ندارند. حیف که سال بعد تنها یک استقلال در لیگ برتر خواهیم داشت. روزی سه تا استقلال بود یادش بخیر
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
0
0
واقعا که چقدر شما به خوزستان عشق داری!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دادا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
0
0
هواللطیف
سلام برادر ناشناس
هر ایرانی عاشق جای جای ایران است.
تمام ایران در خاک پاک خوزستان شهید داده است. در فوتبال هم بنده عاشق ایران ،خوزستان و استقلال هستم. استقلال در هر جای ایران نه تنها در لیگ برتر فوتبال بلکه در دسته های پایینتر و حتی در هر رشته ای تیم داشته باشد هوادارش هستم.
زنده باد ایران، آباد باد خوزستان ، سربلند باد استقلال و استقلالی در هر جای جهان
موفق و موید و پیروز باشید
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها