به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 20
کد خبر: ۲۶۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

سپاهان 1 – نفت 0؛ پیروزی نفس‌گیر سپاهان

سپاهان 1 – نفت 0؛ پیروزی نفس‌گیر سپاهان

خوزستان اسپورت
هفته بیست و سوم لیگ برتر – استادیوم نقش جهان
یکشنبه 11 فروردین 98 – ساعت 17:45
سپاهان اصفهان 1 – نفت مسجدسلیمان 0
گل: عزت پورقاز (43)
داور: موعود بنیادی‌فر
کمک داوران: مهدی عالیقدر و محمدرسول ذورقی
اخطار: کی‌روش استنلی (سپاهان) – صادق صادقی، فرشید پاداش (نفت)
تماشاگر: 15 هزار نفر

سپاهان اصفهان: پیام نیازمند، ابوالحسن جعفری، عزت‌الله پورقاز، سیاوش یزدانی، سعید آقایی (85- محمدرضا مهدی‌زاده)، مهدی کیانی، ولادیمیر کومان، محمد کریمی (66- جلال‌الدین علی‌محمدی)، سجاد شهباززاده، مهرداد محمدی (77- علی قربانی) و کی‌روش استنلی
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

نفت مسجدسلیمان: مهرداد طهماسبی، میلاد خدایی‌اصل، موسی کولیبالی، محمد حسینی، یوسف وکیا، حکیم نصاری (73- میلاد میداودی)، اکبر آفاقی، صادق صادقی (46- عباس عسکری)، علیرضا علیزاده، محمد پاپی (46- اسماعیل شریفات) و فرشید پاداش
سرمربی: علیرضا مرزبان

خلاصه بازی
سپاهان اصفهان که در دو بازی قبلی طعم پیروزی را نچشیده و صدر جدول را از دست داده بود، با اندیشه کسب پیروزی خانگی و با ترکیبی کاملا تهاجمی برابر حریف جنوبی به میدان رفت. نفت مسجدسلیمان هم با اتخاذ یک آرایش کاملا تدافعی قدم به میدان گذاشت و چشم به کسب یک تساوی در زمین نقش جهان داشت.

نیمه اول این مسابقه با برتری مطلق تیم سپاهان همراه بود؛ زردپوشان اصفهانی در نیمه زمین تیم نفت مسجدسلیمان خیمه زده بودند و حملات متعددی روی دروازه این تیم انجام می‌دادند تا سرانجام در آخرین لحظات نیمه اول به هدف‌شان رسیدند و با ضربه عزت پورقاز دروازه نفت را گشودند.

مهم‌ترین فرصت از دست رفته تیم سپاهان در نیمه اول، ضربه پنالتی بود که روی ارسال کی‌روش استنلی و برخورد توپ به دست موسی کولیبالی در دقیقه 42 رقم خورد اما ضربه محکم و زمینی کی‌روش استنلی از روی نقطه پنالتی با واکنش عالی مهرداد طهماسبی دفع شد. البته همین توپ در برگشت با خروج اشتباه طهماسبی زمینه‌ساز گل سپاهان شد تا شاگردان قلعه‌نویی نیمه نخست را با یک گل برنده راهی رختکن شوند.

علیرضا مرزبان در ابتدای نیمه دوم دست به 2 تعویض همزمان زد؛ تعویض‌هایی که نفت مسجدسلیمان را از لاک دفاعی خارج کرد و باعث شد این تیم در نیمه دوم پا به پای سپاهان در میدان ظاهر شود.

عباس عسکری بازیکن تعویضی نفت مسجدسلیمان اولین فرصت جدی نیمه دوم را با یک ضربه ایستگاهی خلق کرد که شوت دیدنی این بازیکن به تیر افقی دروازه سپاهان خورد. دقایقی بعد کی‌روش استنلی یک فرصت گلزنی سپاهان را هدر داد و متعاقب آن صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه سپاهان اتفاق افتاد که داور میدان چنین اعتقادی نداشت و دستور به ادامه بازی داد.

در دقیقه 76 خروج اشتباه مهرداد طهماسبی می‌توانست گل دوم را برای سپاهان به همراه داشته باشد اما سجاد شهبازاده در مقابل دروازه بدون سنگربان توپ را به بیرون زد. در دقیقه 79 هم ابتدا شوت سجاد شهباززاده با واکنش خوب مهرداد طهماسبی دفع شد و توپ برگشتی را جلال‌الدین علی‌محمدی به بالای دروازه زد.

دقایق پایانی با حملات بازیکنان دوتیم باعث افزایش جذابیت این مسابقه شد و هر لحظه احتمال باز شدن دروازه‌ها وجود داشت. نفتی‌ها در دقیقه 80 یک موقعیت درون محوطه جریمه سپاهان را با تکروی اکبر آفاقی از دست دادند؛ سپس بخت گلزنی تیم سپاهان با ضربه کم‌جان علی قربانی هدر رفت و در دقیقه 88 فرشید پاداش در شش قدمی دروازه سپاهان ضربه‌ای آرام به توپ نواخت و توپ در آغوش نیازمند آرام گرفت.

این بازی در نهایت با تک گل عزت پورقاز به سود سپاهان خاتمه یافت تا این تیم در رده سوم جدول قرار بگیرد و نفت مسجدسلیمان در رده چهاردهم باقی بماند.

شرح گل
1-0 (سپاهان): لحظاتی بعد از مهار پنالتی سپاهان توسط مهرداد طهماسبی، توپ برگشتی به محوطه جریمه نفت مسجدسلیمان ارسال شد و خروج اشتباه طهماسبی با پاس رو به جلوی سجاد شهباززاده به عزت پورقاز مدافع پیش تاخته سپاهان رسید تا این بازیکن به راحتی دروازه خالی نفت را باز کند.

در حاشیه
* گروهی از هواداران نفت مسجدسلیمان تیم‌شان را در ورزشگاه نقش جهان همراهی می‌کردند.
* بلیط این دیدار از سوی باشگاه سپاهان نصف قیمت اعلام شد تا هواداران بیشتری به ورزشگاه بیایند.
* علیرضا مرزبان که سابقه حضور روی نیمکت سپاهان را نیز دارد، با عکاسان خبری اصفهان عکس یادگاری گرفت.
* پیش از شروع بازی امیر قلعه‌نویی و کادر فنی سپاهان به سمت مرزبان و کادر فنی نفت مسجدسلیمان رفتند و با یکدیگر خوش و بش کردند.
* بازیکنان سپاهان با بازوبند مشکی در این بازی حضور پیدا کردند.
* پرژکتورهای ورزشگاه نقش جهان از دقیقه 5 نیمه اول بازی روشن شدند.
* همه عکاسان خبری پشت دروازه نفت نشسته‌ و منتظر گلزنی سپاهانی‌ها بودند.
* عزت پورقاز مدافع شمالی تیم سپاهان بعد از گشودن دروازه نفت مسجدسلیمان به احترام درگذشتگان سیل اخیر شادی نکرد.
* حکیم نصاری در ابتدای بازی کاپیتان نفت بود؛ در آغاز نیمه دوم با ورود عباس عسکری بازوبند کاپیتانی تحویل این بازیکن شد و سپس میلاد میداودی بعد از حضور در میدان بازوبند سرگروهی تیمش را تحویل گرفت.
* نفت مسجدسلیمان در این بازی 2 نیمه کاملا متفاوت داشت؛ نیمه اول ضعیف و کاملا تدافعی که هیچ خطری روی دروازه سپاهان ایجاد نکرد، نیمه دوم قابل قبول با ارائه یک بازی پایاپای که با زدن یک توپ به تیر دروازه و چند موقعیت گلزنی روی دروازه سپاهان همراه بود.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۲
افشین کهیش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
0
0
تیم نفت عالی بود یکم بدشانس بود و اینکه نبایست به لاک دفاعی میرفت در ابتدا بازی اگر به لاک دفاعی نمیرفت و میلاد را به جای پاداش میاورد نتیجه به نفع مسجدسلیمان بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
0
0
نیمه اول افتضاح بودیم. نیمه دوم بهتر شدیم. اقای مرزبان دست از لجبازی بردار هی بازیکنای سفارشی رو بازی نده. هرچی امتیاز گرفتیم نیمفصل اول بوده. نمیدونم امثال محمد پاپی و امیری و ... چجوری اوردی لیگ برتر بازی میدی ؟؟؟
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها