به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۲۶۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

انتقاد بختیاری‌زاده از وضعیت فوتبال خوزستان

انتقاد بختیاری‌زاده از وضعیت نامطلوب فوتبال خوزستان

خوزستان اسپورت- پیشکسوت فوتبال خوزستان معتقد است که این رشته به واسطه عملکرد نه چندان مناسب تیم‌های لیگ برتری استان و همچنین فعال نبودن فوتبال شهرستان‌هایی چون اهواز و آبادان و نداشتن بازیکن در تیم‌ملی موفق نبوده و خروجی قابل قبولی در سال 97 نداشته است.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایسنا، سیاوش بختیاری‌زاده اظهار کرد: هیات فوتبال خوزستان هر ساله با یک برنامه مدون و بسیار عالی مسابقات استانی را در تمام رده‌های سنی برگزار می‌کند که جای تشکر دارد ولی سال‌ها است که علاقه‌مندان به فوتبال به دنبال این هستند که بدانند چرا فوتبال باشگاه‌های اهواز تعطیل است و کسی هم برای برگزاری مسابقات همت نمی‌کند.

فوتبال اهواز و آبادان مُرده است
وی ادامه داد: اگر تیم‌های لیگ برتری خوزستان در سال 97 ضعیف‌ترین آمار عملکرد چند سال گذشته را داشتند باید به عقبه فوتبال خوزستان برگردیم؛ فوتبال شهرستان‌هایی چون اهواز، اندیمشک، آبادان و دزفول مرده است، در حالی که فوتبال همین شهرستان‌ها باید پشتوانه تیم‌های لیگ برتری ما باشند. وقتی فوتبال این شهرستان‌ها تعطیل باشد نباید امیدی هم به چهار تیم لیگ برتری‌مان داشته باشیم.

سرمربی سابق تیم‌های فوتبال نفت‌ مسجدسلیمان و استقلال اهواز گفت: وقتی به وضعیت فوتبال استان نگاه می‌کنیم، جایگاه نفت‌مسجدسلیمان و استقلال خوزستان به حق این‌جای جدول در لیگ برتر نباشد زیرا هیچ کسی دست این دو تیم را نگرفت. در فوتبالی که سالانه بیش از 600 میلیارد تومان چرخه مالی داریم، این دو تیم خوزستانی هیچ سهمی از این بودجه ندارند و بر این اساس نمی‌توانند با تیم‌های دیگر رقابت کنند.

چه کسی این مدیران غیربومی را برای استقلال خوزستان انتخاب می‌کند؟
وی با اشاره به وضعیت تیم استقلال خوزستان نیز عنوان کرد:‌ متاسفانه چندین مدیر در این باشگاه جا به جا می‌شوند که هیچ کدام بومی و خوزستانی نیستند و سوال این است که چه کسی این مدیران را انتخاب می‌کند و این مدیران با چه رزومه ورزشی وارد فوتبال خوزستان می‌شوند؟ به هر حال خروجی این انتخاب و تصمیم‌ها جایگاه فعلی استقلال خوزستان در لیگ برتر می‌شود. استقلال خوزستان کار خود در فصل جاری لیگ را با هدایت داریوش یزدی شروع کرد و در حالی که این باشگاه و تیم با مشکلات مالی عدیده‌ای مواجه بود ولی یزدی کار خود را به خوبی آغاز کرد و امتیازات خوبی هم جمع کرد ولی حواشی بسیار باعث شد تا مشکلات بسیاری گریبانگیر تیم شود ولی این‌ها دلیل نبود که دست به برکناری یزدی بزنند و همچنان این سوال وجود دارد که آن مدیر غیربومی بر چه اساسی دست به انجام این کار زد؟

بختیاری‌زاده افزود: پس از یزدی نیز کار به کریم بوستانی و کریم قنبری سپرده شد و اکنون هم که سیروس نعمتی‌نژارد به عنوان سرمربی انتخاب شده است و خدا کند که آخرین سرمربی استقلال خوزستان در فصل جاری باشد. تغییرات بیش از حد در راس کادرفنی خود به خود اثر مربی را در این تیم از بین می‌برد و بازیکن دیگر مطمئن نیست که آیا هفته آینده نیز با همین مربی کار می‌کند یا خیر و همین موضوع تاثیر منفی در تیم می‌گذارد، آن هم در تیمی که در قعر جدول است و تمام بازی‌هایش تا پایان لیگ، هر کدام فینال محسوب می‌شوند.

قصه تکراری نفت‌ مسجدسلیمان ادامه دارد
وی در ادامه در ارزیابی از وضعیت تیم نفت‌مسجدسلیمان، گفت: سال‌‌ها است که این قصه تکراری در مسجدسلیمان ادامه دارد و تا این تیم در لیگ یک است، وزارت نفت از آن حمایت می‌کند ولی به محض ورود به لیگ برتر حمایت قطع می‌شود. نفت چند هفته پیش از پایان لیگ یک، صعودش به لیگ برتر مسجل شده بود و مسوولان سیاسی این شهرستان و نماینده آن باید از همان زمان فکری برای پیدا کردن اسپانسر مالی قوی می‌کردند ولی به این صورت نشد.

آقای مرزبان از مسایل فنی تیم غافل شده است
پیشکسوت فوتبال خوزستان ادامه داد: در حال حاضر آقای مرزبان در نفت مسجدسلیمان مدیرعامل، مربی و سخنگوی باشگاه شده است و مگر می‌شود در لیگ حرفه‌ای که تیم‌ها تا دندان مسلح شده‌اند به این شکل با حریفان رقابت کرد؟ این تیم از نظر فنی نیز با مشکلاتی مواجه است و فکر می‌کنم تنش ها و حواشی آن‌قدر برای آقای مرزبان دردسرساز شده که او از بحث فنی تیم غافل شده است. این تیم در خط حمله و دفاع نیز با مشکلاتی مواجه است و همین مشکلات باعث می‌شود که حریفان به راحتی از فرصت‌های به دست آمده برای گلزنی اسفتاده کنند و تمام این ها به بحث‌های فنی و نداشتن تاکتیک‌های خاص در منطقه یک سوم هجومی نفت و یک سوم دفاعی حریفانش برمی‌گردد. همین‌ها کار نفت مسجدسلیمان را برای ادامه کار سخت می‌کند و این تیم اکنون نباید به جایگاه چهاردهم خود نگاه کند و به آن ببالد و باید به این نگاه کند که سپیدرود رشت مشکلات فراوانی دارد و اگر مسوولان رشت همت کنند و زیر پر و بال این تیم را بگیرند، این می‌تواند زنگ خطری برای نفت‌مسجدسلیمان و حضور این تیم در فصل آینده لیگ باشد.

صنعت نفت، تیم باب میل آبادانی‌ها نیست
وی همچنین در ارزیابی از وضعیت تیم فوتبال نفت آبادان، خاطرنشان کرد: من قبلا هم گفته بودم که تعجب می‌کنم چرا تیم بسته شد و بعد یک مربی برای نفت انتخاب شد. این در هیچ کجای دنیا قابل پذیرش نیست و حالب است مدیرعامل باشگاه در پاسخ به من گفت که ما فیلم بازی‌ها را برای مربی پرتغالی فرستادیم و سوال این است که این مربی از کجا می‌دانست کدام بازیکن را می‌خواهد که شما فیلم بازی آن نفر را برایش فرستادید و او چند بازی را دید؟ به هر حال نداشتن شناختن خوب از فوتبال ایران و بازیکنان آن و همچنین نداشتن شناخت از فوتبال آبادان و خوزستان باعث شد که نفت آبادان آن تیم باب میل آبادانی‌ها و علاقه‌مندان به این تیم در نقاط مخالف ایران نباشد. متاسفانه با رفتن کمالوند بازیکنان بسیاری از نفت رفتند که قبلال هم هشدار داده بودیم که این اتفاق می‌افتد ولی هیچ کسی به این موضع توجه نکرد و امسال هم که این مربی خارجی بودن شناخت به فوتبال خوزستان آمد.

از تساوی‌های نفت آبادان خسته شده‌ایم
بختیاری زاده افزود: امیدوارم پس از گذشت 22 هفته از لیگ برتر کشور مربی خارجی نفت شناخت لازم را پیدا کرده باشد و با توجه به این‌که هفت بازی باقیمانده در واقع هفت فینال سخت برای هر چهار تیم خوزستانی محسوب می‌شوند، مربی نفت آبادان نیز بتواند با کسب دو سه برد، صنعت نفت را که محبوب خوزستان و بسیاری از مردم نقاط کشور است به رده‌های بالاتر برساند. از این‌که این تیم امسال 15 تساوی کسب کرده است، خسته شدیم و این یعنی نفت در خط دفاع و حمله با مشکل مواجه است، راحت گل می‌خورد و به سختی گل می‌زند. مردم از نظر تکنیک و تاکتیک‌های هجومی به فوتبال آبادان علاقه‌مند هستند اما وقتی تیمی با این وضعیت کار می‌کند، یعنی با مشکلاتی مواجه است.

وی خاطرنشان‌ کرد: در گذشته استادیوم آبادان در بازی‌های خانگی مملو از جمعیت بود ولی اخیرا این استادیوم خالی شده و این خطرناک است زیرا اگر مردم از نفت دلسرد شوند، فاتحه فوتبال آبادان و خوزستان خوانده شده است. این نوع عملکرد تیم‌های خوزستانی اصلا برای فوتبال استان خوب نیست.

زمان افتتاحیه فولاد آره‌نا دوست داشتم در ورزشگاه دو رکعت نماز شکر بخوانم
پیشکسوت فوتبال خوزستان با اشاره به وضعیت تیم فوتبال فولاد نیز گفت: من جزو اولین نسل تیم فوتبال فولاد خوزستان هستم. وقتی تیم جنوب به بن بست و مشکلات اقتصادی برخورد کرد، آقای سه‌برادران مجبور شد امتیاز جنوب را با مبلغ ناچیزی به شرکت گروه ملی فولاد ایران بفروشد و متاسفانه آن زمان مشکلات بسیاری برای تیم فولاد ایجاد شد و زمانی که به محل تمرین می‌رفتیم، در زمین چمن را به روی ما قفل می‌کردند و می‌گفتند که ما تیم فوتبال نمی‌خواهیم و هر کسی تیم را خریداری کرده است به شما زمین بدهد و در نهایت مجبور می‌شدیم در زمین‌های محلات اهواز تمرین کنیم اما وقتی در بازی با سپاهان دیدم به صورت رسمی از  ورزشگاه فولاد رونمایی شد، چقدر دوست داشتم که می‌توانستم پیش از آن بازی دو رکعت نماز شکر در ورزشگاه می‌خواندم. من از مدیران شرکت فولاد و همچنین آقای رضایی مدیرعامل این باشگاه و تمام کسانی که در ساخت استادیوم زحمت کشیدند، قدردانی می‌کنم. با افتنتاح این ورزشگاه یاد آن زمانی افتادم که زمینی برای تمرین نداشتیم و ما را برای تمرین به شرکت گروه ملی راه نمی‌دادند.

قطبی تیم آماده‌ای را تحویل گرفت
وی ادامه داد:‌ افتتاح این ورزشگاه و جذب یک مربی بین‌المللی که در گذشته هدایت تیم‌ملی ایران و تیم پرسپولیس و چند تیم خارجی را برعهده داشته است، انتظارات را از فولاد بالا می‌برد. آقای قطبی تیم فولاد را بسیار آماده از عزیز فریسات تحویل گرفت و سه برد متوالی کسب کرد ولی پس از آن شاهد سه باخت متوالی هم بودیم و این نشان می‌دهد که او جدا از این‌که بسیار با شخصیت و دوست داشتنی است، در حال و هوای لیگ ایران بسیار احساسی عمل می‌کند، در حالی که در لیگ ایران اجازه نداریم مقابل تیم‌های پایین جدول، برای بردن بازی کنیم و بدون مهابا باشیم زیرا تیم‌هایی در لیگ برتر ایران موفق هستند که گل دریافت نکنند.
    
استادیوم فولاد یک ثروت ملی و آبروی فوتبال خوزستان است
بختیاری زاده بیان کرد: البته خوشبختانه در بازی با سپاهان تا حدودی آقای قطبی مشکلات فنی تیم را برطرف کرد اما کافی نبود و تیم می‌تواند بهتر از این عمل کند. در مجموع استادیوم فولاد یک ثروت ملی و آبروی فوتبال خوزستان است و اگر می خواهیم چهار تیم لیگ برتری‌مان قوی‌تر ظاهر شوند، باز هم تاکید می‌کنم باید فوتبال اهواز، آبادان، اندیمشک، دزفول و مسجدسلیمان فعال شوند و نگاه‌مان کمتر به جذب فوتبالیست‌های خارج از استان باشد. سوالم این است که بازیکنان خارجی که وارد فوتبال خوزستان شده‌اند چند درصد به کار تیم‌های ما آمده‌اند؟ امیدوارم آقای قطبی متوجه این موضوع شده باشد که وقتی بازیکن ژاپنی را از ترکیب تیم خارج کرد و دو بازیکن بومی را وارد زمین کرد، تیم فولاد متحول شد و مردم نیز این نوع فوتبال و با بچه‌های بومی خود را می‌خواهند.

خروجی فوتبال خوزستان قابل قبول نیست
این کارشناس فوتبال گفت: در حالت کلی عملکرد فوتبال خوزستان در سال 97 رضایت بخش نبود و نتوانست موفق عمل کند. خروجی یک فوتبال استان، تعداد نفرات آن در تیم‌ملی است و وقتی تیم‌ملی ایران در جام چهانی و جام ملت‌ها شرکت کرد و از خوزستان بازیکنی در تیم‌ نبود یعنی موفق نبوده‌ایم، البته باید از منتظری و شجاعی فاکتور گرفت زیرا آن‌ها سال‌ها است که از فوتبال استان فاصله گرفته‌اند. به هر حال  مگر می‌شود سایر استان‌ها در فوتبال ملی نماینده داشته باشند ولی فوتبال خوزستان با آن همه سابقه و قدمت، حتی یک بازیکن ذخیره در تیم‌ملی نداشته باشد؟ پس وقتی نفری در تیم‌ملی نداریم، یعنی خروجی آن مثبت و قابل قبول نبوده است.

وی با بیان این‌که فوتبال خوزستان نیاز به حال و هوای تازه دارد، افزود: من زمانی که آقای حیدری در روزهای اول مدیریت خود در اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان بود، خدمت او رفتم و گفتم اگر خوزستان در 100 رشته ورزشی عنوان قهرمانی کشور را به دست آورد ولی در فوتبال نتیجه نگیرد، یعنی شما در مدیریت خود موفق نبوده‌اید و اگر برعکس این باشد، یعنی عملکرد خوبی داشته‌اید و همه شما را تحسین می‌کنند. حالا با وضعیتی که فوتبال خوزستان دارد، سوالم از آقای حیدری این است که آیا از نظر خودش مدیر موفقی بوده است یا خیر؟

خبرهای مرتبط
پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۷
0
0
حقیقت این است که آقای حیدری نه فقط بدرد فوتبال خوزستان نخورد بلکه درزمان اتفاقات بعداز بازی تیمهای اهوازی با سرخابی های تهرانی حتی بضرر فوتبال خوزستان صحبت کرد و نتونست از حق تیم های اهوازی وخوزستانی دفاع کند
mehdi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۷
0
0
استقلال اهواز و خوزستان را حیدری نابود کرد مدیر نیست ...
rama
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
0
0
با سلام و احترام و تبریک سال جدید به سیاوش عزیز
در مورد تیمهای دیگه نظری ندارم ولی صحبت هایی که در مورد نفت ابادان کردین حرف بیشتر طرفدارای این تیمه.نفت آبادان تو هیچ کدوم از بازیها صلابت و قدرت برد رو نداشت و کاملا سر در گم بازی میکنه
امیدوارم فصل بعد اینجوری نباشیم
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها