به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 24
کد خبر: ۲۶۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸
تعداد نظرات: ۷ نظر

نفت 0 – سایپا 1؛ تیم دایی 9 نفره پیروز شد

نفت 0 – سایپا 1؛ تیم دایی 9 نفره پیروز شد

یوسف خدامرادی
خوزستان اسپورت
هفته بیست و دوم لیگ برتر – استادیوم شهید بهنام محمدی
پنجشنبه 23 اسفندماه 97 – ساعت: 16
نفت مسجدسلیمان 0 – سایپا تهران 1
گل: امیرحسین حسین‌زاده (87)
داور: رضا عادل
کمک داوران: حسن ظهیری و یعقوب سخندان
اخراج: مجتبی بیژن (53- نفت) – ساموئل سارفو (63- سایپا)، امید خالدی (82- سایپا)
اخطار: محمد پاپی، فرشید پاداش، میلاد خدایی‌اصل (نفت) – معین عباسیان، رضا اسدی (سایپا)
تماشاگر: چهار هزار نفر

نفت مسجدسلیمان: مهرداد طهماسبی، محمد پاپی، مجتبی بیژن، موسی کولیبالی، میلاد خدایی‌اصل، حکیم نصاری، صادق صادقی، علیرضا علیزاده، محمد شادکام (59- امیرحسین امیری)، اکبر آفاقی (68- هیثم هاشمی‌زاده) و فرشید پاداش (80- میلاد میداودی)
سرمربی: علیرضا مرزبان

سایپا تهران: حامد فلاح زاده، ساموئل سارفو، علی دشتی، رضا اسدی، امید خالدی، معین عباسیان (84- ابوالفضل جلالی)، امید دره، آرمان رمضانی، محمد سلطانی‌مهر (8- محمدصادق بارانی) پیمان میری (73- رضا جعفری) و امیرحسین حسین‌زاده
سرمربی: علی دایی

خلاصه بازی
دیدار پرحاشیه تیم‌های نفت مسجدسلیمان و سایپا تهران با یک گل به سود تیم سایپا خاتمه یافت.

نفت مسجدسلیمان در غیاب دو مدافع محرومش با تغییراتی در ترکیب اصلی به دیدار سایپا رفت تا نوار نبردن در نیم‌فصل دوم لیگ را قطع کند. سایپایی‌ها هم با پیروزی مقابل فولاد خوزستان روحیه خوبی داشتند و به دنبال این بودند که از مسجدسلیمان هم با امتیاز خارج شوند.

بازیکنان دوتیم در نیمه اول این مسابقه یک بازی نزدیک را به نمایش گذاشتند؛ مصدومیت شدید محمد سلطانی‌مهر بازیکن جوان سایپا و هدر رفتن چند موقعیت گلزنی از سوی بازیکنان و نفت و سایپا از نکات قابل ذکر این نیمه بود.

شوت فرشید پاداش در دقیقه 12 اولین خطر نفتی‌ها بود که از بالای دروازه سایپا به بیرون رفت و در دقیقه 19 پیمان میری مهاجم سایپا قصد داشت از پاس اشتباه مهرداد طهماسبی دروازه‌بان نفت استفاده کند اما طهماسبی اشتباهش را جبران کرد و توپ را به کرنر فرستاد. بازیکنان سایپا در دقیقه 25 هم روی یک حرکت ترکیبی فرصت گلزنی پیدا کردند که ضربه رضا اسدی در دستان طهماسبی جای گرفت.

زردپوشان نفت در ادامه نیمه نخست دو بار دروازه سایپا را تهدید کردند که ابتدا حکیم نصاری در دقیقه 26 با ضربه سر از فاصله چندمتری توپ را به بالای دروازه زد و در دقیقه 40 شوت محکم و راه دور صادق صادقی با اختلاف اندکی به بیرون رفت تا نیمه اول بدون گل تمام شود.

در ابتدای نیمه دوم، شوک بزرگی به تیم میزبان وارد شد و داور مسابقه در پی خطای مجتبی بیژن روی بازیکن سایپا به مدافع نفت کارت قرمز نشان داد؛ در حالی که به نظر نمی‌رسید این صحنه مستحق کارت قرمز مستقیم باشد و همین امر موجب اعتراض شدید علیرضا مرزبان و نفتی‌ها شد.

10 نفره شدن تیم نفت مسجدسلیمان و بازی با یک بازیکن کمتر به مدت 10 دقیقه ادامه داشت و رضا عادل داور جنجالی مسابقه این بار ساموئل سارفو مدافع سایپا را در دقیقه 63 با کارت قرمز از میدان اخراج کرد. این تصمیم با اعتراض شدید علی دایی همراه گردید و سرمربی سایپا در پی واکنش به داور از روی نیمکت تیمش اخراج شد.

پس از اینکه بازی برای دقایقی در میانه میدان دنبال شد، خطای امید خالدی مدافع خوزستانی سایپا باعث شد تا داور به درستی کارت زرد دوم و سپس کارت قرمز را به این بازیکن نشان دهد و سایپا در دقیقه 82 این مسابقه 9 نفره شود.

بازی در دقایق پایانی با 19 بازیکن در میدان جریان داشت و بارش باران هم در این دقایق شدت گرفته بود که در میان بهت تماشاگران تیم میزبان روی حرکت علی دشتی و ضربه حسین‌زاده در دقیقه 87 دروازه نفت مسجدسلیمان گشوده شد و سایپا 9 نفره به تیم نفت 10 نفره گل زد.

بازیکنان نفت مسجدسلیمان برای جبران گل خورده و فرار از این شکست خانگی در اندک زمان باقی مانده از بازی دست به حملاتی زدند اما در دقیقه 3+90 بازیکنان سایپا روی ضدحمله تا آستانه زدن گل دوم پیش رفتند که رضا جعفری در حالت تک به تک توپ را از بالای دروازه نفت مسجدسلیمان به بیرون زد.

این دیدار پرحاشیه که نیمه دوم آن تحت تأثیر قضاوت نامتعادل داور قرار داشت، در نهایت با پیروزی یک – صفر تیم سایپا تهران به پایان رسید تا این تیم به رده ششم صعود کند و شرایط نفت مسجدسلیمان در پایین جدول سخت‌تر شود.

شرح گل:
0-1 (سایپا): علی دشتی از بین سه – چهار بازیکن نفت مسجدسلیمان عبور کرد و پاس وی در پشت خط دفاعی نامنظم نفت به امیرحسین حسین‌زاده رسید تا این بازیکن جوان با ضربه‌ای آرام ار کنار دستان مهرداد طهماسبی دروازه زردپوشان را باز کند.

در حاشیه
* علی دایی سرمربی تیم سایپا قبل از مسابقه مورد استقبال قرار گرفت.
* یوسف وکیا و سیدمحمد حسینی از نفت مسجدسلیمان و رضا علیاری از سایپا تهران بازیکنان محروم این مسابقه بودند.
* محمد سلطانی‌مهر بازیکن جوان سایپا در دقایق ابتدایی مسابقه دچار مصدومیت شده و به ناچار تعویض شد.
* مجتبی بیژن مدافع نفت مسجدسلیمان پس از دریافت کارت قرمز شدیدا به این تصمیم بحث برانگیز داور میدان اعتراض داشت و معتقد بود تصمیم داور عادلانه نبوده است.
* علیرضا مرزبان هم به تصمیم جنجالی داور اعتراض کرد و از شدت ناراحتی کت خود را از تن در آورده و به سمت نمیکت تیمش پرتاب کرد. مرزبان دقایقی بعد کت خود را به تن کرد تا از سرمای هوا در امان بماند.
* صحنه اخراج مجتبی بیژن مدافع نفت با تعجب علی دایی سرمربی سایپا همراه بود و دایی از مرزبان سرمربی نفت در این رابطه سئوال می‌کرد.
* داور جنجالی مسابقه در دقیقه 63 ساموئل سارفو مدافع سایپا را هم با کارت قرمز اخراج کرد و این تصمیم با اعتراض شدید علی دایی همراه گردید تا جایی که داور دستور به اخراج علی دایی از روی نیمکت داد.
* اخراج دو بازیکن و ایجاد وقفه چند دقیقه‌ای در بازی نفت مسجدسلیمان و سایپا در شرایطی اتفاق افتاد که داور مسابقه می‌توانست بدون اتخاذ چنین تصمیمات بحث برانگیزی اجازه ادامه بازی به روال طبیعی را بدهد.
* حکیم نصاری بعد از ورود میلاد میداودی به میدان بازوبند کاپیتانی را به میداودی سپرد.
* داور مسابقه در شرایطی برای نیمه دوم 5 دقیقه وقت تلف شده منظور کرد که این نیمه با توجه به اخراج 3 بازیکن و چندین نوبت توقف زمان تلف شده بیشتری داشت.
* هواداران نفت مسجدسلیمان در پایان مسابقه نسبت به نتیجه این بازی معترض بودند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۷
mehdi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
0
0
آقای مرزبان نتایج نیم فصل اول هم تیم ویسی بود آقا...بارها گفتیم ما تو امتحانتو پس دادی قبلا..
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
0
0
داخل خونه میبازیم بیرون خونه هم میبازیم چطور میخوایم تو لیگ بمونیم؟؟؟؟؟
amin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
0
0
مرزبان مثل قطبی فقط خوب حرف می زنه ولی در عمل هیچی نداره. سایپا با یه مشت بازیکن جوون راحت شیش امتیاز از فولاد و نفت گرفت
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
0
0
ب این نتیجه رسیدم ک خوزستان پتانسیل چهار تیم نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
0
0
بعد جالبه میاد کارشناسی بازیهای اروپا رو میکنه و عیب مربیان خارجی هم میگیره،واقعا خیلی خنده داره.اقای مرزبان درحد لیگ دو هم نیستی...
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
0
0
لطفا" تا دیر نشده یه سرمربی خوب برای تیم بیارین این تیم نیاز به شوک داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
0
0
آقای مرزبان، ازکوزه همان برون تراود که دراوست، پیشنهادمیکنم دنبال توجیهات شکستهای بعدی باشید علی اخصوص سقوط تیم به لیگ پایین تر، تالااقل تکلیف احساس و امید بربادرفته هواداران مشخص بشه ،شماکه روحیه و غرور برای ما نزاشتین لااقل روحیه مون را واسه لیک یک آماده کنیم، چون قطعا این قبری که داریم روش گریه میکنیم داخلش مرده نیست، یااین ضریح که دخیل بسه ایم احتمالا امامزاده نیست، خواهشا تکلیف مارو روشن کن بابا
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها