به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 19
کد خبر: ۲۶۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳
تعداد نظرات: ۴ نظر

استقلال 1 – نفت 0؛ مسابقه فرصت سوزی مهاجمان

استقلال 1 – نفت 0؛ صعود آبی‌ها به رده سوم

خوزستان اسپورت
هفته بیست و یکم لیگ برتر – استادیوم آزادی تهران
جمعه 17 اسفند 97 – ساعت 18:30
استقلال تهران 1 – نفت مسجدسلیمان 0
گل: علی کریمی (9)
داور: علی صفایی
کمک داوران: تورج عیوض محمدی و مهدی الوندی
اخطار: امید نورافکن، سیدحسین حسینی (استقلال) – حکیم نصاری، یوسف وکیا، سیدمحمد حسینی (نفت)
تماشاگر: 10 هزار نفر

استقلال تهران: سیدحسین حسینی، خسرو حیدری (88- فرشید باقری)، محمد دانشگر، پژمان منتظری، امید نورافکن، علی کریمی، روزبه چشمی، داریوش شجاعیان (73- همام طارق)، آیاندا پاتوسی، گادوین منشا (64- مرتضی تبریزی) و اسماعیل گونسالوس
سرمربی: وینفرد شفر

نفت مسجدسلیمان: مهرداد طهماسبی، یوسف وکیا، مجتبی بیژن، موسی کولیبالی، سیدمحمد حسینی، حکیم نصاری، علیرضا علیزاده، محمد پاپی، اسماعیل شریفات (60- محمد شادکام)، عباس عسکری (71- میلاد میداودی) و فرشید پاداش (64- هیثم هاشمی‌زاده)
سرمربی: علیرضا مرزبان

خلاصه بازی
تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه آزادی تهران با نتیجه یک – صفر مغلوب استقلال شد.

نفت مسجدسلیمان که هفته‌ای پرحاشیه همراه با تعطیلی تمرینات را سپری کرده بود، مقابل استقلال تهران به میدان رفت و در صدد بود تا از این بازی سخت خارج از خانه حداقل یک امتیاز را کسب کند. در سمت مقابل هم وینفرد شفر تیمش را با چند تغییر در خطوط دفاعی و میانی برابر نفتی‌ها به میدان فرستاد، اما مثلث متشکل از سه بازیکن آفریقایی را در بخش تهاجمی استقلال حفظ کرد تا از این طریق به خط دفاعی زردپوشان نفت فشار بیاورد.

فشار اولیه آبی‌پوشان خیلی زود به ثمر نشست و علی کریمی در دقیقه 9 دروازه نفت مسجدسلیمان را گشود. استقلالی‌ها در دقیقه 15 هم با حرکت داریوش شجاعیان در محوطه جریمه نفت ظاهر شدند که این موقعیت ثمری نداشت و در دقیقه 26 ضربه محمد دانشگر مدافع پیش تاخته استقلال تهران به تیر افقی دروازه نفتی‌ها برخورد کرد.

شاگردان علیرضا مرزبان که در نیمه اول تجمع در نیمه زمین خودی و استفاده از ضدحملات را در دستور کار داشتند، در دقیقه 29 با نفوذ به محوطه جریمه استقلال صاحب موقعیت خوبی برای گل مساوی شدند اما ضربه کم‌جان فرشید پاداش در دستان سنگربان حریف قرار گرفت تا وقت نخست بازی با همان تک گل علی کریمی به سود استقلال تمام شود.

در نیمه دوم، تیم نفت مسجدسلیمان از لاک دفاعی خارج شد و با سرعت دادن به بازی همگام با استقلالی‌ها برای رسیدن به گل تلاش می‌کرد. ضربه ایستگاهی عباس عسکری در ابتدای این نیمه از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت و دقایقی بعد نفوذ اسماعیل گونسالوس به درون محوطه نفت مسجدسلیمان با لرزش تیر عمودی دروازه این تیم همراه شد تا گل دوم استقلال رقم نخورد.

در دقیقه 80 این مسابقه تیم نفت مسجدسلیمان صاحب یک فرصت طلایی برای زدن گل مساوی شد، اما هیثم هاشمی‌زاده در موقعیت تک‌به‌تک با سیدحسین حسینی با ضربه‌ای کم‌جان توپ را به دست دروازه‌بان حریف زد تا بهترین شانس گلزنی نفتی‌ها از دست برود.

استقلالی‌ها در دقیقه 88 یک موقعیت گلزنی دیگر را خلق کردند که ضربه اسماعیل گونسالوس با واکنش مهرداد طهماسبی دفع شد و متعاقب آن مدافعان نفت مانع از گلزنی همام طارق در صحنه بعدی شدند تا این مسابقه با تک گل علی کریمی به سود استقلال تهران تمام شود.

استقلال با این پیروزی 40 امتیازی شد و نفت مسجدسلیمان 18 امتیازی باقی ماند.

شرح گل
1-0 (استقلال): اسماعیل گونسالوس از منطقه راست خط دفاعی نفت مسجدسلیمان گریخت و پس از دریبل یوسف وکیا توپ را به روی دروازه فرستاد تا علی کریمی از راه برسد و با ضربه سر دروازه نفت را باز کند.

در حاشیه
* با وجود برگزاری مسابقه در روز تعطیل، هواداران استقلال تهران استقبال زیادی از این مسابقه نداشتند.
* تعدادی از هواداران تیم نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه آزادی حضور داشتند و زردپوشان نفت را حمایت می‌کردند.
* وینفرد شفر قبل از آغاز مسابقه سمت نیمکت نفتی‌ها رفت و به علیرضا مرزبان و اعضای تیم نفت مسجدسلیمان خوشامد گفت.
* مسئولان برگزاری مسابقه از حضور فرزند سیدمهدی رحمتی در زمین ممانعت به عمل آ‌وردند.
* میلاد میداودی کاپیتان نفت مسجدسلیمان و اسماعیل شریفات مهاجم این تیم که سابقه حضور در استقلال را دارند توسط تماشاگر ابی‌پوش مورد تشویق قرار گرفتند.
* یکی از نکات جالب هنگام گرم کردن دو تیم لباس‌های شبیه به هم اعضای استقلال و نفت مسجدسلیمان بود و دو تیم با گرمکن‌های آبی‌رنگ مشغول گرم کردن شدند.
*با وجود اینکه تماشاگران کمی برای تماشای بازی استقلال و نفت مسجدسلیمان به ورزشگاه آزادی آمده‌ بودند، همین تعداد کم نیز برای ورود به پارکینگ ورزشگاه با مشکل مواجه شده و ترافیک و کندی که در ورود اتومبیل‌ها به پارکینگ‌ها وجود داشت باعث شده بود ورودی پارکینگ‌ها با ترافیک سنگین مواجه شود.
* داور مسابقه در نیمه اول له حکیم نصاری از نفت مسجدسلیمان و امید نورافکن از استقلال تهران بدلیل تمارش کارت زرد نشان داد.
* در اواخر نیمه اول علیرضا مرزبان نسبت به تصمیم داور مبنی بر اعلام ضربه آزاد بسود تیم استقلال تهران اعتراض کرد و اعتقاد داشت بازیکن نفت مسجدسلیمان مرتکب خطا نشده است.
* پس از اینکه هیثم هاشمی‌زاده در دقیقه 80 فرصت عالی تیم نفت را از دست داد، علیرضا مرزبان با فریادهای بلند اعتراضش را به این بازیکن اعلام کرد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
0
0
با وضعی که نفت داشت تمریناتش تعطیل بود فکر میکردم 3-4 گل میخوره خدایی تلاششون کردن دمشون گرم خسته نباشید به مجموعه نفت
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
0
0
چهارتا تیم خوزستانی بی کیفیت اگه خرج و مخارج این چهارتا تیم و محاسبه کرد بیش از ان چیزی که تصورش بکنیم درمیاد واقعا حیف این همه پول صرف تیمهایی چون اینا بشه نه تو جام حذفی نه تو لیگ دریغ از یه تیم خوب خوزستانی که مردم شاد کنه
ایمان منجزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
0
0
نیمه اول حرفی برا گفتن نداشتیم ولی نیمه دوم خوب بازی کردیم اگه قدر موقعیتها میدونستیم لااقل یه مساوی گرفته بودیم اقای مرزبان توروخدا این هاشمی زاده چیه بازیش میدی دروازه خالی نمیتونه گل بزنه یه مهاجم خوب بیارید
سینا
|
France
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
0
0
تیمهای خوزستانی فقط واسه هم دیگه خوب بلدن دوندگی کنن به تیمهای تهرانی که میرسن فکر میکنن چون پایتخت نشینن باید بهشون باج بدن اعتماد به نفسشون به زیر صفر میرسه اخه این چه جورش که ماشالاه به تمام تیمهای تهرانی نه نگفتن خاک برسرتون
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها