به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 28
کد خبر: ۲۶۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳
تعداد نظرات: ۵ نظر

پرسپولیس 1 – نفت 0؛ بازگشت پرسپولیس به صدر

پرسپولیس 1 – نفت 0؛ بازگشت پرسپولیس به صدر

خوزستان اسپورت
هفته بیستم لیگ برتر – استادیوم آزادی تهران
پنجشنبه 9 اسفندماه 97 – ساعت 18:30
پرسپولیس تهران 1 – صنعت نفت آبادان 0
گل: علی علیپور (20)
داور: سیدرضا مهدوی
کمک داوران: رضا سخندان و امیررضا آشور ماهانی
اخطار: احمد نوراللهی، سیامک نعمتی (پرسپولیس) – سیدمحمد قریشی، وفا هخامنش، مسلم مجدمی (صنعت نفت)
تماشاگر: بیست هزار نفر

پرسپولیس تهران: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، مهدی شیری، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، بشار رسن (73- سروش رفیعی)، مهدی ترابی (4+90- محمداحسان حسینی)، ماریو بودیمیر (76- محمدامین اسدی) و علی علیپور
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

صنعت نفت آبادان: محمد دریس، سیروان قربانی، عقیل کعبی، وفا هخامنش، سیدمحمد قریشی، فردین عابدینی (46- ماکومبا کانجی)، وینیسیوس فرانکو (65- حسین بغلانی)، عزیز سیدیکوف (71- محمدرضا غبیشاوی)، مصطفی احمدی، مسلم مجدمی و جاناتان بالوتلی
سرمربی: پائولو سرجیو

خلاصه بازی
تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در ورزشگاه آزادی با نتیجه یک – صفر مغلوب پرسپولیس شد.

صنعت نفت با تغییر سیستم و استفاده از سه مدافع میانی رویروی پرسپولیس صف آرایی کرد و عقیل کعبی در قلب خط دفاعی به وفا هخامنش و سیدمحمد قریشی اضافه شد. در خط میانی هم عزیز سیدیکوف خرید قرقیزستانی نفتی‌ها در کنار وینیسیوس فرانکو هافبک جدید برزیلی انجام وظیفه می‌کرد و حراست از دروازه زردپوشان در غیاب شهاب گردان محروم به محمد دریس سپرده شد. ترکیب پرسپولیس هم شاهد بازگشت زوج سیدجلال حسینی و شجاع خلیل‌زاده در قلب خط دفاعی و حضور ماریو بودیمیر در کنار علی علیپور در خط حمله بود.

بارش شدید باران در دقایق ابتدایی بازیکنان پرسپولیس و صنعت نفت را غافلگیر کرد و این دقایق با پاس‌های اشتباه یاران دوتیم همراه بود. با کاهش شدت باران و افزایش سرعت بازی، پرسپولیسی‌ها در چند نوبت به دروازه نفت آبادان نزدیک شدند و در دقیقه 20 با ضربه سر علی علیپور به گل اول دست پیدا کردند.

در ادامه نیمه اول، محمد دریس سنگربان جوان صنعت نفت در دو نوبت مقابل شوت‌های قرمزپوشان واکنش نشان داد و در سوی دیگر میدان دو شوت جاناتان بالوتلی مهاجم نفت آبادان از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفتند تا نیمه اول با تک گل علیپور بسود میزبان تمام شود.

پائلو سرجیو در ابتدای نیمه دوم با کاستن یک مدافع اقدام به اضافه کردن یک مهاجم کرد و ماکومبا کانجی بازیکن جدید صنعت نفت را بجای فردین عابدینی به میدان فرستاد تا همزمان از چهار بازیکن خارجی تیمش در ترکیب استفاده کند.

اولین فرصت جدی این نیمه روی اشتباه بیرانوند نصیب زردپوشان نفت شد اما نفتی‌ها از آن استفاده نکردند و اولین فرصت گلزنی پرسپولیس در نیمه دوم با ضربه زمینی علی علیپور از دست رفت. در دقیقه 57 هم پرسپولیس به گل رسید که این گل را داور میدان بدلیل خطای مایو بودیمیر روی عقیل کعبی خطا گرفت و تصاویر آهسته تلویزیونی درستی تصمیم داور را تأیید کرد.

شوت محکم علی علیپور در دقیقه 59 می‌توانست گل دیگری برای پرسپولیس رقم بزند که توپ به تیر دروازه برخورد کرد. در دقیقه 80 هم ضربه ایستگاهی مهدی ترابی بعد از اصابت به بالای تیر افقی به بیرون رفت. محمدرضا غبیشاوی بازیکن تعویضی نفت آبادان نیز دروازه بیرانوند را هدف قرار داد که شوت این بازیکن جوان با فاصله اندکی راهی خارج شد.

اتفاق مهم بعدی در دقیقه 85 رخ داد و سیدرضا مهدوی داور مسابقه یک پنالتی مشکوک به سود پرسپولیس گرفت اما علی علیپور گلزن اول پرسپولیس نتوانست پنالتی را تبدیل به گل کند و ضربه زمینی این بازیکن از کنار دروازه صنعت نفت به بیرون رفت.

تلاش بازیکنان صنعت نفت در دقایق پایانی برای به تساوی کشیدن بازی ثمری نداشت و این مسابقه با تک گل علی علیپور به سود پرسپولیس تمام شد تا این تیم با 2 بازی بیشتر از سپاهان به صدر جدول صعود کند.

شرح گل
1-0 (پرسپولیس): در پی حرکت ترکیبی بازیکنان پرسپولیس، علی علیپور که بین مدافعان صنعت نفت جاگیری کرده بود، از ارسال ماریو بودیمیر نهایت بهره را برد و با ضربه سر توپ را درون دروازه نفت جای داد.

در حاشیه
* تیم نفت آبادان زودتر از پرسپولیسی‌ها وارد ورزشگاه آزادی شدند و هواداران پرسپولیس علیه بازیکنان نفت که به زمین آمده بودند شعارهای زشتی سر دادند.
* گروهی از هواداران صنعت نفت با حضور در ورزشگاه آزادی به تشویق زردپوشان پرداختند.
* سرمربیان خارجی پرسپولیس و صنعت نفت قبل از آغاز بازی با هم خوش و بش کردند و مقابل عکاسان قرار گرفتند.
بارش شدید باران در ابتدای نیمه نخست باعث شد تا بخش زیادی از هواداران حاضر در ورزشگاه آزادی به قسمت‌های مسقف استادیوم بروند.
* شجاع خلیل‌زاده مدافع پرحاشیه پرسپولیس در نیمه دوم با جاناتان بالوتلی مهاجم صنعت نفت درگیری لفظی پیدا کرد و داور به وی تذکر داد.
* سیستم داور ویدیویی به شکل آفلاین در این بازی آزمایش شد و علیرضا فغانی با مشاهده صحنه‌های بازی به داور میدان مشورت می‌داد.
* در اوایل نیمه دوم، افرادی که مامور بردن برانکارد در زمین بودند سمت برانکو رفتند و از او خواستند که با آنها عکس سلفی بگیرد که این مسئله با مخالفت سرمربی سرخپوشان مواجه شد. برانکو به آنها گفت تمرکزش روی بازی است.
* تا دقیقه 73 وقتی صنعت نفت آبادان چند حمله خطرناک روی دروازه پرسپولیس تدارک دید، سیدجلال با فریاد بر سر بازیکنان خط دفاع و هافبک از آنها خواست با تلاش بیشتری به بازی ادامه دهند.
* در زمان اعلام پنالتی پرسپولیس توسط داور، سرجیو به شدت به تصمیم داور اعتراض داشت و حتی به زمین هم آمد که با تذکر ناظر بازی مواجه شد.
* قبل از زدن ضربه پنالتی عقیل کعبی مدافع صنعت نفت با علیپور درگیری لفظی پیدا کرد.
* در دقیقه 90 یک ضربه ایستگاهی به سود صنعت نفت آبادان اعلام شد و  سرجیو به دروازه‌بان خود گفت که به جمع مهاجمانش اضافه شود ولی پس از اینکه دروازه‌بان صنعت نفت به وسط زمین آمد، سرمربی زردپوشان آبادانی از تصمیم خود منصرف شد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۵
امین دریساوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
شرایط صنعت اصلا خوب نیست هافبک های خارجی که اوردیم اصلا قابل مقایسه با کرار جاسم و ایمانی نیستن فعلا باید خدارو شکر کنیم که سپیدرود و استقلال خوزستان نتیجه نمیگیرن وگرنه می رفیتیم ته جدول
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
اقای عیسی زاده فوتبال آبادان نابود کردی هرچی بازیکن بنجل اوردی آبادان خدا ازت نگذره اقای عیسی زاده جان هر کسی دوس داری بروووووووو جان عزیزت بروووووووو
Arash
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
0
0
اگر عیسی زاده نبود تیم بازم دسته یک بود باید ازش تشکر کنین که با این وضعیت چند سال هستش تیم و نگه داشته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
0
0
هر بازیکن بدرد نخورن میارن ابادان هیچ برنامه برای رسیدن به گل نداشتن
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
0
0
برد تیم محبوب پرسپولیس رو به مدیرعامل و هیئت مدیره صنعت تبریک میگم امیدوارم با بازیکنان خارجی که در اختیار دارین برد تیمهای مقابل تضمین بشه !! راستی آقای عیسی زاده شکایت از فغانی به فیفا و کسب سهمیه آسیایی به کجارسید؟!هرچند تقصیر ازشما نیست از این زبان نیم مثقالیه که همین جوری هرز میچرخه! خداییش با این بازیهای صنعت جامون تو لیگ برتر نیست! اصلا استیل بازیکنان خارجی رو دیدین آقای سرجیو یا نه ؟! استیلشون به همه چی میخوره جز فوتبالیست! اگه شما که مربی هستی و متوجه نشدی که الفاتحه! پاسهای ساده سیدیکوف به همبازیش نمی رسید!آقای عیسی زاده ماهم مثل شما قلب و مغز داریم لطف کنید با این دو عضو حساس هواداران بازی نکنید!
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها