به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۲۶۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
تعداد نظرات: ۲۷ نظر

فولاد 1 – استقلال 3؛ اولین باخت قطبی در غدیر

فولاد 1 – استقلال 3؛ اولین باخت قطبی در غدیر

خوزستان اسپورت
هفته بیستم لیگ برتر – استادیوم غدیر اهواز
پنجشنبه 9 اسفندماه 97 – ساعت: 15
فولاد خوزستان 1 – استقلال تهران 3
گل: حسن بیت‌سعید (38) برای فولاد – گادوین منشا (15)، آیاندا پاتوسی (40)، اسماعیل گونزالوس (4+90) برای استقلال
داور: سیدمهدی سیدعلی
کمک داوران: محمدرضا منصوری و مهدی عالیقدر
اخطار: رضا میرزایی، رافائل مسی (فولاد) – محمد دانشگر، محسن کریمی (استقلال)
تماشاگر: سی هزار نفر

فولاد خوزستان: احسان مرادیان، فرزاد جعفری، ایوب والی، میلاد بدرقه، عارف آقاسی، میثم دورقی، مهدی زبیدی (46- رافائل مسی)، رضا میرزائی، حسن بیت سعید (79- بابک مرادی)، تاکافومی آکاهوشی (46- سینا مریدی) و لوسیانو پریرا
سرمربی: افشین قطبی

استقلال تهران: سید حسین حسینی، محمد دانشگر، پژمان منتظری، وریا غفوری، آرمین سهرابیان، فرشید باقری، امید نورافکن، اللهیار صیادمنش (71- داریوش شجاعیان)، آیاندا پاتوسی (84- محسن کریمی)، فرشید اسماعیلی و گادوین منشا (75- اسماعیل گونزالوس)
سرمربی: وینفرد شفر

خلاصه بازی
دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال تهران با پیروزی 3 بر یک تیم میهمان خاتمه یافت.

فولاد و استقلال در حالی برابر هم قرار گرفتند که افشین قطبی برای اولین بار از تاکافومی آکاهوشی بازیکن ژاپنی در ترکیب اصلی استفاده کرد و سایر بازیکنان جدید فولاد خوزستان را روی نیمکت قرار داد. در سمت مقابل هم وینفرد شفر دست به تغییراتی در تیمش زد که مهم‌ترین تغییر نیمکت نشینی سیدمهدی رحمتی بود.

دقایق ابتدایی بازی فولاد و استقلال داغ و پرهیجان دنبال شد و چند فرصت گلزنی روی دروازه‌های دوتیم به وجود آمد. اولین فرصت را فرشید باقری در محوطه جریمه فولاد خراب کرد و متعاقب آن مهدی زبیدی در دهانه دروازه استقلال نتوانست به توپ ضربه بزند تا در نهایت استقلالی‌ها در دقیقه 15 با ضربه گادوین منشا به گل اول رسیدند.

رضا میرزایی لحظاتی بعد از گل استقلال یک فرصت عالی را برای زدن گل تساوی فولاد از دست داد و در ادامه بازی به میدان کشیده شد و حدود 20 دقیقه توپ در میانه میدان بین بازیکنان فولاد و استقلال ردوبدل می‌شد و کمتر خطری دروازه‌ها را تهدید می‌کرد اما در دقایق پایانی نیمه اول بازی دوباره جان گرفت و تماشاگران دو گل متوالی را دیدند. ابتدا حسن بیت‌سعید در دقیقه 38 گل تساوی را درون دروازه استقلال جای داد، ولی شادی فولادی‌ها زیاد دوام نداشت و آیاندا پاتوسی در دقیقه 40 تیم میهمان را پیش انداخت تا نیمه اول با نتیجه 2 بر یک بسود استقلال تمام شود.

تیم فولاد خوزستان در ابتدای نیمه دوم با انجام دو تعویض در ترکیب گام به میدان گذاشت؛ سینا مریدی جایگزین آکاهوشی شد و رافائل مسی جای مهدی زبیدی را گرفت تا سرخ‌پوشان جنوبی در بخش تهاجمی با نیروهای تازه‌نفس برای جبران نتیجه تلاش کنند.

حسن بیت‌سعید در دقیقه 50 یک فرصت طلایی را برای زدن دومین گل از دست داد و در مقابل دروازه خالی استقلال نتوانست ضربه خوبی به توپ بزند. دقایقی بعد صحنه‌ای مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه استقلال به وجود آمد که داور اعتقادی به پنالتی نداشت و در دقیقه 75 هم ایوب والی با قطع توپ فرشید اسماعیلی دروازه فولاد را نجات داد.

فولادی‌ها در دقیقه 79 فرصت رسیدن به گل تساوی را داشتند که لوسیانو پریرا قدر پاس سینا مریدی را ندانست و با ضربه‌ای کم‌دقت این فرصت را خراب کرد. رضا میرزایی هم در صحنه بعدی ضربه خوبی به توپ نزد.

نیمه دوم این مسابقه کم هیجان‌تر از نیمه اول دنبال می‌شد و استقلالی‌ها که به حفظ نتیجه پرداختند، در آخرین لحظات مسابقه گل سوم را توسط اسماعیل گونزالوس وارد دروازه فولاد کردند تا در نهایت با کسب سه امتیاز شیرین ورزشگاه غدیر اهواز را ترک کنند.

فولاد خوزستان که در صورت پیروز شدن برابر استقلال تهران فاصله امتیازاتش با این تیم را به 6 امتیاز کاهش می‌داد، با قبول این شکست 12 امتیاز از استقلال عقب افتاد تا کار اهوازی‌ها برای گرفتن سهمیه آسیایی بسیار سخت‌تر شود.

شرح گل‌ها
0-1 (استقلال): پاس بلند و عمقی فرشید باقری در فضای خالی پشت مدافعان فولاد خوزستان به گادوین منشا رسید و مهاجم نیجریه‌ای استقلال بدون کنترل توپ با ضربه روی پای چپ از بالای دستان دروازه‌بان فولاد گل اول مسابقه را به ثمر رساند.

1-1 (فولاد): حضور پرتعداد بازیکنان فولاد خوزستان در محوطه جریمه استقلال گل تساوی را در پی داشت؛ پاس عرضی تاکافومی آکاهوشی در مقابل دروازه به حسن بیت‌سعید رسید و این مهاجم خوزستانب با ضربه‌ای دقیق دروازه استقلال را فرو ریخت تا سکوهای فولادی را غرق در شادی کند.

1-2 (استقلال): هنوز لحظاتی از شادی گل تساوی فولادی‌ها نگذشته بود که استقلالی‌ها به گل دوم رسیدند. گادوین منشا این بار از فضای خالی سمت چپ خط دفاعی فولاد خوزستان گریخت و ارسال وی به درون محوطه جریمه با ضربه نهایی آیاندا پاتوسی گل دوم آبی‌پوشان را رقم زد.

1-3 (استقلال): وریا غفوری در آخرین لحظات مسابقه به قلب دفاع فولاد زد، فرزاد جعفری که قصد دفع توپ را داشت آن را برای اسماعیل گونزالوس مهیا کرد و این بازیکن تعویضی استقلال با ضربه‌ پای چپ گل سوم را به ثمر رساند.

در حاشیه
* درهای ورزشگاه از دو ساعت مانده به آغاز مسابقه گشوده شدند تا تماشاگران بتوانند وارد ورزشگاه غدیر شوند.
* پرچم، شال و کلاه‌های دوتیم در بیرون از ورزشگاه به فروش می‌رسید. تعدادی از فروشندگان از تهران به اهواز آمده بودند و محصولات ورزشی را در اختیار خریداران قرار می‌دادند.
* افشین قطبی سرمربی فولاد خوزستان هنگام ورود به زمین از سوی تماشاگران اهوازی مورد تشویق قرار گرفت.
* تماشاگران فولاد و استقلال به تشویق ایمان مبلعی بازیکن سابق این دوتیم پرداختند. مبعلی قبل از بازی امروز به صورت رسمی از دنیای بازیگری فوتبال خداحافظی کرد.
* تماشاگران استقلالی که از نقاط مختلف به ورزشگاه غدیر آمده بودند، در ضلع غربی ورزشگاه مستقر شدند و سایر سکوها در اختیار هواداران تیم میزبان بود.
* یک جایگاه خالی بین سکوهای هواداران فولاد و استقلال قرار داشت تا از برخوردهای احتمالی بین طرفداران دوتیم جلوگیری شود.
* هواداران تیم استقلال در چند نوبت علیه عادل فردوسی‌پور مجری برنامه نود شعار دادند.
* هنگامی که مهدی زبیدی و رضا میرزایی دو فرصت گلزنی را در دقایق ابتدایی از دست دادند، افشین قطبی با حرکات دست افسوس خود را نشان داد.
* گادوین منشا مهاجم سابق پرسپولیس بعد از زدن گل اول مسابقه به سمت جایگاه هواداران استقلال رفت و پیراهن این تیم را بوسید.
* الهیار صیادمنش مهاجم استقلال تهران در نیمه دوم دچار مصدومیت شد و به وسیله برانکارد به بیرون از زمین انتقال یافت تا داریوش شجاعیان جای وی را بگیرد.
* وینفرد شفر طی دوسال اخیر 4 بار تیمش را در این ورزشگاه هدایت کرده که با 4 پیروزی همراه بوده است.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۲۷
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
از شکست قبلی درس عبرت نگرفتیم. اشتباهات اصلاح نشد. با این وضع بازیهای بعدی هم مشکل پیدا می کنیم. این مهاجم خارجی که فولاد اورده در حد لیگ یک هم نیست. بازیکن ژاپنی خوب بود چرا تعویض شد؟؟؟
حسین قیصری ابوالعباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
خداییش هر سه گل را دروازبان میتونست بگیره،،واقعا دفاعمون خوب کار کرد،اما دروازه بان فوق العاده ضعیف بود،آقای قطبی یک دروازبان خوب لطفا،و یک مهاجم فرصت طلب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
داور پنالتی صدرصد نگرفت توپ خورد به دست غفوری خداوکیلی دوبرابر استقلال موقعیت داشتیم ولی بی دقت بودیم
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
لعنت به این شانس دوباره شروع شد باخت باخت باخت
بچه اهواز ساکن قزوین
|
United States of America
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
علت باخت فولاد 80درصد دروازه بان که فاجعه است
20درصد بیت سعید مغروره یه گل زده دیگه بازی نکرد
امروز منشا شانسی توپش رفت تو گل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
امروز واقعا بی نظم بودیم خصوصا در خط دفاع استقلال ۳تا موقعیت آورد ۳تا گل زد آقای قطبی باید بفکر خط دفاع و دروازبان باشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
اشتباه بزرگ قطبی در بازی امروز تعویض بیت سعید بود
امروز یکی از بهترین روزهای بیت سعید بود و دلیل اصلی برنگشتن تیم فولاد بعد از دریافت گل دوم تعویض زود هنگام بیت سعید بود که متاسفانه بازیکن تعویضی او اصلا" مثمر ثمر نبود به هر حال این فولاد را اصلا" نمیشه با فولاد قبل از آمدن قطبی مقایسه کرد اگر پنج هفته زودتر آمده بود الان مدعی قهرمانی بود
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
قهرمان که نمیشیم هیچی سهمیه آسیایی هم نمیگیریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
خداییش... بهترین بازی چندسال اخیر فولاد بود ازلحاظ زیبای فوتبال.... ولی نتیجه دردناک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
خاک بر سر ما اگه یک مربی داخلی و بومی بود نابودش میکردیم الان قطبی با کلمات بازی میکنه و ما هم... تمام!!!
یوسف فولاد نفت اس خ ا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
به درک به جهنم اخه این مسی چیه تو ترکیب میزارید یا میرزایی چیه فردا صابر بگه رضایت نامه میخواد حق داره به خدا هربلایی بیاد سرتون حقتون هست
بیرگانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
واقعا دفاع منسجم نداشتیم همون اشتباهان نساجی تکرار شد.فولاد با این همه امکانات باید بهترین تیم ایران باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
یک گل خالی خراب کردیم و پنج شش موقعیت خوب و ایده ال به نظرم اگر فولاد با دو مهاجم بازی کنه بهتره چون مسی خوب خلق موقعیت میکنه ولی فاز مرادیان چی بود امسال دو گل مشابه از منشا خورده بدرقه هم در دفاع پر اشتباه بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
واقعا جای سواله چرا بازیکنان بی کیفیت جذب تیم میشن این وسط کی سود میبره اگه قرار بر احیا کردن بازیکنان مسن بود خو از جوانان با استعداد استفاده میشد بهتر نبود و هزاران سوال دیگه
هوادار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
امروز فولاد به مرادیان باخت سه موقعیت نصف ونیمه سه گل سیستمی که قطبی استفاده میکنه نیاز به دروازه بان خوب داره همیشه هروقت فولاد دروازه بان خوب داشته موفق بوده قطبی در بازی های آتی باید از بازیکنای جوون استفاده کنه خصوصا درون دروازه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
و عدم رعایت قانون میزبانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
خط دفاع واقعا افتضاحه خريد هاي نيم فصل قطبي افتضاح واقعا با چه معياري اين فوروارد كامروني رو گرفتند
rama
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
به نظرم فولاد خیلی خوب بازی کرد و رو 3 اتفاق گل خورد که دروازه بان ضعیف بود
بیت سعید و زبیدی هر دو یه تک به تک رو نزدن
جلو تیمی مثل استقلال نمیشه زیاد موقعیت درست کرد
فولاد دو موقعیت صد درصد رو نزد و استقلال با بازیکنای تمام کنندش فقط همون 3 موقعیت رو استفاده کرد
در کل تیمی که موقعیت های زیاد داره درست میکنه میشه بش امیدوار بود
Arash
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
دفاع افتضاح والی باید رو نیمکت باشه واقعا نمیتونه دفاع و جمع کنه زبیدی هم که هیچ کاری نمیکنه تو زمین
حمید شهبازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
دوازبان افتضاح ۳ موقعیت ۳ گل اههههههههه مرادیان
کاظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
من موندم عزیزانی که میگن فولاد بازی قشنگی انجام داد کجاس چرا ما ندیدیم
برعکس عزیزان فولاد از همون اول بی نظم بازی کرد و چندان چنگی به دل نمیزد دفاع ضعیف مهاجما ضعیف
در کل فولاد تو این بازی زهردار نشون نداد انگار برنامه نداشت
اگر باشگاه نمیخواد هزینه کنه بازیکن بومی و اکادمی خودش بیاره هم خوش تکنیک ترن هم هماهنگ تر و تعصب بالا دارن
چون خریدهای فولاد قابل مقایسه با بازیکن و خریدهای استقلال تراکتور سپاهان پرسپولیس نیست نمیتونه با این تیمها واس کسب سهمیه بجنگه
البته مطمئنم باشگاه میدونه و یک جور سیاستشه که به رده ششمی یا هفتمی اکتفا کنه
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
امروز هر بلایی که سره این تیم امد را باید مدیون مرادیان باشیم هر سه تا گلی که خوردیم همش تقصیر این بنجل است آبرو برامون نذاشت خجالت آور بود با اینکه ما حقمون برد بود این استقلال هم همیشه مقابل تیم های مظلوم خوزستانی شیر میشود در حالی که خودش مقابل تیم های دیگر هیچ غلطی نمیکند . یاعلی از تو مدد
imn
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
اقای قطبی ناصر سالاری برای چیه تو دروازه نایستاد بازهم باند قبلی امثال میرزاپور و سعداوی شروع به نظر دادن کردند خواهشا"روی روابط بازیکن در ترکیب نزارید بلکه هرکی اماده باشه
فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
مدیریت باید اقای قطبی را جریمه کند
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
عجله نکنید فولاد این پنج هفته است که شروع به فوتبال بازی کردن کرد فراموش نکنید که پورموسوی چه تیمی را تحویل قطبی داد شاید قطبی از پنج بازی دوتا برد داشت و یک مساوی ولی حتی در بازیهای که نبردیم هم حداقل فوتبال بازی کردیم ولی در زمان پورموسوی ما نه فوتبال بازی میکردیم و نه نتیجه میگرفتیم و تک تک شما به ورزشگاه نمی آمدید چون خجالت میکشیدید به هر حال امروز درسته که استقلال نتیجه را برد ولی فولاد خیلی خوب بود چپ و راست دروازه استقلال را کوبیدن و توپها با اختلاف خیلی کم به بیرون میرفتند ولی منشا یه توپ زد رفت تو گل ، شانس حرف اول را میزند بخصوص در شوتهای از راه دور و شروع مجدد در ضمن منطقی باشیم این استقلال امروز که ما دیدیم مطمئن باشید که پرسپولیس و سپاهان و تراکتور هم در مقابلش شکست خواهند خورد مگر اینکه در بازیشون با استقلال اتفاق خاصی برایشون بیفتد و شانس بیارند
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
بنظر من استقلال هم آنچنان مالی نبود که فولاد سه تا بخوره یه پنالتی واضح داور نگرفت تو یه صحنه هم مثل گل کوچیک مریدی پاس داد به شیمبا که تک به تک صددرصد زد بیرون خدایی استقلال خوش شانس هم هست داورا هم که ماشالله امرخوب هواشو داشتن دست غفوری کاملا باز جلوی سانتر حسن رو گرفت تعجب کردم داور پنالتی نگرفت چون نتیجه کاملا عوض میشد
دادا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
0
یادتون باشه عشق اول خوزستان آبیه آبیه آبی
تیم محبوب خوزستان استقلاله فقط وقتی اس اس خوزستان یا اهواز مقابل اس اس شهر دیگه ای بازی کنه طرفدار اس اس خوزستان باشیم...
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها