به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۲۶۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

لیکنز: می‌گفتند بازی دادن ملی‌پوشان ریسک است

لیکنز: این نتیجه یک پیروزی خوب محسوب می‌شود

خوزستان اسپورت- جرج لیکنز، سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت: خیلی‌ها می‌گفتند بازی دادن به ملی پوشان ریسک است.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از تسنیم، جرج لیکنز پس از پیروزی 3 بر صفر تیمش مقابل نفت مسجد سلیمان گفت: اولین بازی ما پس از مدت طولانی بود که به پیروزی 3 بر صفر دست یافتیم. این نتیجه یک پیروزی خوب برای ما محسوب می‌شود. همانطور که می‌دانید بازیکنان ملی‌پوش‌مان تازه به تیم اضافه شدند و خیلی‌ها می‌گفتند بازی دادن به آنها ریسک است، اما دوست داشتم از آنها استفاده کنم.

وی ادامه داد: تمرینات پرفشاری را پشت سر گذاشتیم و به همین خاطر در ابتدای بازی شرایط خوبی نداشتیم، اما رفته رفته شرایط‌مان بهتر شد. حریف هم سازماندهی دفاعی خیلی خوبی داشت. خیلی مهم بود که بازیکنان ما تمرکز خود را حفظ کرده و احساسی بازی نکنند تا مواردی را که از آنها می‌خواهیم، در طول مسابقه انجام دهند. نکته خیلی مهم این بود که گلی نخوردیم.

سرمربی تراکتورسازی با بیان اینکه زدن سه گل برای تیمش فوق‌العاده بود، تصریح کرد: بین دو نیمه در صحبت‌هایی که با بازیکنان داشتم، آنها را وادار کردم که جلو بیایند. سه گل به حریف زدیم و موقعیت‌های دیگری هم داشتیم.

لیکنز درخصوص اکبر ایمانی گفت: طبیعی بود تا ایمانی بخواهد خودش را پیدا کند، به زمان نیاز داشت و دیدیم که هرچقدر از زمان بازی سپری شد، عملکرد بهتری داشت. خیلی خوشحالم که امروز مصدومی نداشتیم و حالا باید برای بازی با نساجی آماده شویم. روز شنبه به قائمشهر می‌رویم. فوتبال همین است و با برتری مقابل نفت، باید برای بازی بعدی آماده شویم. خیلی خوشحالم بازیکنانم امروز بازی را کنترل کردند و کار اضافی انجام ندادند.

وی با ابراز رضایت از عملکرد تیم داوری این مسابقه خاطرنشان کرد: هر 6 داور بازی، به خصوص داور وسط عملکرد خوبی داشت. همانطور که می‌دانید، یکشنبه بازی خیلی سختی مقابل نساجی داریم. باید روی چمن مصنوعی بازی کنیم و می‌دانیم نساجی هواداران بسیار خوبی دارد. این کار را برای ما سخت می‌کند. حریف تغییراتی در کادر فنی خود ایجاد کرده و مجید جلالی در نیم‌فصل سرمربی نساجی شده است. از هوادارانی که امروز از ما حمایت کردند، تشکر می‌کنم. واقعاً فوق‌العاده بود.

سرمربی تراکتورسازی با اشاره دوباره به تمرینات سخت اعضای این تیم در تعطیلات نیم‌فصل اظهار داشت: باید آنالیزی از تیم‌های حریف داشته باشیم. گاهی اوقات ضربات ایستگاهی مهم هستند و ما امروز یک متخصص ضربات ایستگاهی داشتیم که به ما کمک کرد. خیلی خوشحالم هواداران از تیم حمایت کردند و به بازیکنان، کادر فنی و مجموعه تیم اعتماد به نفس دادند تا در ادامه عملکرد بهتری داشته باشیم و رفته رفته به بهترین نتیجه دست پیدا کنیم.

«پیروزی 3 بر صفر برای تیمی که می‌خواهد قهرمان شود، نتیجه خوبی است، اما هنوز اول کار هستیم و این کارمان را در بازی‌های آینده سخت می‌کند.»، لیکنز ضمن بیان این جمله گفت: باید تمرینات بیشتری در هفته‌های آینده انجام دهیم. محرومیت ساسان انصاری هم برای بازی بعدی به اتمام می‌رسد و می‌تواند برای ما بازی کند.  خیلی خوب بود که توانستیم کنترل‌شده بازی کنیم و در زمان‌های مناسب به حریف ضربه بزنیم. این پیروزی را به هوادارانی که امروز از ما حمایت کردند، تقدیم می‌کنم.

وی همچنین با اشاره به عماد مهاجری (مترجم لیکنز و پسر رضا مهاجری، سرمربی ماشین‌سازی) گفت: به تیم ماشین‌سازی، دیگر تیم تبریزی هم که در این هفته مقابل استقلال خوزستان به پیروزی رسید، تبریک می‌گویم.

سرمربی تراکتورسازی در پاسخ به این پرسش که آیا مربی ریسک‌پذیری است یا خیر، خاطرنشان کرد: منظورتان از ریسک، حضورم در اینجاست؟ انسان در زندگی باید همیشه ریسک‌پذیر باشد. نیمه اول مهم بود که بازی را کنترل کنیم. مثل اینکه کنترل ماشین را در اختیار داشته باشید و با سرعت مناسبی برانید، یا اینکه با سرعت زیاد رانندگی کنید و کنترل ماشین را در اختیار نداشته باشید. سوال خوبی پرسیدید. همین که امروز به سه ملی‌پوش بازی دادم، می‌تواند یک ریسک باشد.

لیکنز در پاسخ به این پرسش که چگونه سه بازیکن ملی‌پوش تیمش را که تنها در دو جلسه تمرینی حاضر شدند، با سایر بازیکنان هماهنگ کرده است، اظهار داشت: تجربه این سه بازیکن برای این موضوع کافی بود. شجاعی 34 ساله است و تجربیات زیادی دارد. تجربه‌های این بازیکنان برای حضور در بازی کافی بود. من هم تیم ملی را به خوبی می‌شناسم و هم باشگاه را. می‌دانستم بازیکنان‌مان با چه شرایطی به اردوی تراکتورسازی بازمی‌گردند و شناخت خوبی از شرایط آنها داشتم، اما موفقیت تیم مهم است و ما امروز یک تیم هستیم.

وی درباره اینکه هافبک‌های تیمش در نیمه نخست در جریان بازی نبودند، اما در نیمه دوم عملکرد خوبی داشتند، تصریح کرد: این همان چیزی بود که ما می‌خواستیم. هدف اول ما، خسته کردن حریف با پاس و حفظ توپ بود و برنامه ما در نیمه دوم،‌ استفاده از فضاهای موجود در تیم حریف بود. فکر می‌کنم فقط یک توپ به سمت فروزان آمد. ما از ابتدا برای پیروزی به میدان رفته بودیم و با برنامه‌ریزی کار می‌کردیم. تلاش کردیم بازی را کنترل‌شده پیش ببریم و امروز توانستیم بیش از 8-7 موقعیت گلزنی ایجاد کنیم. نکته مهم این است که وقتی گل زدیم، گلی نخوردیم و توانستیم با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی برسیم.

سرمربی تراکتورسازی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای استفاده از فرصت‌های از دست رفته تیمش دارد، گفت: مهم‌ترین چیزی که می‌خواهیم و برنامه‌ای که برای آن داریم، برای بازی با نساجی است. بازیکنان ملی‌پوش ما به تازگی به جمع ما اضافه شده‌اند و باید از لحاظ ذهنی، آنها را به تیم نزدیک کینم تا شرایط بهتری داشته باشیم، اما اولویت ما از حالا، بازی با نساجی است.

لیکنز در پاسخ به این پرسش که آیا از عملکرد فروزان راضی بوده است یا خیر، خاطرنشان کرد: وقتی تنها یک توپ به سمت دروازه ما می‌آید، یعنی نه تنها دفاع و دروازه‌بان ما، بلکه در جلوی زمین هم تیم خوبی داشتیم که باعث شد توپ به عقب نیاید. از عملکرد فروزان و اخباری راضی هستم و می‌توانم بگویم دو دروازه‌بان خیلی خوب داریم. دوست داریم که در بازی‌های‌مان گل نخوریم و گل بزنیم. خط دفاع، دری است که حریف از این طریق می‌تواند به ما گل بزند. ما باید این در را ببندیم. شاید در این بازی، دروازه ما روی ضربه ایستگاهی باز می‌شد و بعد گل دوم را می‌خوردیم. این‌ها اتفاقات فوتبال است.

وی درخصوص تغییر پست سوگیتا و دژاگه در طول بازی گفت: تغییر پست‌ها تنها بین سوگیتا و دژاگه نبود، بلکه در زمین تغییرات زیادی ایجاد کردیم. شجاعی در پست‌های مختلف بازی می‌کرد. اگر با ترکیب ثابت بازی می‌کردیم، کار حریف راحت می‌شد. به تیم حریف هم تبریک می‌گویم که آنالیز خوبی از ماداشت. باید تلاش کنیم فشار را روی تیم‌های حریف بیشتر کنیم.

سرمربی تراکتورسازی در پاسخ به صحبت خبرنگاری که گفت استوکس برای خودش بازی می‌کند و فرصت‌های زیادی را هدر می‌دهد، گفت: با شما هم‌عقیده نیستم. استوکس مانند ماشین گلزنی است و من از او نمی‌خواهم عقب بیاید یا بازیسازی کند. از استوکس می‌خواهم در جلوی زمین بایستد و گل بزند. اگر قرار بود او امروز از همه فرصت‌های خود استفاده می‌کرد، باید او را به بارسلونا می‌فرستادیم، اما بهتر است او در اختیار ما باشد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
بیژن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
0
0
وضعیت بد تیمای خوزستانی در لیگ برتر و لیگ یک.هم از لیگ برتر و هم لیگ یک تیم سقوط‌کرده داریم امسال
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها