به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۲۶۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰

مرزبان: انتظار یک بازی دشوار با تراکتورسازی داریم

مرزبان: انتظار یک بازی دشوار با تراکتورسازی داریم

خوزستان اسپورت- علیرضا مرزبان، سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان از تراکتورسازی تبریز به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در هجدهمین دوره لیگ برتر یاد کرد.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از تسنیم، علیرضا مرزبان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل تراکتورسازی اظهار داشت: خیلی خوشحالم که دوباره به تبریز آمدم. فردا با تیمی بزرگ و باتعصب به نام تراکتورسازی بازی داریم. دو تیم بافرهنگ و تاریخ خاص با یکدیگر بازی می‌کنند. تراکتورسازی مربی خوبی به خدمت گرفته است و بازیکنان خوب و باکیفیتی در اختیار دارد. در تقابل با این تیم ما انتظار یک بازی پرفشار داریم. طبیعی است که این تیم با بازیکنان خوبی که دارد فشار زیادی به ما وارد آورد. ما برای تقابل با این تیم نیاز به همبستگی زیادی داریم و باید مدیریت زمان و مکان داشته باشیم تا بازی خوبی انجام دهیم.

وی ادامه داد: امیدوارم فردا هم بازی خوبی انجام دهیم. در نهایت هم باید بگویم که زندگی ما را نتایج رقم نمی‌زنند. ما در نیم‌فصل اول 15 امتیاز کسب کردیم و این نوید را به ما می‌دهد که با کسب 14 امتیاز در نیم‌فصل دوم در لیگ می‌مانیم. ما برای بقا می‌جنگیم و تراکتورسازی برای قهرمانی و این تفاوت دو تیم است.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان درباره محرومان و مصدومان تیمش و همچنین اینکه فردا مقابل تراکتورسازی هجومی بازی خواهند کرد یا تدافعی، گفت: ما مصدومانی که داشتیم با خودمان به تبریز نیاوردیم. میلاد میداوودی و حکیم نصاری را در اختیار نداریم و بازیکنان جدیدی که در اختیار گرفتیم به همراه داریم. احتمال اینکه دو نفر از آنها بازی کنند، زیاد است. این احساس را دارم که کیفیت فوتبالی‌مان را به نمایش بگذاریم. هر زمان که بخواهیم دفاعی بازی کنیم بازیکنان می‌فهمند که مربی تحت فشار است. ما باید تمام تلاش‌مان را برای انجام بهترین بازی‌ها انجام دهیم. مهم این است که بعد از پایان بازی به عنوان مربی، بازیکن و مدیر باشگاه بتوانیم از بازی خوب و شرافتمندانه خود دفاع کنیم و این ارزشمندتر از هر چیزی است.

مرزبان ادامه داد: من عاشق آب و هوای تبریز هستم. این آب و هوا من را اذیت نمی‌کند. شما به خوبی می‌دانید که دمای بدن انسان 37 درجه است و فرقی نمی‌کند که کجا حضور داشته باشید، این موضوع و سرمای هوا تأثیر زیادی در بدن بازیکنان ندارد.

مرزبان درباره این موضوع که او در تیم‌های زیادی مربیگری کرده و ثبات نداشته است، عنوان کرد: در پرسپولیس، سپاهان، پدیده، پیکان و هر کجا که بودم سعی کردم همیشه تیم‌ها را سازماندهی کنم. حدود 10-11 سال در فوتبال ایران بودم و توانستم فوتبال خوبی نمایش دهیم. این موضوع مشخص است که تیم‌های خاص را به ما نمی‌دهند و این ارتباطات است که نقشی تعیین‌کننده را دارد و تیم‌های مدنظرتان را به شما نمی‌دهند. من هرجا که می‌روم می‌خواهم با بازیکنان و تیم خودم ارتباط خوبی برقرار کنم. فصل پیش شهرداری ماهشهر بعد از هشت بازی در جدول آخر بود و یکی از دوستان زنگ زد و ما آنجا رفتیم و شرایط را بهتر کردیم. نفت مسجدسلیمان سه امتیاز بیشتر نداشت و با محمود فکری کارش را آغاز کرده بود و  مدتی هم عبدالله ویسی سرمربی بود و  بعد من آمدم و تلاش کردیم که این تیم را نجات دهیم. یک بار دیگر تأکید می‌کنم که تیم‌های خاص را به سادگی به مربیان نمی‌دهند مهم این نیست که چه می‌دانید مهم این است که چه روابطی دارید. اگر به دانش مربیگری باشد که من از سه کشور مختلف مدارک مربیگری دارم و در آلمان و ایران موفق بودم ولی آن تیم‌هایی که شما مدنظرتان هست به من نمی‌دهند و من هم راضی هستم.

وی درباره میزان شناختش از تراکتورسازی و همچنین شرایط تیم ملی پس از رفتن کی‌روش از ایران گفت: ما تراکتورسازی و مربیانش را می‌شناسیم و نیازی نیست برگ جدیدی برای شناخت تراکتورسازی باز کنیم. درباره تیم ملی باید بگویم، یک زمان هست که ما سیستم را انتخاب می‌کنیم و براساس نیازی که داریم نیروهای مان را سازماندهی می‌کنیم و یک مربی را انتخاب می‌کنیم که به پروژه‌مان بخورد. ولی یک زمانی سرمربی را انتخاب می‌کنیم تا این پروژه را طراحی کند. این تصمیم باید در تیم ملی گرفته شود که می‌خواهد چه کار کند. باید صبر کنیم تا نتایجی که از گفت‌وگوها می‌گیرند، اعلام کنند. بعد از جام جهانی گفتم که باید یک کنگره تشکیل شود و نتایج تیم ملی در این کنگره بررسی شود، اما این اتفاق نیفتاد و ما به مسابقات جام ملت‌ها رفتیم و این مسئله الان بعد از جام ملت‌های آسیا هم اتفاق نخواهد افتاد. ما یک تیم خوب و منظم نیاز داریم تا بتوانیم موفق شویم. برای مثال وقتی آلمان یک شکست سنگین خورد یک تیم آنالیز درست کرد و حتی بررسی کردند که در انتقال توپ باید با سرعت بیشتری حرکت کنند، اما ما چنین کاری را نمی‌کنیم. ما اینجا هدف‌گذاری می‌کنیم اما به راه رسیدن به هدفمان اهمیت نمی‌دهیم و به همین دلیل نمی‌توانیم موفق شویم.

در این بخش از نشست خبری خبرنگاران از مرزبان پرسیدند که فکر نمی‌کنید روابط عمومی وزارت ورزش با اعلام اسامی برای انتخاب سرمربی تیم ملی فرصت‌سوزی می‌کند، که در این لحظه مدیر رسانه‌ای نفت مسجدسلیمان گفت: با توجه به ابلاغیه سازمان لیگ سؤالات فقط در مورد بازی فردا باشد. مرزبان هم اظهار داشت: در مورد این مسائل نباید صحبت کنم، اما می‌دانم که شما دل‌تان برای فوتبال ما می‌سوزد و می‌خواهید فوتبال خوبی انجام شود، اما این کار ما نیست. چیزهایی که به ما مربوط نیست و قدرت تغییر آن را نداریم نباید درگیر آن شویم.

وی درباره این موضوع که مشکلات مالی نفت مسجدسلیمان حل شده است یا نه؟،‌ گفت: مشکلات مالی ما همچنان پابرجاست و با توجه به مصوبه وزارت نفت ما هنوز مشکلات مالی داریم.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان درباره نقش حضور هواداران در بازی فردا عنوان کرد: شما فوتبال را برای چه کسانی بازی می‌کنید؟ من خودم می‌گویم فردا لذت می‌برم و عاشق این هستم که استادیوم پر شود. من خیلی لذت می‌برم که حتی 20 هزار نفر هم بیرون ورزشگاه بایستند، یک زمان حضور هواداران باعث آسیب و استرس بیشتر تیم می‌شود و یک زمان هم حمایت می‌کند، ما باید خودمان انتخاب کنیم که کدام موضوع را می‌خواهیم و مسئولان باید مشخص کنند که از هواداران‌شان چه می‌خواهند.  اینجا کسانی هستند که درآمد کم دارند و با امکانات کم به ورزشگاه می‌آیند. من بارها به بازیکنانم و تمام تیم‌هایی که اینجا آمدم گفتم که احترام هواداران را نگه دارند چون این هواداران وارد هیچ جریانی نمی‌شوند و برای دیدن فوتبال به ورزشگاه می‌آیند.

مرزبان درپایان گفت: اگر تراکتورسازی بین مدیریت و کادرفنی و بازیکنان و هواداران ارتباط خوبی داشته باشد من می‌گویم مشخص شدن قهرمان مسابقات تا روز آخر طول می‌کشد و تراکتورسازی یکی از مدعیان اصلی قهرمانی تا روز آخر هست.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها