به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 20
کد خبر: ۲۵۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
تعداد نظرات: ۸ نظر

وضعیت قرمز در تیم قدیمی و ریشه‌دار خوزستانی

وضعیت قرمز در تیم قدیمی و ریشه‌دار خوزستانی

خوزستان اسپورت- در آستانه یک روز مانده به شروع دور برگشت رقابت‌های لیگ دسته دوم، تیم فوتبال استقلال اهواز در بلاتکیفی و شرایط بحرانی قرار گرفته است.

به گزارش خوزستان اسپورت، آبی‌پوشان استقلال اهواز که با امیدواری زیادی گام به مسابقات این فصل از لیگ دسته دوم گذاشته بودند، هفته به هفته با مشکلات بیشتری روبرو شدند تا جایی که در پایان دور رفت این بازی‌ها تمرینات استقلالی‌های دیار کارون تعطیل شد و تا امروز که فقط یک روز به دور برگشت باقی مانده، دور جدید تمرینات این تیم شروع نشده است!

عدم تحقق وعده‌های مالی مدیرعامل و اسپانسر قبلی تیم استقلال اهواز باعث شد که در پایان دور رفت تعدادی از بازیکنان اصلی این تیم ساز جدایی سر بدهند و با توجه به اینکه مبالغ قراردادهای آن‌ها پرداخت نشده بود، باشگاه استقلال اهواز چاره‌ای غیر از فسخ قرارداد با این بازیکنان نداشت.

این در حالی بود که استقلالی‌ها بدلیل داشتن چندین پرونده شکایت مالی در کمیته انضباطی، حق جذب بازیکنان جدید را هم ندارند و برای آغاز نیم‌فصل دوم مسابقات لیگ دسته دوم شاید تعداد بازیکنان بزرگسال این تیم به 11 نفر نرسد.

اما این‌ها همه‌ی مشکلات استقلال اهواز نیست؛ بلکه این تیم با مشکلات دیگری هم مواجه شده است. بازیکنانی که قرارداد آن‌ها از سوی باشگاه فسخ نشده و فعلاً در این تیم باقی مانده‌اند، به‌دلیل پرداخت نشدن مبالغ قراردادهایشان از سوی مدیرعامل و اسپانسر قبلی باشگاه، از حضور در تمرینات خودداری کرده‌اند و استقلال اهواز تنها تیمی محسوب می‌شود که در تعطیلات سه هفته‌ای میان فصل لیگ دسته دوم تا امروز حتی یک جلسه تمرین را انجام نداده است!

استقلال اهواز براساس برنامه باید عصر فردا (یکشنبه) در اولین بازی دور برگشت از تیم سردار بوکان میزبانی کند. استقلالی‌ها نه تنها در تعطیلات میان‌فصل یک جلسه تمرین نداشته‌اند، بلکه برای بازی فردا ورزشگاهی در اهواز برای انجام بازی مقابل سردار بوکان ندارند.

ورزشگاه تختی اهواز که بیش از نیم قرن میزبان مهم‌ترین بازی‌های داخلی و بین‌المللی بوده است، به‌خاطر بی‌توجهی و عدم رسیدگی مسئولان آن دچار وضعیتی شده که سازمان لیگ انجام بازی رسمی در آن را ممنوع کرده است. برق و آب رختکن‌ها و سرویس‌های بهداشتی این ورزشگاه مدت‌هاست قطع شده و در حالی که مسئولان ذیربط توجهی به رفع این مشکلات نداشته‌اند، سازمان لیگ دستور منع انجام بازی رسمی در ورزشگاه تختی را صادر کرده است.

بدین ترتیب تیم استقلال اهواز که در نیم‌فصل نیمی از بازیکنانش را از دست داده و هیچ بازیکنی را به خدمت نگرفته است، اکنون برای انجام بازی رسمی‌اش مقابل سردار بوکان ورزشگاهی در اختیار ندارد و اگر هم بازی فردا را به هر ترتیبی پشت سر بگذارد، معلوم نیست ادامه‌ی مسیر طولانی بازی‌های لیگ دسته دوم را چگونه طی خواهد کرد.

مالک باشگاه استقلال اهواز که ساکن خوزستان نیست؛ مدیرعامل و اسپانسر قبلی این باشگاه بدلیل عدم انجام تعهدات مالی‌اش برکنار شده، متقاضیان جدیدی هم که گاه و بیگاه برای تصدی اسپانسرینگ باشگاه اعلام آمادگی اولیه می‌کنند بعد از اینکه بحث پرداخت بخشی از قراردادهای اعضای تیم پیش می‌آید عقب نشینی می‌کنند و در نهایت رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال اهواز هم پس از مدت‌ها مقاومت برابر مشکلات پرشماری که این باشگاه را احاطه کرده، چاره‌ای غیر از استعفاء نمی‌بیند و تصمیم به جدایی گرفته است.

در واقع تیم آبی‌پوش دیار کارون که روزگاری نه چندان دور تا مرز قهرمانی لیگ برتر پیش رفت و قربانی یک تصمیم ناعادلانه داوری شد، اکنون به مرحله‌ای رسیده است که به غیر از تعدادی هوادار عاشق و برخی از مسئولان قدیمی‌اش که مدت‌هاست مشکلات باشگاه را به دوش می‌کشند، هیچ‌‌کس برای این تیم قدمی برنمی‌دارد.

در این میان، بی‌اعتنایی مسئولان ورزش و فوتبال خوزستان در خصوص برطرف کردن مشکلات استقلال اهواز به‌عنوان قدیمی‌ترین تیم فعال در فوتبال استان نیز عجیب به‌نظر می‌رسد.

به گزارش خوزستان اسپورت، استقلال اهواز، باشگاهی که حدود هفتاد سال در فوتبال خوزستان و ایران قدمت دارد، جزو نمادهای کم‌نظیر فوتبال این دیار به شمار می‌آید و مرگ تدریجی این باشگاه بزرگ و پرخاطره به معنای نابودی بخش عظیمی از تاریخ و هویت فوتبال ریشه‌دار خوزستان است. پس جا دارد که صاحب منصبان ورزشی و غیرورزشی استان حداقل تلاشی در زمینه کمک به رفع مشکلات باشگاه قدیمی و بااصالت استقلال اهواز به خرج دهند تا از تکرار سرنوشت تلخ تیم‌های شاهین و جنوب اهواز جلوگیری کنند.

http://khuzestansport.ir/files/fa/news/1397/10/8/85859_873.jpg

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
با این اوضاع اقتصادی هیچ انتظاری نداشته باشید کمکی به اس اهواز بشه،استقلال خوزستان که لیگ برتری هست و قهرمانم شده کسی توجه نمیکنه و داره سقوط میکنه،استقلال اهواز که لیگ دویی هست و واسه مسئولین فرقی نداره دیگه
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
چقدر تلخ و ناراحت کننده است. ای داد و صد بیداد، کاش واقعا یه متولی داشت و یه جوری اعلام عمومی می کردند هر کس هر چقد در توان داشت به تیم کمک می کرد، هر کی که خوزستانی باشه و ذره ای به فوتبال علاقه داشته باشه دست به دست هم می دادن و اوضاع رو یه کم تکون می دادند، از نفری 1000 تومن بگیر برو تا بالا، ولی کو آدم دلسوز، حیدری می خواد این کار بکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
اگر توی هر استان دیگه ای بغیر از خوزستان تیم 70 ساله داشتن بیشترین حمایت و توجه بهش میشد ولی حیف که اینجا خوزستانه هیچ ارزشی برای سرمایه های ورزشی و اجتماعی قائل نیستن
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
سلام مدیر سایت محترم‌ خواهش میکنم با هماهنگی باشگاه استقلال اهواز شماره حساب بگیرید و توی سایت بذارید تا بتونیم به اندازه خودمون به این تیم عزیز و دوست داشتنی کمک کنیم
تنها جایی که ما میتونیم حرفمون بزنیم‌همینجاست لطفا پیگیری کنید.
خداوکیل کمک کنید کسی بجز خودمون دلش برامون نمیسوزه منتظر مسئولی چیزی نباشید
محسن از اندیمشک
فریدون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
اززمانیکه این مالک باشگاه راازبرادران شفیعی چاپید....این حال وروز استقلال اهواز.... همه گفتند مالک قلابی کناربکشد تا استقلال اهواز جان تازه بگیرد...راه اصلی همین است فقط.... باید زیان ها متوجه مالک شود نه باشگاه.... ولی ولی مالک قلابی برای تحویل دادن باشگاه ادعای میلیاردها تومان دارد.... بله دراینصورت کسی نزدیک نمیشود بدبختانه... باید مالک عوض شود فقط
محمد میناوی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
سلام خوزستان اسپرت، لطفا به خاطر مشکلات مالی تیم فوتبال استقلال اهواز ، با این باشگاه هماهنگی کنید و یه شماره حساب در معرض دید عموم مردم فوتبال دوست و عاشق استقلال اهواز بگذرید.... تا مرهمی بر زخم خورده این باشگاه قدیمی و مردمی باشد. از همکاری شما متشکرم
اهوازی متعصب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
از خوزستان اسپورت تقاضا داریم پیگیر باشن و یه شماره حساب بگیرن تا ما بتوانیم حداقل کمک به این باشگاه دوستداشتنی بکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
0
0
لطفا به داد استقلال اهواز برسید یه شماره حساب بدهید هواداران کمک می کنند.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها