به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 20
کد خبر: ۲۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

تقوی: به بازیکنانم گفتم فولاد تیم خطرناکی است

تقوی: به بازیکنانم گفتم فولاد تیم خطرناکی است

خوزستان اسپورت- سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی از اینکه شاگردانش نتوانسته‌اند هواداران حاضر در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز را خوشحال کنند، ابراز تأسف کرد.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل تسنیم، محمد تقوی پس از شکست 2 بر یک تیمش مقابل فولاد خوزستان اظهار داشت: فوتبال برد و باخت دارد، اما امروز هواداران زیادی به ورزشگاه آمده بودند که نتوانستیم آنها را خوشحال کنیم و ناراحتی من از این بابت است.

وی درباره دلیل خوب بازی نکردن تراکتورسازی در نیمه اول گفت: قبول دارم که در نیمه اول خوب نبودیم، اما در نیمه دوم ما قبل از اینکه تغییر تاکتیک بدهیم گل خوردیم و اینکه بخواهیم بگوییم بازیکنی خوب نبوده است، با شما موافق نیستم. اگر بازیکنانم خوب بازی نکردند و روز خوب‌شان نبود، مقصر من هستم.  باخت همیشه در فوتبال وجود دارد، اما ما نباید بترسیم. تحت هر شرایطی باخت گردن مربی است. اگر بازیکنانم خوب بازی نکردند به خاطر این است که من خوب هدایت‌شان نکردم. ما موقعیت‌های خوبی ایجاد کردیم و توانستیم جریان بازی را عوض کنیم. ممکن است یک بازیکن روز خوبش نباشد، اما باز هم مقصر من هستم.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی  ادامه داد: به بازیکنانم گفته بودم که فولاد تیم خطرناکی است. نمی‌دانم در صحنه گل اول فولاد چه اتفاقی افتاد و بازیکن ما توپ را از دست داد. یک زمانی است که ما ضعیف هستیم و یک زمانی هم حریف خیلی خوب بازی می‌کند و به گل می‌رسد. ما تصمیم داشتیم در نیمه دوم تاکتیک‌مان را عوض کنیم. باید صبور باشیم و ببینیم به کجا می‌رسیم اگر نتوانستیم روندمان را تغییر دهیم باید بازیکن و تاکتیک‌مان را عوض کنیم. در دقایق ابتدایی نیمه دوم هم گل خوردیم، اما بازی دست ما بود، موقعیت‌هایی داشتیم و امیدوار بودیم که بازی با این نتیجه به پایان نرسد. هنوز هیچ چیز تمام نشده است، ولی ما شرمنده هواداران شدیم.

«تراکتورسازی امروز فوتبالی در حد لیگ یک بازی کرد و بازیکنان باید به جای شما شرمنده باشند.»، تقوی در واکنش به طرح این موضوع پاسخ داد: اعتقاد شخصی من این است که به هیچ عنوان بازیکنان مقصر نیستند. اگر اشتباهی صورت گرفته به خاطر این بوده است که من بازیکنان را خوب توجیه نکردم. همین که وقتی 2 بر صفر عقب هستیم و بازیکنان برای جبران تلاش می‌کنند، جا دارد که از آنها تشکر کنیم. باز هم بازی را آنالیز می‌کنیم که ببینیم مشکل چیست. به‌هرحال فوتبال همین است. یک روز می‌برید و یک روز می‌بازید، ما سعی می‌کنیم نبازیم. تنها کاری که می‌توانیم بکنیم این است که سعی کنیم باخت‌های‌مان را کمتر کنیم و نمی‌توانیم بگوییم که دیگر نمی‌بازیم. شخصا اعتقاد دارم که بازیکنانم تمام توان‌شان را می‌گذارند. خودم هم مثل این بازیکنان فوتبال بازی کردم و می‌دانم که نمی‌خواهند اشتباه کنند. فکر می‌کنم گل اول فولاد در این بازی لحظه خوبی در بازی بود و آنها خیلی خوب بازی کردند و سرعت‌شان در ضدحمله خوب بود.

وی درباره بازی ضعیف مسعود شجاعی در نیمه اول و عدم گلزنی تراکتورسازی گفت:  شما در مورد آقای شجاعی صحبت می‌کنید، اما من درباره کاپیتان تیمم صحبت می‌کنم. من کاپیتان تیمم را تحت هیچ شرایطی عوض نمی‌کنم و اشتباه ممکن است برای هر بازیکنی پیش بیاید و طبیعی است. اینکه با دو سه اشتباه بخواهم کاپیتان تیم را عوض کنم، درست نیست، اما درباره بازیکن جوان‌مان محمدرضا آزادی باید بگویم که امروز خیلی خوب بازی کرد و من نمی‌دانم دیگر از یک بازیکن 19 ساله چه می‌خواهیم. این بازیکن باید آنقدر توپ خراب کند تا بداند از موقعیت‌هایش چطور استفاده کند. درست است که تراکتورسازی جای امتحان کردن بازیکن نیست، اما اگر من بخواهم به این موضوع که مهاجم نداریم بپردازم بهانه‌جویی است و من اصلاً قصد بهانه‌جویی ندارم.

تقوی خاطر نشان کرد: الان مسابقات تعطیل شده است و زمان لازم برای جذب بازیکن را داریم، امروز کلاً 14 بازیکن داشتیم و حتی در لیست بازیکنان ذخیره هم جای خالی داشتیم. من آدم بهانه‌گیری نیستم و آزادی هم باید توپ خراب کند تا یاد بگیرد، اما با شما موافق هستم که تراکتورسازی جای امتحان نیست. شما در تیم‌های بزرگ به بازیکنی نیاز دارید که بتواند در هر لحظه روند بازی را عوض کند. من باید تاوان ستاره شدن بازیکنان جوان را بدهم. باید تاوان این را بدهم که آزادی بازیکن بزرگی شود، او امروز هم خوب بازی کرد. مهم این است که به خاطر یک باخت همه چیز را فراموش نکنیم. این باخت یک روز سراغ ما می‌آمد، اما ما امروز 50 روز وقت داریم که تیم را درست کنیم و تیمی باشیم که هواداران انتظار دارند.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی درباره برنامه تیمش در نیم‌فصل عنوان کرد: ما به بازیکنان 10- 12 روز فرصت می‌دهیم تا استراحت کنند تا بعد از برگشت دوباره با نشاط کارمان را آغاز کنیم. این خیلی بد است که با باخت به تعطیلات برویم. بعد از شروع تمرینات کارمان را جلو خواهیم برد و از تیم‌مان کسی جدا نخواهد شد. فعلا دو بازیکن خارجی‌مان جزء ما هستند اما فعلا در اختیار نداریم و تکلیف‌شان به زودی مشخص می‌شود اگر آنها را داشته باشیم که خوب است اما اگر به هر دلیلی نبودند باید بازیکن جذب کنیم. نقاط ضعفی داریم که باید برطرف کنیم. بیشتر از اینکه تیم‌مان به تقویت نیاز داشته باشد به ترمیم نیاز دارد. برای اینکه در کورس قهرمانی بمانیم نیاز به 2-3 بازیکن داریم که جذب می‌کنیم. بعد از اینکه از تعطیلات برگشتیم به دنبال ارائه بهترین تمرینات و برنامه‌ها خواهیم بود. یک اردوی 10 روزه خارج از کشور داریم که قطعا بازیکنانی که جذب خواهیم کرد در این اردو حضور خواهند داشت. از طرفی ناراحت هستم که برخی از بازیکنان‌مان را در تمرینات گذشته نداشتیم اما در این تعطیلات اکثر بازیکنان‌مان را در اختیار خواهیم داشتیم.

وی درباره بازی امروز احسان پهلوان گفت: فکر می‌کنم احسان امروز خوب بازی کرد، فراموش نکنید قبلا گفتم که احسان پهلوان بازیکن خوبی است و نمی‌دانم چرا بازی نمی‌کند. مهم نیست که بازیکن چقدر بازی می‌کند مهم تاثیرگذاری‌اش است. احسان زمانی که بازی می‌کند موثر بازی می‌کند.  ممکن است یک بازیکنی در مقاطع خاصی آن طور که لازم است خودش را نشان ندهد. اما اعتقاد دارم که احسان همچنان بازیکن خوبی است این بازیکن رفته رفته به روزهای اوجش برمی‌گردد. من باید دنبال راهی باشم که از احسان بهترین استفاده را بکنم.

تقوی ادامه داد: روزی که به تراکتورسازی آمدم گفتم که هیچ وقت قول قهرمانی نمی‌دهم اما این قول را می‌دهم که در نیم فصل دوم برای قهرمانی بازی کنیم. امروز با این شرایط نمی‌توانیم به چیزی غیر از قهرمانی فکر کنیم اما تضمینی هم برای قهرمان شدن‌مان وجود ندارد. اما مطمئن باشید که هدف کادرفنی و بازیکنان این است که قهرمان شویم و مطمئن باشید که تمام تلاش‌مان را می‌کنیم.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی در پاسخ به این سوال که اگر خواسته‌های شما برآورده نشود چه تصمیمی می‌گیرید، عنوان کرد: برآورده  شود یا نشود کاری از دست ما بر نمی‌آید، مدیریت باشگاه یک اهدافی دارد که مطمئن هستم این اهداف را نادیده نمی‌گیرد و آن چیزی که به باشگاه کمک می‌کند انجام می‌شود ولی شاید زمان ببرد، ولی اگر انجام هم نشود من اگر باشم جای بهانه و توجیه ندارم.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
0
1
داداش فلسفه بافی نکن فرق تراکتور و فولاد مربی با تجربه و بازیکنان با غیرت بودند
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
0
1
دقیقا به همان مقدار که باختن مقابل ۶۰۰۰۰ هوادارتون در هوای سرد تبریز برایتان تلخ و سخت بود برای ما فولادی ها شیرین تر از عسل بود و یکبار دیگه ثابت شد فوتبال خوزستان مهد فوتبال ایران و همیشه برتر از بقیه جاهای ایران بوده و هست . بر خلاف نظر آقای تقوی معتقدم تراکتور خوب بازی کرد و توان تراکتور بیشتر از این نبود ؛ در واقع اینها تصورش را هم نمی کردند که ظرف دو هفته فولاد از این رو به اون رو بشه و انتظار فولاد بی برنامه سه سال اخیر را داشتند ؛ راستش متحول شدن فولاد نه برای تماشاگر و نه برای هیچ کارشناس فوتبالی قابل پیش بینی نبود و این می رسونه چقدر مربی در فوتبال تاثیر گذاره ؛ دقیقا آدم را یاد پرسپولیس بسیار ضعیف قبل از برانکو و پرسپولیس متحول شده بعد از او و با همون بازیکنان می اندازد . آقای قطبی مربی بادانشی است که ضعف های فولاد را به یقین پوشش خواهد داد و ان شاءالله فولاد را به روزهای با شکوهش خواهد رساند .
علیرضا
|
Australia
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
0
با سلام و خسته نباشید واقعا از این برد خیلی خوشحالم بیشتر خوشحالیم برای خوب و منطقی بازی کردن تیم بود اصلا باورم نمیشود که این بازیکنان همون بازیکنهای قبلی فولاد هستن به یکی یکی این بازیکنان نگاه کنی میبینی صددرصد بازیشون تغییر کرده و عالی شدن خواستم از هیمن جا از اقای قطبی تشکر کنم که تیم تراکتور را خوب انالیز کرده بود و تیم را با ارنج و تاکتیک منطقی و حساب شده به زمین فرستاد از همه هواداران میخوام که در نیم فصل دوم حمایت همه جانبه را از تیم داشته باشن زنده باد خوزستان
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها