به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 19
کد خبر: ۲۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲

معینی: خوزستان مملو از استعدادهای فوتبال است

معینی: خوزستان مملو از استعدادهای فوتبال است


خوزستان اسپورت- رئیس کمیته جوانان و استعدادیابی فدراسیون فوتبال اعتقاد دارد که احیای باشگاه‌های ورزشی قدیمی می‌تواند به رشد فوتبال در خوزستان کمک کند.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از هیات فوتبال خوزستان، فریدون معینی گفت: فوتبال خوزستان مملو از استعداد است که به صورت ژنتیک در ساختار بدنی بازیکنان این استان وجود دارد. شرایط آب وهوایی، محیط جغرافیایی و فرهنگ موجود در این منطقه باعث بوجود آمدن این شرایط می باشد. لذا باید با یک برنامه ریزی وسیع در سطح استان بتوانند از این ظرفیت‌ها و پتانسیل به خوبی استفاده کرد و با توجه به اطلاعاتی که دریافت نمودم این برنامه ریزی‌های خوبی از طرف ریاست محترم هیات فوتبال استان جهت استفاده از حداکثر استعدادها صورت گرفته است.

معینی در این خصوص گفت: باید سالیانه آمار جامعی در مورد بازیکنان فوتبال پایه استخراج بشود و براساس این آمار می‌توان برای آنان برنامه‌ریزی صورت داد، اما لازمه آن داشتن امکانات سخت افزاری و حمایت های لازم می‌باشد. از ظرفیت شرکت‌ها وکارخانجاتی چون نفت، آموزش و پرورش و شهرداری‌ها باید استفاده نمود.

رئیس کمیته جوانان و استعدادیابی افزود: در کنار ادارات و نهادهای فوق، وزارت بهداشت نیز دارای پتانسیل بسیار زیادی در زمینه ارئه خدمات می‌باشند. از ادارات بهداشت به عنوان متولی سلامت جامعه باید سالیانه برنامه ویژه‌ای برای چکاپ کامل رایگان ورزشکاران و فوتبالیست‌ها داشته باشند. اگر این ادارات و نهادها تعامل بیشتری با هم داشته باشند، خیلی از مشکلات موجود رفع می‌شوند.

معینی در زمینه چگونگی پیشرفت بیشتر فوتبال در استان خوزستان گفت: احیای باشگاه‌های ورزشی قدیمی و دادن مجوزهای بیشتر در صورت داشتن شرایط لازم می‌تواند به رشد فوتبال در این استان کمک نماید.

وی ادامه داد: استان خوزستان با داشتن بیش از 80 تیم در رده های مختلف در سطح کشور یکی از فعالیترین استان‌ها در زمینه فوتبال و فوتسال می‌باشد و می‌بایست احداث زمین‌ها و سالن‌های ورزشی بیشتری در برنامه‌های آینده گنجانده شود.

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه گفت: فدراسیون فوتبال در بخش‌ها و کمیته‌های مختلف سیاست گذاری‌های کلانی برای توسعه فوتبال در سطح کشور دارد و برنامه ریزی ویژه‌ای روی استان خوزستان به عنوان یکی از قطب‌های مهم فوتبال کشور دارد. کمیته آموزش فدراسیون فوتبال با همکاری کمیته آموزش خوزستان، برنامه‌های مدونی جهت بالا بردن سطح دانش و کیفیت مربیان این استان دنبال می‌نماید.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مواردی که فوتبال استان به آن نیازمند است استفاده از بازیکنان و مربیان بومی می‌باشد. چون خوزستان این ظرفیت و استعداد را دارد. این کار باعث افزایش انگیزه مربیان و بازیکنان این استان می‌باشد. در استان خوزستان مدیران باتدبیری وجود دارند که می‌توانند همانند سالهای گذشته تیم‌های خود را به مقام‌های قهرمانی برسانند.

فریدون معینی در خصوص سطح فوتبال پایه در استان و کشور گفت: اگر کیفیت مسابقات در سطح کشوربه‌طور عام و استان خوزستان به طور خاص ارتقاء پیدا کند، بدون شک راندمان بسیار بالایی از سطح فوتبال را در این استان شاهد خواهیم بود. چه در گذشته، چه درحال حاضر کمتر باشگاهی در کشور یافت می‌شود که از بازیکنان خوزستانی استفاده نمی‌کنند و این نشان دهنده کیفیت بالای بازیکنان این استان می‌باشد.

مدرس رسمی کنفدراسیون آسیا در خصوص استفاده از مربیان این استان در رده‌های مختلف تیم‌های ملی گفت: در کلاس مربیگری A آسیا بانوان کشور که چندی پیش از بین بهترین مربیان گزینش شده بودند، چندین مربی خانم از استان خوزستان نیز در آن حضور داشتند که کیفیت کار آن‌ها در سطح بسیار بالایی بوده است و در آینده قطعاً از وجود این‌ها و دیگر مربیان استفاده خواهد شد.

ویادامه داد: استان خوزستان در گذشته‌های دور و نزدیک مربیان بسیار قابلی داشته است که گل سرسبد آن‌ها معلم اخلاق فوتبال کشور مرحوم پرویز دهداری بوده است. هم اکنون در رده نونهالان و مناطق 9گانه کشور، از یکی ازمربیان جوان و آینده‌دار خوزستانی استفاده می‌شود و چنانچه شایستگی خوبی ازخودنشان بدهد می‌تواند در آینده نزدیک به کادر فنی تیم‌های ملی اضافه شود.

دکتر معینی گفت: از نظر فدراسیون هر وقت مربیان آقا و خانم بتوانند از عهده وظایف مربیگری تیم ملی بر بیایند و شرایط احراز آن را داشته باشند، حتما از وجود آن‌ها استفاده خواهد شد و در سنوات اخیر نیز از چندین مربی خوزستانی در سطح تیم‌های ملی پایه استفاده شد که قطعاً در آینده نیز از دانش مربیگری آنان بهره خواهیم گرفت.

رئیس کمیته جوانان و استعدادیابی در پایان در خصوص برنامه‌های آتی این کمیته گفت: تشکیل تیم‌های ملی زیر 16 سال در رده‌های آقایان و بانوان در شرف اجرا می‌باشد.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها